Skocz do zawartości

E 90 czujnik klockow


lukasz_ugr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Prosze o informacje jak w E90 dzialaja czujniki klockow (pomiar rezystancji, zamkniecie obwodu po wytarciu i kontakcie z tarcza, czy moze jakos inaczej). Pytam poniewaz przez wlasna glupote skasowalem serwis klockow... zamiast najpierw o tym poczytac... :mad2: Klocki sa ok, tarcze wymienione razem z klockami - nastepny serwis komputer pokazywał za 6 tys km ale data na dzis... przesunalem date serwisu i jak sie rozpedzilem to i km... :mad2: czujniki tez sprawne, stad pytanie czy ktos sie moze orientuje czy jak wypnę czujnik przeczyszczę styki i wepnę go z powrotem czy czujnik bedzie rozpoznany jako ten sam a co za tym idzie komputer pokaże błąd czy może drobna zmiana rezystancji wystarczy żeby oszukać komputer. Wiem ze na ten temat było wiele postów jednak nie znalazłem informacji która by rozwiązała mój problem bez wymiany czujnika, ew podpięcia pod komp. i skasowania błędu, a tego chciałbym uniknąć.

 

Ps. Czy czujniki są 2 (po jednym z przodu i z tylu)?

 

Dzięki i pozdrawiam,

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie tylko wymiana czujników na nowe pozwoli skasować informacje o wymianie klocków i drażniącą oczy ikonę na desce wskaźników.

Całe szczęście koszt nowych czujników to okolice 30zł więc nie ma tragedii. Czujniki masz dwa: przednie lewe koło i tylne prawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienilem klocki wraz z nowymi czujnikami (przód i tył) i mimo to musiałem zresetować ustawienia. Dopiero wtedy wszystko było ok.

Spróbuj zrobić reset może Ci pomoże.

 

Tu masz filmik jak skasować inspekcję

viewtopic.php?f=70&t=110900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik dziala jak rezystor i zurzywa sie razem z klockiem.

Jak instrukcja nie pomoze to sprobuj zamienic czujniki miejscami przod tyl- nie probowalem osobiscie.

U nie tradycyjna metoda tez nie chcialo zakumac mimo ,ze czujnik byl nowy. Mechanik musial z kompa wymuszac zmiane :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety reset jest przyczyna problemow wiec kolejny reset nic nie pomoze :)

 

Skoro czujnik dziala jak rezystor to w jaki sposob komputer jest informowany o tym ze zostal wymieniony? Moze się ktos orientuje jak ten proces wyglada?

 

Na innym forum znalazlem info ze ktos zalatwil ten sam problem (bezmyslny reset serwisu klockow) wpinajac w uklad rezystor 22 Ω i nastepnie wpinajac z powrotem czujnik wiec pomysl z zamiana czujnikow na chwile wydaje sie sensowny choc szybciej byloby wpiac ów rezystor. Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle, czujnik to po prostu zatopiony w plastiku przewod o rezystancji "x" ktory zamyka obwod (po wytarciu klockow przerywa sie obwod a brak pradu w ukladzie odczytuje komp. i cala filozofia). Zastanawia mnie tylko jak komp rozróżnia stary czujnik od nowego.

 

Dzięki za wskazówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam ktoś na forum kiedyś pisał, że czujnik ma dwa obwody na dwóch głębokościach o dwóch różnych rezystancjach. Gdy czujnik przetrze się do pierwszego stopnia komputer koryguje prognozę wymiany i pokazuje, że czas się już zbliża. Przy przetarciu drugiego obwodu sygnalizowany jest już błąd.

 

Być może właśnie próba resetu przy częściowo przetartym klocku powoduje, że komputer się obraża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zmiana czujnika pomoże gdy błąd się dalej pojawia.

Wszelkie resety itp. nic nie dają . Wymieniasz klocki = czujnik i błąd znika sam bez jakiegokolwiek kasowania .( nie dać się naciągnąć za kasowanie błędu itp.)

Wymieniasz klocki a czujnika nie wymieniasz - dalej błąd pozostaje gdyż raz zapisany nie da rady się skasować ani kompem ani tym bardziej w idrivie .

Niech to będzie wiadomość dla tych wszystkich niedowiarków i szukających oszczędności 100 zł za czujnik :nienie: :norty:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymiana samego czujnika ma sens gdy klocki są zużyte dopiero w połowie (6-7mm z tylu ), a czujnik sygnalizuje ze powinny być wymienione?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej czujniki są "zalutowane", gdyż klocki są zużyte w połowie. Kumpel - poprzedni właściciel zapytał mnie czy mi "naprawić" wyświetlający się komunikat o potrzebie wymiany klocków. Dałem zgodę i jakoś zostało to zalutowane. Jak będę opony na letnie wymieniał, najprawdopodobniej wymienię i klocki i czujniki. Oczywiście mogę dokonać diagnozy w każdej chwili, bo widać klocki przez felgi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ma 2 obwody, wiec wymiana czujnika jak klocki sa zuzyte do polowy nie ma sensu bo nie bedzie dzialal poprawnie. To co znalazlem na innym forum:

 

"So you need to understand how the brake pad monitor system works. It is dual stage, which means the pad wear sensor has two wires in it to break at different times. The first wire is in front of the second wire (as they are facing the pad). When the first wire breaks after contacting the brake rotor the computer senses the change in resistance of the circuit. The computer loggs this event and uses the mileage recorded along with other variables to estimate when the pads will need replacement. This information is then displayed on the CBS notification. Once the second wire is broken after contact with the rotor, the dash light for pad replacement comes on and stays on. If you replace the sensor with a new sensor before the second wire is broken in the old sensor, you can screw up the CBS computer's expected second wire breakage event. My advice is to use the old sensor until it breaks the second wire (in dicating the new pads you've just put in are worn out). Or you could by a new sensor and shave it down until the 1st wire is broken, that my trick the computer into thinking the sensor has not been replaced."

 

Wyglada na to ze czujnik trzeba wymienic za kazdym razem przy wymianie klockow, bo nikt o zdrowych zmyslach nie wymienia klockow jak wytarte sa max. w 50%.

 

A w kwestii mojego problemu, czyli przypadkowym/bezmyslnym :mad2: resetem serwisu klockow rozwiazaniem jest zakupienie nowych czujnikow, wpiecie ich na chwile - reset kompa, wypiecie nowego czujnika i wpiecie starego ktory ma juz pierwszy obwod przerwany (licze ze wtedy komp zaktualizuje zmiane rezystancji i wroci do poprzedniego stanu czyli +/-8000 tys do serwisu). Czujniki i tak beda mi potrzebne przy wymianie za pare miesiecy wiec nic sie nie zmarnuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale macie problem :lol:

Wymiana klocków i czujników = zero komunikatów .

Nie kasować wskazań do wymiany w BC bez wymiany w/w i będzie ok. :norty:

czujniki zdzierają się razem z klockami i wstawianie nowych gdy nie wymienicie klocków to głupota :mad2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem ale co jesli bede jezdzil te 10 tys do wymiany a w miedzy czasie na skutek awarii spadnie mi poziom plynu hamulcowego, ew jakas inna usterka ukladu. Wsiadajac do samochodu zignoruje komunikat o bledzie i wyladuje w krzakach (nie codziennie zagladam pod maske). Mi chodzi glownie o to zeby pozbyc sie bledu klockow - bledu ktorego w rzeczywistosci nie ma... Nikt nie pisze o wymianie czujnikow bez klockow.

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem ale co jesli bede jezdzil te 10 tys do wymiany a w miedzy czasie na skutek awarii spadnie mi poziom plynu hamulcowego, ew jakas inna usterka ukladu. Wsiadajac do samochodu zignoruje komunikat o bledzie i wyladuje w krzakach (nie codziennie zagladam pod maske). Mi chodzi glownie o to zeby pozbyc sie bledu klockow - bledu ktorego w rzeczywistosci nie ma... Nikt nie pisze o wymianie czujnikow bez klockow.

Pozdr!

Też się nad tym zastanawiałem, bo amsat ma problem ze zrozumieniem tematu. Ustaliłem, że od innych problemów są inne ikony. Klocki mi jeszcze starcza na minimum 15 tysięcy km, ale na wiosnę je wymienię, bo mnie ten komunikat też denerwuje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw czy uda Ci sie oszukać kompa. Jak poszukiwałem informacji odnośnie pozbycia się tego komunikatu nigdzie nie natrafiłem na taką metode :cool2:

 

Udało się :mrgreen: wystarczył mi jeden nowy czujnik (na przód w sklepie akurat nie mieli). Dostęp do skrzynki z przodu jest latwy, wystrczy skrecić koła max w prawo i bez sciągania koła się obejdzie, (biała wtyczka jest od czujnika klocków). Z tyłu trochę gorzej trzeba odkręcić koło i osłonę (w e90 wystarczyło odkrecić 5 śrubek, po czym lekko odchylić osłonę. Co do procedury: Wpinamy nowy czujnik, reset klocków, wypinamy nowy czujniki i wpinamy stary.

 

Pozdr,

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.