Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

No widze, ze koledzy to straszni "optymisci"... Jezeli chodzi o elementy ktore padna w/g Ciebie przez dwa najblizsze lata to szacunek dla waszej wiedzy bo automat nie ma czegos takiego jak dwumasa. Poza tym jak nie wiesz jaki jest stan auta to po co zabierasz wogole na ten temat glos, chcesz mnie wystraszyc :mad2: . Tak dla Twojej wiadomosci to turbina i rozrzad byly robione w grudniu czyli kilka tys. temu a przebieg mam potwierdzony przez ASO. Kazdy kupuje zreszta co uwaza za sluszne i owszem mozna komus radzic ze swojego doswiadczenia ale Twoja forma "porad" w stylu "na pewno padnie" nie do konca przypadla mi do gustu. :duh:

 

Nie doczytałem, że ma automat.

 

Nie musi Ci przypaść do gustu, ja po prostu miałem do czynienia z wieloma awariami tego silnika i piszę to z doświadczenia. Tak czy siak padnie coś na pewno dosyć drogiego, taki urok tych silników. Nie wymieniłem tutaj np. pękających bloków.

 

A zabieram głos, bo sam się o to prosiłeś przy swoich nierealnych wyliczeniach.

 

p.s wystraszysz się dopiero wtedy jak Ci coś konkretnie padnie, teraz bądź jeszcze spokojny :cool2:

A ja przejechałem od zakupu 35 000 przez 1,5 roku i nic mi nie padło.

Więc nie siej czarnych scenariuszy.

Wyliczenia są jak najbardziej realne, a po chipie będzie zadowolony z osiągów i z ekonomicznej jazdy autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wymianę termostatu zaliczam do eksploatacji. Oleju filtrów itp. tez. Dwumasa gdyby mi padła to tez, ale nie padła. Zreszta dwumasa jest tez w benzyniakach. Padł mi jeszcze czujnik jakiś kiedyś. Kosztował ok 150 zł.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie padło nic przez ponad 400 tysięcy km /6 lat w kilku autach.

no właśnie...w kliku autach

a zrób tyle jednym to zobaczymy czy nic nie padnie :cool2:

Moze i cos padnie. Nawet jak nie padnie to po 200kkm planowo wymienię rozrząd. I tak sie kalkuje. Podobna dynamikę Jak 320d 184 KM zapewniają dopiero słabsze benzyny R6 N52, a tu tez jest sie co psuć.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do moich wyliczen to uwazam, ze to podstawa czyli zanim cos kupie to najpierw przeanalizuje aby bylo jak najbardziej oplacalne. Idac waszym tokiem rozumowania to od oszczednosci z diesla w ciagu dwoch lat powinienem odliczyc: turbo, wtryski.....itp czyli wszystko co mozliwe w dieslu bo na pewno padna.... :mad2: nie widze tu sensu bo zawsze by wyszedl minus. A usterki, wiadomo zdarzaja sie w kazdym silniku w mysl zasady jak dbasz tak masz, takze dalsze dywagacje co lepsze diesel czy benzyna uwazam za bezsensowne.

Zreszta to poniekąd dzieki Wam zainteresowalem sie dieslem bo jak wrocicie do poczatku tematu to pytalem o silniki benzynowe bo tylko takie bralem pod uwage ale po kilkugodzinnym studiowaniu forum i wszystkich opiniach tych pozytywnych jak i negatywnych stwierdzilem, ze kupuje diesla. Dzisiaj odbieram auto i zobaczymy jak go zycie zweryfikuje.

A co do chipa to moze ktos poleci dobrego fachowca w okolicach W-wy i jak to przede wszystkim kosztuje :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić r-performance. Koszt pewnie ok 1500 zł ale nie jestem na bierząco z cenami. Kwota mocna orientacyjna.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na oku E90 316d, auto z Francji, model wyposażony w autoklimatyzacje, grzane fotele z przodu, czujnik deszczu i lusterko fotochromatyczne, czujnik cofania, oczywiście elektryka. Natomiast brak halogenow i kierownica nie multifunkcyjna. Fotele welur. Ktoś wie czy były takie zestawienia wyposażenia?

Dodam ze auto z 2010 R. Rano spróbuje dodać zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na oku E90 316d, auto z Francji, model wyposażony w autoklimatyzacje, grzane fotele z przodu, czujnik deszczu i lusterko fotochromatyczne, czujnik cofania, oczywiście elektryka. Natomiast brak halogenow i kierownica nie multifunkcyjna. Fotele welur. Ktoś wie czy były takie zestawienia wyposażenia?

Dodam ze auto z 2010 R. Rano spróbuje dodać zdjęcia.

To jest silnik 2.0 z obniżona mocą. Można z tego zrobic tanio ok 180KM bedzie wtedy ok. Wyposażenie w BMW moze być dobierane prawie dowolnie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informacje,

linki do zdjęć e90 316d poniżej, czy coś możecie stwierdzić na ich podstawie?

niestety nie mam zdjęć wnętrza.

 

http://www.iv.pl/images/54836329247808690726.jpg

http://www.iv.pl/images/17411500465319717377.jpg

http://www.iv.pl/images/65738795096351630365.jpg

http://www.iv.pl/images/38139150976652573909.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam linki do zdjęć kokpitu. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat tej nieszczęsnej kierownicy? Czy to może być oryginalna kierownica (bez multifunkcji) ?

Zastanawia mnie też radio - po prawej stronie malutki przycisk z symbolem telefonu, co to za funkcja?

 

http://www.iv.pl/images/31960741283494230298.jpg

http://www.iv.pl/images/07480193044829474191.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalna kierownica. Można ja bez problemu tanio wymienić. Polecam Kierownice M.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam linki do zdjęć kokpitu. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat tej nieszczęsnej kierownicy? Czy to może być oryginalna kierownica (bez multifunkcji) ?

Zastanawia mnie też radio - po prawej stronie malutki przycisk z symbolem telefonu, co to za funkcja?

 

http://www.iv.pl/images/31960741283494230298.jpg

http://www.iv.pl/images/07480193044829474191.jpg

 

kierownica calkiem normalna. Ten przycisk sluchawki telefonicznej tez normalny, u mnie w poprzednim aucie tez taki byl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchawka służy do wybierania ostatnio wybranego numeru. O ile oczywiscie jest spakowany telefon przez Bluetooth.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
silnik 2.0 143km jest na wtrysku bezpośrednim, nie zagazujesz, jak chcesz zakładać gaz to 2.0 129km lub 2.0 150km, pamiętaj że nie ma miejsca na koło zapasowe więc butla do kufra, lub pod auto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść gaz, ten silnik spala około 6,5 L/100km.

Jak chcesz niskie spalanie, to może 318d lub 320d, ale trzeba zainwestować w rozrząd.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O silnikach to tutaj za dużo się nie wypowiem. Kolega ma 120i 150km i chodzi to bardzo dobrze, 150k km i zero problemów.

 

Jesli chodzi o sam samochód to przed lift lubi sobie korodować na klapie tylnej, szczególnie auta z Niemiec. Niestety woda jest tam sałabo odprowadzana. W wersji LCI to porawili.

 

Nastepna rzecz, która praktycznie zawsze jest do naprawy (bo to da się w garażu naprawić) to tylna wycieraczka do której dostaje się brud i chodzi bardzo ciężko.

 

Inne rzeczy to padający CCC z pierwszych lat produkcji, dość częsty problem. Jeśli nie masz NAVI to oczywiście ten problem Cię nie dotyczy.

Również spryskiwacze reflektorów (jeśli są xenony) potrafią się popsuć i nie chowają się do końca.

 

Jeśli autko zadbane to raczej przebieg 200+ nie stanowi jakiegoś problemu. Ważne aby samochód był serwisowany, a to widać przy zakupie na pierwszy rzut oka.

Samochody bezwypadkowe nie korodują, chyba że wcześniej wspomniana klapa.

 

Jeśli chodzi o zawieszenia, to są świetne i raczej całkowicie bezawaryjne. Zdarzają się oczywiście lekko już zużyte maglownice przy przebiegu 200, 250k km.

 

Tak poza tym to usterki są dość rzadkie, jesli chodzi o eksploatacje to warto płacić więcej za części zamienne, tzn. albo oryginał, albo to co idzie na pierwszy montaż np. Lemforder.

 

Podstawa w e90 to błyskawiczna naprawa gdy coś się dzieje np. w zawieszeniu lub silniku. To zapewni Ci spokojny sen. W przypadku BMW sprawdza się powiedzenie "chytry dwa razy traci", dlatego tak jak wcześniej pisałem, zapłać 50% więcej za części ale śpij spokojnie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do kupna BMW 325 ix E91 http://otomoto.pl/bmw-325-xi-navi-serwis-full-opcja-alu-top-C33395924.html nr VIN wbavt11020kw07052. Może ktoś z szanownego grona ma dostęp do sprawdzenia historii pojazdu, albo może ktoś oglądał ten samochód i może powiedzieć coś więcej na jego temat. Dzwoniłem do ASO ale tylko dowiedziałem się, że większy przebieg nie został odnotowany. Proszę o jakiekolwiek sugestie. Pozdrawiam.

 

*****************

Bylem oglądać, coś nie tak z silnikiem 218kM a przyspiesza jak żółw i jeszcze coś nie tak z silnikiem wydobywa się jakiś głośny świst gwiazd z filtra oleju. Samochodem nosiło po całej drodze najbardziej tył, zawieszenie przód tłuklo nie milosiernie. Był malowany lewy błotnik i drzwi od pasażera, chociaż na oko nic nie było widać, tylko czujnik lakieru pokazał. Zrobiłem ponad 1000 km i lipa.

Jutro jadę po 530 i 525 tez pod poznań Gosiu ma 2 szt piątek mam nadzieje ze coś wybiorę. http://allegro.pl/jedyna-e60-3-0i-hed-up-navi-xenony-rude-skory-full-i4513566483.html nr VIN: B609570

Edytowane przez Przemall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.