Skocz do zawartości

[e39] Wiatrak klimatyzacji


Sikor84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z wiatrakiem klimatyzacji otóż nie załącza się... sprężarka chodzi i ogólnie klima chłodzi, ale wentylator ani rusz. Sprawdziłem bezpieczniki w schowku i tam jest ok, podpiąłem wentylator na krótko i działa na każdym biegu. Pytanie gdzie znajdują się przekaźnik od wiatraka klimatyzacji i czy są jeszcze jakieś dodatkowe bezpieczniki? Pacjent bmw e39 523iA 1996 m52 wiatrak 4 pinowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze są dwa bezpieczniki dużej mocy.

Od wiatraka szukaj za schowkiem < głeboko za schowkiem duży bezpiecznik 50A>

 

A przekaźniki od wiatraka są w puszce z prawej strony pod filtrem pyłkowym.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę te bezpieczniki tylko pytanie czy jak te bezpieczniki za skrzynką były by padnięte to kompresor klimy by się włączał... bo u mnie włącza się. Do przekaźników się dobrałem ale nie mam pojęcia które są od klimy... po czym je poznać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

są obok siebie chyba różowe z tego co pamiętam

Zmostkuj sobie piny we wtyczce czujnika na chłodnicy.

Srodkowy z bocznym i to powoduje załaczenie przekaźnika.

Na słuch poznasz który to.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś bawiłem się dalej sprawdziłem bezpiecznik za schowkiem ten 50 A i jest ok pytanie czy za schowkiem jest tylko ten 50 A? Kolejna dziwna sprawa pokręciłem trochę wentylatorem przez tą kratkę i wentylator ruszył i chwile się pokręcił. Załącza się jeszcze jak puknę mocniej w środek wiatraka klimatyzacji... Nie wiem o co tu chodzi, wiatrak kręci się bez oporu wczoraj podłączałem na krótko i kręcił się elegancko. Ma ktoś pomysł?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba zawieszają się szczotki.

Sprawdź czy na wtyczce masz zasilanie?

 

Co do mostkowania to tak jak piszesz środkowy z obojętnie którym < tam sa dwa biegi zależy z którym zmostkujesz.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jeszcze odpialem wtyczkę od wiatraka i sprawdziłem czy dochodzi prąd do wtyczki... Sprawdziłem za pomocą żarówki przy włączonej klimie no i na jednym biegu żarówka zaczęła migac... Zapalala się i gasla. O co tu chodzi, wczym może być przyczyna. migania żarówki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze się pod temat,

u mnie wentylator podłączony na krótko, nie rusza na żadnym biegu

za to pokręcony śrubokrętem kręci się swobodnie,

 

co może być przyczyna?

 

Kolego Sikor84, gdzieś czytałem w którymś tam wątku, że komuś przewód od wiatraka do puszki przegnił... może to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam, podłączenie wiatraka na krótko może doprowadzić do jego uszkodzenia. Tam jest elektronika sterowana impulsowo. Dlatego masz we wtyczce mryganie żarówki. Wygląda na to, że jakaś faza silnika jest uszkodzona lub ten trzeci przewód najcieńszy do sterownika jest przegnity. Wiatrak czteropinowy jest na zasadzie oporników i tam się faktycznie sprawdza to podłączając na krótko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź woltomierzem ile napięcia wtedy tam pokazuje?

Jeśli to 12v to powinien ruszać ale to pewnie tylko impulsy diagnostyczne wysyłane w celu sprawdzenia ciągłości obwodu elektrycznego.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem pod kompa i wyskoczył mi taki błąd w klimatyzacji

 

http://images69.fotosik.pl/23/f9eaeca405f30920gen.jpg

 

Błąd udało się skasować ale wiatrak klimy jak nie ruszał tak nie rusza, tak wiec pytanie co ten błąd oznaczał? Dodam że błąd skasowałem odpaliłem samochód włączam klimę i nic... sprawdziłem raz jeszcze błędy klimy i nic nie ma, błąd nie pojawił się ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wiatrak klimy je dziala od momentu kupna auta. A wiec 1.5roki i klima jak i silnik chodz bez zarzutu caly czas. Jaka wiec jego rola? Bo moze i ja sie za niego wezme w wolnej chwili
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak klimy ma za zadanie zbic cisnienie w ukladzie klimatyzacji, wspomagajac tym samym visco, ktore na wolnych obroach nie wyrabia. A takze w skrajnych przypadkach visco zastapic. Jeżdząc z niesprawnym wiatrakiem narazasz sie na awarie klimy. Poprostu cisnienie wydmucha Ci uszczelki, albo nie daj cos gorszego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam tylko od siebie, że również długo jeździłem z niesprawnym wentylatorem klimy, ale włączałem ją tylko na trasach. W końcu sobie powiedziałem, że tak nie może być. Kupiłem nowy i ku mojemu zdziwieniu pod autem zaczęła pojawiać skraplająca się woda z parownika. Nigdy wcześniej tego nie zauważyłem, myślałem już, że mam zapchane odpływy, ale teraz dopiero doszedłem do wniosku iż owy wiatrak spełnia bardzo ważną role w prawidłowym działaniu układu klimatyzacji i nie tylko.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.