Skocz do zawartości

Zakup nowego F30 - negocjacje w salonie?


roztoczerider

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

W przyszłym roku planuję zakup nowej F30 (316i, łącznie 165 000zł).

Mieszkam w Sanoku i najbliższy dealer BMW to Auto Premium w Rzeszowie.

Chciałbym zapytać, tych którzy kupowali nowe auta czy oprócz promocji na daną chwilę w BMW (teraz dają rabat 15 000zł do każdego modelu, wcześniej był automat za darmo)

można coś dodatkowo wynegocjować u konkretnego dealera (np. zestaw kół zimowych)?

Czy warto wysłać konfigurację do innych dealerów i zapytać o cenę i ewentualne gratisy?

W sumie wydatek takiej kwoty a wyjazd do Krakowa, Katowic przy jakichś konkretnych korzyściach to żaden koszt.

 

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź :D

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze najlepiej podjechac do swojego dealera, ustalic rabat i po tym dac sobie 2 tygodnie czasu na wyslanie identycznej konfiguracji do 2-3 najblizszych salonow (z informacja o rabacie w swoim salonie) i dalej decyzja.

 

Ja tym sposobem dostalem okolo 7K PLN rabatu wiecej przy cenie lekko ponad 200K PLN.

Edytowane przez p_zero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także polecam Krzyśka Nowaka (kupiłem już u niego dwa auta).

A nie myślałeś o zakupie auta exAG ?

Są to samochody użytkowane przez pracowników wyższego szczebla w centrali BMW. Auta naprawdę świetnie wyposażone, praktycznie nowe (przebiegi rzędu 10-15tys.km) i tańsze średnio o 30% od nowego. Ofertę przedstawią Ci w salonie - jest naprawdę z czego wybierać.

 

Ja w taki sposób kupiłem w tamtym roku F30 320d Sport Line. Zapłaciłem 163000 a kompletacja nowego na 245000. Auto ze stycznia, kupiłem w październiku. Samochód naprawdę igła...na nówkę salonową nie zdecydowałbym się (zbyt duża utrata wartości!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z exAG ciężko jest znaleźć auto z M pakietem, wiem, bo rozważałem również tą opcję. Dodatkowo dla kogoś kto nie chce inwestować nadmiernie w elektroniczne dodatki (typu navi, wspomagacze kierowcy czy inne HUdy) to nie jest taka super opcja bo auta exAG z reguły są w to wyposażone a to winduje cenę. Ja poszedłem głównie w dodatki poprawiające frajdę z jazdy a odpuściłem nadmiar elektroniki - takiego auta nie znalazłbym na placu.

Polecam negocjacje w salonie i kontroferty od innych dealerów - marżę mają sporą i jest z czego wytargować upust.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z exAG ciężko jest znaleźć auto z M pakietem, wiem, bo rozważałem również tą opcję. Dodatkowo dla kogoś kto nie chce inwestować nadmiernie w elektroniczne dodatki (typu navi, wspomagacze kierowcy czy inne HUdy) to nie jest taka super opcja bo auta exAG z reguły są w to wyposażone a to winduje cenę. Ja poszedłem głównie w dodatki poprawiające frajdę z jazdy a odpuściłem nadmiar elektroniki - takiego auta nie znalazłbym na placu.

Polecam negocjacje w salonie i kontroferty od innych dealerów - marżę mają sporą i jest z czego wytargować upust.

Słuszne podejście do konfiguracji w tej marce i słuszne wnioski. Ogólnie kiedyś auta exAG były korzystniejsze cenowo. Nie kupił bym exAG za 160 tysięcy, bo za tyle mam nowe auto z wyposażeniem ktore mnie interesuje, a nie jak w exAG wyposażenie ktore służy do nabijania ceny. Oczywiscie każdy ma swój gust i byc moze komuś podpasuje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Wami w tej kwestii.

Ja jestem sceptyczny co do tych wszystkich bajerów które odwracają uwagę od kierowania autem.

Pamiętam czasy kiedy wypasem było dobre ogrzewanie w zimie :) o klimie nikt nawet nie marzył.

Teraz tak samo - wole mieć auto które mi się podoba i ma rzeczy potrzebne do jazdy a nie jakieś komputerowe bajery, których się nie używa.

Dlatego skłaniam się do zakupu nowego, skonfigurowanego pod siebie :)

Widzę że jednak że nie można się ograniczyć tylko do jednego salonu bo można trochę wytargować :mrgreen:

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z M Pakietem racja - exAG tego nie mają (najpewniej jest w tym jakaś polityka - taka moja teoria spiskowa).

 

Wiadomo - każdy wybiera to co chce, ale faktem jest, że po jakimś czasie ciężko byłoby się obyć bez niektórych gadżetów. Przykładem jest choćby Speed Limit Info - z pozoru typowy gadżecik, ale naprawdę człowiek się przyzwyczaja i po jakimś czasie ciężko się bez tego obejść (zwłaszcza na nieznanym terenie- kto ma, to wie!). Skoro świat idzie do przodu, kupujemy coraz nowocześniejsze auta, to nie widzę sensu w tym, żeby celowo pozbywać się nowych technologii.

Jest masa rzeczy, które nabijają cenę: duża navi, fotele sportowe, automat, harmann kardon, xenon z adaptacją...tylko od nas zależy, co chcemy mieć.

 

Wiadomo, że każdy chce być "macho" i pokazać ile to może wynegocjować ze stoku. Ale pamiętajmy, że duże upusty są dla aut, których nikt nie chce. Szczerzę wątpię, żeby -20% ktoś dostał na trójkę w M Pakiecie w kolorze Estoril (na przykład). O ile taki pojazd byłby na stoku...

 

Ja na auto exAG wynegocjowałem 5tys. i jestem z tego bardzo zadowolony, choć jak powiedziałem znajomym, to od razu były komentarze: "ja bym ich przycisnął na 10tys."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o to by sie przechwalać ile kto wycisnął. Dla kogos kto nie używa gadżetów ktore ma w aucie są one bez wartości. Miałem w trójce nawigacje i służyła ona w zasadzie tylko jako rozrywka dla dzieci, bo mapy w BMW są kiepskie i wolałem w razie czego opierać sie na nawigacji w telefonie. Jak dla mnie nawigacja to zmarnowane pieniądze i w życiu bym za nia nie dał ani grosza. Drogi w Polsce zmieniają sie zbyt szybko.

Podobnie z funkcja speed limit info. Jesli mówimy o tej ktora bazuje na kamerze odczytujacej znaki to jak dla mnie działa w Polsce fatalnie. Niejednokrotnie odczytuje znaki dla innego pasa ruchu niz ten którym jedziemy.

Itd itp.

Do tego dochodzi kwestia tego, ze w aucie ktore ma wyposażenia za blisko 100 tysięcy jest maks 1/3 tego co chciałbym dla siebie a 90 procent to śmietnik ktory tylko nabija cene i zwiększa wagę auta. Mowa o autach exAG.

Przykładowo nie chce M pakietu, ale chce zawieszenie M i kierownice M, a jesli auto juz ma M pakiet to bez zawieszenia M. Itd itp.

Ostatecznie wychodzi ze auto exAG po ogromnym upuście kosztuje i tak ciut wiecej niz nowe z wyposażeniem ktore chce dla siebie mieć. Bez sensu. Owszem miałoby sens gdyby było tańsze, ale nie droższe.

 

Ale auto musiałoby po roku kosztować 50 procent ceny nowego co jest możliwe ale zdarza sie bardzo żadko. Jak słusznie zauważyłeś - gdy nikt auta nie chce kupić.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

.. co do twoich wypowiedzi took tylk nie zgadzam sie z nawigacja .

Mialem kiedys takie same podejscie jak ty - bo fakt w wersjach BMW z nav. przed 2010 nawigacja byla tylko jako gadzet a do tego kiepska sama nawigacja.

Zakupilem wiec 535xd bez nav. pozniej widzialem ze to duzy blad - zrobilem instalacje i bylo wszystko :cool2: i powiem teraz - - w autach typu premium BMW to obowiazek miec nawigacje... i nie rob tego bledu co ja kiedys....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby był obowiązek to była w standardzie. :mrgreen: ja osobiście używam nawigacji raz na dwa lata. I soft w telefonie zawsze ma bardziej aktualne mapy niż w BMW. Jeździłem troche z nowszymi navi. Owszem sa ładne, ale niepraktyczne. No chyba, ze z HuD. Ja i tak jadę wg wskazówek głosowych przez 99,9 procent czasu. A tu navi w telefonie działa tak samo w sensie praktycznym jak navi wbudowana. Dźwięk idzie przez system audio w aucie przez Bluetooth i działa to doskonale.

Miałem navi w BMW przez długi czas (4 lata) i świadomie z niej zrezygnowałem i nie żałuje.

W następnym aucie tez nie chce navi.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie, w praktyce navi ma tylko tą zaletę, że dostajemy ładniejszy ekran :lol: Z navi korzystam od wielkiego dzwonu i tak jak kolega wyżej smartfon okazuje się lepszy (polecam firmowe navi w nowych Nokiach na WP - działa super). Do fabrycznej navi dopłaciłbym (dla ładniejszego ekranu :mrgreen: ) gdyby nie kosztowała 10kzł - sorry, ale skoro smartfon za 1kzł działa tak samo albo lepiej to ta dopłata jest z rzędu absurdalnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno sie z powyższym niezgodzic. Tylko estetyka. Jak pisałem z hud navi zyskuje tez na praktycznym zastosowaniu, ale hud do telefonu można miec za 1000 zł i ten zestaw będzie o wiele bardziej przydatny niż to co oferuje BMW. Niestety kosztem estetyki i rozumiem tez osoby ktore za estetykę chcą płacić 15 tysięcy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z HUD inny problem - lubię siedzieć nisko w aucie i w optymalnej dla mnie pozycji wieniec kierownicy zasłania to co wyświetla HUD :oops: Próbowałem regulować wysokość wyświetlania i nic to nie daje - efekt - ze spokojnym sumieniem nie zaznaczałem tego w dodatkach :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No estetyka to fakt - te nowe nawigacje wyglądają ładnie. Ale zgodzę się, że mapy nie zawsze działają idealnie (no i cena za aktualizację jest koszmarna!). Natomiast mapy w telefonie są niezłe, tylko jeden jest problem z tym telefonami: samo wprowadzanie danych i czytelność na tych małych ekranach jest FATALNA! Obsługa jest o wiele gorsza i myślę, że tutaj nawet fani nawigacji w telefonie zgodzą się ze mną. W trakcie jazdy nie ma najmniejszej możliwości wprowadzić adresu...

 

Ideałem byłaby nawigacja , która korzysta cały czas z google maps online. I taką kupię już nie tylko ze względu na estetykę.

 

Co się tyczy jeszcze zbędnych gadżetów a'la exAG, to są to notorycznie występujące: elektryczne fotele i podgrzewanie kierownicy.

I to występuje w 80% exAGów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat spadł na inny temat, a ja dokładnie jak autor chciałbym się podpytać - jakie rabaty są realne w salonach BMW z tzw. "ulicy"?

 

Np. taki BMW FUS w Warszawie - wchodzę, konfiguruję przy kawce i mówię:

 

"25% rabatu na to auto i zamawiam choćby teraz" - realne? :)

radocha z jazdy!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 procent nierealne. Rożne salony maja rożne możliwości. I oczywiście chęci.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat spadł na inny temat, a ja dokładnie jak autor chciałbym się podpytać - jakie rabaty są realne w salonach BMW z tzw. "ulicy"?

 

Np. taki BMW FUS w Warszawie - wchodzę, konfiguruję przy kawce i mówię:

 

"25% rabatu na to auto i zamawiam choćby teraz" - realne? :)

 

Dawno się tak nie uśmiałem :lol:

Na taki tekst to możesz próbować kupić mieszkanie na etapie dziury w ziemi pod warunkiem, że zmienisz 'zamawiam' na 'płacę' :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.