Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

..


Tak na marginesie - olej w Xdrive już wymieniałem ale .. warto zajrzeć też do dyferencjałów ..

- Przód jest dość łatwo ogarnąć ( ok. 0.8 litra oliwy 75W140 - kupiłem z Liqui Moly + dodałem jeszcze ten środek do powłoki ceramicznej ) STRASZNY ŻUR wylałem .. straszny ... Od dołu jest korek spustowy a od lewego koła ( strona kierowcy ) między osłonami koło przegubu ładnie wchodzi klucz z przedłużką a potem strzykawa z wężem gumowym do napełnienia ..


Gdzie znalazłeś informacje, ze olej do dyfra to 75w140? Bo ja znalazłem tylko info, ze do mostu ze szpera 75w140, a bez szpery 75w90. I chciałem zapytać jaki dodatek dolewales do oleju?

Sam wymieniałeś olej w skrzyneczce xdrive czy robiłeś to w serwisie? Bo oryginalny olej kosztuje około 140zl za litr i niby wymiana jest prosta, ale jeszcze się za to nie brałem.

"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

Gdzie znalazłeś informacje, ze olej do dyfra to 75w140? Bo ja znalazłem tylko info, ze do mostu ze szpera 75w140, a bez szpery 75w90. I chciałem zapytać jaki dodatek dolewales do oleju?

Sam wymieniałeś olej w skrzyneczce xdrive czy robiłeś to w serwisie? Bo oryginalny olej kosztuje około 140zl za litr i niby wymiana jest prosta, ale jeszcze się za to nie brałem.

 

Info o lepkości w katalogu doboru oleju w Liqui Moly

https://liqui-moly.pl/katalog-doboru-oleju/#oww:/api/v1/oww/1001/POL/POL/1/1357ff763462e849/b518658dc6b5ec1c/5990085bd850c825d785c4b86d9c9792/

Dodatek to ten co sprzedają do mostów

https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-oleju-przekladniowego/4


Olej w Xdrive wymieniałem w warsztacie GearMar w Częstochowie razem z wymianą dynamiczną oliwy w ZF6HP26 .. ( 300 zł biorą ale przy kombo zawsze coś tam się da dogadać ) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziekuje. Fakt, ze wymieniał będę dopiero na początku roku jak będę wymieniał olej w silniku (interwał roczny bo robię max 10tys rocznie) ale wole już zakupić i mieć przygotowane na serwis.
"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
..

Gdzie znalazłeś informacje, ze olej do dyfra to 75w140? Bo ja znalazłem tylko info, ze do mostu ze szpera 75w140, a bez szpery 75w90. I chciałem zapytać jaki dodatek dolewales do oleju?

Sam wymieniałeś olej w skrzyneczce xdrive czy robiłeś to w serwisie? Bo oryginalny olej kosztuje około 140zl za litr i niby wymiana jest prosta, ale jeszcze się za to nie brałem.

 

Info o lepkości w katalogu doboru oleju w Liqui Moly

https://liqui-moly.pl/katalog-doboru-oleju/#oww:/api/v1/oww/1001/POL/POL/1/1357ff763462e849/b518658dc6b5ec1c/5990085bd850c825d785c4b86d9c9792/

Dodatek to ten co sprzedają do mostów

https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-oleju-przekladniowego/4


Olej w Xdrive wymieniałem w warsztacie GearMar w Częstochowie razem z wymianą dynamiczną oliwy w ZF6HP26 .. ( 300 zł biorą ale przy kombo zawsze coś tam się da dogadać ) :wink:

Do dyfra w x3 powinien byc 75w90, do aut ze szpera 75w140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produktów LM używam od jakichś 5 czy 6 lat ... wszystkie auta i motocykle dostają wszelkie płyny z Liqui Moly ..

Oleje i chemia od nich jest BARDZO dobra .. Ceratec czy preparaty do czyszczenia wtrysków, płukanki silnika i do motocykli i aut ..

Motocykl torowy ( RN22 teraz GSXR1000 ) i drogowy Aprilia RSV4 dostają oleje z rekomendacji LM i nigdy ale to nigdy nie miałem jakichkolwiek złych czy nawet problematycznych sytuacji ...

RN22 to bardzo wymagający motocykl a 3 sezony torowe przelatał na 10W50 z LM Street-race .. RSV4 ( a kupiłem nową ) od razu po pierwszym 1000 km w kanał poszedł ten ich Castrol czy inny Eni i zalałem LM ... tak że nie mam podstaw nie ufać temu co pisze na ich stronie i tak jakoś do niemieckiego auta wolę lać niemieckie produkty .. ale to tylko moje zdanie ..


ALE >>> żeby temat wyjaśnić to jutro zadzwonię do przedstawiciela i do działu technicznego i zapytam dlaczego zalecają 75W140 .. CHOCIAŻ >> nie wiem czy w olejach do przekładni różnicowych stosowany jest taki standard jak w olejach silnikowych bo np. w olejach do zawieszeń 5W Ohlinsa to zupełnie co innego niż 5W LM czy 5W Motula tudzież innego Ipona czy Millersa ..


P.S.

Z tego co widzę to 75W140 jest zwyczajnie oliwą o niby lepszych parametrach i do motorsportu ( może dlatego rekomendują do 286 KM ) które ma już swoje lata i przebiegi ...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

75W140


Olej przekładniowy 75W140 zalecany jest do mocno obciążonych dyferencjałów w których producent dopuszcza taką lepkość lub taka stosuje.

Olej przekładniowy o bardzo uniwersalnym zastosowaniu stosowany również do motorsportu. Cechują go bardzo dobre właściwości EP. Olej przekładniowy 75W140 został skomponowany z syntetycznych olejów bazowych i specjalnie wyselekcjonowanych dodatków.



Właściwości oleju przekładniowego : 75W140

Olej przekładniowy i jego klasyfikacja lepkościowa wg. SAE (SAE J306)

Maksymalna temperatura dla lepkości 150,000 cP wg. ASTM D 2983 : -40 st.C

Lepkość w 100st.C wg. ASTM D 445 : min. 24,0 cSt max. < 32,5

Musi utrzymać lepkość po 20 godzinach w teście CEC L-45-A-99

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


75W90


Olej przekładniowy 75W90 zalecany jest do wielu manualnych skrzyń biegów oraz dyferencjałów w których producent dopuszcza taką lepkość lub taka stosuje. Przeznaczony jest do stosowania wszędzie tam, gdzie mogą występować przeciążenia udarowe. Jest to olej przekładniowy o bardzo uniwersalnym zastosowaniu, o doskonałych właściwościach przenoszenia obciążeń sprawdzających się w różnych temperaturach otoczenia. Olej przekładniowy 75W90 wyróżnia się doskonałą stabilnością termiczną, wysokim wskaźnikiem lepkości i doskonałymi właściwościami również w niskich temperaturach.



Właściwości oleju przekładniowego 75W90

Olej przekładniowy i jego klasyfikacja lepkościowa wg. SAE (SAE J306)

Maksymalna temperatura dla lepkości 150,000 cP wg. ASTM D 2983 : -40 st.C

Lepkość w 100st.C wg. ASTM D 445 : min. 13,5 cSt max. < 18,5

Musi utrzymać lepkość po 20 godzinach w teście CEC L-45-A-99

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No przeciez masz napisane...75w90 do ubciazen udarowych, takie masz u siebie dyfry, 75w140 do przekladni plytkowych, szpera bmw. Ja mam szpere mechaniczna quaife w Alpinie i tam producent zaleca 75w90.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKI ... nie ma problemu .. na pewno wiesz co i jak ... ;)


Ja dzwoniłem dzisiaj najpierw do PL... potem po wielkich trudach (najpierw przez telefon) dobiłem się mailem na dział techniczny do DE ...


W przypadku X3 nie ma to zupełnie żadnej różnicy .. można 90 ale u nich na testach wyszło że 75W140 jest oliwą lepiej działającą w tym sprzęcie jakim jest X3 .. więc zalecają tą ....

Parametr zimowy czyli 75W jest ten sam ... parametr W140 powoduje że olej utrzymuje swoje właściwości w WYŻSZYCH temperaturach .. a cała reszta w X3 nie ma zupełnie żadnego znaczenia... Normę ( GL5 ile dobrze pamiętam ) spełnia dokładnie tą samą co 75W90 ..

Reasumując >> w przypadku 75W140 olej znosi lepiej wyższe temperatury pracy - czy obciążenia udarowe czy nie >> oba działają tak samo .. Stawia nieznacznie większe opory jednak w wysłużonych mechanizmach jest to zalecane a same normy mają zawsze widełki i ten mieści się gdzie trzeba...

Dodatek MSO2 jak najbardziej zalecają ( tam gdzie nie ma płytek naturlich, czyli w X3 pasi ) .. a Niemiec tak na prawdę to zasugerował że w konstrukcjach z tych lat gdzie auto ma 200.000 km z przodu jak nie więcej, sama fabryka powinna zalecać olej o większej lepkości .. ale polityka jest polityka i z tym nie ma dyskusji ..


Tak że >> chce ktoś taniej ma 75W90 .. lubi jechać jak przystało na 3.0sd do tego jeszcze w upały i terenie górzystym ( np. Chorwacja itp ) .. 75W140 z LM to w zupełności odpowiedni wybór ;) ..


edit..

Może Moderator wydzieliłby te parę postów i zrobił inny temat bo w sumie zahaczamy o Xdrive .. ale jednak deko spam się nam tu zrobił :cool2: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po robocie ;) ...

 

kupiłem dwie felgi od naszego klubowicza oraz 4 nowe opony.

będzie zestaw 4x felga E8J x 18 oraz 4x 235/50/18.

dodatkowo wymienię olej w skrzynce i zobaczymy dam znać.

 

Biegusiem na jakiś podnośnik czy kanał, latarka, koła tylne w górę ( jeśli kanał ) i NATYCHMIAST skontroluj koronki ABS zakładane na tylne przeguby ... TO JEST MASAKRA ... Sprawa wygląda tak że przegub rdzewieje, puchnie strasznie i rozciąga koronkę która zaczyna TRZEĆ o czujnik .. auto pokazuje błędy, czujnik szlag trafia ( powoli ale jednak ) koronka wyciera się i od razu widać gdzie problem .. A Xdrive CZYTA przecież obroty kół i jak się różnią błędne odczyty ze zniszczonych koronek no to jest lipa ..

Dlatego kola w górę i kręcić trzeba patrząc czy jest przytarta i jak skorodowane jest to wszystko ....

Pierwsze objawy powolnej śmierci tego systemu to właśnie BŁĘDY ciśnienia .. potem już ABS świeci i reszta ( kiedy już jest po herbacie ) .. Wtedy od razu czujniki a w wielu przypadkach półosie bo obudowa przegubu jest tak zniszczona że jest po ptokach :evil: ...

Przednia koronka jest na łożysku .. tam już ciężej to skontrolować ..


Tak czy inaczej >> robota z tyłem spoko .. trzeba mieć zaplecze warsztatowe bo wybijanie półosi, demontaż i montowanie wahaczy, odkręcenie amora, zdjąć trzeba tłumik z gum żeby wymontować lewą półoś, odkręcić drążek stabilizatora .... ale spoko ...

Gorzej sam przegub i koronka .. korozja straszna .. czyszczenie jest upierdliwe bo nie można przesadzić żeby nowa koronka łanie siadła.. Na szczęście nabijanie to bardzo łatwa sprawa, idzie delikatnie pukać w pierścień i siada precyzyjnie i bez jakichkolwiek znaków .. idealnie ...


Poduchy przodu to inny temat >> ale też poszły super .. i auto jeździ jakby płynęło :mrgreen: ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegusiem na jakiś podnośnik czy kanał, latarka, koła tylne w górę ( jeśli kanał ) i NATYCHMIAST skontroluj koronki ABS zakładane na tylne przeguby ... TO JEST MASAKRA ... Sprawa wygląda tak że przegub rdzewieje, puchnie strasznie i rozciąga koronkę która zaczyna TRZEĆ o czujnik .. auto pokazuje błędy, czujnik szlag trafia ( powoli ale jednak ) koronka wyciera się i od razu widać gdzie problem .. A Xdrive CZYTA przecież obroty kół i jak się różnią błędne odczyty ze zniszczonych koronek no to jest lipa ..

Dlatego kola w górę i kręcić trzeba patrząc czy jest przytarta i jak skorodowane jest to wszystko ....

 

I to rozwiązało Twoje podszarpywanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Hej, witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum. Zeszłej soboty stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW 3 G21 320d xdrive i hamulcami M. Jako, że auto było przejęciem cesji leasingu, a poprzedni właściciel nie jeździł nim od maja, jest wciąż na letnich oponach – 225/45 R18 przód i 255/40 R18 tył. Szukam opon na zimę i jestem trochę zagubiony.


Czy mogę wsadzić do tego auta opony NIE run flat (na zimę podobno zwykłe opony dają zauważalnie lepszy komfort) o tych samych rozmiarach przód/tył? Pamiętająć o tym, że jest to napęd xDrive i hamulce M :roll: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, możesz wsadzić bez run flat, a także opony o jednym rozmiarze. Istotna w tym wypadku jest średnica koła.

W obecnej konfiguracji masz 0,3% (2mm) różnicę między tyłem a przodem - 659 mm vs 661 mm, akceptowalne dla xdrive.

Jeśli wsadzisz 18, to hamulce możesz wykreślić z tego równania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem jeszcze wielu okazji, żeby sprawdzić. Auto mam od 1.5tygodnia z czego 95% czasu spędziło jednak na asfaltowych drogach. Wjechałem raz do lasu i przez błoto spokojnie przejechał. Zaparkowałem też w lesie na liściach, które przykrywały grubą warstwę błota. Też wyjechał bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Chciałbym podłączyć się pod temat opon z moim pytaniem.

Jestem szczęśliwym posiadaczem x3 e83 3,0d z 2006r aktualnie jeżdżę na felgach rozmiar 19’ z oponami goodyear eagel coś tam 245/35/19 trochę słabo to wygląda (optycznie małe kola). Myślałem żeby założyć teraz 4x Bridgestone Weather Control A005 102V XL 245/45/19 (wielosezonowe). Czy taki rozmiar opony będzie odpowiedni do mojego samochodu?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za kosmiczne opony...

Ty masz mieć gumę 235/45 przy R19. Jak masz na tyle szersze felgi to na tył 255/40.

Przy tych twoich oponach to masz teraz dziurę w nadkolu na pół metra pewnie.

 

No jest dziura dlatego muszę pozbyć sie tych opon, okazyjnie kupiłem za granicą felgi razem z nowymi oponami i tak wyszło ... :/

Rozumiem ze na tabliczce w samochodzie niema takiego rozmiaru ale czy to rzeczywiście rozmiar 245/45 przy 19 będzie robił duży problem ?


Sorry nie znam się , dlatego wole pytać ludzi którzy mają o tym pojęcie niż samemu podjąć decyzje o zakupie. porostu zastanawiałem sie czy przy szerokości 235 nie będzie za bardzo odstawać felga od opony przy tych 19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.