Skocz do zawartości

F10 520d - ładowanie akumulatora


kamiloo98

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 lata później...
  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystko zależy od stanu akumulatora.

U mnie wygląda to tak podczas jazdy

Wciśnięty pedał gazu 14,0 - 14,2

Puszczony pedał gazu 14,8 - 15,0

Gdy się zatrzymam. 13,8 - 14,0

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trochę za mało nawet gdy aku osiągnie 80% naładowania i komp zmniejszy napięcie by zostawić rezerwą do odzysku energii.

- klema IBS

- regulator napięcia

- alternator ( szczotki )

wszystkie pomiary diagnozy wykonujemy na naładowanym aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepne się z moim pytaniem o ładowanie.

525d lci. Praktycznie nowy akumulator 91ah agm.

Napięcie ładowania co kilkanaście sekund podskakuje do 15.1v a potem na kilkanaście sekund spada na 14.4v

Komputer - btool - pokazuje ponad 70% naładowania i 0% zużycia

Temperatura Aku 32 stopnie przy temperaturze otoczenia 27. Stopni.

Ogólnie nie dotykał bym tematu ale jak skacze powyżej 15v to zaczyna mi radio szumieć....


Edit:

Napięcie po włączeniu zapłonu na klenie pokazuje 12.2v


Jak rozkodować datę produkcji akumulatora Varta BMW?

Zaczynam myśleć że akumulator został wymieniony, tyle że nie na nowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak, czym mierzysz napięcie podczas ładowania, jakim sprzętem ładujesz Aku?

Napięcie przez interfejs z ibs czytałem i kilku innych modułów przez Carly.

Multimetr pokazuje mniej więcej te same napięcia.


Teraz podłączyłem ładowarkę z Lidla i już 3h śmiga i dopiero 12.8V się pokazało.

Ładowarka leci prądem 3.8A


Zastanawia mnie czy możliwa jest opcja że akku jest w połowie pusty a komputer twierdzi że w 70% naładowany...

Zresztą powyżej 80% nie widziałem nigdy nawet jeżdżąc w trybie Eco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostownikiem z Lidla będziesz ładował 100 lat.


To nie jest dobry sprzęt do tego samochodu...

Musisz zainwestować w coś o normalnym prądzie ładowania.


U mnie także po naładowaniu na 100% za pomocą zewnętrznego prostownika pokazuje nadal 72% w BTool. Reszta jest zarezerwowana na odzysk energii hamowania i raczej 100% nigdy nie będzie. Bo on po prostu nie ładuje, jak ma dużo prądu, a zawsze trzyma sobie ten zapas na odzysk....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety innego nie mam i nigdy nie myślałem żeby kupić .

Swojego auta nie ładowałem już z 8 lat a prostownik używałem do ładowania różnych akku ale nie w aucie.

Ale skoro btool pokazuje mi 74% naładowania to skąd się bierze te 15V ładowania? Przecież prawie pełen akku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego ja też mam ten Lidlowski.

Tylko tyle ,że 5A. Ostatnio nim ładowałem, ładowałem z 12 godzin. Aku był sprawny , robiłem to profilaktycznie .

Napięcie jakie uzyskałem podczas ładowania to 14,2V , i to na sam koniec operacji.

Według tego filmiku napięcia jakie powinny się pojawiać to nawet powyżej 16V. Może elektronika w aucie hamuje napięcie ... ??? Na filmiku ładują akumulatory wyjęte z aut.

Moim zdaniem też powinniśmy ładować aku odpięte od klem , porządnym prostownikiem , który odmłodzi baterie a nie tylko podładuje........ podkreślam ODMŁODZI......!!!!!

Czy ktoś z was miał do czynienia z aku żelowymi.....???...ile one wytrzymują?

https://youtu.be/5hkfJpAab6k

Polecam ten kanał , dużo praktycznych testów no i wiedza, którą dzielą się prowadzący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywotność to jedno i to mnie mniej martwi.

Moim głównym zmartwieniem da skoki napięcia co kilkanaście sekund z 14.4 na ponad 15v przy naładowanym akumulatorze i ryzyko że mi to coś upali w elektronice.

(Moje audio tego nie lubi na przykład)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja też mam ten Lidlowski.

Tylko tyle ,że 5A. Ostatnio nim ładowałem, ładowałem z 12 godzin. Aku był sprawny , robiłem to profilaktycznie .

Napięcie jakie uzyskałem podczas ładowania to 14,2V , i to na sam koniec operacji.

Według tego filmiku napięcia jakie powinny się pojawiać to nawet powyżej 16V. Może elektronika w aucie hamuje napięcie ... ??? Na filmiku ładują akumulatory wyjęte z aut.

Moim zdaniem też powinniśmy ładować aku odpięte od klem , porządnym prostownikiem , który odmłodzi baterie a nie tylko podładuje........ podkreślam ODMŁODZI......!!!!!

Czy ktoś z was miał do czynienia z aku żelowymi.....???...ile one wytrzymują?

https://youtu.be/5hkfJpAab6k

Polecam ten kanał , dużo praktycznych testów no i wiedza, którą dzielą się prowadzący.

 

System samochodu dba o to, żeby akumulator nie został przeładowany... Więc ładowanie go na zewnątrz może przynieść więcej szkód :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto po 14 godzinach ładowania prądem 3.6A .

Dme pokazuje 85% naładowania.

Napięcie ładowania stabilne 14.2V.

Zero zakłóceń z radia/wzmacniacza.


Jest to ciekawe bo akumulator ma 2.5 roku i spory przelot (160tkm) a mimo to dme twierdzi że soh jest 100% i że trzyma pojemność fabryczna...

Chyba trzeba będzie zrobić adaptacje żeby się ładowanie uspokoiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

Według zaleceń BMW to akumulator ładujesz tak jak w E91.


Lecz czytając instrukcję NewTis można wywnioskować ,że można ładować odłączony akumulator od instalacji elektrycznej auta lecz po jego naładowaniu i podłączeniu do auta należy go zarejestrować oraz odczekać trzy godziny zanim odpalisz auto.


Jest też informacja , że raz na jakiś czas system zarządzający energią w aucie pozwala w czasie jazdy naładować akumulator do 100% jego pojemności. A jak wiadomo jest to zazwyczaj 75% - 85%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ładuj pod maską. Odpinanie nie ma kompletnie sensu, szczególnie, że każde odpięcie aku od samochodu, wiąże się z ryzykiem, że coś się rozjedzie, szczególnie jak ktoś to zrobi nieumiejętnie. Teoretycznie nawet wymiana akumulatora na drugi powinna się odbywać, gdy auto jest podłączone pod ładowarkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według zaleceń BMW to akumulator ładujesz tak jak w E91.


Lecz czytając instrukcję NewTis można wywnioskować ,że można ładować odłączony akumulator od instalacji elektrycznej auta lecz po jego naładowaniu i podłączeniu do auta należy go zarejestrować oraz odczekać trzy godziny zanim odpalisz auto.


Jest też informacja , że raz na jakiś czas system zarządzający energią w aucie pozwala w czasie jazdy naładować akumulator do 100% jego pojemności. A jak wiadomo jest to zazwyczaj 75% - 85%.

Ładuj pod maską. Odpinanie nie ma kompletnie sensu, szczególnie, że każde odpięcie aku od samochodu, wiąże się z ryzykiem, że coś się rozjedzie, szczególnie jak ktoś to zrobi nieumiejętnie. Teoretycznie nawet wymiana akumulatora na drugi powinna się odbywać, gdy auto jest podłączone pod ładowarkę.

 

Dzieki za podpowiedzi. Ta procedura odpinania/rejestrowania itp -kupa zapawy. Pewnie wybiore opcje ladowania z biegunow pod maska.

Mam polecony prostownik: http://www.megamaszyny.com.pl/prostownik-inteligentny-do-ladowania-12v-cat-151-id-84937.aspx

Chyba, ze macie jakies lepszejsze opcje to chetnie zerkne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.