Skocz do zawartości

Pozbycie się kontrolki Airbag


grubyc

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie, koleś ma powypadkową E46 i cały czas się świeci kontrolka Airbag. Podpinał pod komputer i wyszły 4 błędy, jeden z nich to na pewno mata pasażera. Jest możliwość, żeby tą kontrolkę na stale wyłączyć, odłączyć diodę podświetlającą tą kontrolkę? Bo pewnie przez komputer nie da rady jej wyłączyć, czekam na wasze opinie, pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tylko, nie wydłubuj diody, mi ktoś to zrobił z powodu maty pasażera, miałem nadzieje ze tylko została zasłonięta, ale po rozkręceniu licznika idiota wyrwał diodę którą teraz wlutować jest problem, wiec jak masz wyrywać, to tylko rozkręć licznik, z tyłu ok 10 śrub ( uwaga na włączniki zegara i licznika trzeba je przy wkładaniu ustawić, nic na siłę, jak nie działają to odnowa rozkręć, łatwo wyłamać),

tylko podklej czarną taśmą z tyłu od strony wnętrza licznika tą plekse (szkiełko ciemne widoczne z zewnątrz) lub w ten głęboki kwadracik włóż jakiś papier i nie będzie nic widać, a jak kiedyś ktoś chciał będzie naprawić to sobie tylko wyciągnie papier lub odklei taśmę :)

Koszt naprawy nie jest taki duży , nowy sterownik, używany nigdy nie wystrzelony, poduszki używane nie są takie drogie, napinacze pasów ze 150 zł,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich magów od zaklejania kontrolek, to powinno się prostować ostrzegawczym strzałem w kolano, bez uprzedzenia...

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak świeci kontrolka airbag przez mate pasażera to:

- emulator za 2 dychy z allegro i skasowanie błędów przez inpa ( tak zrobiłem u siebie ) - jedyny problem, że zawsze strzelą 2 przednie airbagi, nawet gdy pasażer nie jedzie.

Ale układ jest wtedy sprawny i to jest zaleta.

Bo gdy świeci kontrolka nie strzeli ( przy kolizji ) żadna poduszka - układ jest wyłączony.

- naprawić matę - poprzez wymontowanie i prasowanie ( jest film na youtube ) lub poprzez wymianę. Wada jest taka, że jest to jednak trochę roboty.

Mam nową matę ale czeka na montaż i na razie jeździ sobie emulator bo nie chce mi się tego robić.

Czyli - dla każdego coś miłego.

Ale wymontowywanie kontrolki ??? - zbrodnia techniczna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, kolego MMW napisałem instrukcje tylko dlatego że są tacy magicy co kable ucinają usuwając sterownik :nienie: , wyrywają diody z tablicy, :nienie: napisałem że mi tak ktoś zrobił i tylko dlatego że mata była uszkodzona, ja sobie naprawiłem mate ale z kontrolką jest problem, a tak to tylko taśmę bym sobie odkleił, jak rozkręcałeś licznik to byś zobaczył jak trudno jest wlutować diode ona jest zagłębiona i dojście jest utrudnione, więc nich sobie tylko przysłoni, a później ktoś sobie naprawi jak podepnie po komputer to się dowie, a tak to może tylko więcej szkody wyrządzić, a i tak zrobi :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz racje, kontrolka się nie zapala, ale mam komputer to sobie, raz na tydzień sprawdzam czy nie ma jakiegoś błędu w airbag , poduszki są porządku, lampka to tylko informacja, mam zamiar wlutować, ale jak mówiłem jest ciężko, słabe dojście, może się uda :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest możliwość NCS i DISEM, później trzeba fizycznie odłączyć matę od sterownika pod siedzeniem (miałem gdzieś instrukcję na NCS jak znajdę to wrzucę) :D Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poszukaj Tu http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=128864 mata na końcu (tylko mate i odłącz kostkę)

 

Wyłączenie poduszek powietrznych, maty pasażera oraz napinaczy pasów za pomocą NCS Expert.

 

Jak wiadomo w naszych bmkach nie ma możliwości wyłączenia poduszek powietrznych kluczykiem jak w innych autach i przez to nie można z przodu wozić dziecka w foteliku. Poniżej przedstawiam opis jak to uczynić za pomocą interfejsu.

 

Do E36 (po liftingu chyba od 1995) E46, E39, E38 itp. wystarczy fejs usb OBDII(+do niektórych modeli przejściówka na okrągły wtyk), do starszych potrzebny będzie fejs ADS na RS232.

 

Poniżej opis wyłączenia poduszek pasażera:

 

Włączamy zapłon.

Musimy mieć profil dla NCS z indywidualizacja.

Tworzymy pusty plik FSW_PSW.MAN w ncsexpert/work

F1 (VIN/ZCS/FA),

F3 (ZCS/FA f.ECU)

(wybieramy model bmki (np. E36) oraz moduł do połączenia np: EWS)

F6 back

F4 "Process ECU"

wybieramy ABG (moduł airbag) i wciskamy OK

F2 job

wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK (zmieniamy na sczytywanie danych z auta)

F3 Execute Job

teraz plik FSW_PSW.TRC będzie dużo mniejszy, w nim są zapisane dane z naszego modułu.

Kopiujemy go np. na pulpit.

Za pomocą notatnika zmieniamy poniższe parametry z activ na nich_activ:

 

AIRBAG_BEIFAHRER_1

aktiv

AIRBAG_BEIFAHRER_2

aktiv - te 2 parametry są od poduchy przedniej pasażera

 

Jeżeli mamy poduchy 2 nabojowe to zmieniamy również:

BEIFAHRERBAG_STUFE2_1

aktiv

BEIFAHRERBAG_STUFE2_2

aktiv

 

 

Jeżeli mamy poduszki boczne to zmieniamy także:

 

SIDEBAG_RECHTS_1

aktiv

SIDEBAG_RECHTS_2

aktiv- te 2 parametry są od poduchy pasażera w drzwiach

 

Jeżeli mamy kurtyny w słupkach to zmieniamy także:

 

ITS_RECHTS_1

aktiv

ITS_RECHTS_2

aktiv- te 2 parametry są od kurtyny pasażera w słupku

 

Jak już zmieniliśmy powyższe wartości na nich_activ to zapisujemy plik jako FSW_PSW.MAN i kopiujemy do katalogu ncsexpert/work.

F2 job

wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK (zmieniamy na zapisywanie danych w aucie)

F3 Execute Job (czekamy aż pokaże się coding end)

F6, wyłączamy NCS Export.

Wyłączamy zapłon.

 

Następnym krokiem jest odłączenie wtyczki od poduszek w tym przypadku od strony pasażera.

 

 

Włączamy zapłon.

Teraz kasujemy błędy w module Airbag.

W tym momencie mamy wyłączone poduszki pasażera.

 

W module AirBag możemy jeszcze kilka urządzeń dezaktywować.

Robimy to analogicznie jak powyżej (zmieniając na nicht_activ)

 

AIRBAG_FAHRER_1

aktiv

AIRBAG_FAHRER_2

aktiv- te 2 parametry są od poduchy przedniej kierowcy

Jeżeli mamy poduchy 2 nabojowe to zmieniamy również:

FAHRERBAG_STUFE2_1

aktiv

FAHRERBAG_STUFE2_2

aktiv

 

SIDEBAG_LINKS_1

aktiv

SIDEBAG_LINKS_2

aktiv- te 2 parametry są od poduchy kierowcy w drzwiach

 

SIDEBAG_FOND_LINKS_1

nicht_aktiv

SIDEBAG_FOND_LINKS_2

nicht_aktiv – jest to poducha boczna w tylnich drzwiach od strony kierowcy

 

SIDEBAG_FOND_RECHTS_2

nicht_aktiv

SIDEBAG_FOND_RECHTS_1

nicht_aktiv - jest to poducha boczna w tylnich drzwiach od strony pasażera

 

GURTSTRAFFER_FAHRER_1

aktiv

GURTSTRAFFER_FAHRER_2

aktiv- napinacz pasa kierowcy

 

GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1

aktiv

GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_2

aktiv- napinacz pasa pasażera

 

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

aktiv- mata pasażera

 

Na koniec trzeba pamiętać o odłączeniu wtyczki od danego urządzenia i skasowaniu błędów.

Jeżeli nie odłączymy to moduł będzie widział nieznane urządzenie i będzie się pojawiał błąd co za tym idzie czerwona kontrolka za zegarach od poduchy.

 

Przy dezaktywacji napinacza pasa oraz maty zajętości pasażera wtyczki odłączamy pod fotelem.

 

Pamiętaj! Wszystko robisz na własną odpowiedzialność.

 

(w DIY pomagał mi timi-91)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.