Skocz do zawartości

BMW F15 25d vs Volvo XC 90 D5 Audi Q7 lub inne


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, miesiąc temu miałem podobny "problem" co maja22. Przymierzałem się do zakupu dużego, luksusowego i komfortowego SUVa (takie były moje główne założenia i wymagania). Brałem pod uwagę właśnie BMW X5, Volvo XC90, Audi Q7 i debiutującego tej jesieni Mercedesa GLE. Range'a i Cayenne'a odrzuciłem ze względu na wysoką cenę, dodatkowo taki samochód jak Cayenne jest mi zupełnie niepotrzebny, nie kwestionuję jego komfortu i ogólnie pojętego luksusu, bo jest to z pewnością zachowane w aucie tej klasy i tej ceny, lecz jego możliwości na torze i sportowy charakter to coś co zapewnia mi moje M4, a ja szukam dużego, praktycznego i komfortowego SUVa, w którym właściwości jezdne grają drugorzędne znaczenie. Ostatnie pół roku spędziłem na czytaniu wszystkiego co się da na temat ww. samochodów, jeździłem po salonach, targach motoryzacyjnych, rozmawiałem z wieloma kompetentnymi w tej dziedzinie osobami, dostałem każde auto na 1-2 dni na wyłączność tak, abym mógł jak najbardziej skrupulatnie je poznać i jak najwięcej rzeczy się o nich dowiedzieć. Po zdobyciu tej całej wiedzy wybór był stosunkowo prosty i jednoznaczny - Volvo XC90 to ten samochód, którego szukałem. Na początku odrzuciłem Q7, następnie GLE. Jak usiadłem za kółkiem Audi nie wiem czemu, ale nie czułem się jak stuprocentowy użytkownik klasy premium, wykończenie wnętrza na przyzwoitym poziomie, ale to na pewno nie poziom Volvo (Audi na pewno ładne i staranne spasowanie elementów, ale sama ich jakość i "szlachetność" na pewno nieadekwatna do ceny). Jeśli chodzi o Merola to chyba go po prostu nie czuję. Wybór więc dość szybko zawęził się do aut, o których powstał ten wątek, a więc X5 i XC90. Wiadomo, BMW nie ma sobie równych w zakrętach i generalnie rzecz biorąc we właściwościach jednych auta (chociaż muszę przyznać, że Volvo też nieźle łyka zakręty, jak dla mnie lepiej niż Audi i nieporównywalnie lepiej niż poprzednia generacja XC90). Poza tym jestem miłośnikiem marki BMW i na siłę chciałem się przekonać do F15, ale jak wcześniej wspomniałem takie właściwości jakie zapewnia mi X5 mają u mnie drugorzędne znaczenie, bo stawiam przede wszystkim na KOMFORT. A to jaki poziom reprezentuje nowe Volvo powaliło mnie na kolana. Wykończenie wnętrza, spasowanie poszczególnych elementów (które czuć na kilometr, że są z najwyższej półki), elektronika i zaawansowanie technologiczne tego auta, ale również niezliczona ilość systemów bezpieczeństwa, które dbają o klienta sprawiają, że czuję się jak monarcha w tym aucie. Nie wspomnę o wyciszeniu i systemie audio, które jest chyba najlepszym jakim słyszałem. Mam wrażenie, że mógłbym tak bez końca, począwszy od foteli, które są chyba jeszcze wygodniejsze niż w A8 po gałkę zmiany biegów wykonaną z kryształu. Na początku nie byłem przekonany do tego auta, zajmował u mnie ostatnie miejsce jeśli chodzi o konkurencję. Cały czas tylko słyszałem "Volvo XC90, Volvo...", nie rozumiałem fenomenu tego auta i już miałem dość tej całej ekscytacji tym modelem. Wygląd mnie nie powalał, sama firma również (chociaż bardzo szanowałem Volvo za bezpieczeństwo i jakość wnętrza, zawsze uważałem tę markę za pełnoprawne premium, lecz nie prezentowało się w moim odczuciu tak dostojnie jak Mercedes czy BMW). Co do wyglądu rzecz gustu, wiadomo. Mnie cały czas nie powala to auto z zewnątrz, F15 podoba mi się o wiele bardziej, ale jednak wnętrze tego samochodu to jest coś nie do opisania, dopiero jak w nim usiądziesz to poczujesz te 11 miliardów dolarów włożonych w to auto. Na początku przez krótki czas odrzucałem też Volvo za silniki, które do niego pakują , myślałem "jak to, duży, luksusowy SUV i napędza go 2 litrowa rzędowa czwórka? śmiech na sali". Ale wiecie co? Zrozumiałem myśl Volvo, gdyż jest to samochód przeznaczony do klientów ceniących luksus, którzy nierzadko posiadają w garażu coś sportowego. Mocy zapewniam, że mu nie brakuje, bo 320 KM w takim aucie wgniata w fotel, a to że nie słyszę dźwięku 6 i 8 cylindrów w ogóle nie przeszkadza, bo w żaden sposób nie komponuje się to z wyciszeniem wnętrza i komfortem podróżowania. Jak siedzisz w tym aucie zapominasz momentalnie o rasowych dźwiękach czy szybszym wchodzeniu w zakręt, po prostu delektujesz się każdą sekundą komfortu oferowanego przez Volvo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 344
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Oj bardzo dużo o volvo... z mojej strony zakochałem się w look'u tego wozu a ostatnio zbadałem kilka wersji wyposażeniowej i dla mnie środek to totalne rozczarowanie.

Nie podoba mi się absolutnie styl jak i materiały.

 

Po drugie nie przebolałbym płacić takich pieniędzy za 2litrową jednostkę

Dużo dobrego słyszałem o nim wcześniej a zostało rozczarowanie i wg mnie środek F15 jest ładniejszy/ciekawszy nawet mimo tego tabletu do którego już się przyzwyczaiłem.

Duża wada tych wszelkich aut że sprzedawcy wołają za nie naprawdę wariackie pieniądze ...

 

To tyle z mojej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy Volvo to marka premium????

Nigdzie na świecie nie jest klasyfikowane w ten sposób !!!

Zapytajcie Niemca,Francuza czy Anglika......

To zwykle auto rodzinne i może konkurować z np. Fordem ;)

Volvo ma aspiracje ale jeszcze daleka droga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vhnb, jeździłem GLE SUV, a więc „zwykłym”. Wersja Coupe po prostu mi się nie podoba, więc nie ma tematu. Co do rodzaju silnika w Volvo, wspomniałem w moim poście o 320 KM, a więc w odpowiedzi na Twoje pytanie – wybrałem benzynę.

 

Jeśli nie posiadacie niczego bardziej sportowego to wcale Wam się nie dziwie. Też nie wydałbym takich pieniędzy za dwulitrowy motor, ale umówmy się, każdy samochód ma swoje przeznaczenie, ja natomiast jeśli mogę pozwolić sobie finansowo to rezygnuję z kompromisów jak tylko mogę, sportowy samochód ma mi zapewnić emocje, po których przychodzi czas na relaks w luksusowym aucie.

Jeśli miałbym możliwość zakupu tylko jednego modelu, to nawet nie poświęciłbym swojego czasu na wizytę w salonie Volvo. Zapewne kupiłbym F15 z mocnym silnikiem, niewykluczone, że z pomocą pożyczki X5M.

 

Co do kwestii czy Volvo jest premium czy nie. Nie chcę tu dywagować w tej sprawie, bo nie jest to tematem tego wątku. Chciałbym natomiast się odnieść do tego co napisał Stanisław: „Zapytajcie Niemca, Francuza czy Anglika…”. Tak się składa, że mieszkałem 11 lat w Anglii i obywatele tego kraju nie mają problemu z tym czy Volvo jest premium czy nie, ponieważ jest to wiadome, że jest. Każdy Anglik Ci powie, że Volvo to półka Mercedesa czy BMW (gdyby mieli wskazać co jest bardziej luksusowe wskazaliby pewnie na niemiecką konkurencję, ale nie zmienia to faktu, że Volvo to ich półka). To samo się dotyczy Francuzów, jestem w Lyonie średnio 5-6 razy w roku (wyjazdy służbowe) i przeglądając w ich magazynach motoryzacyjnych zawsze porównują Volvo nie z Volkswagenem czy Fordem, a z Mercedesem, BMW czy Audi. W każdym zdaniu jest to podkreślane, że Volvo to premium. Co do Niemców tak jak napisał kicaj, oni zawsze są przekonani o swojej wyższości nad innymi w każdej dziedzinie (niedługo będą mówili, że ich niemiecki Helgi są ładniejsze od naszych polskich dziewczyn). Pomijając, że deprymują Volvo to jeszcze nie uważają za konkurencje powszechnie przyjętych za premium marki takie jak Lexus, Infiniti czy Jaguar. Na każde z nich znajdą jakieś wytłumaczenie, Lexus za powinowactwo z Toyotą, Infiniti z Nissanem, a Jaguar to już praktycznie nie istnieje, bo dotykają go ręce Hindusów. A jak wspomnisz O Range Roverze przy Niemcu to robi się czerwony, bo jak to? Konkurencja dla naszego Porsche? Dla naszej kochanej perełki? Nigdy! Zrozumcie jedno, że to nie Niemcy wybierają sobie konkurencje, a klienci. Potencjalny klient zainteresowany kupnem samochodu nie wybiera pomiędzy Volvo, a Oplem, ale pomiędzy Volvo a BMW, Mercedesem czy Audi. Ciekawy tylko jestem ilu jeszcze klientów musi stracić Audi na rzecz Volvo, by zrozumieli Niemcy, że Volvo to marka premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale nawet w brytyjskich programach motoryzacyjnych nabijają się z Polaków za to że Volvo to marka premium ;)

Ostatnio nawet było o tym w TVN.

Zresztą jak komuś podoba się wnętrze XC90 to może i chińszczyznę kupować

Auto fajne ale tylko jako rodzinne bo brak radości z jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o tej chińszczyźnie produkowanej w Szwecji przez szwedzkich inżynierów według szwedzkiej technologii?

 

Ok, Volvo należy do Geely, ale mówić, że to "chińszczyzna" uważam, że jest krzywdzące dla Volvo (mając na uwadze chociażby jakość oferowanych przez nich produktów, pomijając już fakt czy to premium czy nie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale nawet w brytyjskich programach motoryzacyjnych nabijają się z Polaków za to że Volvo to marka premium ;)

Zresztą jak komuś podoba się wnętrze XC90 to może i chińszczyznę kupować

 

Od wielu lat pieniądze nie znają granic ani rasy, jeżeli uważasz inaczej to już tylko Twój problem. Dużym udziałowcem Mercedesa, przez jakiś czas byli Inwestorzy znad Zatoki Perskiej - to co Mercedes, nie jest już premium??? bo jakiejś tam części należy-ła do Arabów. Chińczycy mają taki zapas żywej gotówki, że mogą sobie kupić co tylko chcą......... Najważniejsze dla Volvo jest to że nowy właściciel zainwestował i nie wtrąca się do projektowania i technologi - całkiem inaczej było z Fordem, dlatego przez kilka lat Volvo trochę zbłądziło - jestem przekonany, że gdyby BMW należało w tamtym okresie do jakiejkolwiek firmy z USA - skończyło by tak samo, jak Volvo a może tak jak SAAB - panowie za wielkiej kałuży, mieli dość specyficzne podejście do motoryzacji :-)

Ja od kilku lat użytkowałem różne modele AUDI - teraz zamówiliśmy VOLVO bo tak jak Esculap widzę w tym samochodzie tak wiele plusów, że obecnie dla mnie jest to najlepszy wybór w tej klasie za takie pieniądze. Bardzo podoba mi się BMW X5 - ale Volvo to całkiem inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieniądze to pieniądze to mnie nie interesuje również właściciel Volvo!

XC90 jest porostu tandetne wewnątrz a jazda nim to jak jazda kanapą, emocje gwarantowane tylko przy tankowaniu ;)

Z zewnątrz wzorują się na Audi które za nowy model uważa coś co ma większy grill od poprzednika.

Z premium Volvo rżeli ostatnio w TVN Turbo,program Prokop z trzema kolesiami p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Premium jest premium nie dlatego ze sobie tak Janusz wymyslil ale dlatego, ze samochod wiecej kosztuje, ze ubezpieczenie jest droższe, ze mniej traci na wartości. A ten program na TVN turbo rownież oglądałem. Ten łysy to chyba sie w głowę uderzył, ze takie rzeczy wygaduje. Fura za ćwierć banki, a ten ze nie powinnismy uważać tego za premium. Debil po prostu. :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa Stanisław, że oglądałem ten odcinek. Wcale nie "rżeli", jedyne co to Maznas tylko powiedział, że na zachodzie Volvo nie jest tak postrzegane za premium jak w Polsce. Poza tym zauważ z czym tamte Volvo było porównywane. No właśnie z czym? z Kia Sportage? Z VW Tiguanem? No właśnie nie! Było porównywane z Porsche i Lexusem, a więc ze swoją konkurencją. O ile dobrze pamiętam tamte Volvo (XC60) kosztowało prawie 300 tys. zł, a więc nie sądzisz, że trochę za dużo jak na średniego SUVa nie-premium? A gdyby nie było premium to z tak dużą ceną nie miałoby takich wyników sprzedaży, bo kto przy zdrowych zmysłach kupiłby konkurencję Volkswagena za 300 tys. zł?

 

Mówisz, że XC90 jest tandetne wewnątrz? To nie wiem jakie masz wymagania albo jak bardzo jesteś uprzedzony do tej marki. Jest lepiej wykończone niż niemiecka konkurencja. Tu przynajmniej wiem za co płacę i widać, że nie żałowali szlachetnych materiałów (drewno, skóra, aluminium, elementy z karbonu i kryształu). Rozumiem, że komuś może się nie podobać taka stylistyka w Volvo, ale z tandetą nie ma to nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

premium to według mnie materiały i technika o wiele lepsza od konkurencji. Design to kwestia gustu. Niestety według niektórych, a w szczególności według marketingowców to cena (czyt. zysk na jednym aucie).

Co sprowadza się że obecne auta, które kiedyś były premium są jakości zwykłych aut a nadal kosztują więcej...

To czy ktoś je kupuje to już jego sprawa... nic mi do tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem konfigurację Volvo 225PS D pod siebie i strzelilo ponad 350tys :duh: z motorem 2.0 czyli z "tanią" akcyzą.

Ten wóz gdyby wyszedłby 250 to bym powiedział że jest ok.

W takim wypadku tych szalonych cen uważam że jedynym rozsądnym autem premium będzie Cayenne. Tam nie potrafię się do niczego przyczepić i ta cena ma swoje uzasadnienie choć i tak są to niepoważne ceny w PL choćby dzięki akcyzie...

 

A co do audi to nie tylko dali większy grill ale i mocno odchudzili. Myślę że tam postęp będzie kolosalny pod każdym względem - osiągi/prowadzenie/spalanie... Ciekaw już jestem przejażdzki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeździłem jakimś innym XC90 bo wygląda w środku jak Koreańczyk ;)

Jazda emocjonująca ja grzybobranie.

Jeśli Ci to pasuje to twoja sprawa ale wsiadając z BMW 5GT do XC90 czułem się jak w sklepie z gadżetami z gwiezdnych wojen.Patrząc na ekran miałem wrażenie że to dla dzieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem konfigurację Volvo 225PS D pod siebie i strzelilo ponad 350tys :duh: z motorem 2.0 czyli z "tanią" akcyzą.

Ten wóz gdyby wyszedłby 250 to bym powiedział że jest ok.

W takim wypadku tych szalonych cen uważam że jedynym rozsądnym autem premium będzie Cayenne. Tam nie potrafię się do niczego przyczepić i ta cena ma swoje uzasadnienie choć i tak są to niepoważne ceny w PL choćby dzięki akcyzie...

 

A co do audi to nie tylko dali większy grill ale i mocno odchudzili. Myślę że tam postęp będzie kolosalny pod każdym względem - osiągi/prowadzenie/spalanie... Ciekaw już jestem przejażdzki.

 

Właśnie robiłem to samo! Moja komfiguracja w dieslu to 380tys. :duh: Bmw x25d z podobnym wyposażeniem ok 370tys.

 

Nie piałbym też tak bardzo nad jakością materiałów uzytych, bo kawalek kryształu to jeszcze nie klasa premium. Tandetne plastiki na desce rozdzielczej w niczym nie są lepsze od X5, kiepska kierownica, waska kanapa z tylu i wysoki prog tunelu środkowego dyskwalifikują ten samochód do przewożenia 3 dorosłych osób z tyłu. Klasa premium to nie ilość miesca w trzecim rzędzie (gdzie volvo rzeczywiście króluje) tylko całokształt łącznie z silnikiem, skrzynią biegów i zawieszeniem gdzie nawet samo volvo przyznaje, że nie chce konkurować z "Niemcami".

 

W środę zabieram tą "krowę" na testy więc nie omieszkam podzielić się swoimi doznaniami.

Pozdrawiam,


Patgor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Volvo w tych kwestiach nie chce konkurować z Niemcami, bo nie na tym im zależy. Odkąd pamiętam stawiali na takie cechy jak bezpieczeństwo, jakość, praktyczność czy niezawodność. Dobrze zdają sobie sprawę, że daleko im do trakcji BMW czy do prestiżu Mercedesa, ale czy to wyklucza ich z premium?

Jeśli uważacie, że dużo sobie życzą za XC90 to zobaczcie jak prezentują się ceny Q7. To jakich pieniędzy życzy sobie Audi to jest przesada, wolałbym już dołożyć te kilkadziesiąt tysięcy zł i głodować przez rok, ale kupić Cayenne’a, nawet na rzecz trochę uboższego wyposażenia. Ale wtedy jeździsz marką, która oferuje bezkonkurencyjny w swojej klasie poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Volvo w tych kwestiach nie chce konkurować z Niemcami, bo nie na tym im zależy. Odkąd pamiętam stawiali na takie cechy jak bezpieczeństwo, jakość, praktyczność czy niezawodność. Dobrze zdają sobie sprawę, że daleko im do trakcji BMW czy do prestiżu Mercedesa, ale czy to wyklucza ich z premium?

Jeśli uważacie, że dużo sobie życzą za XC90 to zobaczcie jak prezentują się ceny Q7. To jakich pieniędzy życzy sobie Audi to jest przesada, wolałbym już dołożyć te kilkadziesiąt tysięcy zł i głodować przez rok, ale kupić Cayenne’a, nawet na rzecz trochę uboższego wyposażenia. Ale wtedy jeździsz marką, która oferuje bezkonkurencyjny w swojej klasie poziom.

 

A BMW olewa bezpieczeństwo, jakość, praktyczność czy niezawodność? No proszę cię. XC90 to jeden wielki chwyt marketingowy. Chwalą się wszędzie, że wydali 11mld USD na nowy samochód, a stworzyli wątpliwą stylistycznie łódkę na kołach, podczepili silniki od kosiarek i wymyślili ceny z kosmosu.

 

To że środki masowego przekazu starają się na siłę zestawić jakieś auta na równi z innymi, nie oznacza jeszcze, że wszyscy musimy się na to nabierać. Jeśli tak by było to w Polsce do aut premium musielibyśmy zaliczać Skody :)

 

Sam mieszkam już za granicą ponad 10 lat. Jedno jest pewne, jak ludzi stać to kupują Porsche/BMW, a jak nie to mówią, że samochód ma służyć do przewiezienia z punktu A do punktu B :D

Pozdrawiam,


Patgor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

bo teraz rzeczywistość kreują marketingowcy, którzy wszystko potrafią większości wmówić...

zgodnie z zasadą "kłamstwo wielokrotnie powtarzane staje się prawdą"...

 

Dlatego auto się kupuje takie jakie się podoba, jakie pasuje i na jakie stać...

A co do cen Q7 - dobrze wiedzą że są osoby które to kupią tak jak X6, tylko po to by pokazać że mają kasę...

W niemczech w pewnych kręgach nie wypada mieć innego auta niż bmw, audi, mercedes czy bentley... na pewno - większa część kupuje na wyrost by się pokazać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem Q7 to na zewnątrz taki sobie- brakuje coś tzw. przełamania aby nabrał charakteru, natomiast środek w bogatej wersji robi wrażenie no i cena Q7 z lepszym wyposażeniem silnik 3.0TDI ( spokojnie na papierze wystarcza) ma bardzo atrakcyjną cenę nie ma to się jak do X6 bo to inny styl ale do X5 wychodzi bardzo atrakcyjnie.

Mi osobiście środek w X5 mimo gorszego wykończenia lepiej odpowiada tylko gdyby cena była 10% niższa lub lepsze standadowe wyposażenie to by było gittt....

 

Mi też się środek Audi też podoba i na pewno prędzej bym kupił Q7 niż Volvo. Dodatkowo 6-cylindrowe Audi wychodzi chyba nawet nieznacznie taniej niż R4 Volvo (u mnie nie ma akcyzy) więc już w ogóle nie ma o czym mówić:)

Pozdrawiam,


Patgor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

Testowaliśmy przez 24H nowe Audi Q7 z dieslem 3.0 (bardzo przyjemny silnik) co mogę powiedzieć to świetne wykonanie, bardzo starannie wszystko spasowane, rewelacyjna pneumatyka w zawieszeniu. Do Audi jestem przyzwyczajony i lubię te samochody, ale chcieliśmy z żoną zmienić markę, na coś czym do tej pory nie jeździliśmy. Co nas „wkurzyło” w nowej Q7 to góra deski rozdzielczej - dla nas wyjęta z nowego VW Passata (kratki wylotu powietrza na całej długości) wygląd zewnętrzny do po prostu napompowana Q5, no trochę zaostrzone kształty NUDA (udało im się zaprojektować samochód wyglądający jak poprzednik modelu który zastępuje) no i cena to po prostu jakiś żart, dla nas panowie z Audi odlecieli i to nie za bardzo wiem po czym, dostałem ofertę z wyposażeniem, w celu zorientowania się co jest w aucie - jak zobaczyłem cenę finalną, to o mało nie spadłem z fotela ze śmiechu 530 tysięcy.

 

Chciałbym zobaczyć tą specyfikację.

Pozdrawiam,


Patgor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.