Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zauważyłem ostatnio u siebie dziwny objaw, podczas włączania klimatyzacji słychać dziwny dźwięk nasilający się wraz z obrotami (jest dość drażniący). Na początku występował tylko przy włączaniu klimatyzacji, teraz słychać go także gdy klima jest wyłączona. Czy winnym może być napęd sprężarki (koło pasowe, łożysko), czy sprężarkę można regenerować (ewentualnie same koło lub łożysko wymienić), jeżeli ktoś już przerabiał ten temat proszę o sugestie. Druga sprawa to pozostały osprzęt, czyli pasek, napinacz, rolki, koła pasowe. Czy jak by się okazało, że muszę coś robić ze sprężarką, czy warto wymienić te rzeczy profilaktycznie? A może warto wymieniać (no nie wiem co ileś tam km.) a jeżeli tak to jakiej firmy polecacie części i co najlepiej jest wymienić. Dzięki.
Opublikowano

najpierw upewnij sie co ci tam halasuje ...

Mialem tak ,ze jedna z rolek dawal ostro po garach - koszt rolki 30 PLN . :norty: Wymienilem sam

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
najpierw upewnij sie co ci tam halasuje ...

Mialem tak ,ze jedna z rolek dawal ostro po garach - koszt rolki 30 PLN . :norty: Wymienilem sam

 

Objawiało się to u ciebie w jakiś szczególny sposób? Pytam, bo mam podobny problem, jak kolega wyżej, że gdy sprężarka jest mocno obciążona, wkrada się buczenie, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów na niższych biegach. Gdy sprężarka już może sobie odpocząć nieco, to raczej tego nie słychać. A rolka jedna prawdopodobnie i tak będzie do wymiany, bo właśnie, gdy jest obciążona sprężarka, to mi lekko zaczynają ptaszki śpiewać pod maską ;).

Opublikowano
A powiedzcie mi proszę, w jaki sposób zdiagnozować stan rolek, łożysk? Czy jak zdejmę pasek, da się wtedy ocenić w/w elementy?
Opublikowano

Ok, dzięki. Słuchajcie posiedziałem trochę w necie patrząc na ceny rolek, pasków itd. Firm jest dużo i ceny też rożne. Jakiej firmy polecilibyście zakup:

napinacz:

Febi

SWAG

Topran

Dayco

INA

SNR

Ruville

Rolka prowadząca

Febi

Ruville

SKF

Topran

INA

SWAG

koło pasowe alternatora

INA

Contitech

SWAG

SKF

Febi

SNR

Wyczytałem już na forum, że pasek najlepiej w serwisie. Tłumik drgań - za dużego wyboru nie ma - CORTECO. Co do sprężarki to chyba tylko warsztat co regeneruje, nie widziałem nigdzie samego czy to łożyska czy koła ze sprzęgłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja polecam rolki, napinacz Ruville.

Pasek - niedawno wymieniłem u siebie na Contitech, jak na razie zero problemów.

pzdr

yaz

Opublikowano
Na alle powinno znaleźć się samo łożysko (albo jest też firma Laser z Łodzi i strona ze sklepem) , ale nie robiłem tam niczego jeszcze.
Opublikowano

Dużo dobrego w sieci o firmie INA naczytałem się, chyba wezmę napinacz, rolkę koło pasowe alternatora właśnie tej firmy i pasek Contitech. Wymienię chyba wszystko od razu + dam sprężarkę do sprawdzenia (ewentualnie regeneracji). Koszta nie są wielkie samych części:

- rolka - 66

- napinacz - 160

- koło pasowe alternatora - 106

- pasek - 70 ,

Sprężarka jedynie może być droga. Zrobię za raz i spokój będzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w sumie nie musisz zmieniać całego napinacza, o ile jest tylko problem z rolką. Demontujesz rolkę, śmigasz do sklepu z łożyskami i dobierasz odpowiednie.

Ja tak miałem w e46 w silniku n42, do wymiany miałem łożysko napinacza oraz rolkę prowadzącą, zaoszczędziłem parę ładnych PLN na całym napinaczu i wszystko było ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.