Skocz do zawartości

[E61 530d] szarpie podczas jazdy przy obrotach 1500-2000.


zalew101

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wyżej.

 

Witam. Jestem posiadaczem e61 2004r 3.0d 218km. Od czterech miesięcy mam strasznie dokuczliwy problem. Otóż objawy są takie:

1)Auto rano odpala na strzała(zimny silnik).

4)Przy stałej prędkości np. 90km/h przy oszczędnej jeździe na niskich obrotach falują obroty. (Jakby silnik się przycinał)- po dodaniu gazu idzie bez problemu.

 

Wymienione części:

1) Przepływomierz.

2) Kolektor ssący- usunięte klapki.

3)Sprzęgło hydrokinetyczne.

4)Wtryskiwacze po regeneracji- sprawdzane 3 razy na pewno dobre.

5)Turbo na gwarancji.

 

Podłączony pod INPĘ przy zacinaniu silnik zwiększa dawkę na wtryskach. Czy jest możliwość uszkodzenia pompy progowej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze mój przypadek wszystko było ok egr czysty aż za, wiec kolektor ssący do góry i wyszło wszystko przewody podciśnieniowe popękane rozsypaly się w ręku może tam trzeba zajrzeć bo egr ma objawy między 1500-2000 lekko szarpie
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnę egr jutro.. A u Ciebie egr był winny? Te same objawy? Dzisiaj byłem przypisać te wtryski do silnika i dalej to samo.....

Mozesz odpiac i zaslepic wezyk napewno wyskoczy blad. Tak u mnie egr chodzil jak chcial i szarpalo od 1500-2000. Sprawdz weze vacum podcisnienowe.

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie jest to samo. Przy jeździe na tempomacie w okolicach 1500 obrotów auto nie jedzie płynnie. Wymieniłem wszystko co wyżej i jeszcze kolektor wydechowy mi pozostał. Nadmienię że po odpieciu egr czy przepływomierza tego nie ma. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Egr oczyszczony i przetwornik ciśnienia Nowy pierburg.
..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Tomek miałeś rację- odczepiłem wąż od egr, ale nie zaślepiałem go i jest ok. Wywaliło check ale mam to gdzieś na tą chwilę.. Ziomuś z BMW mówił mi że będzie to czujnik egr do wymiany bo węże mam ok na pewno, także dzięki wielkie jeszcze napisze całkowicie jak zakończę ale i tak powiem CI :cool2: 4 miesiące się z tym pierd...... i wydałem ok 5000 a tu jakiś zje.... czujnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Widzisz u mnie problem jest tego typu, że to na pewno nie skrzynia... Po edpięciu EGR jest ok, wymieniłem go na nowy tak samo jak elektrozawór od niego i niestety nic to nie dało... Polecają wgrać nowy soft, tylko że oszukany DPF mi się posypie, bo go nie ma(wycięty).....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Ja u siebie wymieniłem egr, zawór sterowania egr (ten pod kolektorem ssącym), filtr odmy i kopci oraz szarpie. Po odpięciu podciśnienia od egr problem ustaje. Co może być nie tak? Kolektor wydechowy też był wymieniany na żeliwny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

U mnie winowajcą podobnych problemów (wibrujące obroty w przedziale 1500-2000 podczas jazdy oraz wibracje całego auta na zimnym w podczas postoju z wrzucownym "D") był regulator na listwie paliwa. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

 

Pzdr,

Ever

Why so serious... ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

U mnie winowajcą podobnych problemów (wibrujące obroty w przedziale 1500-2000 podczas jazdy oraz wibracje całego auta na zimnym w podczas postoju z wrzucownym "D") był regulator na listwie paliwa. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

 

Pzdr,

Ever

Witam kolegę, czy wymiana tego regulatora jest kłopotliwa, czy trzeba póżniej odpowietrzyć układ wtryskowy. Rozumiem że jest to ten na listwie od strony kabiny i trzeba zdjąć kolektor.I jeszcze jedno pytanie czy sprawdzałeś w Dis albo INPIe ciśnienie na listwie i jakie miałeś przed wymianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie odpowiem na Twoje pytanie, bo wymiane zleciłem serwisowi w Krakowie. Ale tak, trzeba zdjąć kolektor aby się do niego dostać.

 

Jedno co muszę zweryfikować do swojej poprzedniej wypowiedzi to to, że falowanie obrotów (ale bez szarpania) podczas jazdy 60km/h przy ok.1500 obrotów niestety nie do końca ustały. Pojawiają się jednak duuuużo rzadziej (autko było robione w ostatni piątek, od tego czasu falowanie widziałem 2 razy). Wydaje mi się, że będzie to już problem konwertera który daj powoli znaki zużycia.

 

Pzdr,

Ever

Why so serious... ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja też mam taki objaw, czasami jest a czasami nie ma. Wskazówka obrotomierza podskakuje do góry jakby dostawała lewe powietrze a auto pcha do przodu jakby zaraz paliwo miało się skończyć albo jechałbym benzyną na padniętych świecach i kablach wysokiego napięcia. Dodam jeszcze, że nie na wszystkich biegach jest takie samo poszarpywanie. Miałem możliwość wyczucia gdzie auto wpada w wibracje 1500-2000 i wtedy mocno wcisnąłem mocno gaz... ma moc jest ok...

 

Podobno jak konwerter pada (patrząc też na innych forach zasięgniętej opinii) wskazówka na prostej drodze rusza się delikatnie góra dół góra dół, nie ma uskoków nerwowych. Dodatkowo jak już pada ten konwerter podobno w Inpie można sprawdzić, zapala się teź DTC, i przy dodaniu gazu na N lub P słychać wibracje i gruchanie pod nadwoziem.

BMW - Radość z Jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.