Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Spotkałem sie z metoda sprawdzania silnika po przez odręceniu korka wlewu oleju na uruchomionym silniku. Pytanie jest takie co sie sprawdza tą metoda i na czym to polega ?
Opublikowano
w szkole mnie uczyli ze tak mozna sprawdzic czy samochod nie przepuszcza na zaworach :/ lub czy jest dobrze ustawiony rozrząd w zuzytych jednostkach bedzie tam dmuchalo powietrze lub dym :-( nie zawsze jest to przyczyna zuzycia
BMW to moj pierwszy i jedyny samochod.
Opublikowano
Jeżeli silnik traci kompresję przez zużyte pierścienie tłokowe lub zawory to na pracującym silniku po odkręceniu korka silnik bedzie gasł lub pracował nierówno w normalnym silniku obroty lekko zafalują po czym powinny sie ustabilizować.
Opublikowano

a silniki m40 (nie wiem jak w innych )to że po odkreceniu korka nie zgaśnie lub przynajmiej nie będzie "szarpał"na 300-400 obrotach jest niedobrze,

u mnie po odkreceniu korka ledwo ciągnie na obrotach jakby zaraz miał zgasnąc i trzęsie strasznie i jest to ponoć dobry objaw (silnik żyleta)

było już o tym na forum

Opublikowano
Jeżeli silnik traci kompresję przez zużyte pierścienie tłokowe lub zawory to na pracującym silniku po odkręceniu korka silnik bedzie gasł lub pracował nierówno w normalnym silniku obroty lekko zafalują po czym powinny sie ustabilizować.

 

zgadzam się , bo M40 to elektronik i po chwilowym spadku obrotów powinien wrócić do prawidłowych, nie może ciągle szarpać ani zgasnąć :!: :!:

Opublikowano

cytat :

 

co do korka to normalne że gaśnie.... i lepszy silnik tym gorzej powinien chodzić po odkręceniu korka...

 

pomyślcie chłopaki.. z pokrywy zaworów idzie odma prosto do kolektora ssącego więc jak odkręcacie korek wlewu oleju to wtedy tamtędy wlatuje powietrze a potem ciągnięte przez odmę do kolektora powoduje to że się komp gubi bo ma więcej powietrza niż mu się wydaje (więcej niż zmierzył przepływomierzem dlatego się dusi bo za uboga mieszanka)

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Opublikowano
Panowie w m20 przewód odmy nie wychodzi bezpośrednio do kolektora przynajmniej u mnie tak było w 2.0 a do przesustnicy i to dokładnie przed przepustnice na wolnych obrotach nie będzie mialo ta aż takiego wpływu na pracę silnika ponieważ w kolektoże będzie stałe podciśnienie regulowane przez krokowy który nie pozwoli na zwiększenie dawki powietrza co do przepływki będzie zamknięta jak na wolnych obrotach i komp niebędzie wcale wariował. Mój silnik był naprawdę w świetrej kondycji i w żadnym przypadku nie gasł po odkręceniu korka od oleju. Z kolei zamęczone 2.5 kumpla które bierze olej litrami na wolnych obrotach bez korka trzęsie się jakby chciał silnik wyskoczyć z pod maski.
Opublikowano
A jak to powinno wygladac w 2.4 td? po odkreceniu korka jak powinien sie zachować silnik?
Radość z jazdy!!
Opublikowano
Mój silnik był naprawdę w świetrej kondycji i w żadnym przypadku nie gasł po odkręceniu korka od oleju. Z kolei zamęczone 2.5 kumpla które bierze olej litrami na wolnych obrotach bez korka trzęsie się jakby chciał silnik wyskoczyć z pod maski.

 

Prosze Cie - nie wprowadzaj ludzi w blad - poczytaj troche o silnikach spalinowych zanim napiszesz kolejny post.Potem ludzie to czytaja i glupieja

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Opublikowano

eeeeeeeee :evil: co temat o korku albo odmie to każdy inaczej mówi ( to kieruję do Sława, Luksa bo z innego Was znam) to w końcu :evil: JAK JEST,

 

jak wywalę odmę na ziemię to ma chodzić normalnie czy nie,

w M40 jak odrecałem korek to lekko się dławił a póżniej odroty się stabilizowały, a równo 12 atm maił na wszystkich garkach i oleju nie brał i chodzi ładnie,

podobnie mam w M20B23 :evil: :evil:

Opublikowano
M40 jak odrecałem korek to lekko się dławił a póżniej odroty się stabilizowały, a równo 12 atm maił na wszystkich garkach i oleju nie brał i chodzi ładnie,

podobnie mam w M20B23

To oznacza że silnik masz do wymiany bo powinien bez korka prychać kichać i wkońcu zgasnąć.A tak na serio zależy to jeszcze od rodzaju odpowietrzenia skrzyni korbowej może są różna rozwiązania ale na zajechanym silniku na pewno będzie wyraźnie dawał kompresję przez odkręcony korek a to wplynie na pracę silnika.

Opublikowano

Widze że temat który poruszyłem pomimo wielu wypowiedzi nie jest jednoznacznie wyjaśniony i tym samym nie wiem czy silnim M20 ma przygasać po odkręceniu korka czy też nie. A moze ktos z Was ma silnik po remoncia i moze przeprowadzić takie proste doswiadczenie ?

Pozdro.

Opublikowano
Ja mam e36 m40 i jak otworze korej zafaluja obroty i za chwile sie stabilizuja. Wynika z tego ze m40 tak maja.
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
silnik ze zbyt wysokim ciśnieniem w dolnej cześci - skrzyni korbowej - utraci obroty po rozszczelnieniu ze względu na spadek cisnienia i zniknięcie poduszki gazowej ułatwiającej prace tłokom. kompresja "produkowana" także do dołu wydostając się tworzy efekt delikatnej dekompresji silnika, coś jak "fałszywe powietrze"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a generalnie to nie jest bardzo zła oznaka, opinie są tak bardzo podzielone że skłaniałbym sie raczej do opowiedenia się za pozytywnym aspektem tego zjawiska - to nic takiego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.