Skocz do zawartości

n46 E90 dziwne kopcenie


kacper320i

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Moja E90 która kupiłem stosunkowo niedawno (niecałe 2 miesiące temu) ma jakieś dziwne objawy.

Auto z 2005r ma prawie 180 tys przebiegu i jest to przebieg na 99.9% prawdziwy. Zrobiłem tym samochodem ok.1,500km i póki co byłem zadowolony z zakupu.

Z tego co zauważyłem to po tym okresie auto wzięło ok. 0,2L oleju (zalany był oryginał BMW 0w30). Z wycieków zauważyłem lekkie pocenie spod pokrywy zaworów.Z książki serwisowej wynika iż był wymieniany systematycznie co ok. 25tyś km. Kilka dni temu wymieniłem olej z filtrem na Castrol 0w30 i zauważyłem że auto dziwnie kopci ale tylko w określonej sytuacji.

Powiem od razu, że nie mam pewności czy przed wymianą też tak było czy po prostu tego nie zauważyłem.

Po tym jak auto pochodzi chwilę(wystarczy ok. 10s) na wolnych obrotach i muśnie się lekko gaz puszcza na chwilkę siwo niebieski dym po czym wszystko sie uspokaja. Dodam że po odpaleniu na zimno nie kopci, w trakcie jazdy tez nie nawet po przegazowywaniu na luzie tez nie. Co najwyżej po dłuższej przegazówce na postoju z rury kapie kilka kropli wody ( ale to chyba normalne). Dym który wydaje mi się pachnie olejem pojawia się tylko na chwilę właśnie po pierwszym dodaniu gazu po chwilowej pracy na wolnych obrotach po czym wszystko jest ok. Dodam iż z autem innych problemów nie ma. Odpala spokojnie , pracuje równiutko, wchodzi na obroty bez problemu i tak jak pisałem w żadnej inne sytuacji nie kopci tylko po pierwszym dodaniu gazu po chwilowej pracy na luzie.

Trochę brak mi pomysłu co to może być i czy się tym przejmować chociaż dziwnie to wygląda. Dodam iż kiedy wymieniałem olej auto było podpięte pod komputer (jakiś raczej uniwersalny) który nie pokazał żadnych błędów związanych z silnikiem.. Pod korkiem oleju jest czysto, płynu chłodniczego nie ubywa i raczej nie przybywa, cały czas jest w okolicy max.

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to śmiało proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam tak samo jak opisałeś :cool2: jak go odpalę i pochodzi na wolnych obrotach i zrobię mu małą przygazówke to zakopci . Kolega podpowiedział mi,że to mogą być przypieczone pierścienie --coś takiego powiedział.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia czy był wymieniany. Jakie są objawy jego zużycia czy zanieczyszczenia.

To możliwe żeby tak kopcił właśnie przez to? Rozumiem, że od czegoś trzeba zacząć i chętnie to sprawdzę mam tylko nadzieję, że to nie coś grubszego :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaga a jak u ciebie z olejem bierze coś, długo jeździsz z tymi objawami.

Wymieniałeś/czyściłeś separator o którym mówi Kris 1973?

Ja bym się wolał jednak tym zająć zaczynając jednak od rzeczy najprostszych czy najtańszych a na rozbieraniu silnika kończyć.

Denerwuje mnie to kopcenie bo poza tym tak jak pisałem innych niepokojących objawów nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaga a jak u ciebie z olejem bierze coś, długo jeździsz z tymi objawami.

Wymieniałeś/czyściłeś separator o którym mówi Kris 1973?

Ja bym się wolał jednak tym zająć zaczynając jednak od rzeczy najprostszych czy najtańszych a na rozbieraniu silnika kończyć.

Denerwuje mnie to kopcenie bo poza tym tak jak pisałem innych niepokojących objawów nie mam

Separator czy odma wymieniona , olej zmieniony wraz z filtrami a olej bierze jak brał no i lubi sobie przy-kopcić :cry2:

Właśnie zerknąłem sobie w papiery od kiedy jestem właścicielem mojej buni , ludzie już 4 lata śmigam :cool2: .Kopciła od kiedy ją kupiłem i olej tak samo bierze jak brała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekopałem chyba całe forum i dalej nie wiem jak stwierdzić czy odma jest zatkana.

Każdy mówi co innego. Czy jest jakaś jednoznaczna metoda aby to sprawdzić? Tylko nie piszcie, że jak wymienię to się dowiem to owszem zrobię to ale wcześniej chciałbym to chociaż w jakimś stopniu zweryfikować we własnym zakresie.

Tak jak mówiłem auto było podpięte pod komputer, który nie pokazał błędów w silniku ale nie był to komputer dedykowany do BMW, może jest ktoś z Krakowa a jeszcze lepiej Wieliczki posiadający np Inpe , który za dobra flaszkę sprawdzi to bardziej dokładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kris za zaangażowanie i linka.

Zdaje sobie sprawę, że komputer nie sprawdzi mi uszkodzeń mechanicznych ale może pokazałby jakieś błędy o których w tym momencie nie wiem.

No cóż wymienię ten separator i zobaczymy jaki będzie efekt zwłaszcza, że jeśli faktycznie jest tak jak w linku który wkleiłeś i procedura serwisowa nie nakazuje jej wymiany to różnie z nią może być. Koszt do przełknięcia a przynajmniej moje sumienie będzie spokojne. Chętnie wziąłbym się za to osobiście (widziałem twoją instrukcje do wymiany) ale jako, że jest to moje pierwsze prywatne BMW to chyba jednak nie zaryzykuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dzięki Kris za zaangażowanie i linka.

Zdaje sobie sprawę, że komputer nie sprawdzi mi uszkodzeń mechanicznych ale może pokazałby jakieś błędy o których w tym momencie nie wiem.

No cóż wymienię ten separator i zobaczymy jaki będzie efekt zwłaszcza, że jeśli faktycznie jest tak jak w linku który wkleiłeś i procedura serwisowa nie nakazuje jej wymiany to różnie z nią może być. Koszt do przełknięcia a przynajmniej moje sumienie będzie spokojne. Chętnie wziąłbym się za to osobiście (widziałem twoją instrukcje do wymiany) ale jako, że jest to moje pierwsze prywatne BMW to chyba jednak nie zaryzykuję :)

I jak tam z kopceniem ? odma wymieniona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam silnik, tylko auto z 2007r, rok temu wymieniłem odme przy przebiegu 115 tyś dla świętego spokoju,miałem wcześniej bmw e46 z silnikiem podobnym n42,miałem podobne objawy jak ty i wymieniłem odme ,objawy znikneły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leje Ci jeden wtrysk. Jak nie wymienisz to rozpindoli Ci tłok na tym cylindrze i silnik do wymiany .

Tyle i zwięźle.

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Leje Ci jeden wtrysk. Jak nie wymienisz to rozpindoli Ci tłok na tym cylindrze i silnik do wymiany .

Tyle i zwięźle.

 

Zwięźle - to chodzi o silnik N46 (benzyna wielopunktowa) i tyle. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leje Ci jeden wtrysk. Jak nie wymienisz to rozpindoli Ci tłok na tym cylindrze i silnik do wymiany .

Tyle i zwięźle.

Kolego a Ty czasem nie pomyliłeś silników ? :mad2: chyba piszesz o diesel . W benzynie kopcenie świadczy o tym, że bierze olej ? Dobrze koledzy myślę ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zaworowe panowie, uszczelniacze.

Potwierdzam.

 

 

Są różne sposoby na sprawdzenie odmy, ale najlepszą zasadą jest jej wymiana co 100tys. Ewentualnie sprawdź węże od odmy czy mają masło w środku.

Ja wymieniłem odmę po 160tys, stara była czyściutka bez masła, więc różnie to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Panowie powiem tak, nosiłem się z zamiarem wymiany odmy o której większość tutaj wspominała ale o dziwo objawy ustąpiły same i postanowiłem się z tym wstrzymać do następnej wymiany oleju.

Auto kupiłem z przebiegiem 177tyś z pełna i potwierdzona książka serwisową. Od ostatniej wymiany oleju przed moim kupnem minęło ok 25 tys km po czym ja dołożyłem ok. 1tys i wymieniłem olej (Castrol 0w30, wcześniej był oryginał BMW).

Tak jak pisałem wcześniej nie jestem przekonany że auto tuz po kupnie kopciło w każdym razie po wymianie się zaczęło stąd był mój post. Po wymianie auto kopciło dosyć mocno (po chwili pracy na wolnych obrotach i przegazowaniu puszczało biało-niebieski dym) i tak było wydaje mi się przez ok. 1,5tyś teraz objawy ustąpiły auto nie kopci a od wymiany zrobiłem ok. 2,5 tyś. Może ma to znaczenie ale osoba od której kupiłem auto mówiła mi, że samochód przed kupnem stał kilka tyg. a sama wymiana oleju co 30 tys km jak podaje BMW jakoś mnie nie przekonuje i zamierzam robić to 2x częściej.

Tak, że póki co z wymiana odmy się wstrzymam do kolejnej wymiany oleju.

Aha co do ubytków oleju to przez te 2 tys km ubyło według mnie ok 200ml (jeśli jak twierdzą na forum między min a max jest 1 litr) więc chyba dramatu nie ma, bo wiem, ze mam delikatny wyciek spod pokrywy zaworów i tym zamierzam się zająć a poza tym ten silnik sam w sobie chyba troszkę olej lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam!

 

Panowie powiem tak, nosiłem się z zamiarem wymiany odmy o której większość tutaj wspominała ale o dziwo objawy ustąpiły same i postanowiłem się z tym wstrzymać do następnej wymiany oleju.

Auto kupiłem z przebiegiem 177tyś z pełna i potwierdzona książka serwisową. Od ostatniej wymiany oleju przed moim kupnem minęło ok 25 tys km po czym ja dołożyłem ok. 1tys i wymieniłem olej (Castrol 0w30, wcześniej był oryginał BMW).

Jeżeli masz książkę potwierdzoną to sprawdż kiedy odma była wymieniona. Nawet jeżeli to nie jej wina to z tego co wiem dobrze jest ją regularnie wymieniać. Nie wiem czemu tak się wzbraniasz z wymiana jej, koszta nie są jakieś wielkie.

- odpowietrznik skrzyni korbowej - 180

- przewód odpowietrzający - 140

- przewód połączeniowy - 98

- przewód powrotny - 123

Ceny pewnie się różnią trochę (tyle płaciłem w serwisie w Krakowie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

od niedawna jestem posiadaczem E90 320i N46 z przebiegiem 126 tys. z 2005 roku.

 

Po zakupie przejechałem 1000 km i oleju nie ubyło, dymku nie było.

Wymieniłem na Castrol 0W40 i od razu pojawiły się wycieki na uszczelkach. Musiałem wymienić uszczelki (obudowy filtra oleju, zaworów valvetronica i jeszcze jakaś obok korka wlewu oleju, korek także; uszczelka pokrywy zaworów była wymieniona wcześniej). Oleju ubyło 1 litr na 800 km

Zmieniłem olej na 5W40 także Castrol EDGE. Uszczelki suche a oleju ubyło trochę mniej i zaczęło dymić na niebiesko przy przegazowaniu po chwilowym postoju, np ruszanie spod świateł i tylko na rozgrzanym silniku.

Zajrzałem do odmy, okazała się oryginalna i trochę zasyfiona. Rozebrałem ją, wyczyściłem dokładnie i węże także. Po przejechaniu 500 km nadal kopci i ubyło 0,5l. Odpiąłem przewód z odmy do kolektora i wsadziłem do butelki (zrobiłem w niej otwory aby powietrze uchodziło). Jak się silnik nagrzał to dym z przewodu ma zapach oleju i jest koloru błękitnego. Przejechałem 400 km i dym z rury wydechowej nadal się pojawia a oleju ubyło jakby trochę mniej ale za mały dystans żeby się upewnić. Co zrobić z tą odmą? Może czyszczenie starej odmy nie ma sensu i trzeba kupić nową?

 

Czy jest możliwe aby zapchana odma wyrzuciła tyle oleju do układu dolotowego lub wydechowego żeby się spalał przez 2 tys km?

Auto ma moc i ładnie pracuje, wycieków nie widzę.

Co może powodować to kopcenie? Jak sprawdzić czy to pierścienie ? Możliwe że to uszczelniacze? Uszczelki które wymieniałem rozleciały mi się w palcach to może i zaworowe są w podobnym stanie. Ale auto nie kopci gdy jest zimne.

 

Co mogę teraz sprawdzić? Może zrobić mu płukankę? bo zaglądając przez wlew oleju widać jakieś drobinki nagaru.

Edytowane przez piotrks86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.