Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od wczoraj turbo zaczęło dziwnie buczeć/piszczeć/wyć jak kolwiek można to nazwać. Domyślam się, że dmuchawa jest na ostatniej prostej i przydałoby się nią zająć?! Proszę o dzielenie się wszelkimi uwagami :)

 

BMW e91 2006r, M47t2, Turbo Mitsubishi, zegar: 210 000km

 

http://youtu.be/VWMwfntrauU

Opublikowano

O ile niespadl jakis waz-nieszzcelnosc, to tubina jest na wykonczeniu (ale raczej pada turbo)

 

Moja wydawala identyczne dzwieki i luzy byly spore na wirniku (twoja tez moze pasc w kazdej chwii/ choc niema reguly)

 

Podjedz do mechanika niech sprawdzi.

Opublikowano
Stan oleju w porządku, żadnych komunikatów, auto ciągnie, czy tyle ile powinno? Nie wiem, bałem się przygazować żeby turbo się czasami nie rozleciało ;)
Opublikowano

U mnie jak padła turbina to zaczęło się identycznie. Tyle, że ten dźwięk pojawiał się co 3 dni. Po tygodniu turbina czasem wyła głośno jak wilk i samochód całkowicie tracił moc ale po chwili wszystko wracało do normy. Po dwóch tygodniach od pierwszego zawycia turbina zaczęła wyć już bezustannie i samochód stracił moc. Turbo do wymiany.

 

Chociaż jakiś czas temu jechałem w taxi E60 520d M47, turbina świszczała głośno ale taksówkarz mówił, że jakiś czas już tak jeździ i póki tylko świszcze to nie rusza :D

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

Chociaż jakiś czas temu jechałem w taxi E60 520d M47, turbina świszczała głośno ale taksówkarz mówił, że jakiś czas już tak jeździ i póki tylko świszcze to nie rusza :D

Jak swiszczy to spoko, ale ta "wyje"

 

Jak kupilem auto moja tak samo wyla i zrobilem nieswiadomie 8tys -choc mialem podejzenia, ze to niejest normalne. Oleju niebrala, moc byla.

 

Dopiero podczas wymiany termostatow wyszlo, ze ma spory luz na wirniku i moze w kazdej chwili pasc i pasuje robic zanim sie rozpadnie i wiecej szkod narobi.

Opublikowano

Ja już taką turbinę regenerowałem. U mnie był problem z łopatkami, które zaczęły obcierać o obudowę. Dźwięk był inny.

 

Jeśli chodzi o filmik, to moja identycznie "wyje" na zimnym silniku. Jak się rozgrzeję to jest w porządku i prawie jej nie słychać (delikatny świst - tak jak powinno być).

 

Filmik nagrywany był na zimnym silniku? Czy jak się rozgrzeje to jest tak samo?

Opublikowano
Tak, filmik nagrywany na zimnym silniku, na ciepłym mniej ją słychać. Najbardziej słyszalna jest w przedziale obrotów od 1000 do 2000.
Opublikowano
Tak, filmik nagrywany na zimnym silniku, na ciepłym mniej ją słychać. Najbardziej słyszalna jest w przedziale obrotów od 1000 do 2000.

 

Tak samo jest u mnie. Regenerację turbo robiłem ponad ok. 50 tyś km temu. Nie sądzę aby ten konkretny przypadek świadczył o końcu.

Opublikowano
Tylko, że jakiś rok temu mechanik sprawdzał turbo i był spory luz wzdłużny. Porównywałem z turbo z e90, które miało jakieś 70000km przebiegu i tam turbo było sztywniutkie w porównaniu do mojego :)
Opublikowano
@rura - dla spokoju warto sprawdzić błędy i parametry w INPA. Masz taką możliwość? Skąd jesteś?

 

Okolice Wrocławia. Mam dobrego speca od diagnostyki :)

Opublikowano
Tylko, że jakiś rok temu mechanik sprawdzał turbo i był spory luz wzdłużny. Porównywałem z turbo z e90, które miało ja

kieś 70000km przebiegu i tam turbo było sztywniutkie w porównaniu do mojego :)

Czyli juz byly luzy. Dzwiek ewidentnie swiadczy o tym, ze turbo sie konczy. Jedyny sensowny ruch to sprawdzenie ponownie luzow na wirniku u sprawdzonego mechanika (zeby niechcial naciagac) i potem decyzja co dalej.

Opublikowano

No wlasnie przed chwila byłem potestować. Na rozgrzanym silniku wycie jest ciut mniejsze przy normalnej jeździe, lecz przy przyśpieszaniu robi się głośny gwizd, auto coś tam ciągnie lecz dupy nie urywa, czuć, że mocy uciekło. Dla zainteresowanych wrzucę zaraz filmik, może coś na nim słychać, ciężko mi stwierdzić bo siedzę na tele ;)

 

Dodaje filmik : http://youtu.be/MqMceA0c66o

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rzeczywiście coś jest z turbiną nie tak, może pomiędzy łopatkami a obudową jest już jakaś nieszczelność i stąd ten świst?

Ja oddał bym turbinę do naprawy/regeneracji zanim urwie się wirnik i narobi bałaganu. Ogólnie turbiny Mitsubishi nie są przyjazne w regeneracji i większość poleca zakup nowej - ja jednak zaryzykował bym regenerację w sprawdzonej firmie. 1-1,2 tyś zł powinno wystarczyć (bez montażu).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Byłby ktoś tak miły i mógłby napisać jakie części potrzeba przy wymianie turbo? Jakieś uszczelki, węże itd. itp.
Opublikowano (edytowane)
Mam ten sam silnik tylko że 122 KM przy tym samym przbiegu ponad miesiąc temu robiłem turbo w parze z filtrem DPF, (przez zapchany dpf rozwaliła sie turbina). Dźwięk był podobny ale bardziej intensywny (typowy gwizd). Moje auto straciło na mocy zupełnie, ale dwa razy przed tym miałem przypadek jak przy wiekszym obciążeniu, tzn wjazd pod stromą górke traciło na mocy przez dosłownie 2 sekundy. Ja swoje turbo zregenerowałem, nie ryzykowałbym z kupnem uzywanego, bo nigdy nie wiadomo w jakim jest stanie. Lepiej znajdz kogos renomowanego do tej roboty u siebie w okolicy. Jak mieszkasz w okolicy trójmiasta do napisz do mnie to ci dam namiar na dobrego fachowca :) i lepiej nie wyjeżdzaj z garażu bo jak zaciągnie olej to bedzie kaplica :D Edytowane przez avalonic
Opublikowano
A i jeżeli chcesz miec dobrze zrobione turbo musisz sie liczyc z wiekszym wydatkiem niz pisał kolega wyżej niz 1000-1200 zł. Często jest tak że jezeli wysyłasz do regeneracji turbo to nie dadzą ci gwarancji na nią, co innego jak ktoś sam regeneruje i sam wstawia. Pozdrawiam !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Planuje kupić nową tutaj http://www.turbo.sklep.pl/bmw_3.html, nigdzie indziej nie mają lub mają jakieś 500zł drożej. Cena taka sama jak u http://www.czescidobmw.pl oraz http://www.moto-remo.pl lecz tam nie mają na stanie i czekają na dostawę. Jutro mam po nią podjechać i chciałem się dowiedzieć na co zwrócić uwagę czy nie jest czasami po regeneracji. Coś kiedyś wyczytałem o jakiejś plakietce ale nie pamiętam :? Ktoś wie jakie powinno być oznaczenie na turbawce?
Opublikowano
sorry ze sie wtracam ale mam podobny gwizd u siebie do tego na dluzszych trasach potrafi sie zawiesic i calkowicie tracic moc. dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jest ok. jezdze tak juz 12tys km jak narazie. myslicie ze przydaloby sie regenerowac? Aha. na laczeniu z rura od IC wygania olej, znajomy mechanik stwierdzil ze turbo czasem zygnie olejem a ze wygania olej to wina niedokreconej sruby na laczeniu.mowil ze turbo jeszcze pochodzi bo ma delikatne luzy na boki, wzdluz nie ma luzow. co myslicie? im dluzej jezdze tym czesciej mysle o regeneracji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.