Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

No faktycznie ma być 255/55, z pamięci szukałem.

Te co posłałeś mają dziwnie niskie klasy E i E. Nie wiem czy na to zwracać uwagę.


Znalazłem jeszcze coś takiego z Runflat

https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-wintercontact-ts-860-s-255-55-r18-109-h-run-on-flat-xl#258096986

i

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ultra-grip-255-55-r18-109-h-xl---mfs/216584628

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o opony czy felgi? Jakiś badziew wybrałem czy co

 

Ja mam inna filozofie. Dla mnie opony i felgi to jedna z wazniejszych rzeczy w aucie poza hamulcami etc. X5 to ciezkie auto i wg mnie pakowanie taniego, chinskiego [bAD], od ktorego ma zalezec moje bezpieczenstwo w postaci hankooka to jak isc na strzelanine z nozem, w dodatku tempym :) Co do felg sie nie wypowiem, bo nie znam a na marketingowe frazesy dawno si enie nabieram :)

Poszukaj Goodyeara, Continentala, Pirellek, czegos z topowych marek. Ktos powie,ze skoro X5 E53 stare auto, to nie warto pakowac takiego siana w opony - jego wybor. Jak wspomnialem, mam inna filozofie po tym, jak zalozylem stare uzywane opony i zaliczylem gonga ;)

Hankooki ida na pierwszy montaż w audi. Używane opony to zupełnie inna historia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuję znaleźć oryginalne felgi bmw do X5 (Nowe) to jest lipa. Dużo używek tylko.

Jaka jest przewaga oryginalnych BMW w porównaniu np. z tymi:

https://allegro.pl/oferta/18-felgi-5x120-bmw-x1-x3-x4-x5-x6-insignia-8548512266


Jeszcze w kwestii parametrów, do E70

- osadzenie powinno mieć 46 czy jest jakiś dopuszczalny zakres?

- podobnie z otworem centralnym, ile powinien wynosić, jakiś zakres?

- szerokość powinna wynosić 8,5'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres jest spory... samo et mocno powiązane jest z szerokością felgi. Na 8j maksymalnie 245 8.5 szersze..

Otwór 72.5mm


Jeśli na zimę kół potrzebujesz Mam styl 320 8j 18 et30 na 100% pasują do x5

Odradzbym zamienniki że względu na konieczny pierścień centrujacy który często jest plastikowy... I może powodować drgania na kierownicy kolejnym utrudnieniem jest wykonanie zbieżności na takich kołach w felgach bmw są specjalne otwory na narzędzie do geometrii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

właśnie z ciekawości zmierzyłem wysokość moich opon.

W moim 530xi mam 225/50/17 (indeksy Y, 98XL), 4x nowe opony (bez homologacji). Ciśnienie zgodnie z tabliczką (przód 2,4, tył 2,8). Zainspirowany wątkiem zmierzyłem u mnie wysokość opon ... i mam dużą różnicę pomiędzy przodem a tyłem.

Wysokość opony z przodu (pomiędzy ziemią a dolną krawędzią felgi) - 8,1 cm

Wysokość opony z tyłu (pomiędzy ziemią a dolną krawędzią felgi) - 8,6 cm (!).

Czyli promień, po którym się poruszam jest o 5mm inny! A wynika to z różnicy ciśnienia w oponach, faktycznie przód się bardziej ugina niż tył.


Czy macie tak samo? Jak xDrive to odbiera? Czy 'z góry wie', że powinna być o tyle różnica w prędkości osi?


Dodam, że pomiar wykonałem suwmiarką, kilkukrotnie. Obwód kół jest praktycznie identyczny (mierzyłem taśmą, tutaj trudno mi było o taką dokładność). Wysokość opon 'luzem', bez obciążenia na równym ciśnieniu jest identyczna.


Pozdrawiam,

W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli promień, po którym się poruszam jest o 5mm inny! A wynika to z różnicy ciśnienia w oponach

 

Nie rozumiem. Mierzysz jak samochód stoi i mówisz o różnicy prędkości???

Zmierz w czasie jazdy i napisz co ci wyszło.


Już kiedyś pisałem, że mierzenie opon, średnicy, promienia, obwodu, na zdjętych kołach czy założonych jest niemiarodajne, a nawet bez sensu. Istotne jest jak opony zachowują się podczas jazdy, przy różnych prędkościach, a szczególnie istotne są różnice w zachowaniu opon pomiędzy osiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.


Tak, mierzę jak samochód stoi. Na tej podstawie wyznaczam różnicę w promieniach okręgów, po których porusza się samochód. Przyjmuję, że w przypadku ruchu jednostajnego różnice będą takie same.

Doceniając potęgę diagnostyki BMW pozwolę sobie zapytać - jest jakaś możliwość zmierzenia w czasie jazdy? Mam dostęp do INPA oraz ISTA.


Pozdrawiam,

W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako nowicjusz mam problemy z interpretacją Twojego wpisu.

Nie wiem, czy twierdząc 'a zakręt to co (...), oś przód i tył nie pokonuje tej samej drogi w tym samym czasie' podważasz 40 tutaj napisanych stron o doborze opon do xDrive (+ niezliczone wpisy w innych wątkach)?


A może oczekujesz dyskusji o fizyce i mojej odpowiedzi 'zgadza się, mój błąd. W ogóle pominąłem tutaj mechanikę kwantową. Pewnie Heisenberg przewróciłby się teraz w grobie, gdyby tylko wiedział o moim istnieniu. Poza tym sam pomiar nie ma sensu - nie jesteśmy w stanie zrobić tego dokładnie, wszakże jesteśmy ograniczeni długością wykorzystywanej fali. A chcą zwiększać 'rozdzielczość' pomiaru zmniejszamy długość fali, lecz wtedy rośnie jej energia. A przecież wiadomo, że sam pomiar wpływa na badany obiekt, czyli ... Poza tym, mówiąc o czasie trzeba byłoby ustalić jednego obserwatora. Jeżeli oczywiście będziemy czas rozważać, wszakże jego istnienie nie jest już pewnikiem'. Oczywiście tutaj mógłbyś napisać, że takie rozpatrywanie nie ma sensu. Przecież przechodząc do skali makro Panowie Wilson i Penzias wykazali, że wszechświat wygląda we wszystkich kierunkach tak samo. Więc czymże ...

I rację przyznaję. Tak, zastosowałem uproszczenia. Każdy, obecnie znany nam model jest uproszczeniem rzeczywistości, dzięki temu potrafimy go analizować.


A może odpowiedziałeś mina zadane, czy jest (praktyczna) możliwość dokonania pomiaru w trakcie jazdy - tylko tego nie złapałem?


Jestem prostym człowiekiem, mieszkam na wsi. Jestem totalnie zaskoczony, że mam różne promienie wynikające z 'ugięcia' czterech, identycznych opon. Ale - skoro BMW zaleca różne ciśnienia, może tak (=różne promienie) powinno być? Będę wdzięczny za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Odpowiedziałem ci na błędne założenie z twojej strony, nie dorabiaj teorii jako swojej linii obrony.

Przyjmuję, że w przypadku ruchu jednostajnego różnice będą takie same.

Nie są takie same między osiami. I tyle.

Co do tematu, to najlepiej trzymać się tego co zaleca producent - rozmiar i homologacja opony, oczywiście są zwolennicy jazdy na oponach bez homologacji BMW przy napędzie xDrive. Temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

W kwestii opon - niestety na wiosnę kupiłem bez homologacji. Cztery nowe, w rozmiarach 'ze słupka'. Następne już kupię homologowane, ale zastanawiam się czy to już teraz muszę. Przejechałem sezon.


W kwestii założeń - czy różne 'ugięcia' na przedniej i tylnej osi są normalne - i także je macie? Argument o zakrętach mnie zupełnie nie przekonuje - na pewno zostało to uwzględnione w konstrukcji napędu, to nie jest amerykański samochód. Ponadto dla homologowanych opon droga także będzie różna. Mało intuicyjne wydaje mi się 'wyrównanie' promieni od osi do asfaltu podczas ruchu (gdy w stojącym samochodzie są różne). W takim przypadku promień zmieniałby się wraz z prędkością, czyli spodziewam się innych różnic przy 50 kmph a innych przy 150 kmph.


W kwestii praktyki - jak mogę (INPA / ISTA?) dokonać miarodajnych pomiarów w czasie jazdy? Faktycznie tak zrobię i napiszę, co mi wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak masz już cztery jednakowe, nowe opony, nie wymieniaj na te z homologacją. Pilnuj ciśnienia według tabelki i stanu ogumienia, nic się nie stanie z napędem. Co sezon wymieniaj na krzyż (jak masz opony asymetryczne) i będzie ok.

Ja w X3 E83 na takim ogumieniu bez homologacji BMW zarówno na letnich jak i zimowych zrobiłem bezawaryjnie 50 tyś km, kolega, który ją odkupił, dalej (oczywiście na kolejnym komplecie) nadal jeździ bezawaryjnie.

Teraz w X3 F25 mam letnie mieszane ogumienie i tu stosuję opony z homologacją BMW , zarówno w lecie, jak i w zimie (chociaż mam cztery jednakowe zimowe opony), bo mam runflat z powodu braku koła zapasowego. Święty spokój w cenie.

Edytowane przez bart 328
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Czyli reasumując jeżeli mamy cztery takie same felgi głębokość osadzenie i średnica to mogą być cztery takie same opony bez rekomendacji a jeżeli mamy przód inne osadzenie tył inne to opony tylko i wyłącznie z rekomendacja. Oczywiście w obu przypadkach wszystko zgodne z tabliczka na karoserii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jetem nowym użytkownikiem forum i pozdrawiam wszystkich.

Przeczytałem dokładnie cały temat dotyczący opon i xDrive. Mam zamiar kupić opony do x3 z homologacją dla BMW w rozmiarach 2szt 235/45/r19 i 2szt 255/40/r19. Opony zimowe jednego producenta i ten sam model. Na popularnym serwisie z oponami jest problem z skompletowaniem takiego zamówienia. Jak jest jeden rozmiar z homologacją to drugiego brak. Może ktoś doradzi gdzie takie zestawienie kupić w Polsce. Zastanawiam się czy nie kupić felg r18 i wszystkich opon 235/50 r18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Twoja opcja 18 - świetny wybór. Na zimę zaleca się jednakowe (węższe) ogumienie. Oczywiście felgi jedna szerokość.

Poza tym, opony ROF nie dostają pod tyłku, felgi nie dostają po tyłku od zmiany co pół roku - same zalety. Dobre podejście :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zimowego,mieszanego ogumienia z homologacją BMW z tego co wiem, nie ma.

Dlatego twój wybór 4 szt jednakowych felg 18" i jednakowych opon na zimę jest dużo lepszy. Wyższy profil ogumienia przy 18" moim zdniem lepiej sprawdzi się w zimie.

Sam zarówno w X3 E83, jak i teraz w F25 LCI na lato mam mieszane 19" M pakiet, ale na zimę na spokojnie, 4 szt. jednakowych kół, ale nawet 17". Wygląd gorszy, ale nie przejmuje się kołami,błotem pośniegowym i dziurami, których nie widać często w zimie. I tak raczej w zimie nie jeździsz tak, jak w lecie, kiedy jest ciepło i sucho, więc też to gorsze prowadzenie dla mnie nie jest problemem.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję za radę z dynamicznym pomiarem prędkości kół.


Pomiary z ISTA - jechałem do 110 kmph, różnice w prędkości kół nie przekraczały 0,5 kmph. Generalnie były w zakresie 0,2 - 0,3 kmph.

Czy są to dobre wartości? Czy w takim przypadku xdrive stara się 'wyrównać', czy traktuje to jako normalną sytuację i nie przerzuca napędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.