Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Toję przed dylematem ja w tytule. Oczywiście najchętniej kupiłbym 328i i pewno to byłoby najlepsze rozwiązanie.

Niestety nie ma jednak takiej możliwości. Jakie mam wymagania odnoście samochodu: Automat, szybki, dający frajdę z jazdy, dobry w mieście i nie męczący w trasach po Polsce (do 300km), byłem zdecydowany na 3 ale zupełnie "przypadkowo" wpadłem na salon Volvo.

Przejechałem się Volvo s60, 245km, 6,3 s 0-100, automat 8 biegów. Automat działa bardzo dobrze - minimalnie ustępuje temu z BMW. Czuć dość dobrze co się dzieje z kołami, aczkolwiek czuć też że to FWD i moc duża, auto prowadzi się pewnie, jazda spontaniczna, esp działa super. Chyba ma dość duży promień skrętu po przy kilku zwrotkach nie zmieściłem się w miejscach gdzie zdecydowanie większym samochodem jestem w stanie się złożyć.

Poszedłem na jazdę BMW 320i automat, spodziewając się efektu WOW (oczytałem się i osłuchałem:). A tu lipa trochę, gdy już silnik złapał temperaturę, wciskam gaz- a tu jakoś niemrawo i bez emocji, okazuje się ze to xdrive :/. Nie mają RWD w tym salonie ani okolicznych. Pojeżdziłem - lekkie rozczarowanie, na kierownicy nie czuć za bardzo co z kołami - wspomaganie zdecydowanie za mocne. Przełączyłem na tryb "sport" zdecydowanie lepiej ale WOW dalej nie ma.

No i pytanie do Was: czy RWD będzie bardziej spontaniczne i radosne w jeździe, auto będzie miało linię sport więc będzie to "Sport+" ustawienie.

Obydwa samochody za ok 170tyś katalogowo. Wyposażenie bardzo zbliżone. Za Volvo przemawia +60km, +80Nm . Za BMW podobno radość z jazdy potencjalnie przy RWD). No i co tu wybrać :)?

 

P.S. A gdyby ktoś znalazł 60-100 i 80-120 dla T5 byłbym wdzięczny.

Opublikowano

tryb Sport+ nie zalezy od SportLine. Aby miec ten tryb auto musi byc wyposazone w co najmniej jedno z ponizszych:

- sportowy automat

- adaptacyjne zawieszenie

- sportowy uklad kierowniczy

 

Ja osobiscie nie widze duzej roznicy miedzy Sport a Sport+ (jesli juz to po prostu wole wylaczyc ESP).

 

A co do aut... To nowe S60 (po faceliftingu) wg mnie jest super, choc Volvo zaczyna sie robic fajne jak jest mocno doposazone w systemy wspomagajace kierowce. Czy to T5 (Drive-e) to hybryda? Powiem Ci ze ciezki wybor (pewnie wzgledy personalne zadecyduja: 'co sie bardziej podoba').

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Porownujesz auta o mocach zbyt różnych, 184 a 245 kM to dla mnie przepaść , niektórzy nie widzą różnicy :D co do volvo to sie nie wypowiem. Gdybyś przejechał sie 328i na pewno byłoby WOW. Jeśli szukasz wrażeń to moze lepiej kupic 328 i z Premium Selection niż nowe 320i.
Opublikowano

Użytkowałem S60 w wersji T3 i dosyć podstawowym wyposażeniu. Auto jest bardzo komfortowe jak na swój segment - miękki zawias (w wersji R-Design - jest utwardzony i obniżony), świetne wyciszenie, bardzo wygodne fotele i lekkość prowadzenia. Stawiając na komfort Volvo jest mocnym graczem, aczkolwiek auto jest dosyć ciasne (mało miejsca na nogi z tyłu i niewielki bagażnik - BMW jest obszerniejsze). BMW, mimo, że F30 jest bardziej komfortowe od E90 daje jednak więcej przyjemności z prowadzenia od Volvo. Napęd na tył + rozkład masy robi różnicę. Nie mówię, ze Volvo prowadzi się źle - trzyma standard w klasie, ale z podstawowym zawiasem to nie jest auto do szybkiego pokonywania zakrętów. Ja postawiłem na BMW, ale 328i - jeździłem 320i i szału nie robi (przy tej różnicy w cenie 328i jest optymalne), ale jeździ bardzo sprawnie. W Volvo nawet 1.6 150KM było wystarczające bo auto ma inny charakter.

BMW w XDrive, moim zdaniem prowadzi się nieco gorzej od RWD i trochę osiągów pewnie też urywa. Może przejedź się jeszcze "Trójką" RWD i będziesz mieć pełny obraz.

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi.

No wlasnie chce jazde probna tym RWD, maja niestety tylko GT 320i:/, pewnie ciezsze.

 

Volvo by bylo z R pakietem wiec twardsze od tego ktore probowalem.

Opublikowano

zaraz... jezdziles GT 320i xDrive?? a chcesz kupic F30 (Limousine) 320i RWD - dobrze zrozumialem? Wg mnie to sa 2 zupelnie inne auta, GT jest wyzsze, ciezsze, dluzsze...

 

Sadze, ze powinienes znalezc F30 320i i wtedy go sprobowac.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Ja zrozumialem ze kolega jezdzil 320i xdrive limo a z wersji rwd maja tylko 320i GT.. Tak czy owak powinienes kupic 328i.
Opublikowano

No niestety różnica między jazdą z X-drive a bez X-drive jest kolosalna.

Ja jak na lato odpinam X-drive, to dopiero wiem że mam BMW i auto od razu inaczej jedzie :)

Napęd na 4 koła strasznie "kastruje" wrażenia z jazdy.

BMW = Radość z jazdy
Opublikowano

Jeździłem 320i Xdrive,

miałem jeździć 320i GT RWD - ale niestety nie pojeździłem bo akurat dzisiaj sprzedali :/.

Chcę sprawdzić na ile jak kolega napisał "kastruje" to xdrive wrażenia z jazdy. Zona ma A3 1.8 TFSI na "sportowym" zawszeniu fabrycznym i powiem wam, że jak na razie zarówno 116i RWD (przejechałem się też) i 320i xDrive nie dają 60% radości z jazdy Audi :(

 

Za rady dot. 328i dziękuję - wiem, że to byłoby TO, ale kategorycznie nie mam możliwości przekroczenia 170kPLN (po cenach katalogowych).

Trochę to irytujące - w sumie w Austrii jedziesz do byle wsi i masz do wyboru do koloru, a tu w drugim co do wielkości mieście Polski mają jedną 3 na całą okolice i to xdrive :/

Opublikowano

Ja bym sie przejechał jeszcze a5 ka. Znajomy kupił w salonie 2.0 tdi w automacie quatro wlasnie za 170.

Jak dla mnie niestety duzo bardziej komfortowe auto niż 3ka. A na pewno zdecydowanie bardziej wyciszone co bede wypominał BMW przy każdej okazji bo to jest wstyd zeby w takim aucie wszedzie goła blacha była !!

Opublikowano

Co do dostępności 320i to jest z tym słabo bo trójki sprzedają się głównie 320d i 328i. Sam miałem problem z jazdą testową 320i i skończyło się wycieczką do innego miasta :roll:

Volvo to, jak pisałem fajne auto, ale imho BMW jeździ jednak lepiej. Ja bym się nastawił w Volvo na komfort a w BMW na sport i twardy zawias i niski profil opony w S60 to chyba nie jest dobry kierunek - stracisz na komforcie a Trójka i tak będzie się prowadziła lepiej. Jednakowoż mając do wyboru S60 T5 i 320i chyba bym postawił jednak na Volvo - gdybyś mógł wziąść 328i to bez dwóch zdań BMW.

Zastanawia mnie tylko to co piszesz o frajdaie z jazdy w kontekście A3 - nie wiem, o którym modelu piszesz, jeździłem aktualnym A3 limousine 1.8tfsi s-line oraz S3 Sportback quattro i oprócz tego, że z napędem na wszystkie łapy są to bardzo skuteczne auta w każdych warunkach to imho nie stało to nawet obok RWD z rozkładem masy 50:50.

320 GT to zupełnie inna jazda - nie brał bym go do porównania.

A5 to już stary generacyjnie model, a do A5 minimum to 2.0tfsi w benzynie, 1.8 jest za słaby.

Opublikowano

W tym budżecie zdecydowanie wybrał bym Volvo. Jeśli BMW to tylko z dobrym wyposażeniem a takie minimalne wyposażenie w BMW to koszt od 50 tyś. w górę. :wink:

Audi A5, pomimo, że to już stara konstrukcja to sprzedaje się świetnie, dlatego nie spieszą się z nowym modelem (może w 2016) :evil:

Opublikowano (edytowane)

A3 to 1.8 TFSI carbio z 2009r.

Auto super poza tym, że po 40kkm wymieniłem silnik na swój koszt :/ (rozwalony całkowicie tłok - dwie dziury + uszkodzenia tulei).

Więc Audi odpada - jak mają klienta w du... to ja nich też.

Edytowane przez yont
Opublikowano
Jeżeli zależy Ci na wyposażeniu i osiągach to volvo. BMW jednak w tej opcji może nie być do końca tym czego szukasz za takie pieniądze. Najgorsza opcja to właśnie wydać 150-160tys. na auto w słabej wersji niż inną markę na wypasie. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.