Skocz do zawartości

NOWE VISCO NIE DZIAŁA JAK NALEŻY


buszmen777

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

miałem problem z za dużą temperaturą na wolnych obrotch (w korku itp.) więc wymieniłem visco na nowe firmy BEHR i zaraz sie okazało że nie działa, nie namyślając sie długo wymieniłem je na drugie w sklepie założyłem i jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłem że temperatura wychyla sie poza połowe a nowe drugie visco znowu sie nie włacza, płyn w chłodnicy praktycznie sie zagotował a wiatrak kręcił sie tak że go ręką mogłem zatrzymać, moje pytanie jest następujace, jak sprawdzić czy visco jest sprawne czy przypadkiem nie mam czegoś innego zjebanego w aucie (520 90r m20)

 

 

zgóry dzieki za wszystkie podpowiedzi[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może masz coś z chłodnicą?Nie jest bardzo brudna z zewnatrz?Nie ma na niej błota?Zawsze w układzie miałeś płyn?Może chłodnica jest zakamieniona? Mnie równiez temp wychodzi poza pion | / i równiez czeka mnie wymiana visca, tylko czy jak wymienie to czy nie bedzie tak jak u Ciebie?:( Wentylator tez moge zatrzymać ręką, jeżdze na max ogrzewaniu kabiny to troche odciąża układ, po drugie nie wiem czy nie mam zapowietzronego układu, nie wiem jak odpowietrzyć dokładnie-szukałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem, na dobrze rozgrzanym silniku 2węże dochodzące do chłodnicy są twarde-to ponoć znak że jest zapowietrzony.Ciekaw jestem co bedzie u Ciebie, napisz jak rozwiążesz problem. Powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sadze zebys mial visco walniete.A juz napewno nie nowy BEHR,to naprawde bardzo dobra firma.Poszukaj na temat jek sprawdzic Visco,bylo niedawno.Temat brzmial mniej wiecej "visco 100 raz".
nie jedź szybciej niż myslisz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na termostat , nieotwiera się do końca , przez co chłoodnica nieosiąga temperatury a jak chłodnica nie jest rozgrzana to wisko też się niewłączy bo działa podobnie do bimetalu ( a może tak samo :wink: )
Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tawiam na termostat , nieotwiera się do końca , przez co chłoodnica nieosiąga temperatury a jak chłodnica nie jest rozgrzana to wisko też się niewłączy bo działa podobnie do bimetalu ( a może tak samo Wink )

 

 

termostat też mam nowy tak dla pewności go wymieniłem, a więc to odpada, wydaje mi sie że to chyba jednak będzie cos z pompą wodną a to z tego wzgledu że nic innego nie pozostaje bo chłodnice w tamtym roku wymieniłem też na nówke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś wam powiem -z racji ze ciepło przegoniłem dzisiaj ostro furę po wsiach potem sie zatrzymałem a tu wskazówka na 3/4 skali poleciała nie od razu ale tak za chwilę a visko cisza nie załączayło sie - chwilę poczekałem i wróciła do pionu ale mnie to w qq bo to przeciez tak nie moze być - visko nowe w grudniu zakładałem Behera, termostat nowy Wahlera 88 C (ale on raczej dobry bo chłodnica gorąca ze hej) tylko czemu nie załączyło sie to cholerne visko qq ? z tamtym było to samo qq. ja nie wiem innym nie drginie ani trochę a mnie jak poje..... albo stoi w pionie a jak przegonie ostro to po zatrzymaniu sie lubi sie wychylić nawet do 3/4 skali no a potem jak sie cofnie to się juź złącza i słychać już - pompa działa bo przepływ jest i ja juz nie wiem co sądzić qq. , płynu ma mam ok nie zapowietrzony.

Wymienie jeszcze raz ten termostat tylko tym razem dam 80 C bo teraz wskazówka mi stoi o grubość poza pionem - wczesniej miałem równo z pionem - sądze ze te 8 C to własnie to wychykenie wskazówki.

Juz mam dość tego chlodzenie - czy te auta nie mogą sie zachowywać normalnie jak np Golf qq.

A co do pompy - to albo działa albo nie - chyba tak jest co nie - nie słyszałem ze moze działać ale nie z 100% wydajnością - wiem ze wirniki sie ukręcają ale to wtedy nie działa - nie ma przepływu a ja mam - po odkręceniu korka i przegazowaniu przelew do zbiorniczka jest ok.

VIsko nowe, termostat nowy, pompa działa, płynu ok i chłodnica też ok (tez jest to juz moja 3 chłodnica) wiec co to za UFO???

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katar też miałem problemy z temperaturą, przy M10 dość szybko doszedłem do łądu, z M40 było już nieco gorzej. :twisted:

 

Polecam przeczytać posta o mojej "walce z wiatrakami" :norty:

naciśnij :norty:

 

Zauważyłem, że wina zawsze pada na niczemu winne wisko :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej tylko ze mnie to sie dzieje nie jak jadę a jak stanę np w korku (dohamuję sie z duzej prędkosci i wczesniej np ją goniłęm) czyli wszystko wskazuje na to ze nie schładza - mnie tez własnie jak tobie po za połowe przechodzi czasmi a jak pogonie i stanę w korku to potrafi do 3/4 wyskoczyc a potem zejdzie do tej połowy (tzn za połową o grubość wskazówki)

Chłodnica drożna (juz 3cia) termostat 88 C juz 2gi Wahlera, Visko nowe Behera - czujnika jeszcze nie ruszałem ale sadze ze moze wariowałby cały czas a nie tyko w chwili takiej jak opisałem. hmmmmm powiem ze wczesniej miałem Golfa i to było złote auto, Ociec ma Berlingo 1.9 Diesel ma juz 200 tys km i ani prychnie a ja ciągle dłubię juz od 3 lat.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katar trzy chłodnice, pobiłeś nawet mnie :norty:

 

Chłodnice masz dobrą, termostat nowy

(nie wymieniaj go czasem po raz trzeci), i wisko nowe.

Tych elementów bym nie ruszał.

Nie piszesz nic o pompie wody, w jakim jest stanie ?

 

Czujnik warto wymienić, ten w silniku kosztuje w granicach 20-30 złotych, zamiennik.

Co do deski to ceny są różne.

 

Taki masz objaw jak by nie układ nie nadążał z chłodzeniem, a jak mu dusisz to jest ok ?? A w korku się grzeję ??

To by właśnie mi pasowało do niewydolnej pompy !!

Niskie obroty :arrow: niska wydolność.

 

A i co do tego termostatu co otwierałby na 80 stopni, myślę że to nic nie da, jedynie będziesz miał niedogrzany silnik.

 

A chłodnice masz gorącą jak temperatura przekracza połowę ??

wszystkie węże są gorące ?

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,wymontuj termostat i pojezdzij bez,tak najlepiej sprawdzisz czy to on jest winny.Tez zalozylem nowe wisko i jak zgasze cieply motor to luzno sie kreci,ale tak ma byc,bo wisko dopiero dziala jak uruchomisz silnik,sila odsrodkowa powoduje ze sie zalacza.Aha i jeszcze jedno,ja na Twoim miejscu sprawdzilbym sprezanie,te twarde weze sa podejzane.Nie ubywa Ci przypadkiem plynu????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mu kłade to nic - stoi w miejscu - dopiero jak stanę i to nie zaraz a po chwili - tragicznie nie jest ale wahniecia wskazówki są i to mnie w wkurza ostro

Bede sprawdzał pompę - u znajomka Tomka - wyciągniecie i sprawdzenie czy wirnik sie nie ślizga juz po ośce - cena 30 PLN wiec nie ma sie co zastanwaiwć a przy okazji oblukam jak sie ją wyciąga ;)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co jeśli u mnie jest podobnie jak u katar14 i mam właśnie twarde węże, twarde i gorące, jak silnik jest zimny i odkrece korek wlewu płynu do chłodnicy to węże da się sciskac i w zbiorniczku "bulgocze", jak troche pojezdze węże twarde jak stal. jak jade wskazówka, o jej grubość, za pionem, jak długo postoje w korku i nawiew na kabine jest zimny, wskazówka sie wychyla prawie do tej drugiej kreski za pionem.zamierzam się wziąć do wymiany jakiegoś elementu ale jakiego?może mam tylko zapowietrzony układ,jeśli ktoś może to niech podeśle intrukcje odpowietrzania układu chłodzenia-tylko taka krok po kroku-dla laika. mojazonato@o2.pl :wink: pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węzy twardych jak skała to ja nie mam - twarde są ale poddają sie pod naciskiem torszeczkę - moze u ciebie tylko kwestia odpowietrzenia :) podjedz pod Makro-MCDonalda w Niedziele na spotkanie

http://vabikbmw.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=345&start=0

to sprawdzimy i odrazu jak bedzie to sie odpowietrzy - w razie czego dobrze było by abyś miał trochę płynu przy sobie a co najmniej 1.5 litra wody destylowanej.

A powiedz jeszcze jedno - czy ogrzewanie działa dobrze - tzn czy leci ciepłe powietrze na obie strony???

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy pokrętła od ogrzewania sa na max ciepła i nawiew na szybe i na nogi a nawiew na twarz wyłączony to leci ciepłe, a z nawiewu na twarz zawsze leci zimne-chłodne. w niedziele nie moge mam od poniedzałku urlop i w niedziele wyjeżdżam na tydzień do Duszniki Zdrój.Ale dziekuje za zaproszenie, chętnie przybędę na nastepny to wtedy możęcie nie pokazać jak sie odowietrza:))) :P

Dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,wymontuj termostat i pojezdzij bez,tak najlepiej sprawdzisz czy to on jest winny.Tez zalozylem nowe wisko i jak zgasze cieply motor to luzno sie kreci,ale tak ma byc,bo wisko dopiero dziala jak uruchomisz silnik,sila odsrodkowa powoduje ze sie zalacza.Aha i jeszcze jedno,ja na Twoim miejscu sprawdzilbym sprezanie,te twarde weze sa podejzane.Nie ubywa Ci przypadkiem plynu????

 

Stąd pomyślałem, że masz twarde węże katar14, a to chyba nie była odpowiedz do Ciebie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto nowość!!

byłem dziś po łożysko do tylnego koła-się zepsuło:( w S-cu na ul.Grota R. 142 firma Stalmech oferuje tam części zamienne, łożyko kupiłem i jeszcze parę dobrych rad dostałem od Pana który jeździ betą,np. dowiedziałem sie ze mam początki końca uszczelki pod głowicą, oznakiem tego są twarde węże-->Pan mówi odkręć korek od wlewu płynu do chłodnicy silnik ma być rozrzany i ma być załączony, jeżeli ze zbiorniczka wydobywają sie bąbelki powietrza to koniec uszczelki pod głowicą, nie musi być od razu mleka w ojeju, poprostu uszczelka padła z innej strony i kompresja przedostaje sie do układu chłodzenia,

 

miły Pan polecił mi zakład w którym za uszczelki+szlif+robocizne zapłace 630PLN

 

potem jak wymieniałem owe nieszczesne łożysko-zadzwoniłem do Pana i też mi poradził jak to zrobić:)

 

coś pięknego

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.