Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 397
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam podlacze sie do tematu. Mam taki problem chce zaczac kodowac swoje E46. Zaznaczam ze profil mam ustawiony dobrze z youtube i forum. I standardowo wchodze NCSE File->Load profil->Expertenmodus->Vin/ZCS/FA->ZCS/FA f.ECU->E46->EWS->Back->Chose ECU i mam to http://imageshack.com/a/img907/8430/bDWjtD.png No i nie wiem co wybrac bo na zadnym filmiku instruktazowym nie ma identycznie, czy ktos moze mi pomoc??? Dziekuje POZDRAWIAM
Opublikowano
A ktora to jest ta opcja dodatkowa ?? Zebym mogl ja odznaczyc i zeby bylo normalnie. Bedzie mi latwiej poprostu. Jak wybiore jedna z opcji wyskakuje taki blad http://imageshack.com/a/img907/2193/gkmKIh.png na innych tez sa bledy moze dlatego ze auto nie jest podlaczone robie to na sucho. pisalem ze niechce czegos spartolic Pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam

Na wstępie serdeczne dzięki za wszelkie podpowiedzi. Szczególnie dla bmw-power, Din76, mlodzik18 i wielu wielu innych, dzięki którym dziś mogę łączyć się i kasować błędy w swoim bawarze. Jednakże do szczęścia, szczególnie w kodowaniu brakuje mi trochę więdzy.

Po uruchomieniu NCS DUMMY wczytaniu CAS i załadowaniu FSW_PSW.TRC wyskoczyły mi błędy uniemożliwiające kodowanie. Kasując kolejno wskazane w NSC DUMMY wartości z FSW_PSW.TRC ponownie go załadowując doszedłem do momentu w którym NSC DUMMY pomyślnie załadował plik FSW_PSW.TRC i pozwolił i na zmiany - kodowanie. Jednakże mam dylemat, co z poniżej wymienionymi wartościami które nie mogłem załadować. Przypuszczam, że jak po zakończeniu pracy z NCS DUMMY wczytam zmieniony FSW_PSW.TRC, to wartości które skasowałem (poniżej wymienione) utracę bezpowrotnie.

Brak mi wiedzy, czy są mi one potrzebne. Niektóre z nich są aktiv inne nicht aktiv.

Proszę Was o podpowiedź co w takim przypadku zrobić. Na tą chwilę powstrzymałem się z kodowaniem, aby nie utracić bezpowrotnie danych.

ODCZYT:

[ ] 19:16:08 NCS Dummy 0.6.0.4 launched.

[ ] 19:16:08 Loaded 14823 translations by revtor, IcemanBHE, joako, lolo, rdl, StefanL, rondo and LPCapital.

[ ] 19:16:08 Loaded NCS Expert DATEN folder "C:\NCSEXPER\DATEN\" with 1 chassis.

[ ] 19:16:11 Loaded chassis "E60" (E60, E61, E63 and E64) with 375 modules.

[W] 19:16:12 A newer version of NCS Dummy is available (0.6.0.5).

[ ] 19:16:34 Loaded module "CAS2.C05" with 231 functions, 8 properties with 2 arrays and 31 unoccupied blocks.

[E] 19:17:49 An error occurred while reading "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Unresolved parameter keyword "elmotor" in function "MOTOR_HUBRAUM". Make sure chassis and module match those of the trace file.

oraz poniżej pozostale blendy w skroconych opisachŁ

1) Unresolved parameter keyword "n20b20" in function "MOTOR_HUBRAUM".

2) Unresolved function keyword "PA_HK_REOPEN_INDICATE".

3) Unresolved function keyword "PA_HK_REV_ZYKL".

4) Unresolved function keyword "PA_MONITOR_ACTIVE".

5) Unresolved function keyword "KL30G_NACHLAUF_NACH_SZ1".

6) Unresolved function keyword "CBS_VERSION".

7) Unresolved function keyword "SCHLUESSELVARIANTE".

8) Unresolved function keyword "ZEIT_KL50_ANSTRG".

9) Unresolved function keyword "FH_KOMFORTF_MIT_SUBST".

10) Unresolved function keyword "ABZUGSPERRE_PLOCK_C6".

11) Unresolved function keyword "FBD_LOAD_POS_HK_HK".

12) Unresolved function keyword "FBD_LOAD_POS_LF_PING".

13) Unresolved function keyword "FBD_NO_LOAD_POS".

14) Unresolved function keyword "FH_RELEASE_CA_BASIC".

15) Unresolved function keyword "KL30G_EIN_HKT_AUSSEN_07".

16) Unresolved function keyword "KL30G_EIN_HKT_FBD_07".

17) Unresolved function keyword "KLR_AUS_TK".

18) Unresolved function keyword "KLSTRG_GRB_ID".

19) Unresolved function keyword "SPERRE_HKL_KEY_VALID_07".

20) Unresolved function keyword "SS_GETRIEBE_7".

21) Unresolved function keyword "STARTABBRUCH_KLR".

22) Unresolved function keyword "STARTDELAY_K_START_R5X".

23) Unresolved function keyword "TC_KL15_AUTO_OFF".

24) Unresolved function keyword "TC_KL15_AUTO_OFF_LIGHT".

25) Unresolved function keyword "TC_MSA_NO_KL15_AUTO_OFF".

26) Unresolved function keyword "TC_TIME_KL15_AUTO_OFF".

27) Unresolved function keyword "FBD_COMFORT_OPEN_LF_PING".

28) Unresolved function keyword "PA_TBEREIT_HK".

29) Unresolved function keyword "CCM_0X42_IM_NACHLAUF".

30) Unresolved function keyword "NLF_AUS_ALLE_TUEREN".

31) Unresolved function keyword "NEUES_FSE_KONZEPT".

32) Unresolved function keyword "PA_SUPERRANGE_R56".

33) Unresolved function keyword "PA_TAGE_REAR_RL_MIRROW".

34) Unresolved function keyword "FH_RELEASE_TOP_ZWSTLG".

35) Unresolved function keyword "PA_LF_PING_TAGE".

36) Unresolved function keyword "PA_MAUT_CLOSE_SILENT".

37) Unresolved function keyword "PA_SEARCH_HK_VORRASTE".

38) Unresolved function keyword "PA_SILENT_TO_4TAGE".

39) Unresolved function keyword "PA_HK_2SEARCH".

40) Unresolved function keyword "ELV_CCM_NEU".

41) Unresolved function keyword "PA_LF_PING_PGS".

42) Unresolved function keyword "HINTERE_TUEREN_MINI".

43) Unresolved function keyword "OSFG_MSA_NO_KL15_AUTO_OFF".

44) Unresolved function keyword "TC_KL15_AUTO_OFF_OSFG".

45) Unresolved function keyword "TC_NOT_P_NO_KL15_AUTO_OFF".

46) Unresolved function keyword "TIME_KL15_AUT_OFF_DR_OPEN".

47) Unresolved function keyword "HK_V_VER_MODUS".

48) Unresolved function keyword "TC_MSA_IGNORE_ENG_RUN".

 

Zatem w celu przypomnienia problemu z początku postu informuję, że po wykasowaniu z FSW_PSW.TRC powyższych funkcji, udało się ostatecznie wczytać FSW_PSW.TRC do NSC DUMMY i pojawiła się możliwość kodowania. Zatem co z wyżej wykasowanymi funkcjami ............ :?

 

OK. Dzieki Din76 oraz zmianie wprowadzania danych do NCS DUMMY problem zniknol. :duh:

Edytowane przez Verbatim1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a nie lepiej je dodać do ncsdummy , ja bym ich nie kasował są częścią twojego sterownika, przecież NCS nie wykrywa błędów jak zczytuje FSW_PSW.TRC

(nie wiem czy dobrze zrozumiałem twój problem NCS zczytuje FSW_PSW.trc z CAS ???)

zapytaj kolege bmw-power on dodawał nowe funkcje do ncsdummy , masz pewnie jakąś nowsza odmianę sterownika lub ktoś przełożył go z nowszej serii i dokodował do twojego auta , ncsdummy nie jest takim nowym programem aby było wszystko, jest możliwość edycji ncsdymmy...

Może masz za starą wersje NCSdummy... masz tą z tego filmu

oczywiście najważniejsze czy twój ncs jest z aktualizowany nowymi plikami z Sp-daten ?? jak masz daten stare to nie ma wszystkich opcji a ncsdumy porównuje dane z danymi w NCSEXPER/daten

i czy kodowałeś juz ten moduł do serii z Fa ???

Ale najbardziej to mi wygląda na to że masz za stare pliki w NCS/DATEN te dane to jak dla mnie sa ważne dużo dotyczy z nich KL15 (napięcie tarminala zapłonu ) a w CAS to ważny element czy innych KL

Opublikowano

Dzięki Din76

Mam NCS DUMMY 0.6.0.4

sp-daten e60 5.40 full od mlodzika1

również od mlodzika1 mam:

INPA-with-FXX; profiles; NCSEXPERT.TXT;Standard Tools Setup 2.12

Wyjaśniam, że NCS DUMMY przy próbie wczytania FSW_PSW.TRC wyrzucał poniżej podaną informację blokując możliwość kodowania:

[E] 19:17:49 An error occurred while reading "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Unresolved parameter keyword "elmotor" in function "MOTOR_HUBRAUM". Make sure chassis and module match those of the trace file.

co w wolnym tłumaczeniu oznacza (tak mi się wydaje):

Wystąpił błąd przy wczytywaniu "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Niezrozumiały parametr (słowo klucz) "elmotor" w funkcji "MOTOR_HUBRAUM". Upewnij się, że typ pojazdu i jego moduł pasują do plików (domyślam się że właśnie chodzi o sp_daten).

oraz kolejny błąd:

[E] 19:51:48 An error occurred while reading "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Unresolved function keyword "PA_HK_REOPEN_INDICATE". Make sure chassis and module match those of the trace file.

co w wolnym tłumaczeniu oznacza (tak mi się wydaje)

Wystąpił błąd przy wczytywaniu "C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.TRC": Niezrozumiała funkcja "PA_HK_REOPEN_INDICATE". Upewnij się, że typ pojazdu i jego moduł pasują do plików

Jeśli błędnie tłumaczę to proszę o podpowiedź :mad2:

Nie natrafiłem w chomiku lub na innych stronach internetu nowszych sp_daten, niż te wymienione na wstępie postu. Zatem pozostaje mi kodowanie samym NCS Expertem i zastępowanie fizycznie pliku FSW_PSW.MAN zmodyfikowany plikiem FSW_PSW,TRC, który będę zmieniał tylko w tej części której jestem pewien, że mogę. :(

Czy dobrze kombinuję. Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam

PS. przepraszam za podwójne wklejenie w poprzednim poście. Jeszcze się uczę jak pisać. Nie umiem także wklejać zdjęć, print scr. Może ktoś mi podpowie. :?:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej tak lepiej nie usuwaj funkcji z CAS naddatek które mają związek z KL15 lub KL30 mógłbyś sobie samochód unieruchomić lepiej fizycznie

zmieniać plik FSW_PSW.trc na man wcześniej go edytując , lub spróbuj BMW coding tool troche inaczej zczytuje polecam spróbuj też innej wersji sp-daten nawet starszej

czasami podczas ściągania coś sie może uszkodzić .

Opublikowano

Zawsze mozesz sobie zanim cos zaczniesz zmieniac skopiowac i zapisac np na pulpicie orginalny plik .trc który zczytasz przez NCS i zapisze sie w Work

Mozesz w kazdej chwili wrocic do orginalu co miałeś lub pusty .man i masz co fabryka dała

Jak dodasz nowe parametry w ncs dummy i coś namotasz ze trc nie bedzie wchodzić klikasz na Module functions i Restore module backup

Dane Twojego modułu w NCS Dummy wrócą do seryjnych, ładujesz orginalne .trc i masz co było

 

Jak masz zainstaluj od nowa standard tools bo nie powinno byc zadnych problemow z ncs dummy ps Din76 ma swietny instalator NCS 4.0.1 ze specjalnym profilem zrobionym przez twórce NCS dummy Revtora i tego profilu przy pracy z dummy najlepiej uzywać oraz INPE z danymi 2015 do tego NCS dummy i BMW coding tool :cool2:

 

Tak na marginesie Din76 u kogo kupie sprawdzony interfejs K+Dcan kupiłem ten srebrny z allegro inpa compatibile ale do niczego sie nie naddaje

Co myślisz i takim z przełącznikiem?

http://allegro.pl/inpa-bmw-2-k-d-can-2-linie-k-przelacznik-pin-7-8-i5335347646.html

 

I ostatnia sprawa jak dokladnie krok po kroku uzywac aplikacji K+DCAN utility 2.0

nic sie nie dzieje na zadnym interfejsie tylko wyskakuje error timeout

Pzdr

Opublikowano

Dzięki Koledzy

Zrobiłem aktualizacje od Din76 oraz zmieniłem formę wprowadzania danych, tj.

chassis i następnie FSW_PSW.trc a następnie filter do wyszukania modułu.

Śmiga jak trzeba

Dzięki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak na marginesie Din76 u kogo kupie sprawdzony interfejs K+Dcan kupiłem ten srebrny z allegro inpa compatibile ale do niczego sie nie naddaje

Co myślisz i takim z przełącznikiem?

http://allegro.pl/inpa-bmw-2-k-d-can-2-linie-k-przelacznik-pin-7-8-i5335347646.html

 

I ostatnia sprawa jak dokladnie krok po kroku uzywac aplikacji K+DCAN utility 2.0

nic sie nie dzieje na zadnym interfejsie tylko wyskakuje error timeout

Pzdr

 

Witaj kolego bmw-power dawno się nic nie odzywałeś.....

Nie wiem nie sprawdzałem ale to napewno lepsza opcja niż bez przełącznika, nie testowałem tego interfejsu ja polecam kolege z forum bmw co sam robi interfejsy

k-dcan http://www.interfejsads.ugu.pl/K+DCAN.html dlatego że popieram polskie rzemiosło , nie tylko tanio z chin ...

tą aplikacje używa się tylko jak podłączysz interfejs do samochodu jak jest linia can to wykryje , ewentualnie można wyłączyć CAN dla strszych po lini K

pamiętaj żeby po wszystkim używać clear aby wyczyścić ustawienia sam procesor ATMEGA w interfejsie nie jest zasilany z portu usb tylko FTDI dlatego możemy go zainstalować ale procesor atmega 162 ma z pinu 16 zasilanie przez stabilizator napięcia 78L05

Opublikowano

Witam wie ktoś z was jak zakodować w e-46 2002 po lifcie centralny zamek żeby przy zamknięciu i otwarciu był sygnał ,robiłem według różnych instrukcji

i nie ma nadal sygnału.światła zrobiłem kierunki też ,jak zostawie kluczyk w stacyjce też działa ,po wyłączeniu zapłonu żeby wycieraczka wracała do końca a nie stanęła też działa ale pikania przy otwieraniu i zamykaniu nie moge zozgryżść pomoże kto.Pozdrawiam

Opublikowano

Siema podeślij.trc za pomocą opcji code w narzędziach tam gdzie piszesz wiadomosc to Ci zrobię Ostatnio to przerabialem w E46 coupe

Dzięki din76 za info Sprawdze to ale już wiem o co chodzi z kablem k+d can Poprostu muszę zastosować przełącznik i łączyć piny 7+8 aż mi głupio bo o tym zapomniałem i dlatego starszych E46 i E39 nie mogłem robić Tylko z silnikiem i skrzynia w inpie przy nich współpracował

Opublikowano
WISCHERPOTI
aktiv
ANLAUFSTROMBEGRENZ_MEMO
aktiv
SCHEIBENABSENK_OHNE_EKS
aktiv
FH_NACH_TUERE_AUF
nicht_aktiv
E52_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
FENSTERHEBER_VORNE
aktiv
DIFFERENZ_ANLAUF_BLOCK
wert_01
FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF
aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_AUF
aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_ZU
nicht_aktiv
SCHEIBE_ABSENKZEIT
wert_01
ZEIT_TUER/SCHLIESSZEIT
wert_01
VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H
nicht_aktiv
VERRIEGELN_AUT_NACH_2_MIN
nicht_aktiv
SOFT_ON/OFF
aktiv
IB_EIN_SCHLOSS_ENTRIEGELN
aktiv
IB_BEI_KL.R_AUS
aktiv_mit_kl.58
ABSCHALTUNG_VERBRAUCHER
aktiv
HECKKLAPPEN_LOGIK
geschlossen
KOMFORTSCHLIE_FB_OHNE_SHD
nicht_aktiv
EINGANG_2
nicht_aktiv
EINGANG_2_KONTAKT_GESCHL
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF
aktiv
INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV
aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_0.2_S
wert_01
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_1
nicht_aktiv
HKL_SPERREN_BEI_ZS
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_2
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_3
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_4
nicht_aktiv
WISCHER_RUECK_GESCHW
wert_01
EKS_OFFEN/UNTERBRECHUNG
wert_01
EKS_GEDRUECKT/OFFEN
wert_01
CODIERUNG_ERFOLGT_1
codierung_erfolgt
VERRIEGELUNGSSCHWELLE
16_km/h
KOMFORTOEFFNEN_FB_O_FH_HI
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNEN_FB_O_SHD
nicht_aktiv
IB_SPERRE_BEI_FEHLER
aktiv
OHNE_INTERVALLBETRIEB
nicht_aktiv
INTERVALLZEIT_GESCHWABH
aktiv
KENNLINIENFELD2_AKTIV
nicht_aktiv
BLOCKIERSCHUTZ_AKT_XXS
16s
MIT_WISCHER_SERVICEPOS
nicht_aktiv
WISCHER_VOLLEND_KLR_AUS
nicht_aktiv
SENSOR_REGEN_N_STUFE2
nicht_aktiv
WISCHEN_ERST_XXS_WASCH
300ms
OHNE_WISCH_BEI_WASCH
nicht_aktiv
ANZAHL_NACHWISCHZYKLEN
3
ANZAHL_WASCHBET_ZUR_SRA
5
MIT_SRA_EIN_LENKSTOCK
nicht_aktiv
SRA_MIT_WASCH_WISCH_SW
nicht_aktiv
ANZAHL_SPRITZIMPULSE
2
DAUER_SPRITZIMPULSE
700ms
PAUSE_ZW_SPRITZIMPULSE
1300ms
MAUT_N_ABBRECH_N_TUER_AUF
nicht_aktiv
EKS_REVERSIERZEIT_ZUS
1000ms
FH_TIMEOUT
8s
KISI_N_DEAKT_IM_CRASH
nicht_aktiv
AUSSTELLFENSTER_ZEIT
plus_0s
EINSTIEG_FH_ZU_VER_SPERRE
aktiv
CENT_LOCK_MGL_VO_TUER_AUF
nicht_aktiv
HECKSCHEIBEN_LOGIK
geschlossen
N_VER_B_ERN_GESCHW_SCHWEL
nicht_aktiv
ANSTEUERZEIT_ZV_AGGREGATE
plus_0s
ENTR_HKL_MGL_WENN_VER
nicht_aktiv
ENTR_HS_MGL_WENN_VER
nicht_aktiv
SCHLIESSYSTEM
d_schloss
ENTRIEGELN_HKL
1x_tastendruck
POLLING_ZEIT_L_SCHLOSS
10ms
BETAET_DAUER_WIPPTASTE
kurz
NOTENTRIEGELN_HKL
aktiv
ANSTEUERZEIT_MOTOR_HKL
wert_01
ANSTEUERZEIT_MOTOR_HS
wert_01
IB_EIN_BEI_HKK/HSK
nicht_aktiv
IB_EIN_16MIN_WENN_STANDLI
nicht_aktiv
IB_AUS_NACH_X_SEKUNDEN
20s
IB_EIN_N_KL_58G_MAX_1MIN
nicht_aktiv
VA1/VA2_AUS_NACH_X_MIN
16_min
VA1_SPERRE_BEI_FEHLER
nicht_aktiv
VA2_SPERRE_BEI_FEHLER
nicht_aktiv
VERL_ALARMZEI_WAEHR_ALARM
nicht_aktiv
HEULTON
nicht_aktiv
OFFENE_FENSTER
nicht_aktiv
VERZUG_ENTR_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
E85_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
E83_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
OHNE_FERTIGUNGSMODE
nicht_aktiv
OHNE_TRANSPORTMODE
nicht_aktiv
OHNE_SERVICEMODE
nicht_aktiv
OHNE_POWERDOWNMODE
nicht_aktiv
BETRMODI_DEAKT_KL15_EIN
nicht_aktiv
OHNE_IB_0
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_1
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_0
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_0
nicht_aktiv
OHNE_IB_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_HINTEN_0
aktiv
OHNE_FH_BF_VORNE_0
aktiv
OHNE_FH_BF_HINTEN_0
aktiv
OHNE_SRA_0
aktiv
OHNE_DWA_0
aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_2
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_1
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_1
nicht_aktiv
OHNE_IB_2
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_VORNE
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_HINTEN_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_BF_VORNE_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_BF_HINTEN_1
nicht_aktiv
OHNE_SRA_1
nicht_aktiv
OHNE_FRONTSCH_REINIGUNG
nicht_aktiv
OHNE_SCHEIBENWISCHER
nicht_aktiv
OHNE_DWA_1
nicht_aktiv
OHNE_ZV
nicht_aktiv
OHNE_ER_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_3
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_2
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_2
nicht_aktiv
SCHWELLE_OBEN
wert_01
SCHWELLE_UNTEN
wert_01
VERDECK_VORNE_E85
nicht_aktiv
CODIERUNG_ERFOLGT_2
codierung_erfolgt
MIT_LIN_SCHALTER
nicht_aktiv
MEMORY_POS_SPEICHERN
wert_01
MEMORYANFAHRGENAUIGKEIT
standard
MEMORY_POS_ANFAHREN
wert_01
ABKLAPPWERT_GM
wert_01
MEMORY_SP_ABKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
DELAY_MOTOR_ZV_ER
wert_01
WISCHERINTERVALL
5_sec
ENTSICHERN_CENTERLOCK
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF_KLAPPE
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_ENTSCH
aktiv
ALARM_OPT_FERNLICHT
nicht_aktiv
PANIK_MODUS
nicht_aktiv
SCHEINWERFERREINIGUNG
aktiv
SENSOR_REGEN
aktiv
STANDRUECKSCHALTUNG
nicht_aktiv
HUB_VERZOEGERUNG_FH_VORN
0ms
OHNE_SCHEIBENABSENKUNG
aktiv
FUNKTIONTUERSCHLOSS
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_1
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_2
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_3
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_4
nicht_aktiv
FH_ABSCHALTKRITERIUM
us
FUNKTION_CABRIO
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNUNG_FB
aktiv
FH_ABSENKEN_VERDECK_OEFF
nicht_aktiv
AUSSTELLFENSTER
nicht_aktiv
FENSTERHEBER_HINTEN
nicht_aktiv
EINKLEMMSCH_VORNE
aktiv
EINKLEMMSCH_HINTEN
nicht_aktiv
EINKLEMMSCH_REVERSIEREN
kurz
FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
MAUT_NUR_BEI_KL15EIN
nicht_aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU
aktiv
FUNKTIONEN_TOURING
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_1
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_2
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_3
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_4
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTRI_INNEN
aktiv
KOMFORTSCHLIE_FB_O_FH_HI
nicht_aktiv
DWA
aktiv
NEIGUNGSGEBER
nicht_aktiv
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ
nicht_aktiv
QUITIMP_SICHERN/ENTSICHER
nicht_aktiv
SCHAERFEN/ENTSCHAERFEN
schloss_und_fernbedienung
ALARM_AKUSTISCH
intervallton
ALARM_AKUSTISCH_LANG
nicht_aktiv
ALARM_OPT_WARNBLINKER
aktiv
MIT_OPT_ALARM
nicht_aktiv
ALARM_OPT_ABBLENDLICHT
nicht_aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF_KLAPPE
aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
aktiv
FUNKINNENRAUMSCHUTZ_HI
nicht_aktiv
DWA_HANDSCHUHFACHKONTAKT
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_0
nicht_aktiv
KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
aktiv
IR_FERNBEDIENUNG
nicht_aktiv
TAKTUNG_IB
nicht_aktiv
TAKTUNG_VA1
nicht_aktiv
FH_INIT_TRANSPORTMODE
nicht_aktiv
TAB_WIEDERHOLSPERRE_ASF_2
nicht_aktiv
TAB_ANSTEURN_ASF_2
nicht_aktiv
KOMFOEFFNEN_SPERRE_KEY_IN
aktiv
TUER_HINTEN
aktiv
RECHTSLENKER
nicht_aktiv
SITZMEMORY_VERBAUT_GM
nicht_aktiv
MIT_LIN
nicht_aktiv
SPIEGELABKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
V_VAR_SPERRE_BEIKLAPP_GM
klemme_r
SPIEGELHEIZUNG_VERBAUT_GM
nicht_aktiv
BEIKLAPP_B_KOMFORTSCHL_GM
nicht_aktiv
BEIKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
BEDIENSTELLE_BFT
nicht_aktiv
DWA_HECKKLAPPENKONTAKT
nicht_aktiv
DWA_HECKSCHEIBENKONTAKT
nicht_aktiv
SPIEGELMEMORY_GM
nicht_aktiv

Opublikowano

Musisz wklejac plik. trc między te kwadratowe nawiasy

Code

Jak na przykładzie nizej

Bo inaczej robi się zamęt na forum

 

WISCHERPOTI
aktiv
ANLAUFSTROMBEGRENZ_MEMO
aktiv
SCHEIBENABSENK_OHNE_EKS
aktiv
FH_NACH_TUERE_AUF
nicht_aktiv
E52_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
FENSTERHEBER_VORNE
aktiv
DIFFERENZ_ANLAUF_BLOCK
wert_01
FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF
aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_AUF
aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_ZU
nicht_aktiv
SCHEIBE_ABSENKZEIT
wert_01
ZEIT_TUER/SCHLIESSZEIT
wert_01
VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H
nicht_aktiv
VERRIEGELN_AUT_NACH_2_MIN
nicht_aktiv
SOFT_ON/OFF
aktiv
IB_EIN_SCHLOSS_ENTRIEGELN
aktiv
IB_BEI_KL.R_AUS
aktiv_mit_kl.58
ABSCHALTUNG_VERBRAUCHER
aktiv
HECKKLAPPEN_LOGIK
geschlossen
KOMFORTSCHLIE_FB_OHNE_SHD
nicht_aktiv
EINGANG_2
nicht_aktiv
EINGANG_2_KONTAKT_GESCHL
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF
aktiv
INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV
aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_0.2_S
wert_01
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_1
nicht_aktiv
HKL_SPERREN_BEI_ZS
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_2
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_3
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_4
nicht_aktiv
WISCHER_RUECK_GESCHW
wert_01
EKS_OFFEN/UNTERBRECHUNG
wert_01
EKS_GEDRUECKT/OFFEN
wert_01
CODIERUNG_ERFOLGT_1
codierung_erfolgt
VERRIEGELUNGSSCHWELLE
16_km/h
KOMFORTOEFFNEN_FB_O_FH_HI
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNEN_FB_O_SHD
nicht_aktiv
IB_SPERRE_BEI_FEHLER
aktiv
OHNE_INTERVALLBETRIEB
nicht_aktiv
INTERVALLZEIT_GESCHWABH
aktiv
KENNLINIENFELD2_AKTIV
nicht_aktiv
BLOCKIERSCHUTZ_AKT_XXS
16s
MIT_WISCHER_SERVICEPOS
nicht_aktiv
WISCHER_VOLLEND_KLR_AUS
nicht_aktiv
SENSOR_REGEN_N_STUFE2
nicht_aktiv
WISCHEN_ERST_XXS_WASCH
300ms
OHNE_WISCH_BEI_WASCH
nicht_aktiv
ANZAHL_NACHWISCHZYKLEN
3
ANZAHL_WASCHBET_ZUR_SRA
5
MIT_SRA_EIN_LENKSTOCK
nicht_aktiv
SRA_MIT_WASCH_WISCH_SW
nicht_aktiv
ANZAHL_SPRITZIMPULSE
2
DAUER_SPRITZIMPULSE
700ms
PAUSE_ZW_SPRITZIMPULSE
1300ms
MAUT_N_ABBRECH_N_TUER_AUF
nicht_aktiv
EKS_REVERSIERZEIT_ZUS
1000ms
FH_TIMEOUT
8s
KISI_N_DEAKT_IM_CRASH
nicht_aktiv
AUSSTELLFENSTER_ZEIT
plus_0s
EINSTIEG_FH_ZU_VER_SPERRE
aktiv
CENT_LOCK_MGL_VO_TUER_AUF
nicht_aktiv
HECKSCHEIBEN_LOGIK
geschlossen
N_VER_B_ERN_GESCHW_SCHWEL
nicht_aktiv
ANSTEUERZEIT_ZV_AGGREGATE
plus_0s
ENTR_HKL_MGL_WENN_VER
nicht_aktiv
ENTR_HS_MGL_WENN_VER
nicht_aktiv
SCHLIESSYSTEM
d_schloss
ENTRIEGELN_HKL
1x_tastendruck
POLLING_ZEIT_L_SCHLOSS
10ms
BETAET_DAUER_WIPPTASTE
kurz
NOTENTRIEGELN_HKL
aktiv
ANSTEUERZEIT_MOTOR_HKL
wert_01
ANSTEUERZEIT_MOTOR_HS
wert_01
IB_EIN_BEI_HKK/HSK
nicht_aktiv
IB_EIN_16MIN_WENN_STANDLI
nicht_aktiv
IB_AUS_NACH_X_SEKUNDEN
20s
IB_EIN_N_KL_58G_MAX_1MIN
nicht_aktiv
VA1/VA2_AUS_NACH_X_MIN
16_min
VA1_SPERRE_BEI_FEHLER
nicht_aktiv
VA2_SPERRE_BEI_FEHLER
nicht_aktiv
VERL_ALARMZEI_WAEHR_ALARM
nicht_aktiv
HEULTON
nicht_aktiv
OFFENE_FENSTER
nicht_aktiv
VERZUG_ENTR_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
E85_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
E83_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
OHNE_FERTIGUNGSMODE
nicht_aktiv
OHNE_TRANSPORTMODE
nicht_aktiv
OHNE_SERVICEMODE
nicht_aktiv
OHNE_POWERDOWNMODE
nicht_aktiv
BETRMODI_DEAKT_KL15_EIN
nicht_aktiv
OHNE_IB_0
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_1
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_0
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_0
nicht_aktiv
OHNE_IB_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_HINTEN_0
aktiv
OHNE_FH_BF_VORNE_0
aktiv
OHNE_FH_BF_HINTEN_0
aktiv
OHNE_SRA_0
aktiv
OHNE_DWA_0
aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_2
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_1
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_1
nicht_aktiv
OHNE_IB_2
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_VORNE
nicht_aktiv
OHNE_FH_FA_HINTEN_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_BF_VORNE_1
nicht_aktiv
OHNE_FH_BF_HINTEN_1
nicht_aktiv
OHNE_SRA_1
nicht_aktiv
OHNE_FRONTSCH_REINIGUNG
nicht_aktiv
OHNE_SCHEIBENWISCHER
nicht_aktiv
OHNE_DWA_1
nicht_aktiv
OHNE_ZV
nicht_aktiv
OHNE_ER_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_3
nicht_aktiv
OHNE_CENTERLOCK_2
nicht_aktiv
OHNE_VA_ZEITEN_2
nicht_aktiv
SCHWELLE_OBEN
wert_01
SCHWELLE_UNTEN
wert_01
VERDECK_VORNE_E85
nicht_aktiv
CODIERUNG_ERFOLGT_2
codierung_erfolgt
MIT_LIN_SCHALTER
nicht_aktiv
MEMORY_POS_SPEICHERN
wert_01
MEMORYANFAHRGENAUIGKEIT
standard
MEMORY_POS_ANFAHREN
wert_01
ABKLAPPWERT_GM
wert_01
MEMORY_SP_ABKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
DELAY_MOTOR_ZV_ER
wert_01
WISCHERINTERVALL
5_sec
ENTSICHERN_CENTERLOCK
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF_KLAPPE
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_ENTSCH
aktiv
ALARM_OPT_FERNLICHT
nicht_aktiv
PANIK_MODUS
nicht_aktiv
SCHEINWERFERREINIGUNG
aktiv
SENSOR_REGEN
aktiv
STANDRUECKSCHALTUNG
nicht_aktiv
HUB_VERZOEGERUNG_FH_VORN
0ms
OHNE_SCHEIBENABSENKUNG
aktiv
FUNKTIONTUERSCHLOSS
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_1
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_2
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_3
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_4
nicht_aktiv
FH_ABSCHALTKRITERIUM
us
FUNKTION_CABRIO
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNUNG_FB
aktiv
FH_ABSENKEN_VERDECK_OEFF
nicht_aktiv
AUSSTELLFENSTER
nicht_aktiv
FENSTERHEBER_HINTEN
nicht_aktiv
EINKLEMMSCH_VORNE
aktiv
EINKLEMMSCH_HINTEN
nicht_aktiv
EINKLEMMSCH_REVERSIEREN
kurz
FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
MAUT_NUR_BEI_KL15EIN
nicht_aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU
aktiv
FUNKTIONEN_TOURING
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_1
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_2
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_3
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_4
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTRI_INNEN
aktiv
KOMFORTSCHLIE_FB_O_FH_HI
nicht_aktiv
DWA
aktiv
NEIGUNGSGEBER
nicht_aktiv
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ
nicht_aktiv
QUITIMP_SICHERN/ENTSICHER
nicht_aktiv
SCHAERFEN/ENTSCHAERFEN
schloss_und_fernbedienung
ALARM_AKUSTISCH
intervallton
ALARM_AKUSTISCH_LANG
nicht_aktiv
ALARM_OPT_WARNBLINKER
aktiv
MIT_OPT_ALARM
nicht_aktiv
ALARM_OPT_ABBLENDLICHT
nicht_aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF_KLAPPE
aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
aktiv
FUNKINNENRAUMSCHUTZ_HI
nicht_aktiv
DWA_HANDSCHUHFACHKONTAKT
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_0
nicht_aktiv
KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
aktiv
IR_FERNBEDIENUNG
nicht_aktiv
TAKTUNG_IB
nicht_aktiv
TAKTUNG_VA1
nicht_aktiv
FH_INIT_TRANSPORTMODE
nicht_aktiv
TAB_WIEDERHOLSPERRE_ASF_2
nicht_aktiv
TAB_ANSTEURN_ASF_2
nicht_aktiv
KOMFOEFFNEN_SPERRE_KEY_IN
aktiv
TUER_HINTEN
aktiv
RECHTSLENKER
nicht_aktiv
SITZMEMORY_VERBAUT_GM
nicht_aktiv
MIT_LIN
nicht_aktiv
SPIEGELABKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
V_VAR_SPERRE_BEIKLAPP_GM
klemme_r
SPIEGELHEIZUNG_VERBAUT_GM
nicht_aktiv
BEIKLAPP_B_KOMFORTSCHL_GM
nicht_aktiv
BEIKLAPPEN_GM
nicht_aktiv
BEDIENSTELLE_BFT
nicht_aktiv
DWA_HECKKLAPPENKONTAKT
nicht_aktiv
DWA_HECKSCHEIBENKONTAKT
nicht_aktiv
SPIEGELMEMORY_GM
nicht_aktiv

Podeślę Ci gotowe.trc jak będę miał dostęp wieczorem do kompa z dumnym

 

 

Nie moge wczytać Twojego .trc ale szukaj wszystkich funkcji DWA w ncs dummy

visual locking acknowlidge

visual unlocking acknowlidge

acoustic locking acknowlidge

acoustic unlocking acknowlidge

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam dalej nie mogę tego rozpracować .A może ktoś z was napisać czy można zakodować spryskiwacz tylnej szyby ,u mnie po nacisnięciu 3 razy daje płyn na szybę i to dosc fest i dużo płynu idzie .
Opublikowano (edytowane)
Witajcie, czy ktoś powie mi co mogę zakodować z fajnych funkcji do mojej e90? Chodzi mi o awaryjne światła stopu, alarmy akustyczne np gong przy otwartych drzwiach lub nie zapietych pasach itp. Chodzi o te najbardziej popularne ewentualnie jakieś ciekawe które mam i mógłbym uruchomić. Z góry dzięki za pomoc :) Edytowane przez wojtek1418
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego nie czytasz postów viewtopic.php?f=48&t=260787&start=90#p2146311

po co wklejasz na całą stronę twoje trc , i co to ci da , usuń to albo wklej tak jak kolego pisze , co by było jak by każdy wklejał swoje dane z trc ,a w nowszych wersjach niektórych sterowników to może ich być kilka tyś , nikt ci tak nie powie co można zakodować ...

szukaj opcji do zakodowania i tam będą dane ,

typu światła do jazdy dziennej itp

a jak chcesz sobie szukać to na pierwszych stronach jest wyjaśnione co każda opcja oznacza są takie same dla różnych modeli bmw .

Opublikowano

Rozumiem, że:

 

CYCL_TI_BLK;1 – dotknięty kierunek miga raz, dwa lub 3 razy.

 

dotyczy tylko nowszych modeli BMW i w e39 z marca 2003 r. nie ma szans na odpalenie tego NCSem?

Pzdr.

Opublikowano

No właśnie też mi się wydaje, że w e39 chyba tego nie ma (3 mrugnięcia kierunkiem) w LCM3.

Dziś dopiero zainstalowałem NCSa. Do tej pory śmigałem INPĄ diagnozę, błędy i live data. Teraz chcę sobie trochę NCSa ogarnąć. Najpierw sprawdzę w aucie czy po podpięciu w aucie wszystko widzi, działa i odczytuje. Kabel działa ok bo z INPĄ, którą już miałem zainstalowaną śmigał bez problemu - widzi i zapłon i aku.

Dzięki w każdym razie za info i pomoc. W razie w będę pytał ;)

Póki co odczytam sobie plik ncsem i zobaczę jakie funkcje mam dostępne. Póki co mam zakodowane światła do jazdy dziennej tylko muszę zobaczyć na którą wartość bo nie pamiętam.

Pzdr.

Opublikowano

[E91] 330xd 12/2005r

Mam blad w module RLS A12E co oznacza brak zainicjalizowanego czujnika, ale tez się spotkałem ze niby brak ustawienia typy szyby.

Inicjalizowanie robilem i kasowanie bledu tez, ale blad wraca wiec probowalem tego drugiego czyli zakodować TYP_FRONTSCHEIBE na klimakomfort. W module FRM mam już wpisy dot szyby, co chyba jest OK.

TYP_FRONTSCHEIBE

klimakomfort

 

TYP_FRONTSCHEIBE_FLA

klimakomfort

 

Ale z tego co doczytałem takie same wpisy powinny być zakodowane w RLS. Niestety podczas czytania w NCS wychodzi mi poniższy blad. Jakby ktoś wiedział jak to można przeskoczyć to prosba o info

 

[21:26:20.508] [2016-01-25] [sERIE] 2041 Error CDH.C CDHCheckIdent 3

[21:26:20.508] [2016-01-25] [sERIE] Falscher SG-Codierindex A_E65: CODIERINDEX = 08h RLS_E65.C06: CODIERINDEX = 06

 

[21:26:20.609] [2016-01-25] [sERIE] 2041 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6

[21:26:20.609] [2016-01-25] [sERIE] Falscher SG-Codierindex CODIERDATEN_LESEN

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.