Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Przedliftowe 318i badz 320i na silniku n46. Takiego szukaj.

Dziękuję bardzo za info. Jakieś wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę przy tych jednostkach?

Czy rowno pracuje na zimnym (uszkodzony vvt) i czy nie kopci po rozgrzaniu (uszczelniacze zaworów). Obie naprawy proste, w granicach ~1000zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

Przymierzam się do zakupu w następnym tygodniu przed lifta e90 ewentualnie e91 aby stać się pełnoprawnym członkiem forum.

No i właśnie mam tutaj do was kilka pytań a mianowicie

Czy w rzeczywiście silnik 2.0 tdi 163 konnie jest jednym z najlepszych wyborów?

Oraz jak wygląda sprawa z radiem bez navi a zmieniarka i usb?

Nie ukrywam, że bardzo zależy mi na audio, jak to w BMW wygląda, byly jakiej bogatsze pakiety audi czy raczej standard?

No i oczywiście na co zwracać uwagę i na czym sie skupić podczas zakupu owego samochodu.

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witaj. Nie ma 2.0tdi :D, jest 2.0d i ten 163 koni w przedlifcie jest starej ale dobrej konstrukcji.

Audio sa 4ry rodzaje, nie istotne czy jest navi czy jej nie ma.

1.Bussines

2. Professional

3. Hi-fi (moze tez byc top hi-fi)

4. Logic 7

W miare zaczyna grac od Professional, Logic (bardzo rzadko spotykane) gra bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Bussines

2. Professional

3. Hi-fi (moze tez byc top hi-fi)

4. Logic 7

W miare zaczyna grac od Professional, Logic (bardzo rzadko spotykane) gra bardzo dobrze.

 

A nie było tak?

1.Bussines - zwykłe

2. 676 - Hi-fi

3. 677 - Logic 7

4. 688 - Harman kardon

5. 752 - Individual Audiosystem

Wszystko oprócz standard gra dobrze ,albo bardzo dobrze. Szukałem Logic'a ,ale skończyłem z Hi-fi i jestem zadowolony. Nagłośnienie poznasz po rodzaju głośnika w boczkach.

 

Oraz jak wygląda sprawa z radiem bez navi

W szybkim tempie znikają piksele :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A nie było tak?

1.Bussines - zwykłe

2. 676 - Hi-fi

3. 677 - Logic 7

4. 688 - Harman kardon

5. 752 - Individual Audiosystem

 

Prawie,

677 to HiFi Professional,

688 to Logic7 (Pre LCI) zwany w LCI Harman Kardon.


Było też doposażenie BMW w zestaw ALPINE, grające gdzieś między HiFi Professional a L7. Można to poznać po twitterach w słupkach A z napisem Alpine.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie było tak?

1.Bussines - zwykłe

2. 676 - Hi-fi

3. 677 - Logic 7

4. 688 - Harman kardon

5. 752 - Individual Audiosystem

 

Prawie,

677 to HiFi Professional,

688 to Logic7 (Pre LCI) zwany w LCI Harman Kardon.


Było też doposażenie BMW w zestaw ALPINE, grające gdzieś między HiFi Professional a L7. Można to poznać po twitterach w słupkach A z napisem Alpine.

 


Gdzieś czytałem ze mozna dołożyć sobie taki zestaw do radia professional z idrive, orientuje się ktoś czy i gdzie można kupić?



Edit.

I czy to jest to? https://sklep-bmw.pl/przeglad-czesci/?site-produkt/65412163268-zest-dopos-system-hifi-alpine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Gdzieś czytałem ze mozna dołożyć sobie taki zestaw do radia professional z idrive, orientuje się ktoś czy i gdzie można kupić?

 

To jest to co zalinkowałeś i doposażenie jest jeszcze w miarę przystępne. Jednak wg mnie jeżeli chcesz naprawdę poprawić dźwięk w aucie to zajmują się tym profesjonalne firmy albo jeżeli umiesz to zrobić sam to kup od razu L7 albo individual, choć mogą one wymagać wymiany boczków drzwi.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz zauważyłem jak ciężko jest znaleźć odpowiedni samochód. Przepatrzylem olx, otomoto, marketplace i większość aut (szczególnie 2.0i) jest wystawiana w cenie ok 20 tysięcy i połowa jest dopiero sprowadzona. Naczytalem się na forach opinii, że za 25-26 tysięcy w dobrym stanie mogę dostać max 2.0 w dodatku golasa, ale z tego co widzę w tych pieniądzach zazwyczaj jest full opcja. Wiem, że cena zależy od wielu czynników, ale jeśli dużo osób pisze, że za te pieniądze to będzie szrot to ja już nie wiem czego szukać. Bardzo dużo aut jest sprowadzanych i raczej takie sprowadzone e90 za 20 tysięcy nie jest godne uwagi. Jakieś porady i uwagi dotyczące szukania? Może są inne miejsca gdzie warto szukac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auta handlarskie mają taki plus że możesz się umówić i się przejechać sprawdzając czy Cię to w ogóle interesuje. Benzyny 2.0 zeszły z cen bo nikt tego nie chce, te samochody niewiele sobą reprezentują.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz jeździć i sprawdzać :D Egzemplarz egzemplarzowi nie równy ,to nie są nowe samochody. Nawet za 40k możesz znaleźć dobry jak i zajeżdzony samochód ,nie ma reguły.

Jeśli zależy Ci na mocy i zabawie to bier R6 ,ale licz się z większymi kosztami utrzymania.


zakup samochodu to dopiero początek :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie piszą bo różnie bywa.

Jednym objawy zużytego rozrządu pojawiają się przy 160 tys km.

Innym zrywa przy przebiegu 150 tys bez żadnych objawów.

Jeszcze innym pojawiają się objawy przy 230 tys (ja tak miałem w F31). Przy wymianie okazało się, że łańcuch jest rozciągnięty ale nie ma tragedii.


Więc nie ma reguły.

Jeśli mogę coś podpowiedzieć to niezależnie od rocznika (do liftu czyli 2015 roku) i przebiegu należy zainteresować się rozrządem.

I robić kompletny rozrząd (ślizgi, napinacze, łańcuch, rolki). Nie rozdrabniać się.

Myślę, że po prostu do ceny zakupu trzeba doliczyć ok 5 tys na wstępny serwis. I tyle.

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam podepne się pod temat w sobotę jadę obejrzeć E90 2009r 177km n47 jak to z nimi w końcu jest bać się tego rozrządu czy raczej nie? Bo różnie to piszą przebieg 236 tyś poprosil bym o odpowiedz najlepiej posiadacza owego modelu silnika

 

Nie bać się. 310 tys. zrobione na oryginalnym rozrządzie i dalej jeździ. Warunek to olej zmieniany co 15 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne się pod temat w sobotę jadę obejrzeć E90 2009r 177km n47 jak to z nimi w końcu jest bać się tego rozrządu czy raczej nie? Bo różnie to piszą przebieg 236 tyś poprosil bym o odpowiedz najlepiej posiadacza owego modelu silnika

 

Mnie w sumie irytują opinie o tym silniku. Ja swoją e91 z n47 177km kupiłem z przebiegiem 190kkm i po ok. 10 tys rozrząd zaczął hałasować, było to słychać podczas wjazdu do tunelu czy garażu. Wymieniłem komplet za 2500zł i do dziś (50kkm) mam spokój, a silnik chodzi równo i aksamitnie. Ma fajną moc, nie pali wiele i moim zdaniem jest bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Śledzę ten temat już jakiś czas, skrupulatnie przeczytałem go od około 600 strony :twisted:


Jestem zdecydowany zakupić e91 3.0D. Miałem wczesniej BMW i znam realia 6 cylindrów jak coś. Po opiniach na tym forum wywnioskowałem że 3.0d to napraawdę dobry motor. Chiałbym sie dowiedziec czy:


1) Lepszy M57 czy dopłacić i wziąć N57?

2) Przy oględzinach na co szczegolnie zwrocic uwage przy tym silniku?

3) Interesuje mnie też elektorniczna modyfikacja - widziałem egzemplarze mające nawet 310KM i ponad 600Nm jak automat tego auta sobie daje z tym radę?

i ostatnie

Czy w 3.0d wystepowala tylko skrzynia ZF czy tez GM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. N57.

2. Na rozrzad.

3. Automat w N57 (6hp28), spokojnie daje rade nawet z 350 koni i 700NM, plus zawsze mozna wstawic 8hp (kosztowne ale wykonalne), ze starym M57 tego numeru nie zrobisz.

4. Zawsze skrzynie ZF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za konkretna i krotka odpowiedź. Nie wiem czy można tutaj dawać tzw. Piwka za pomocne odpowiedzi, jesli tak zaraz dostaniesz :norty:


Jakas szczegolna roznica na korzysc N57, albo wada M57 ktorej nie ma w nowszym??


I ostatnia mysle rzecz: DPF.


Czasami spotykam ogłoszenia w DE dpf out - tzn:


1)wyciety - mozna w ogole wyciac bez uzyskania choinki na desce?

2) wylaczony komputerowo tak jak w VAG

3) Jezeli jest to jak czesto sie go wymienia - 100k km przeczytalem ale nie wiem czy to fakt czy opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To sa dwa zupelnie inne silniki. N57 jest nowsze, cichsze, mniej pali, brzmi bardziej rasowo, wyzej sie kreci, nie ma problemu z klapkami, wtryskami, turbo. M57 ma trwalszy rozrzad, to jedyna przewaga.

1. Mozna bez choinki.

2. Trzeba bo bedzie kopcil, uruchamia sie wypalanie dpf mimo iz go nie ma.

3. Dpf w n57 spokojnie 300tys robi i wiecej. Na temat dpf w m57 sie nie wypowiadam, nie lubie tego silnika, jest stary konstrukcyjnie.

Kazde n57 bylo z dpf i jestem ogromnym przeciwnikiem wycinania. Nie nawidze kopcacych diesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.