Skocz do zawartości

BMW E36 325 TDS SZARPANIE I TRZĘSIE.


bartekbmw325

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, jeżeli źle założyłem temat z góry przepraszam, jestem nowy. Czytałem pare tematów lecz tutaj mam podobne objawy a inny przypadek. Mam tdsa 2,5 94 rocznik, silnikiem potrafi telepać na wolnych, czasami trzęsie czasami nie, podczas jazdy również potrafi szarpać, nie zawsze lecz często na 3,4,5 biegu, wymieniałem w aucie nastawnik, wtrysk sterujący i dalej to samo, już nie wiem co robić. Auto odpala od razu, czasami potrafi się zastanowić zanim wskoczy na obroty, mam tu na myśli to że trzeba przytrzymać chwile bo wskakuje na 200-500 i dopiero zaskakuje, ale to rzadko. po dłuższym czasie jak stoi nie odpalana to puści bączka raczej jest to ciemny, siwy dym. Jak telepie na wolnych, słychać z wydechu jakby auto pufało. Co robić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego co piszesz wygląda , jak by szwankował któryś wtrysk , skoro sterujący wymieniałeś , zakładam ,że po wymianie nastawnika ustawiłeś dawkę paliwa.

Najlepiej wszystkie powykręcaj ( poza sterującym ) , rozbierz i wyczyść . Przed czyszczeniem kup uszczelki warto przy okazji powymieniać. Warto od razu wymienić przelewówki . Jak robiłem swego tadka to kupiłem za 25zł 2m przewodu i powymieniałem przelewowe i podciśnienia . Sprawdź , czy nie masz gdzieś wycieków paliwa (nie pocą się wtryski) Podobne objawy występują przy zapowietrzającym się układzie paliwowym.

Mam nadzieję ,że ci nie namieszałem ale przy tds trudno dokładnie wskazać co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tds są wtryski mechaniczne i tam się raczej nic nie psuje, ale sprawdzić oczywiście i przeczyścić można. Do tego jednak potrzebny jest fachowiec z odpowiednimi przyrządami w przeciwnym razie szkoda roboty. Jak wtryski leją to trzeba wymienić końcówki i je wyregulować a tego w domowym zaciszu nie zrobisz. Auto było podłączone do kompa? Gdyby to było tylko w czasie jazdy obstawiłbym przepływomierz. Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Padł slikon pod kolektorym ssącym więc oddałem auto do mechanika, dali nowe uszczelki, wtryski wyciągnięte sprawdzało dwóch pompiarzy, jeden prywatnie, drugi w serwisie diesla powiedzieli że wszystko okej, więc wtryski trafiły z powrotem do auta i założono nowe podkładki pod wtryskami.

Ciekło troche paliwa z wężyka przy podstawie filtra, ten co idzie do nastawnika to dał nowy.

Nie pomogło dalej poszarpuje i telepie, więc to nie wtryski. Skoro nie wtryski to co nastawnik znów padł? 3 lata temu był wymieniany

Z tego co czytałem w roczniku mojego auta nie ma przepływomierza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Podlacz go pod komputer i zobacz jaki ci wyskakuje blad kiedy zaczyna szarpac. Napisz jaka masz dawke ustawiona, jaki masz kat wtrysku i czy Ci nie plywa. Te dwie sprawy to taka podstawa zeby co smyslec dalej bo inaczej to wrozenie z fusow;) Wtryski rozumiem suche, pompa tez sucha, tak jak przedmowcy mowili przelewy i przewody podcisnienia szczelne? Opisz troche jak to dokladnie wyglada; szarpie jak sie nagrzeje czy jak jest zimny? Jak odpala na cieplym jak na zimno?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Podlacz go pod komputer i zobacz jaki ci wyskakuje blad kiedy zaczyna szarpac. Napisz jaka masz dawke ustawiona, jaki masz kat wtrysku i czy Ci nie plywa. Te dwie sprawy to taka podstawa zeby co smyslec dalej bo inaczej to wrozenie z fusow;) Wtryski rozumiem suche, pompa tez sucha, tak jak przedmowcy mowili przelewy i przewody podcisnienia szczelne? Opisz troche jak to dokladnie wyglada; szarpie jak sie nagrzeje czy jak jest zimny? Jak odpala na cieplym jak na zimno?

Gdzie moge podjechac w Trojmiescie zeby dobrze przetrzepali silnik na kompie?

Jezeli chodzi o szczelnosc wszystko gra, auto pomimo wieku i przejsc jest dosc w dobrym stanie, tylko te telepanie, telepie zarowno jak jest zimny jak i cieply, nie ma reguly, zaraz po odopaleniu czuc juz drgania, mozna drzwi otworzyc i widac jak lataja, obroty nie faluja, trzyma rowno, ostatnio sytuacje mialem taka ze po odpaleniu jakby sie zawiesil czy cos dziwnie pracowal, mocno kopcil na niebiesko widac bylo sporo dymu z rury, zgasilem odpalilem jeszcze raz i juz tego nie bylo..

Poszarpuje przy powolnym dodawaniu gazu bieg 3,4,5 lecz nie zawsze i przy stalej jezdzie, ale jak juz sie leci ok 120 gdzie obroty sa pow 2000 i turbinka pracuje zadnego szarpania..dajcie znac gdzie w Trojmiescie podlaczyc pod kompa i o jakie dane pytac goscia, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.