Skocz do zawartości

BMW F15 25d vs Volvo XC 90 D5 Audi Q7 lub inne


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

Napisałem teoretycznie , ale proszę :

Powiedzmy cena katalogowa 320.000 tys.

Rabat 15 % = 272.000 zł.

221.000 plus 51.000 VAT = 272.000 ( w zaokrągleniu )

221.000 - 19 % = 179.000 tys.

VAT 51.000 , połowa do odpisu , druga połowa do kosztów 25.500 - 19 % = 21.000 ( w zaokrągleniu )

Czyli auto po leasingu 3 letnim kosztuje 179.000 plus 21.000 = 200.000 tys.

Wykup na osobę prywatna i po pól roku sprzedaż bez dodatkowych kosztów

Koszt leasingu , plus np. wykup 1 procentowy to około 10.000 zł.

Przez 3 lata traktuje to jako dodatkowy koszt w Firmie , auto przecież jeździ :D

Pytanie czy auto za katalogowo 320 tys. da się sprzedać za 200 tys. na umowę po 3,5 roku ?

Dlatego napisałem że teoretycznie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 344
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Napisałem teoretycznie , ale proszę :

Powiedzmy cena katalogowa 320.000 tys.

Rabat 15 % = 272.000 zł.

221.000 plus 51.000 VAT = 272.000 ( w zaokrągleniu )

221.000 - 19 % = 179.000 tys.

VAT 51.000 , połowa do odpisu , druga połowa do kosztów 25.500 - 19 % = 21.000 ( w zaokrągleniu )

Czyli auto po leasingu 3 letnim kosztuje 179.000 plus 21.000 = 200.000 tys.

Wykup na osobę prywatna i po pól roku sprzedaż bez dodatkowych kosztów

Koszt leasingu , plus np. wykup 1 procentowy to około 10.000 zł.

Przez 3 lata traktuje to jako dodatkowy koszt w Firmie , auto przecież jeździ :D

Pytanie czy auto za katalogowo 320 tys. da się sprzedać za 200 tys. na umowę po 3,5 roku ?

Dlatego napisałem że teoretycznie tak.

 

IMO nie ma najmniejszych szans - utrata wartości musiałaby być mniejsza niż około 15 % rocznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem teoretycznie :D

 

znalazłem jakiś kalkulator wartości:

Marka: BMW , Model: X5

Rodzaj paliwa: Diesel

Silnik: 3,0 245KM

Data produkcji: 1-2016

 

Przebieg: 0 km

Planowany przebieg: 100000 km

Planowany okres użytkowania (w latach): 3

Aktualna wartość: (luty 2016)- 257300 PLN przy przebiegu: 0 km

Przyszła wartość: (luty 2019) - 109900 PLN auto będzie miało przebieg: 100000 km

Utrata wartości: -147399 PLN

 

Planowany przebieg: 34000 km

Planowany okres użytkowania (w latach): 1

Aktualna wartość: (luty 2016) - 257300 PLN przy przebiegu: 0 km

Przyszła wartość: (luty 2017) - 184100 PLN auto będzie miało przebieg: 34000 km

Utrata wartości: -73199 PLN

 

według tego tylko w pierwszym roku utrata wartości prawie 30 %, po 3 latach - 57 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się chyba ma nijak do rzeczywistości

 

"Przebieg: 0 km

Planowany przebieg: 100000 km

Planowany okres użytkowania (w latach): 3

Aktualna wartość: (luty 2016)- 257300 PLN przy przebiegu: 0 km

Przyszła wartość: (luty 2019) - 109900 PLN auto będzie miało przebieg: 100000 km"

 

Poprzednie Volvo XC60 kupiłem za 190.000 tys . a sprzedałem za 110 tys.

 

Nie chce mi się wierzyć iż będzie można kupić 3 letnie X5 z aktualnej generacji , nawet golasa za 110 tys. zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Widzialem wczoraj na ulicy Tesle X ,wnetrze w stylu modelu S ,tyl troche ,,bezplciowy", ogolnie ok. Zobaczymy,czy powtorzy sukces sedana (oczywiscie w Stanach).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest i nowa konkurencja dla x5 a mam na myśli Lexusa rx. Konkurencja jak konkurencja bo chyba nawet nie ma jak porównać. Cena wzięta nie wiem skąd bo dochodzi do ponad 350 tys a osiągi takie dobre że aż 7.7 lub 9.5 do 100km/h. Nie wiem też kto kupuje te samochody bo w tej cenie można mieć m.in. X5 25d, xc90 d5 jak i t6 które się wydają lepszymi ofertami :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale autko bardzo ladne (jak dla mnie) ,z Lexusem troche jak kiedys z Saabem. Jak ktos mial to kupuje nastepnego. Edytowane przez rafusa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ( I am Ducati fan ) :-)

Kiedys pisalem na forum ,ze motoryzacja w Stanach to inny (czytaj normalny) swiat. Samochody tutaj sa znacznie blizej ich realnej wartosci niz w Europie. Wystarczy zobaczyc ceny ,czy oferty na SUVy z Japonii (leasing za 99 usd/mies itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

:) spisuje się dobrze :) - co do usterek to raz nawigacja- był problem ( pozycja auta była inna niż rzeczywistość) usterkę usunęli na miejscu poprzez aktualizację mapy, problem jest jeszcze jeden z głuche stuki od strony pasażera przy zimnym silniku - jest wymiana amortyzatora bo to usterka jest we wszystkich aut wyprodukowanych w 2015 roku.

 

Czego mi brakuje: silnika R6 i klimatu jaki panuje za kierownicą w BMW :)

jakie plusy XC90 to jakość wykończenia i wielkość kabiny - gdybym miał wybierać jeszcze raz przed zakupem = to gdybym miał tylko jedno auto w garażu to było by BMW x5 4.0d a jako drugie... to wybór Xc90 D5 z takim samym wyposażeniem plus masaże:) ostatnio na rynku pojawi się Maserati Levante więc w tym segmencie robi się ciekawie

 

 

aaa duży plus dla Volvo to serwis w 3 mieście - nigdy nie usłyszałem że ten typ tak ma/ auto jest naprawione mimo dalszej usterki a co się ma w ASO w BMW w 3 mieście i nie tylko tam

Edytowane przez maja22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

4.0d a 3.0d - jest za mała różnica w cenie a jakość dodatkowych koni i Nm robi robote z 2t

 

XC90 D5 spokojny, komfortowy, rodziny samochod:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jesli chodzi o volvo xc90 to tylko D5 lub hybryda - Volvo to spokojny samochod ...

 

BMW 25d ma nowy silnik więc ciężko mi powiedzieć(nie jedziłem) volvo czy BMW....

raczej BMW tylko jako silnik 3.0d/4.0d jako jedyny samochód w garażu a jeśli ma się juz auto BMW to Volvo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No robi robotę różnica sekundy w przyspieszeniu to sporo i nm też trochę więcej :wink:

 

Wziąłbyś w xc90 d5 czy t6? Porównując cenowo i silnikowo x5 25d czy xc90 d5? Może się powtarzam ale co silnik to różnica.

 

Sekunda do 100 km/h faktycznie jest różnicy pomiędzy 30d a 40d ale to raczej tylko na papierze. We wszystkich niezależnych testach 30d robi 0-100 km/h w okolicach 6s, widziałem nawet jedn test gdzie wynik wynosił 5.9 s :shock:

Przeważnie jest szybsze niż nowe Q7 3.0 tdi gdzie producent podaje 6.3s.

Na pewno różnica staję się bardziej wyczuwalna w przedziale 100-200 km/h lub jak się załaduje auto na full.

Też podzielam zdanie maja22, że BMW jako jedyne auto to min. 6 cyl. ...

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.