Podłączam się pod temat. W garażu xDrive, silnik 1.8d 105kW w automacie. Autem jeździ żona, która często porównuje pracę skrzyni biegów u siebie w x1 do mojego auta (automat 7 biegów, DSG). Mówi, że u mnie jakoś lepiej zmieniają biegi. Wiadomo, że nie uzyskam takiej płynności jak w 2-sprzęgłowej, ale zastanawiam się nad chipowaniem. Bardziej chodzi mi o komfort jazdy niż osiągi silnika, chociaż wiadomo jedno zależy od drugiego :) Czy podniesienie mocy niesie jakieś zagrożenie dla napędu i sprzęgła w tej wersji? Jakie efekty w pracy skrzyni automatycznej uzyskam? Czy większy moment spowoduje płynniejszą zmianę biegów i przy niższych obrotach? Może ktoś opisać efekt jazdy przed i po? Tak w praktyce, jakie zmiany będą? Jaki warsztat polecacie w okolicach Poznania, Leszna?