Skocz do zawartości

Opony letnie 205 vs 225.


Azaj

Rekomendowane odpowiedzi

Siemacie,

zamierzam na dniach kupić nowe oponki i tutaj pytanie, osobiście skłaniam się do tego, co napisał producent na słupku drzwi - komplet 225/60/R15. Sporo osób mi mówi, że 225 jest niepotrzebne, trudno znaleźć w tym rozmiarze, kup sobie 205. Czym będą się różniły w odczuciu, prowadzeniu itp? Teraz mam na zimówkach 225 na tyle, a 205 na przodzie.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trakcja się zmieni, natomiast przy twojej mocy auta spokojnie możesz przejść na 205.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki szatan na 205? :mrgreen: BTW, w jaki sposób trakcja się zmieni? Ostatnio jadąc obwodnicą na wietrze z przodu, czułem tak jakby leciutko było przy 205.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trakcja czyli kontakt z podłożem. Węższa opona to mniejszy opór toczenia ale i tez mniejsza powierzchnia styku z podłożem.

Jak miałem E46 320d po programie to na 205 przy starcie na suchej powierzchni zrywało mi przyczepność i włączała się kontrola trakcji, jak wymieniłem na 225 problem zniknął i pojawiał się tylko na mokrej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to trudno kupić? To normalny rozmiar i kupisz wszędzie. Ja miałem 225/55 R16 i było ok. Zima 15" 205 i też nie narzekam na prowadzenie. Z tym że jeżdżę normalnie nie szaleję jakoś.

Teraz mam 225/45 17" i zobaczymy jak komfort się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kurde, to ja mam 235/45/17 z przodu i 255/40/17 z tyłu. Przy moim silniku :D

Co dziwne taki przyjechał, a fele szersze z tyłu na wyposażeniu fabrycznym dostał.

W połączeniu z zaiweszeniem M w zakrętach można z fotela wypaść :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi przede wszystkim o wrażenie. Na całym komplecie 225 będzie pewno wrażenie, że trzyma się jak czołg.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
na zimę mam 225/45/16' w porówaniu do letnich nie trzyma jak czołg, ale źle nie jest. Na 205 okazji nie miałem. Ja wychodze z założenia, że im szerzej tym lepiej i bezpieczniej ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama szerokość nie będzie jedynym wyznacznikiem przyczepności. Ważna będzie też marka opony i konstrukcja bieżnika. Teraz mam 225 szerokości continental i z fotela nie wyrywa w porównaniu z 205 zimowymi. Fakt jest trochę lepiej ale w letnich mam bodajże 3 szerokie rowki na środku opony także już o tyle zmniejsza się kontakt z podłożem. Kiedyś w innym aucie miałem Dunlop 215 szerokości i tam dosłownie stawałem dęba ale bieżnik był tzw. "jodełka" i inne auto, o 200kg lżejsze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu miałem z tyłu 265/35/18 i bardzo łatwo było stracić przyczepność (niestety nie pamiętam marki opon). Teraz mam 235/45/17 na lato i 225/55/16 zima. I również odczuwam dziwne wrażenie, że jakoś te 225 kleją się bardziej do drogi ale 17" wiadomo - stabilniej na zakrętach. Raz też miałem 205/55/16 zima, bardzo krótko bo szybko zgubiły bieżnik wiec takiego rozmiaru akurat nie polecam. Tyle, że u mnie inna moc i 205 w ogóle nie mam w tabelce dopuszczonych rozmiarów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zwolenikiem szerokich kapci dzialaja na mnie jak stringi na kobiecie ale szerzej nie znaczy lepiej. Wszystko ma swoja granice. Najlepszym rozwiazaniem jest zalozenie takich opon jakich podaje producent. Opona waska szybciej bedzie traciła przyczepność przy hamowaniu. Natomiast jesli chodzi o przyczepnosx w zakretach tu znaczenie ma duże wysokosc profilu. Wysoka bedzie sie podwijac i zmniejszac kontakt z podłożem. Mega szeroka opona tez nie gwarantuje super przyczepności z racji tego iz mimo wiekszego kontaktu z podłożem jest mniejszy docisk na nie. Doskonale to widac zima jak szeroka opona zachowuje sie jak narta dlatego lepsze sa wezsze = wiekszy docisk. Do tego dochodzi rozklad masy. Zawieszenie. Marki opona i tak nikt z nas nie pokonuje zakretow z przeciazeniem ponad 1G. Podsumowując szersze opony niz fabryka jesli komus zalezy na wygladzie ok. Ale wezsze tylko zima.. Zaloz 4 dojazdowki i zobacz jak sie smiga ;) kladz 225
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na zimę mam 205/15/65 i średnio się trzyma na zakrętach czuć, że auto pływa za to na 225/45/17 auto w zakrętach trzyma się jak teściowa balkonu :lol: :lol: ale komfort trochę słabszy :)

Miałem też 225/15/60 Auto takie napakowane się wydawało na tych kapciach ale spoko to wyglądało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, Panowie, wróćmy do meritum. Lato, dziewczyny gorące, plaża, wciąż świeci słońce. BMW 520i. Lepiej będzie się jeździć na 225 czy 205?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie porównuje w skrajnych temperaturach tylko w aktualnych - po zmianie z 205/65/15 zimowych przejażdżka na 225/50/17. Wnioski podałem wcześniej - niewielka (ale zauważalna) różnica w komforcie i przyczepności. W przypadku porównania opon letnich tak jak w temacie - wg mnie zależy jakie opony porównasz-marka, rodzaj bieżnika. Dopiero jak miałbyś dwa identyczne modele to jakieś wnioski możnaby znaleźć. Kupujesz nówki? Ja bym brał tak czy inaczej 225. Szerzej zawsze ładniej i minimalnie lepsza trakcja. Po koleinach w moim przypadku nie ciąga ani zima ani lato ale u mnie koleiny są małe a nie po kostki :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

225 to ja mam w trojce:) przesiadlem sie z 225/60/15 na 235/40/18 i na 18 jest lepiej przyczepniej ale komfort jazdy sie popsul:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręciłeś temat w stylu"jaki olej "Dwie wypowiedzi będą zawierały trzy różne opinie.No i klepanie postów o subiektywnym zabarwieniu.A najlepsze,że jednoznacznej odpowiedzi nie ma.Jeden puka córkę drugi jej mamuśkę.Merytorycznie; 205 latem przy dobrej jakości i nowej oponie dają radę.Warunek dobra zawiecha i nie wymęczone auto.Zimą latam na 195,też nie złych i normalnym rytmem oblatuję "kozaków" na szerszych oponach.A rozmiar mam z wklejki na słupku.Tam jest taka tabelka,którą da.się ogarnąćMożesz też sugerować się opinią,że na 205 to mieli na starcie ale 225 to kleji i wyrywa do przodu.Chyba Ci Azaj autko za dobrze chodzi,że o to pytasz.Tego Ci życzę a także miłej lektury.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar 195 to raczej nie masz z wklejki na słupku :wink:

Reszta sie zgadza, 205 da radę a po założeniu 225 na pewno nagle nie będzie sie kleić jak M-ka. Ja gdybym kupował nówki w sklepie to zastanawiałbym się nie dłużej niż 10minut bo to niewielka różnica. Co innego używki - wtedy brałbym te ładniejsze a w drugiej kolejności patrzyłbym na rozmiar jeśli mówimy o tak małej różnicy szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porównywanie ma sena jeśli mówimy o NOWYCH oponach od jednego producenta.

Bo różne stare opony różnie trzymają. Nawet ilość mięsa na nich jest bez znaczenia. Przykład opony "marki" LASSA na których stało moje auto jak je kupowałem.

Opony jak nowe i nadawały się tylko do wywalenia < co natychmiast uczyniłem> Miały rozmiar 225 a myślę , że niejedna 185 by była lepsza.

Jeśli porównać nowe 205 do 225 to 225 w e39 trzyma wyraźnie lepiej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony na pewno będą nowe, albo w stanie co najmniej zbliżonym do nowych, bo autem zamierzam parę ładnych lat pojeździć. Co do szerokości pytałem głównie, jak ma się ona do tabelki na słupku. Najmniejsza wartość na słupku o ile się nie mylę była 215 lub 225, dlatego pytałem, czy skoro BMW nie przewidywało do tego modelu węższych gum to czy nie ma różnicy :wink:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.