Skocz do zawartości

320d Ile pożyje? 500+ !


seler

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
W pierwszej serii n47 wcale nie musiało szczególnie szurać żeby strzelił, ale Twój egzemplarz jest tak wyjątkowy, że trudno go jakoś zakwalifikować :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zwał tak zwał :cool2: jak dobije do 500k km to zgłosiłbym go gdzieś, tylko nie wiem gdzie :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Mała uwaga o klockach yellowstuff, obecnie mają prawie 50tkm i już się kończą powoli, trw wystarczały na 100-110tkm, te same okoliczności jazdy. Coś za coś, następne też biorę yellow.

Olej różnie, ostatnio shell helix ultra 5w40 bodajże, ale myślę że przy zmianie co 10tkm to nie ma aż takiego znaczenia, byle zgodny z normą bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ponieważ przesiadłem się na trochę większy i z większą ilością cylindrów takie niepełne resume :D


Auto obecnie ma ma 443tkm


http://lh3.googleusercontent.com/TjEUlPANqlh3BIno-aZKgqtjOLbHEIQgBCXrYm8p_GpAtLCl24bS26svnhXSgSv0ozCt32pyGl8s9_FFHP27tBnsrlQpVH-06VPz3rg9u0hk8CAyY-W7zAt7ZHzRLsK0nG5PBXnsGFP4pTmLhqdegm5LwGEz9tlYSCUgO37X876oN16C4uCWT4ciivsOvZA_kkTX9fdFqSvfKkVH4dRlSmynAJ2hHAMPesYJlHKCjVrWZNHRtBPymjNfNY4ZhFRGbLXaR6tgsvhqZ8vuXPUdbH2pyiHt3bNIwT55aTmGXlyXp--hJ7J5Cj7EKiQ8WjS7ntJZPYmJe-ky2E6-9IAZ9fKHx_UdzQ_tu0o0--zGjNE0O6YyM5tgI5n5JTbbzD09f_gi2lc5CcGIn5qcPNMC98XQnXcZwDBbTbMLiFJDxNy37KYIvMbAylwyHzsVnMNq8jjcyskCv5K2OzRRaZsWOx0YhjIfiZl-WNDD1cbf339aKb8Whq2J_BaOYoaWluf_Q4l8AGre2Z6T875OQ173jsbksvRQ9ghptA0jhKKCXxRWyWV2zk2jkeS8g35kCh9hDono02p1-LIwWrazk0Du2KURmuAaJlYUo-XSnEGj3IjbRowwwGCLCyNGD7fGoFUf8dtjz1_dasa8aQ8o0L-D36NABw=w600-no-tmp.jpg


Koniec końców się złamałem i właśnie dostało nowy rozrząd. Mechanik nie był w stanie uwierzyć że rozrząd nie był wymieniany. Przy okazji okazało się że dwumasa w normach i jeszcze połowa sprzęgła została. Rozrząd był w stanie bardzo dobrym, ciągle w tolerancjach, ślizgi ledwie zarysowane, kółka nie wytarte, łańcuszki z właściwymi luzami. Napinacz już na końcówce ale mechanik mówił że jeszcze 50tkm by wytrzymał. Ergo - zfrajerowałem się, dałem się ponieść emocjom a mogłem nim jeszcze jeździć.


http://lh3.googleusercontent.com/Lck59ANQGBlVnhQCkS8HjbX-ZZzBFMe7IVatisI8kzG6kAh-iBsXVJTgtAZ9ZPAjn2pWYWR-nHmvHyINYsTAXA_SqGzp5DlwrV5hUp_Ut8YyDJF9aQNY5X1BT0gsSMNRfEp-15eyUPxP2PUKf2BCVlg02UuBI1SpC6BCTFV7TK_3cZFLV9pqT4tp7fTPHhBJkZDlG7DDSvp1krSy0W-cO8WVEmvocI2EUbAKY3n_pog9LqTdardJj7C4xQJg8CiJQE8bIEzzNWjtXuvAg7Uzfbns6iOlNbVnGrZw7s-9Z06Devh1Np6MBJmQqZARU5XzpODH5Qh0gSCrCBR1xTTrDHZrbb7C_Y_PM4pSr8gTSoehJ8G617fjvaf1KgKb1kKOSFOxnMsR9QiSMxJ8zq1XKoqcH5SV7pj0xwLCR6_5t7GKq2j0i_Ftdv-zdVgVKNfsk7IPfNomAynFnG8c1RyrsjHJ6PQyv7EQefQFws4_1F0At5v8rNqG1NprDL2r8R-R9K194dPFm-IGRBb1W3xnX_L_WiykG-ZIXmWEHRRxLnPwtUVYL4giruxrO5ijtnDuHHpOlRRDjOYKgXhI8QW52wcTQ22sgenMYfUPSTOd1vDlda_U_RwmMsPhmtZn47-pv8dkvTt0nsvOibeOwqnc6-xZzw=w600-no-tmp.jpg


http://lh3.googleusercontent.com/MzCAoIOpQ8Ykh1OQAyyd9N4FQAYrYEO57LYXxUJlOOfzEv6r6EclpbliykRYK2mb_XlOBlRwhl5qoKq8EgZCbDMHqIMYOM9V9hfrbPYdGv3vCuJjyu5-hS23-LNGACG5RtRBEaXr-3A8TelroZTzCuTZOpLoiLUSAvx1jvhEnNGXP0d8f8Ccifm69BrEWZ1AawGCPl5y1p7AQGbqhNha_0hwct830CuXZ_K6M6WkG4KzoWtg525n5wlR8qO21QZNSqGzSlQ6Yx_szUuDFW5i6ilGTbj7OVGWLHwh2PssMyn-9sKaWpXjjJT6n8H318VfwMsGUYFWHj8TAo-4OXL7XmTDtIcCxkmANwhd6R9gwJEObNXZF40gsqub_GjwisKMtVCfoJLeB0tI3yB_HpP3Dt9NlCu4ArgRtBkTNi5b9I7h7cCvLRrXFmoMParqE1eq3dWre19PmmaI6OL7WhhJLGIUhx6XqVzW-iK-_G_a_AMok_RgS0gVnyplRyHArUz267n_A4ZFnaPwJUfAKxX6dfUZGt50EbtuLyxcBbL4ni5dmR8wTFriVbRMmfUhPkHF5iAXu1jczIcfCt-vK0_K68oDcaDrDY430UqrH4U4kNrOE0EwVpST8CsVCCzYyOMZPdnmNL5V-Jv3tihKFmMfrfxFgw=w600-no-tmp.jpg


Wniosek jest taki że przy explowatacji jak moja, łańcuch w N47A może wytrzymać PÓŁ MILIONA kilometrów, podobnie zresztą turbo, dpf, wtryski, dwumas i cała reszta która na tym aucie iest fabryczna :)


Zresztą jeszcze będzie szansa o tym zaraportować, auto zostaje w rodzinie bo nikt nie kupi auta z takim przebiegiem ode mnie pomimo super stanu, zresztą za pieniądze które mógłbym dostać nie ma szansy kupić czegoś choćby w połowie tak dobrego.


Także pół miliona będzie ale pewnie nie wcześniej niż za trzy lata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem juz parę razy:


Jest ze mna od 2012, od przebiegu 130tkm i na pewno nie miała wcześniej rozrządu robionego - sprawdzane w serwisie.

olej i komplet filtrów zawsze max 10tkm, tylko filtr paliwa co drugą wymianę

zawsze wyłączam start stop, przebiegi 80% trasy, każda najmniejsza bolączka usuwana na bieżąco.


Mi się wydaje że największy wpływ na taką trwałość rozrządu i dwumasy miało jednak to że dawno temu nauczyłem się zmieniać biegi z międzygazem, czy to w dół czy w górę i w efekcie nawet z redukcją na dohamowaniu u mnie zmiana biegów jest bardziej płynna niż w automacie :) zero szarpnięć :norty: tak mi jakoś weszło w krew i stosuję to bezwiednie i skutkuje ultra gładką jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mały uptade, po roku przerwy w jazdach, auto wróciło na trasę i dziś właśnie stuknęło 470 tkm :)


605-050520224817-710482.jpeg


Przez rok stało bo miała nim jeździć żona a ja kupiłem trzylitrową f11 do jazdy do pracy. Po roku stwierdziłem jednak że mam dość tej kobyły i że wolę jednak moją zwinną trójeczkę, więc śmigam nią dalej a żona upala gumy w piątce :mrgreen: :mrgreen:


W międzyczasie, wymieniony parownik, sprężyny tył i tyle. Wiadomo, serwisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciekawy temat.


Trójka e90 jest super.

Ja mam M47 z przelotem 260K i też jestem zadowolony.

To jest moje pierwsze auto w którym przez 80tys km nie wymieniłem w zawieszeniu dosłownie nic i za każdym razem diagnosta nie może znaleźć żadnych luzów. Wszystko ORI.

Reszta serwisowana na bieżąco, auto bezawaryjne w idealnym stanie,bezwypadkowe, a miałem problem ze sprzedażą za 20K na początku Roku....


Oglądałem ostatnio F31 - szczerze, poza bardziej bajeranckim wnętrzem, to jakość jazdy bardzo zbliżona do E90, a uszczelki szyb powyżej 140 chyba bardziej słychać,a samochód był za ok. 50K.

Także jak mam dołożyć 35K i mieć samochód, który daje dokładnie tyle samo frajdy z jazdy, to nie zmieniam E91 i jeżdżę dalej.


Bezawaryjnych kilometrów dla wszystkich posiadaczy E90/91.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

I jeszcze takie podsumowanie kosztów eksploatacji z takiego okresu:


E91 LCI N47A '09

Przebieg 500,000.00 km

Przebieg mój 371,000.00 km

Czas posiadania 8.48 lat



1 Utrata wartosci (wg wyceny ubezpieczyciela) 63,000.00

2 Ubezpieczenia 23,191.78

3 Serwisy olej/filtry co 10tkm 25,970.00

4 Paliwo (średnia 6.3l/100km wg komp z 40tkm) 112,190.40

5 myjnie 5,586.03

6 wygłuszenie 2,500.00

7 hamulce 9,300.00

8 amortyzatory 5,182.00

9 opony 9,100.00

10 Pompa wody 1,000.00

11 Paski i napinacze 1,500.00

12 Tuleje tył 1,500.00

13 Łączniki stabilizatora 900.00

14 Plyn do spryskiwaczy 1,271.51

15 Przeglady rej 762.90

16 Przeglady po sezonie 339.07

17 Geometria 870.00

18 Klimatyzacja serwis 1,200.00

19 Przebita opona 450.00

20 Wycieraczki 1,249.36

21 Czujnik ciśnienia spalin 1,130.00

22 Sterownik świec żarowych 420.00

23 Uszczelki kolektora 160.00

24 zarówki ksenon 1,050.00

25 Łącznik elast wydechu 550.00

26 Żarówki inne 820.00

27 Wentylator nadmuchu 600.00

28 Oś wycieraczki tył 450.00

29 Tuleje pływające tył 700.00

30 Olej skrzynia biegów 150.00

31 Olej most 150.00

32 Rozrząd 3,400.00

33 Klimatyzacja parownik 2,800.00

34 Sprężyny tył 500.00

35 Kolektor regenerowany 950.00

36 Czyszczenie DPF z rentgenem 400.00

37 Czyszczenie i sprawdzenie wtryskiwaczy 500.00

38 Uszczelka pokrywy zaworów i drobiazgi 450.00

39 Akumulator 1,000.00



Razem 283,243.04


Całościowy koszt przejechania 1km 0.76 PLN/km

Średni koszt roczny 33,414.26 PLN

Sredni przebieg roczny 43,766.97 km

Średni koszt roczny bez uwzgl utraty wartości 24,684.46 PLN

Koszt 1km bez uwzgl utraty wartości 0.56 PLN/km



Tuż przed półmilionem, wysłałem wtryski i dpw do gładyska na czyszczenie, wszystko sprawne i działa w zadanych parametrach, dpf wyczyścił się do zera, na rengenie brak pęknięć/wypaleń itd. Auto nadal jest w takim stanie że jak mam trasę tysiąc+ do zrobienia to bez zastanawiania się wsiadam i jadę i wiem że dowiezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za zestawianie. Bardzo ciekawe. Zastanawiają mnie tylko dosyć wysokie stawki, np. serwis olejowy średnio 700 zł. Chyba że w tym jest coś więcej niż wymiana oleju i filtrów albo robiłeś serwisy w ASO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do serwisów to w zależności od zakresu 500-800zl, na fakturę. Nie robię w aso, ale też nie robię na tanich zamiennikach.


Co do wyglądu, to już kiedyś pisałem, wytarta częściowo kierownica i gałka biegów. Jeżdżę glownie sam więc nie ma się za bardzo co zniszczyć, jak kiedyś będę po myjni to pstryknę parę foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.