Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów!

 

Przymierzam się do zakupu letnich kół do F30-ki (sedan). Z wyglądu najbardziej pasują mi 18" felgi 415 (turbine).

images?q=tbn:ANd9GcTrWj8NvJwKKBIkPJkcD3WPmVgIi9IoCqS0jcVYvLnHS3fw1SR_yGpCS88U

 

 

Obawiam się jednak trochę o połączenie felgi 18" z oponą RFT i naszymi drogami.

 

Jakiś czas temu jeździłem E90ką w takiej konfiguracji no i jak dla mnie była tragedia - o wiele ze twardo. Wiemy w jakim stanie są polskie drogi - każda dziura była mocno słyszalna i odczuwalna. Nie wiem czy w nowej 3-jce coś zmieniono w zawieszeniu, chciałbym uniknąć tego samego efektu :) Z drugiej strony bmw sprzedaje i 19" i 20" do naszego modelu, więc sam już nie wiem...

 

Czy ktoś ma doświadczenia z takim zestawem i mógłby podzielić się wrażeniami?

 

Pozdrawiam,

lenovo

Opublikowano
Ja mam w F21 18", na lato bez RFT, na zimę z RFT i żadna różnica, jeździ normalnie, na dziurach trochę trzęsie, siódemka to nie jest ;)
Opublikowano
Miałem taki dylemat w F10. Przejechałem się, zobaczyłem i porównałem samemu- rzecz jest na tyle subiektywna, że inaczej ciężko coś ustalić. Trochę trzęsie, osobiście najbardziej przeszkadzają mi te opony podczas jazdy w deszczu i w koleinach, robi się naprawdę nieciekawie. Na co dzień w normalnych warunkach nie ma tragedii (zawieszenie standard). Wszyscy twierdzą, że F30 ma bardziej komfortowe zawieszenie od E90.
Opublikowano
F30 z felgami 18" i oponami RFT daje sobie nieźle radę. Ostatnio trochę pojeździłem i rozumiem zadowolenie żony :P

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
No tak ale masz na wyposażeniu niemiecką jakość asfaltu na drogach :wink: U nas nie ma tego nawet w opcji :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Wcale tak nie jest. Mniejsze miejscowości w Niemczech mają drogi jak polskich wsiach, za to na śląsku są równiutkie drogi, autostrady i ekspresówki. Ja wprawdzie w X6, ale też jeżdżę na 20" RSC z niskim profilem :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki wszystkim za opinie :) Zakup dokonany (felgi z pierwszego postu + Pirelli Cinturato RST). Jest lepiej niż się spodziewałem! Komfort taki sam, a wydaje mi się (subiektywne odczucie), że prowadzenie pewniejsze.
Opublikowano
Wczoraj miałem możliwość przetestowania 3GT na 18'' + RFT i jak dla mnie komfort był niesamowity. Być może to kwestia zawieszenia, ale różnica jest kolosalna na korzyść 3GT w stosunku do E90 na 17'' + RFT...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
A ja odświeżając temat zapytam z innej beczki. Czy ktoś zauważył (o ile jest zauważalna) zmianę w przyspieszeniu na 17-tkach i 18-tkach na korzyść tych mniejszych? Pytam, bo chciałbym wyposażyć moje auto w 18, a gdzieś głęboko w środku mam wrażenie, że może stać się mułowate. Zdaję sobie sprawę, że różnica w masie jest niewielka, bo pewnie ok. 10kg, ale jednak pewne opory są. Za zmianą z pewnością przemawia wygląd auta i poprawa prowadzenia, choć tu też się zastanawiam, czy rzeczywiście jest zauważalnie lepsze? Mam standardowe zawieszenie, ale w (nieco dalszym) planie mam też zmianę zawieszenia na M Performance. Myślicie , że to będzie dobra decyzja, żeby zmienić koła na większe?
Opublikowano
Ja wczoraj zmieniłem 18" na 19" i różnicy nie poczułem w przyśpieszeniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.