Skocz do zawartości

DPF-błąd zbyt częstego wypalania 4667


krisl

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio czyściłem filtr dpf klientowi w zakładzie i szczerze powiem tak że jeżeli taki filtr jest zbyt często wypalany lub wlewane specyfik często już nie nadaje się do ponownego założenia, ale jak siatka jest cała nie przy topiona to jak najbardziej można go przywrócić go do 99% jego sprawności. Po taki czyszczeniu trzeba koniecznie zakodować nowy filtr i sprawdzić czujnik czy na pewno jest sprawny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odświerze kotleta. i mam zupełnie inne pytanie i jedną kwestie chciałbym wyjasnić która wcześniej ktoś napisał


Ktoś wcześniej napisał że podczas jazdy raz czujnik pokazał np 100mbar a później przy tej samej prędkości pokazał 88mbar - Zauważcie że wpływ na to mają warunki jakie sa spełnione w danym momencie. Oczywiste jest że jak jedziesz 120 po prostym a 120 pod górę to cisnienie będzie rózne bo inne jest obciążenie silnika. To tak dla jasności.


A pytanie jakie mam to czy ktoś dysponuje wartościami zadanymi dla poprawnie działającego czujnika np na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to samo u mnie... filtr dpf nowy zakodowana wymiana

czujnik ciśnienia spalin nowy zrobiony reset wartosci

wyuczonych... lambda sprawna egr wyczyszczony i sprawdzony optycznie(działa) 3x nowe termostaty...

turbo nowe od Peruna

zero błędów w kompie wtryski sprawdzone ista i przelewowo

wypalanie co ok 100km max 200km w trasie

podpowiecie gdzie dalej szukać?

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr nowy przejechane na filtrze ok 5tys

już chyba mam nowy czujnik HELLA na zgaszonym silniku daje 35hPa wytrzymał niecałe 2tys km

zamówiłem nowy u dealera.

Zastanawia mnie jescze jedno czy nie sprawny/zacinający sie zawor EGR może dawać podobne objawy? przecież back pressure jest zalezne od zaworu EGR

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to samo u mnie... filtr dpf nowy zakodowana wymiana

czujnik ciśnienia spalin nowy zrobiony reset wartosci

wyuczonych... lambda sprawna egr wyczyszczony i sprawdzony optycznie(działa) 3x nowe termostaty...

turbo nowe od Peruna

zero błędów w kompie wtryski sprawdzone ista i przelewowo

wypalanie co ok 100km max 200km w trasie

podpowiecie gdzie dalej szukać?

 

O właśnie tu^^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik nowy zamontowany... zrobiłem ok 200km na nowym czujniku... i tak zrobilem test zaraz po zakończeniu regeneracji aktywnej sadza poziom 0g

jałowy-4hPa 2krpm-20hPa 3k rpm-40hPa 4k rpm-63hPa 4bieg pedał w podłodze 4 bieg 4k rpm- 320hPa

filtr jest firmy BM Catalyst i ma 2 miesiące ok 5tys km nalotu.

poczekam az sadza znowu urośnie do ok 40g i zaskoczy regeneracja zaplanowana i zrobie test jescze raz

Jack_Strong-

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... po 100km sadza podeszła do 30g znów pokazał sie ptaszek w polu regeneracja wymagana :evil:

zmierzyłem back-pressure 4 bieg 4k rpm-440hPa coś mi sie wydaje ze ten nowy filtr jest nic nie wart. Ale jeszce raz w weekend zmierzę wtryski przelewowo i jak próba wyjdzie ok To zrobie przegląd poczym filtr zdejmę i odeśle na gwarancji na sprawdsenie. Swoją drogą dobrze ze nie zdążyłem sprzedać jeszcze DP.

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dziś btool 43g sadzy regeneracja wymagana : Tak

back-pressure@4k rpm na jałowym=120hPa(4 bieg pedal w podlodze 4k rpm=450hPa) przejechane raptem m cos ok 120km jutro rano jak silnik sie tylko rozgrzeje do temp. roboczej pewnie sie zacznie proces regeneracji... pytanie skoro cisnienia są ok to dlaczego tak często go wypala?

zawszę mi się wydawało ze pod obciążeniem taki test jest bardziej miarodajny...

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie EGR wyczyszczony na blysk chemiaą, działa jak należy żadnych błędównje generuję, pracuje ( otwiera i zamyka sie cyklicznie (dodatkowo jak manipulowalem ustawieniami egr w BTool ewidentnie slychac zmiany poprzez inną prace silnika im wiecej egr tym silnik cichsszy i bardziej miękko pracuje im mniej to pracuje twardo i głośno obecnie egr ustawiony na 0)sprawdzalem ze zdjęta rura czy sie nie zacina pracuje plynnie , masa powietrza oczekiwana=zmierzona (nie warzne czy na jałowym czy podczas jazdy... oleju nie przybywa ani nie ubywa stan sie praktycznie nie zmienił od wymiany (5tys)

tak jak pisałem w weekend rozbiore jescze raz wszystko dwa razy sprawdzę... moze cos się rzuci w oczy... i sprawdze wtryski jeszce raz przelewowo moze ktorts znów podlewa

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś przy ok 140km od poprzedniej regeneracji włączyła sie regeneracja aktywna przy 46g szdzy szybki zjazd na pobocze i back pressure test jałowy 11hPa 2k rpm 43hPa 3k rpm 140hPa 4k rpm 210hPa filt pelny...

po zakończonym wypalaniu znów back pressure test i cisnienia kolejno 4 8 30 50 filtr pusty... wygląda na to ze filtr sprawny tylko coś mi go zapycha podejzewam znowu lejacy wtrysk... albo mam jeszcze jedno podejzenie....

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.