Skocz do zawartości

Apacer 530D 315/630 całkowita likwidacja egr


Apacer

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 289
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Trzeba by wymienić mocowanie żarnika, przetwornicę i przewody ;), D1S ma wbudowaną przetwornicę dodatkowo.

A że mam d2s, tak się trafiło, cudne lampy "b dobry stan gotowe do założenia i jazdy" A tu się okazuje, że lampy pryskane lakierem... zacieki.. połamane mocowania górne i dolne, brak żarówek, xenony każdy inny, brak oprawki na postojówkę hah... Więc przechodzą remont + wymianę ledów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odbłyśniki doszły, pomału lampy poddaje modyfikacji.

 

Soczewki dostały nitonakrętki

IMG_2724.JPG

IMG_2725.JPG

IMG_2726.JPG

 

Przedni zderzak się uzbraja :wink: , brakuje mi jeszcze mocowań klapek i widełek spryskiwaczy. A do tego będę musiał zmodyfikować tunele powietrza hamulców m5 by weszły halogeny.

IMG_2729.JPG

 

Przód jeszcze niedokończony, IC trzeba odmalować, pospawać lepszy dolot powietrza, zamontować chłodnicę oleju turbiny, turbo wysłać do przeróbki na większy środek (lekki luz dostała, olej zaczął lać się do wydechu :/, śmierdzi strasznie :P )

IMG_2731.JPG

 

Rzeźbię wydech, przednia część uzbrojona w kocyk :),

IMG_2732.JPG

 

Środek na fabrycznym zagięciu, przyjdzie chwila wolnego to pospawam z rur. Zwieszenie wydechu zmodyfikowane pod kątem wyższego podwieszenia całości, ciekawe czy się nie będzie obijać :D

IMG_2733.JPG

 

Odbłyśniki ringów też przeszły renowację, + nowe żaróweczki. Światłowody od ringów na początkowej części przejdą szlifowanie i polerowanie, powinna się polepszyć przepuszczalność świetlna :cool2:

IMG_2734.JPG

 

Osłonki zeszlifowane i pomalowane w niebieski ciemny kolorek.

IMG_2735.JPG

IMG_2736.JPG

 

Będą się komponować z niebieskimi zaciskami hamulców i innymi drobnymi rzeczami :norty:

 

 

Dodatkowo doszły kierunki "ala wersja F". Jak się będą komponować z całością to się okaże

IMG_2737.JPG

 

Jeszcze sporo pracy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mie "seryjnie" (235ps czyli LCI) jest separator (ten plastik) bez nakladanego bialego filtra (w starszych 3.0D byl ten filtr przewidziany)... ale z rozpedu zostal u mnie tez zalozony ten bilaly filtr (bo pasuje mimo ze eg realoem mialo go nie byc) i mimo wszystko leci jakis olej

W VW/audi 2.5V6 tdi byl pamietam calkiems pory ten separator mgly olejowej" ... nie pamietam czy syfil ale pamietam, ze sie zatykal co doslownie 50 tys

W sumie cos to komus strasznie przeszkadza?

PRzemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to ze zamiast kierowac cisnienie z oparami oleju (co sie zbieraja w skrzyni korobowej bo pierscienie 100% szczelnosi nie daja) do dolotu (by silnik to sobie "zjadl" a nie emitowal w srodowisko) to kieruje sie do "butelczyny", ktora co jakis czas trzeba czyscic

Taksiarze uzywaja czasem butlki od coli :D

 

mam zalozoyny ten walec-filtr mimo ze mialem go nie miec ale tak wyszlo, ze zostal zalozony (sam "separatoer" plastikowy mam wlasciwy) - na bank dolot jest olejem uciapany - nie wiem ile byloby wiecej jakbym nie mial "walca"

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

butelki pod odmę są dobre jak odma jest wyprowadzona na zewnątrz silnika i skapuje na ziemie, kilka razu ITD zabierało mi dowody od pojazdów. Teraz kierowcy mają butelki plastikowe i nie ma mowy o zabraniu dowodu, choć ostatnio inspektor z ITD zrobił zdjęcie i zamieścił je na stronie internetowej wojewódzkiego ITD chyba jako wzór :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh no ja butelek nie będę stosował:) prędzej bym skierował ten wylot z pokrywy zaworów do kolektora ssącego albo do miski olejowej z powrotem.

Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Komora spalania nie jest w 100% szczelna i czesc kompresowanego powietrza/mieszanki przedostaje sie do skrzyni korbowej (nawiasem mowiac dlatego wystepowac moze zjawisko przybierania oleju i dlatgo w olejach wazny jest parametr TBN /obrazowo mowiac neutralizacja siarki z paliwa) - i dlatego olej silnikowy musisz czesto wymieniac a np olej w skrzyni automatycznej, recznej, dyfrach wg wielu producentow.... nigdy)

W sumie wystarczylaby dziura i byloby juz "dostatecznie dobrze" - moglbys zatkac odme a w korku wlewu oleju nawiercic dziurke i bedzie git :D

Tak powaznie jakbys skierowal odme do miski to z braku mozliwosci ujscia cisnienia z silnika laloby sie (olej wysadzilby simerningi - np ten od strony skrzyni czyli zrzucac trzeba skrzynie do jego wymiany), niewykluczone, ze olej wywalaloby takze turbina (w dolot i wydech) - jednym slowem Twoj pomysl jest ... :(

Gdyby nie ten separator mgly olejowej (chyba tak to sie nazywa) to by silnik moze tracil za duzo oleju i musialbys go zwyczajnie dolewac

 

Reasumujac: cisnienie musi miec ujscie: czy pod auto, czy do butelki czy do dolotu - detal... to czy wychodzace przy tym opary oleju bada saczyc sie na droge podczas jazdy, czy do butelki czy do dolotu - z punktu widzenia pracy silnika detal (moze niekoniecznie z punktu widzenia diagnosty na przegladzie)

 

Zaleta odmy bez kombinacji jest bezobslugowosc (poza wymiana filtra/separatora)... wada catch tanka i butelki po coli jest to, ze trzeba to czasem czyscic (gdzie wylejesz zebrany olej? - na trawe?)

 

Test: odkrec korek wlewu oleju, zapal silnik, zatkaj jedna reka a druga dla testu scisnij ten ktorki wezyk laczacy silnik z plastikowa rura powietrza (pomiedzy przeplywka a turbina)... bedziesz widzial co sie dzieje pod raczka

Przemek

P.S.

silnik vw/audi 2.5v6tdi pierwszych wypustow mialy taka wade, ze wycieraly sie walki rozrzadu... to bylo na skutek padajaceh hydrauliki... a ta padala ponoc dlatego, ze zatykala sie szybko odma a bez niej poza wyciekami z simeringow dodatkowo kulalo smarowanie hydrauliki (tak mowili pamietam) i po sznureczku na skutek zatkanego filtra odmy nieswiadomy wlasciciel wymienial po czasie 4 walki, 24 popychacze i 24 "pastylki" i 24 dzwigienki... przy okazji robil rozrzad wiec zubazal sie o 5 kola.... warto dbac o odme :D

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oil catch tank, ja zastosowałem to w swoim aucie 530d e60, jest to bardzo dobre rozwiązanie, ale ma swoje minusy, ważne aby średnica węża od odmy była niezmieniona, niestety żaden catch tank nie ma tak wielkich średnic, ja zamontowałem catch tanka w swojej e60 z wężami i redukcją na 1,5 cm, zbiornik ładnie zbierał olej z oparów a opary trafiały ponownie do turbiny i do dolotu, jak 99% ludzi mówi, że olej w dolocie to turbina, to własnie olej z odmy.

 

Jednak przez zbyt małą średnicę zastosowanych węży, było większe ciśnienie w komorze korbowej, tzn po odkręceniu korka wlewu oleju słychać było takie syknięcie jak by nadmiar gazów od razu uciekał i leciał dym widoczny z korka wlewu oleju, z tego powodu powróciłem do seryjnego rozwiązania.

Dymu z pod korka nie ma, ale za to olej w dolocie jak i rura zasysająca od turbo jest w oleju..., jak wykombinuje większe węże do catch tanka to ponownie go zamontuje

A i istnieje ryzyko zatkania tego catch tanka w zimę ( olej i opary przelatujące przez zbiornik w zimę potrafią zamarznąć, ciepłe opary skraplają się a w minusową temp zamarzają, były przypadki, że zbiornik był zatkany przez lód, i niczego niewiedzący kierowca jeżdżąc autem powodował uszkodzenie silnika, wyrwanie uszczelek i wylanie oleju ze wszelkich możliwych miejsc. (prawdopodobnie to się dzieje przez właśnie małe otwory tego zbiornika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znamy minusy..... jaki jest plus poza swiadomoscia ze dolot nie jest zaolejony? - jak LPG mialem nascie lat temu to pamietam wtedy wchodzily "lubryfikatory"??? ktore mialy kropelkowac olej do dolotu aby "smarowac" gniazda zaworow (bo LPG jest "suchy" czy cos tam)... a Wy chcecie sie pozbyc naturalnego "lubryfikatora"... nie mowie nie tylko chcialbym sie dowiedziec jaki z tego jest zysk poza oczywistymi zagrozeniami zlego jego wykonania + koniecznosc okresowego czyszczenia

Przemek

EDIT:

no jeden plus widze dla aut z klapkami... w genach klapek by BMW sa nieszczelnosci ... i jak jest olej to bedzie sie syfic pod kolektorem... nie dotyczy auto z wywalonymi klapkami i szczelnymi kolektorami

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała przymiarka przodu. Dziś zamówione tunele m5, osłony tyłu, kanały powietrza itp by dopasować zderzaki pod te nadwozie :norty: .

W środku prawie skończona instalacja do logic7, głośniczki i wzmak wpadnie w przyszłości.

Do tego wpadają tarcze nawiercane na przód. Czekam na paczuszki :8)

 

 

IMG_2746.JPG

Edytowane przez Apacer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrasz filmik jak to przyspiesza 0-200 ? :D

Chcesz wiecej mocy ? Chcesz dobic do 400hp a nawet 450hp ?`

Polecam ci wtryski z metą ! (System wtrysku wody/metanolu). Naprawde, sprawdza sie to swietnie w 330d i 335d.

Tu masz zestaw dla BMW http://www.topendpower.pl/p/pl/aem-30-3001/system+wtrysku+wodymetanolu+aem+-+19+litr%C3%B3w+diesel.html

Polecam takze : http://www.burgertuning.com/jb4_pnp_BMW_performance_tuner.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie stawiasz na wyciszenie? :mrgreen:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zupelnie seryjny wydech od 535D LCI ma full przelot i jest zobioniy z rury z ciensza scianka (w srodku masz wiecej niz w przecietnej 3calowej rurze), odpada spawanie i zabawa (poza wywaleniem zwezenia na polaczeniu z DPFem, DP czy co tam jest)

Pozdrawiam,

Przemek

ladnie wyglada - zeby nie bylo, ze cos mi sie nie podoba :D

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te rury też są cienkościenne, :) i ze stali nierdzewnej, więc lżejsza i odporna na korozję. Seryjne są ze zwykłej.

 

A tymczasem w domu pojawiają się nowe prezenty :D , jak można zauważyć dolna osłona zderzaka tył m5 przystosowana jest do głowicy :8) , więc przyszła dziś belka z gniazdem, brakuje jeszcze modułu :)

IMG_2764%255B1%255D.JPG

 

edit

 

Dziś chwilkę wolnego czasu, więc belka haka i belka zderzaka wyczyszczone, pomalowane vactanem i farbą (haka). Całość po złożeniu prezentuje się fajnie :), w późniejszym czasie wpadnie osłona podwozia z wycięciem na głowice.

IMG_2765.JPG

IMG_2767.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pogoda ostatnio nie dopisywała, ale udało się dokończyć wydech, pozostało jeszcze prawy tłumik lekko unieść na mocowaniu.

 

IMG_2787.JPG

IMG_2788.JPG

IMG_2789.JPG

IMG_2790.JPG

IMG_2791.JPG

 

Tak się prezentuje, jak pisałem wyżej, prawy pójdzie odrobinę wyżej, wtedy się wyrówna :roll:

IMG_2795.JPG

 

Wpadła osłona na środku zderzaka, wycięta pod wysuwane gniazdo haka i hak automatyczny. Plan jest jeszcze dorobienie rameczki + siatka plaster miodu, by zakamuflować całość, będzie się prezentować o niebo lepiej :8)

 

Cały wydech tworzyłem samodzielnie, roboty było sporo, projekt w głowie, wykonanie powoli każdy element by pasowało. Ale i tak drobne rzeczy są do poprawki np przy dyfrze lekko stuka.

Filmik :

https://youtu.be/n0Owt-pO1sg

 

Dodatkowo czekam na paczki z chłodnicą oleju 16-rzędową dla turbiny, najgorzej znaleść po sklepach złączki i redukcje :) ale mam nadzieję , że wyjdzie prawie jak fabryka :)

 

Z gorszych wiadomości to mam do wymiany maglownicę, prawa strona skrzywiona :/, a czasu brak by czekać aż zregenerują, więc plan mam zamówić gotową, i starą w przyszłości odesłać po wymianie. Ciekawe czy dam rade :)

13445283_1027948710592642_3324001262822456373_n.jpg?oh=b1550e834b92dc08029d468bcaec2421&oe=580D9B57

 

Turbina lekko olejem chlapie, prawdopodobnie pójdzie szybciej na przeróbkę do chłopaków z perunturbo.

 

Czekam dalej na oponki, dobre używki w rozmiarze 285 ciężko w okolicy znaleść, myśl mnie naszła o kupnie nowych gum, zobaczymy jak fundusze pozwolą

A na weekend zajmę się w końcu odnową świateł przednich i kilka drobiazgów. Paczki jeszcze z bmw nie doszły, nie ma jak poskładać przodu ehh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.