Skocz do zawartości

Zmiana m40 na m50 , prosze o pomoc :)


Zip_er

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

w tej chwili przygotowuje sie do zmiany silnika 1.6 m40 na silnik 2.0 m50 w bmw e30 silnik m50 pochodzi z e34

 

prosilbym o jakies wskazowki na temat osadzenia go na lapach ( jakie lapy zastosowac czy trzeba dorabiac samemu )

 

oraz jezeli orientujecie sie to troszke z elektryka jak to polaczyc zeby dzialalo poprawnie :roll:

 

i z gory przepraszam jezeli ktos chcialby mnie okrzyczec ze nie poszukalem sobie najpierw takiego tematy na forum zanim zapytalem :8) bo szukam juz 2 dzien i nie umiem znalesc takiego konkretnego tematu :)

 

 

z gory dziekuje za jakakolwiek pomoc :wink:

pozdrawiam

Zip_er

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt naprawde sie nie zastanwia ile to jest pracy przy takiej zmianie silnikika i wkładu finansowego. KOmputer itd. Nie lepiej było zmienić auto z takim silnikiem niż bawić sie w niepotrzebne przekładki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że Kornelio popiera moją opcje i większość użytkowników tak Ci napisze że niepotrzebne przekładki. Ja szczerze mówiąc też tak myślałem i nawet wzielem sie za liczenie kosztów, wierz mi nie opłaca sie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja wiem ze kazdy tak napisze ile to pracy i nakladow finansowych ..

 

lecz jestem w takiej sytuacji ze mam e30 w ktorej padl mi silnik ( nie wytrzymal presji mojego buta )

 

i mam rozbite e34 ktore rozebralem na czesci wiec mam praktycznie wszystko co potrzeba, wiec musze zrobic z dwóch autek jedno :)

 

a ze nie mam zbytniuo gotowki wiec musze cos z tego wyplodzic ze tak powiem :)

 

pozdro dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. zawieche i wszystko inne mam z innej bemki wiec zawias bedzie ok

dyfer i reszte tez mam ...

 

co do skrzyni to jest taka sama jak w m20 wiec nie problem

 

co do lap to juz znalazlem ze pasuja z e36 :twisted:

 

tylko bedzie duzo zabawy z elektryka ale mysle ze to przejde bo mam opis pinow z gniazda z obu silnikow tylko jest kwestia przelozenia pinow zeby sie zgraly po skreceniu gniazda ... ale mysle ze sobie z tym poradze bo lubie bawic sie elektryka :D

 

 

a jeszcze mialbym pytanie odnoscie przelozen mostu jakby ktos mial jakies objasnienia odnosnie tych symboli np 3.75 czy 4.65 bo chcialbym dobrac jakis krotki most ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Popieram pomysł z przekładką silnika :cool2:

Sam też zastanawiam się nad wymianą silnika, tyle że na 2.5 lub 2.8 24V

...narazie liczę i rozważam

 

Myślę że to dobra inwestycja, jeśli wszystko będzie pożądnie i profesionalnie wykonane - będzie można coś zarobić, chociaż sam nie sprzedałbym już tego samochodu

 

Pozdrawiam

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No brawo chlopie!

To mi sie podoba! Jak najbardziej Cie rozumnie, bo bardzo mnie nosi zeby to samo zrobic u siebie.

 

Wejdz na stronke www.e30.de i tam znajdziesz zakladke jak goscie wsadzali M50 tak ze bardzo duzo rzeczy na pewno podejzysz.

A tutaj masz link z opisem instalacji elektrycznej w M50, a dokladnie jak to wszystko podlaczyc:

 

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01128/f01128.htm

 

Powodzenia i jak skonczysz to daj znac z wrazen na drodze!

(O=00=O)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomemek dzieki za pomoc ale juz tam bylem na tych stronach i przerobilem te materialy :)

 

jeszcze jak mialem w planach wlozenie innego silnika :)

 

pozdro

 

napiszcie mi jak mozecie cos o tych mostach o przelozeniach tak jak prosilem jezeli ktos oczywiscie cos wie na ten temat :)

 

pozdro :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

przekladka nie jest trudna

 

- potrzebujesz silnik ze skrzynia - to juz masz :D

- wal - musisz dopasowac - cos zlozysz jak nie to moge pomoc

- lapy najlepiej od e36, tak samo lapy skrzyni

- cienka chlodnice najlepiej od e30 supereta

- most w duzej glowie - przelozenie z 3.6-3.8

- przednie zawieszenie od e30 z silnikiem diesla lub 325,is - szeroki mc person :)

 

 

I hula a 150 koni w E30 napedza ja tak jak 200 w E36 ;d - auta jezdza porownywalnie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

wspólnie z Zip_er'em realizujemy ten projekt....

 

Wszystko sie zgadza...ale nadal pozostaje problem podlaczenia instalacji silnika z E-34 M50 2,0 91 r. z instalacją E-30 M40 1,6 89-90 r

 

Macie moze gdzies rozrysowane rozmieszczenie pinów obydwu wtyczek ? :D

 

 

pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zaopatrzyc sie w program Autodata i tam jest opisany kazdy pin wtyczki komputera jak i inne ważne materiały. Szkoda że nie po naszemu, ale od biedy da sie zrozumieć.

Pozdrawiam i zycze spełnienia wielkiego wsadu. :)

Chester

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno takie w zasadzie smieszne pytanie lecz chcialbym sie cos na ten temat dowiedziec zanim zaczne grzebac

 

mianowicie chodzi mi o usuniecie pompy wspomagania z sillnika m50

bo wydaje mi sie ze zakladajac krotszy pasek zachacze o napinacz :)

 

pozdro :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

wie moze ktos jakie maja byc poduszki pod lapami bo wsadzilem z e34 i sa za wysokie silnik mi za wysoko siedzi i zaparl sie skurczybyk o serwo :mad2:

 

poduszka z e34 ma wysokosci 6.5 cm moze ktos zmieszyc u siebie w autku jakie sa w e36? jaka maja wysokosc bo ja w tej chwili niemam dostepu do takiej :roll: :modlitwa:

 

a ponizej zdjecie silniczka :) ktorego wsadzilismy dzisiaj w nocy :)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//e30m50.fm.interia.pl/9.JPG

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//e30m50.fm.interia.pl/16.JPG

 

a ty te nieszczesne serwo :cry2:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//e30m50.fm.interia.pl/20.JPG

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiec dzis w nocy wlozylsimy silnik......ale wyszedl drobny problem z kolektorem ssacym.....gdyz dotyka on serwa od pompy hamulcowej......wiec podczas pracy silnika moze sie okazac to bardzo nieporzadane :D:D, wydaje mi sie ze kolektor z silnika na Vanosie (ktoreog my nie mamy) jest troszke węzszy i pasuje wtedy po przycieciu zeberek calkiem sympatycznie, no a ten nasz dotyka serva - moglby ktos mi podpowiedziec czy mam racje czy tez sie myle ? :-)....

no moze byc to jeszcze problem poduszek jak wspomnial ziper czas pokaze :D.....

 

pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych modelach z dużymi silnikami np. E32 z V8 lub V12 (i pewnie innych tez) serwo z powodu braku miejsca wędruje na pas przedni i jest uruchamiane przedłużonym trzpieniem - czyli taka jakby przedłużka. Więc może zastosowac coś takiego.

Pozdrawiam

Chester

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludziska są łapy od E 36 bo inaczej za chiny ludowe by nie podpasowal silnik w bude :-) , tylko poduszki sa z e 34 i chcelismy sie z Ziperem dowiedziec jak wysokie sa poduszki z e 36 (jakby ktos mogl to bardzo prosimy o zmierzenie)- ogolnie do montowania M50 w e30 stosuje sie poduszki z M3 i mozna jeszcze pokombinowac z poduszkami z 325....., no i zastanawia mnie ten kolektor ssacy....czy czasem w modelach z vanosem on nie jest inny.....niz w tych bez vanosa(w naszym przypadku) , a przenoszenie serva do przodu to sie mija z celem naprawde...:-) bo taki myk to moge zrobic jak bede wkladal M60 :D , pozdrawiam i prosze o pomoc jezeli ktos by wiedzial cos na temat tych kolektorów i poduszek.....z gory dziekuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku śledzę temat bo wymyśliłem sobie że da się wbudować m50 tylko że 2.5 do mojego e30, ale widzę że tu ciekawe rzeczy wychodzą, ciekawe jak by to było gdyby to był 2.5!

Jeśli nie znacie już tej strony na pamięć, to może coś tu podejrzycie albo wyczytacie:

http://www.e30.de/ - kliknąć na 325i 24v.

 

Mam jeszcze taki pomysł żeby albo dopasować tak jak wyżej radził Sarna1, inne serwo, albo może porównać te kolektory na zdjęciach w książce napraw albo na jakimś szrocie...

Wiem że oczekiwaliście konkretniejszej odpowiedzi, ale cóż.. staram się jak mogę :wink:

Pozdrawiam i życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.