Skocz do zawartości

Jaki silinik w X5 (F15) -- 40d vs. 35i?


wookiee.chewbacca

Rekomendowane odpowiedzi

Z mojej perspektywy wygląda to tak:

 

E70 benzyna - średnia około 17l/100

F15 30d - średnia około 9l/100

 

Łatwo policzyć. A najbardziej odczuwalne jest to, że nareszcie mogę pokonać większość tras na jednym tankowaniu, bez konieczności zatrzymywania się.

 

T.

 

 

no i to pokazuje jaka jest różnica w spalaniu i kosztach

nawet jak w F15 35i spalanie będzie mniejsze to na pewno nie o połowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 168
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z mojej perspektywy wygląda to tak:

 

E70 benzyna - średnia około 17l/100

F15 30d - średnia około 9l/100

 

Łatwo policzyć. A najbardziej odczuwalne jest to, że nareszcie mogę pokonać większość tras na jednym tankowaniu, bez konieczności zatrzymywania się.

 

T.

No ale nie porównuj 405 konnego V8 do 258 konnego diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej perspektywy wygląda to tak:

 

E70 benzyna - średnia około 17l/100

F15 30d - średnia około 9l/100

 

Łatwo policzyć. A najbardziej odczuwalne jest to, że nareszcie mogę pokonać większość tras na jednym tankowaniu, bez konieczności zatrzymywania się.

 

T.

No ale nie porównuj 405 konnego V8 do 258 konnego diesla.

ale 40d czy m50d będzie paliło maksymalnie 1-1,5 litra więcej. 40d niech weźmie średnio 10-11, a 35i sspali na luzie 14-15. W ogóle cała ta dyskusja o spalaniu jest trochę bezsensu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma taki sam sens jak dyskusja nad rodzajem paliwa stosowanego do jachtu motorowego czy innej jednostki pływającej.

Wiadomo im większa masa tym większe wskazania w kierunku paliw cięższych.

W SUV-ach z uwagi na ich masę i bryłę uzasadnienie znajduje stosowanie silników diesla, a z uwagi na niespełnione ambicje ich właścicieli, silników benzynowych.

Tak więc co kto woli :8)

Oba rozwiązania są właściwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale 40d czy m50d będzie paliło maksymalnie 1-1,5 litra więcej. 40d niech weźmie średnio 10-11, a 35i sspali na luzie 14-15. W ogóle cała ta dyskusja o spalaniu jest trochę bezsensu :roll:

Przy normalnej jeździe X6 35i pali mi 12l/100, dopiero jak wyprzedzam wszystkich i nie przestrzegam ograniczeń to 14.

 

Ma taki sam sens jak dyskusja nad rodzajem paliwa stosowanego do jachtu motorowego czy innej jednostki pływającej.

Wiadomo im większa masa tym większe wskazania w kierunku paliw cięższych.

W SUV-ach z uwagi na ich masę i bryłę uzasadnienie znajduje stosowanie silników diesla, a z uwagi na niespełnione ambicje ich właścicieli, silników benzynowych.

Tak więc co kto woli :8)

Oba rozwiązania są właściwe.

To ciekawe, bo np. w Ameryce benzynowych X5 E70 jest 3x (TRZY!) razy więcej niż diesli i raczej mówimy o dominacji właśnie 3 litrowej benzyny. Wydaje mi się, że mega popularność diesle w europie, to raczej kwestia mentalności niż argumentów typu "bryła samochodu a rodzaj paliwa".

 

Aczkolwiek zgodzę się z tym, że oba rozwiązania są właściwie. Do SUVa diesel jest dobry, jednak nie jest 10x lepszy jakby wskazywały statystyki zakupionych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W Ameryce przeważa benzyna z dwóch powodów: tanie paliwo i przyzwyczajenie.

W Europie gdzie ceny paliw są wyższe oraz diesel jest bardziej dostępny i akceptowalny w społeczeństwie spowodowały że auta które dużo palą są sprzedawane w wersji z dieslem, a reszta to ekonomika...

 

 

Sent from mobile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się w ogóle nie zastanawiał i brał 40d. E53 3.0d po remapie paliło mi 12l, e70 35d bliżej 11l , obecnie F15 40d ok. 9l. Jazda w trybie mieszanym ( 70% drogi podmiejskie, 30% po Warszawie ), bez żadnego oszczędzania, dynamiczna itp. F15 tankuje mniej więcej co 800-900 km, w zależności czy trasy były czy nie, generalnie polecam 40d.

 

Chyba, że jeździsz głownie po mieście, wtedy ewentualnie 35i ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zeby byc bardziej precyzyjnym, sprzedaz E70 diesel ksztaltowala sie na poziomie 20-25% sprzedazy modelu w US. Z F15d jest podobnie.

 

Tak jak ktos napisal, jest wiele przyczyn tej struktury sprzedazy, wlaczajac w to, ze niektorzy wlasciciele BMW w US nadal nie wiedza, ze BMW robi diesel, a diesel to generalnie smierdziuch i dymi...

 

Ja jeszcze ze 2 lata bede sie bujal swoim dieselm, ale jesli mialbym przesiadac sie na F15, to wezme raczej 35i, bo BMW wymyslilo, aby w US zmienic bi-turbo diesla (E70) na 30d (F15) i nazwac go 35d. 30d vs. 35i, to chyba wole 35i.

 

pozdr

 

ale 40d czy m50d będzie paliło maksymalnie 1-1,5 litra więcej. 40d niech weźmie średnio 10-11, a 35i sspali na luzie 14-15. W ogóle cała ta dyskusja o spalaniu jest trochę bezsensu :roll:

Przy normalnej jeździe X6 35i pali mi 12l/100, dopiero jak wyprzedzam wszystkich i nie przestrzegam ograniczeń to 14.

 

Ma taki sam sens jak dyskusja nad rodzajem paliwa stosowanego do jachtu motorowego czy innej jednostki pływającej.

Wiadomo im większa masa tym większe wskazania w kierunku paliw cięższych.

W SUV-ach z uwagi na ich masę i bryłę uzasadnienie znajduje stosowanie silników diesla, a z uwagi na niespełnione ambicje ich właścicieli, silników benzynowych.

Tak więc co kto woli :8)

Oba rozwiązania są właściwe.

To ciekawe, bo np. w Ameryce benzynowych X5 E70 jest 3x (TRZY!) razy więcej niż diesli i raczej mówimy o dominacji właśnie 3 litrowej benzyny. Wydaje mi się, że mega popularność diesle w europie, to raczej kwestia mentalności niż argumentów typu "bryła samochodu a rodzaj paliwa".

 

Aczkolwiek zgodzę się z tym, że oba rozwiązania są właściwie. Do SUVa diesel jest dobry, jednak nie jest 10x lepszy jakby wskazywały statystyki zakupionych modeli.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam podobny dylemat, więc nie chcę zakładać nowego wątku. Rozważam X5 40d, M50d albo 50i.

Czy ktoś może zmierzyć spalanie przy stalej prędkości ok 180km/h w tych samochodach?

Najchętniej bym oczxywiście wziął 50i, ale mam takie dziwne przeczucie, że wraz z prędkością spalanie rośnie geometrycznie.

 

A co do Twojego dylematu czy 40d czy 35i to mimo, że do 100km/h diesel jest szybszy, to obstawiam w ciemno że w zakresie 100-160 czy 180 szybsza będzie benzyna, a to jest jednak przy wyprzedzaniu ważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłeś M50d? Strasznie głośny jest. U mnie wprawdzie w 6GC, ale też ponad 2 tony z 50i pali średnio na trasie poniżej 12l przy prędkościach 120-170. Zostaw diesle TIRom i miłośnikom golfów 1.9TDI :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wywiad i wszyło, że przy mojej jezdziec 160-180 (ze wskazaniem na 180 - oczywiście po niemieckiej autostradzie :) , X5 50i będzie palił jakieś 15l.

Przy baku 85l, wynika że zanim zacznie świecić kontrolka paliwa to przejade 450-500km... to stanowczo za mało jak na samochód wakacyjny.

 

Chyba jednak stanie na 40d... co prawda po doposażeniu jest róznica tylko 20tys pomiędzy tym a M50d, ale na 40d są lepsze rabaty i promocyjny leasing, więc różnica zwięksa się do 65tys. Oczywiście znająć życie będę przeklinał, że nie M50d, ale wtpadałoby żeby rozsądek zwyciężył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowalem X5 5.0i to przy 180 wyszlo mi spalanie 16l z kawalkiem. Dzwieki wydaje lepsze niz diesel, ale reakcje na gaz ma taka sobie. Wszystkie te V8 to takie spiace, zapewne przez te unijne normy spalania, to one nie reaguja na gaz. Dopiero w trybie sport sie ruszaja w miare. Jest wrazenie jakby mialy znaczaca turbodziure. Z BMW OnDemand pozyczylem M5, jak sie wcisnie gaz do dechy, to tak, zasuwa, ale w miescie jak jedzie sie po pasie 50kmh i chcialoby sie wskoczyc w luke obok, to zanim to sie zbierze, zareguje, to luka dawno minela.

 

M50d ma bardzo dobra reakcje na gaz, a przy okazji nie chlonie tyle paliwa. Wiem, wiem, zaraz ktos napisze, ze jak sie kupuje takie auto to spalanie nie ma zaczenia. Tylko czemu w niemczech tak duzo jezdzi diesli w A8, 7, w skassie. Oprocz kosztow, zdecydowane znaczenie ma zasieg. S8, RS6 jaki to ma zasieg? Wyjedzie sie na autostrade, chwila zabawy i juz rozgladanie sie za stacja. Niemcy, ktorzy jezdza na dlugie odcinki zapewne nie sa zainteresowani tankowaniem co 400km, dodatkowo czesto tlok jest przy dystrybutorach na autostradach, szczegolnie w Polsce na A2 w Zgnilcu, jak sa dlugie weekendy. A takie A8 4.2 TDI spokojnie mozna jechac 180kmh i spalanie jest na poziomie 10.6l, przy 200 spala okolo 12l. Czemu w niemczech panamery czesto wloka sie po prawym pasie, a 320d albo a4 tdi obsadzaja lewy pas? :-) Moze nie sa to demony predkosci, ale maja dobre wspolczynniki spalania do pojemnosci baku. Czeste tankowania zabieraja duzo czasu, co przy podrozach 1000km staje sie utrapieniem. Efektywnosc siada.

 

V8 w benzynie by BMW mogloby zostac poddane renowacji. Mam wrazenie, jakby ciagle bazowali na jakims starym silniku i tak go podpicowywali. 4.0TFSI w audi zdecydowanie lepiej wg mnie pracuje, zreszta sporo nagrod zbiera ten silnik w EOTY. Ale jesli patrzymy o efektywnosc autostradowa, czyli duza predkosci i relatywnie nie za duze spalanie, aby zasieg byl i nie trzeba bylo zdejmowac nogi z gazu, bo juz sucho w baku to diesel. Najlepszy w tych zabawach jest 4.2 TDI, to silnik, ktorym na polowie baku mozna wrocic z Berlina do Wawy jadac na tempomacie 160km/h. Ale nie daje takiej radosci z jazdy jak M50d. M50d dzwieki wydaje takie sobie, ale reakcja na gaz dobra i jest chetny do pracy. Przeskakuje z pasa na pas z lekkoscia, w przeciwienstwie do ociezalosci M5 V8, ktorym trzebaby jezdzic na SPORT ciagle aby mial wigor (ale wtedy znowu spalanie).

 

Ladnie na gaz reaguje Macan Turbo, bardzo przyjemne auto. Nie wyglada, a naprawde jest niezly. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DarekP:

Reakcja na gaz V8 jest cudowna. W trybie Comfort jest uwaga.... płynna i komfortowa! W trybie sport jest szybka i skuteczna. Czyli tak jak powinno być. Jeśli jadę z rodziną na pokładzie, nie chcę żeby mi auto z powodu 450 kucy pod maską szarpało. Wręcz przełączam w Comfort+, gdzie reakcja na gaz jest jeszcze wolniejsza!

Jeździłem 750d i reakcja na gaz była duuuuuuuuuuuuużo gorsza niż w M135i, nawet w trybie sport. Automaty zawsze są leniwe przy normalnej jeździe.

 

Co do dzwięków, ja mojego V8 nie słyszę w ogóle. Tylko jak się go ciśnie, to się odzywa. No i ciężko porównywać silniki z BMW do 4.2TDI, bo nie ma odpowiednika w benzynie BMW. 50i jest dużo mocniejsze przypomnę, 35i/40i bardziej by się nadawało do porównania jeśli już. A takowe nie pali dużo, u mnie w X6 przy jeździe maksymalną dozwoloną prędkością po europejskich autostradach spalanie typu 11l, a mówimy tu o starej wersji 2010, nowa jest szybsza i lepsza pod tym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z BMW OnDemand pozyczylem M5, jak sie wcisnie gaz do dechy, to tak, zasuwa, ale w miescie jak jedzie sie po pasie 50kmh i chcialoby sie wskoczyc w luke obok, to zanim to sie zbierze, zareguje, to luka dawno minela.

 

Widzę, że nie tylko ja mam ten problem :) Przejedź się BMW i3... maksymalny moment obrotowy ma od 0 obr/min. Jak ktoś robi do 100-120KM dziennie i ma gdzie ładować to nie ma lepszej opcji. Nie ma oprócz Tesli samochodu, który szybciej ruszy spod świateł i wbije sie bez jakiegoś spinania w lukę na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akurat i3 ma problemy z przyspieszeniem w pewnych warunkach i nie wiem czy juz BMW rozwiazalo te kwestie. Trzymam kciuki za rozwoj samochodow elektrycznych i pewnie sam sobie taki kupie, najchetniej samojezdzacy... ale na to jeszcze kilka lat trzeba bedzie poczekac.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No zostaje jeszcze i8.

Tylko że u mnie się nie ścigają... Co do elektrycznych to u mnie nawet policja jeździ chyba loafem czy zoem. Ale nawet u mnie problem z ładowaniem jest. Bo gdzie? Stacji trochę jest ale czy wolna? Pod domem można ale jak masz mieszkanie?

No i ten zasięg, nawet w tesli.

 

Sent from mobile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat i3 ma problemy z przyspieszeniem w pewnych warunkach i nie wiem czy juz BMW rozwiazalo te kwestie. Trzymam kciuki za rozwoj samochodow elektrycznych i pewnie sam sobie taki kupie, najchetniej samojezdzacy... ale na to jeszcze kilka lat trzeba bedzie poczekac.

 

 

Jaki problem? Ja właśnie kupiłem i3, odbieram za 2 miesiące. Na jeździe testowej nie zaobserwowałem żadnych problemów, możesz rozwicnąć temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tesla mozesz zrobic nawet 430 mil. Srednio 250 mil bez oszczedzania energii, wiec to nie jest malo. Oczywiscie moze to byc za malo jesli mamy jeden samochod i samochod ma byc uniwersalny.

 

Odnosnie problemow i3 - nie wiem jaki jest status sprawy, pierwszy z brzegu artykul w tym temacie. BMW obiecuje, ze problemy beda rozwiazane w Q2 2015, przynajmniej w US.

 

http://www.caradvice.com.au/313567/bmw-i3-acceleration-problems-will-be-sorted-out-in-2015/

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.