Skocz do zawartości

e39 530d przełożenie kierownicy na frezach trzpienia


roman12d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , w e39 mam sytuację typu : żeby jechać prosto kierownica musi być lekko skręcona, o ile na krótkich dystansach to nie przeszkadza to przy dłuższych ręce już bolą od asymetrycznego trzymania, i teraz pytanie, czy da się po wykręceniu kierownicy ( mam tą z m pakietu) przełożyć ją o 2 - 3 frezy w którąś stronę ? Czy jest tylko jedna możliwa pozycja do założenia na ten trzpień i tą metodą się nie uda ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , w e39 mam sytuację typu : żeby jechać prosto kierownica musi być lekko skręcona, o ile na krótkich dystansach to nie przeszkadza to przy dłuższych ręce już bolą od asymetrycznego trzymania, i teraz pytanie, czy da się po wykręceniu kierownicy ( mam tą z m pakietu) przełożyć ją o 2 - 3 frezy w którąś stronę ? Czy jest tylko jedna możliwa pozycja do założenia na ten trzpień i tą metodą się nie uda ..

 

Oczywiscie ze sie da... Ale nie lepiej zrobic jak trzeba geometrie i ustwienie kierownicy na wprost? takie rzezbienie to raczej turasy uprawiaja przed sprzedaza :D

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W teorii się da, ale w praktyce może się okazać że masz przestawione na drążkach kierowniczych, i wyjdzie że masz inny promień zawracania w prawo, a inny w lewo.

Także tam lepiej nie ruszaj nic.

Zwłaszcza jak masz auto z DSC, bo możesz wysypać czujnik skrętu kierownicy.

Podjedź normalnie na zbieżność, i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownicy na frezach nie przełożysz,jak krzywo stoi podczas jazdy to trzeba sprawdzić zawieszenie czy nie ma luzów nie tylko drążków kierowniczych z przodu, bo wahacze w tylnym zawieszeniu jak najbardziej mają na to wpływ.Szczególnie górny prowadzący na którym ustawia się zbieżność koła tylnego.U mnie ten wahacz miał luz co skutkowało pływaniem auta na śliskim i w koleinach,również kierownica była przekrzywiona,po wymianie tego wahacza i ustawieniu zbieżności wszystko wróciło do normy.

 

Może też być tak że auto dostało strzała w bok i poszły podłużnice, wtedy nawet jak całe zawieszenie zrobisz nowe to zbieżności nie da się ustawić.Wówczas kierownica zawsze będzie przekrzywiona.To chyba Ciebie nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego co piszą koledzy to czasem ma takie zachowanie że na większych koleinach wzdłużnych pływa na lewo i prawo, na płaskim idzie jak po sznurku, jest dość twardy , obniżony (Hry - 6cm przód i - 4 cm tył) taki już kupiłem i właśnie zastanawiałem się co też tego może być przyczyną. Poza tym przytwarde te sprężyny jak na nasze drogi , czy są jakieś również lekko obniżające w stosunku do serii ale jeszcze na tyle miękkie żeby dało się jeździć po naszych dziurawych drogach ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zamiast przekładać kierę za zawiechę się zabierz. Możliwe, że tuleje masz do wymiany z tyłu (ja miałem taki objaw). Proponuję sprawdzenie zawieszenia i geometrię, poźniej dopiero się zastanawiać, czy kierownicę przestawiać, ale po naprawie i ustawieniu już nie powinno byc takiej potrzeby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.