Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z tym się nie zgodzę, na osi muszą być takie same, lecz na przedniej inna na tylnej inne - nie widzę tu problemu. Bardziej chodzi o obwód kół przód - tył

 

Chyba kolego zaszalales z ta opinia ze przód i tył inne mogą być

Moim zdaniem NIE MOGĄ BYĆ


inny bieżnik z przód i inny z tylu -zły pomysl

 

Jeżdżę tyle czasu na inny oponach przód i tył i jakoś xdrive ma się dobrze... Ważne żeby koła-opony zgadzały się z tabliczką BMW

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie, to że jakoś tam jeździsz to nie znaczy, że tak ma być. Na czym opierasz swoją wiedzę?

Ogumienie mieszane w xDrive to takie same opony + homologacja BMW, inaczej napęd będzie siadał, nie po 500 km to pioźniej.

Opublikowano

Kolego

Pisalem o wypowiedzi kolegi Skimira ze jesli przód i tył różni się :marka, modelem lub bieżnikiem to wg mnie jest problem i XDrive padnie

Nie pisze o dwóch szerokościach opon typu przód węższe tył szersze co przy odpowiednim dobraniu powoduje taka sama średnice kol na obu osiach co BMW ma wypisane na tabliczce znamionowej i dopuszcza do uzytku

Na końcu mojej wypowiedzi wyraznie o tym pisze

Opublikowano

Mieszać oponami przód i tył może każdy na własne ryzyko. Trudno polecać komuś takie rozwiązanie bo później płacz - „choinka na desce co robić”.


Fakt, faktem, można trafić zestaw różnych opon, które będą poprawnie pracować ale to już przypadek/szczęście. Choć gdzieś widziałem na jakimś zagranicznym forum jak goście się wymieniali informacjami o różnych zestawieniach (bez homologacji) które działają bez problemu - na ile, nie wiem. Eksperymenty tutaj mogą być kosztowne.


Więc najlepiej robić tak jak trzeba a nie kombinować


Choć ja miałem zestaw mieszanej szerokości - Nokian Z-line, bez homologacji (ale zgodnie z rozmiarówką z tabliczki w samochodzie). Zrobiłem od zakupu (bo z takim zestawem kupiłem samochód) około 50kkm i nic x-drive nie dolega.

Opublikowano
Nie, to że jakoś tam jeździsz to nie znaczy, że tak ma być. Na czym opierasz swoją wiedzę?

Ogumienie mieszane w xDrive to takie same opony + homologacja BMW, inaczej napęd będzie siadał, nie po 500 km to pioźniej.

 

To tak jak pisałem wcześniej jakie mam opony, na nich już zrobione z 70 tyś, jeśli BMW produkowały by napęd który miał by się zepsuć ot tak przez markę opon to szczerze w to wątpię, z awariami xdrive raczej wiąże sie brak wymiany oleju w skrzynce, wiecie kupili auto z przebiegiem 230 tyś nigdy olej nie bym wymieniany, i xdrive szarpie, a oczywiście winowajcy szukają w oponach.


Nie twierdze ze mogą być różne rozmiary itp Ale nie widzę problemu w różnych markach i bieżnikach, aby nie kupować chinoli. Przód i tył mam opony klasy premium więc może dlatego nie ma problemu z nimi.

Opublikowano

Najpierw kolega Piotr pyta o opony a później z cała stanowczością stwierdza ze ponad 70 stron postów ludzie piszą bajki bo u niego są założone przód vel tył różne bieżniki i auto jeździ.

Kolego Piotrze.Ludzie piszą tu wiele postów i jesli byś się wczytał to wiedziałbyś ze np.

Moje auto 640xd z 2016 roku 55000km salon Polska ,nie jakiś kręcony przebieg

Potwierdzony fakturami i ASO

Oryginał opony dwie szerokości 20” zgodnie z tabliczka znamionowa

Skrzynka bez powodu padła przy przebiegu 54000km

Rozpadły się łożyska

Jesli u Ciebie ktoś założył różne szerokości i różne bieżniki na osiach to gratuluje

Ale jesli pojeździsz trochę i skrzynka padnie to nie pisz pytania gdzie to naprawić

Poza tym w ponad 20 modeli BMW z XDrive występują różne modele XDrive

Skoro ponad 70 stron postów i informacji nie robi na Tobie wrażenia i/lub ich nie przeczytałeś dokładnie to…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega Piotr najpierw pyta o opony a okazuje sie ze jest expertem....

Wy juz przestancie dawac mu POPRAWNYCH odpowiedzi, ja z tego zyje, od 14tu lat naprawiam reduktory, przewaznie takich co sadzili, ze moga sobie zakladac rozne opony... Szczegolnie w e83.

Opublikowano

Masz racje Krzysiu

Próbowałem się powstrzymać od komentarzy ale ….

Opublikowano

No przepraszam że Was uraziłem...


Nie jestem ekspertem, zapytałem o opony, nie dostałem odpowiedzi tylko nagonkę ze jak to OPONY INNE? Mam kupić jedynie z homologacja BMW i już bo inaczej auto mi wybuchnie!


Wytłumacz mi więc jakim cudem tyle km przejechane bez usterki?! Opony zużyte z przodu od hamowań, zakrętów itp... Była okazja kupić prawie nowe na przód, tylko oto zapytałem. Odpowiedzi nie otrzymałem, a ja wam tylko powiedziałem ze jazda na innych oponach na osiach nie powoduje usterki xdrive u mnie od wielu km.


Jeżdżone było od prawie nowych opon, przy innych średnicach nie można było przekładać, a wiadomo że przednie się szybciej zużywają.


Dziękuje wszystkim za cenne komentarze.


Pozdrawiam, bez urazy.

Opublikowano

Kolego

Jesteśmy chyba z tego samego miasta

Nie chce Cię broń … krytykować


Chodzi tylko o to ze my jesteśmy podłączeni pod ten post zapewne setki osób

Czytamy w koło te same pytania i te same odpowiedzi

Ja i zapewne wiele osób ciagle powtarza:

Jesli masz 4 opony ten sam rozmiar :

Kupujesz 4 takie same tzn rozmiar firma bieżnik

I czy runflat homologacja to nie musi być koniecznie

Natomiast jak masz np oryginalnie 20” przód wąskie a tył szersze

To wszyscy użytkownicy zalecają homologowane, niektórzy nawet runflat

i na 100% przód i tył musi być tej samej firmy i ten sam bieżnik

A jesli Ty masz przód np michelin a tył np pirelli to tylko się cieszyć ze XDrive działa bo:

Średnica kol przód i tył ma być taka sama

A michelin robi swoją średnice a pirelli swoją a Dębica swoją

I bieżniki w jednej a drugiej firmie są inne

Opublikowano
Czyli Panowie mając E46 2004r 330xd sedan odpowiedni rozmiar opon to przód 235/45 R18 tył 255/40 R18 ??
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Czyli Panowie mając E46 2004r 330xd sedan odpowiedni rozmiar opon to przód 235/45 R18 tył 255/40 R18 ??

Nie. Odpowiedni to 225/40 + 255/35 jak masz felgi 8+8,5

Opublikowano
Witam. Szybkie pytanie, mam koła 19"x8.5" z oponami 245/45/19, na wszystkich kolach, jakie mają być ciśnienia w oponach, aby nic nie działo się z xdrive-m?
Opublikowano
witam panowie mam takie pytanie w bmw g30 520d xdrive planuje niebawem wymienic kola i opony na lato. Planuje zalozyc kola 8j19 i 9j19 i nowe opony goodyear 275/35r19 245/40r19 model assymetric 3 i pytanie o xdrive i wlasnie opony czy moze byc na przodzie rok produkcji 2022 a tyl 2021? opony oczywiscie z homologacja bmw.
Opublikowano
Takie same w każdym kole

 

No raczej nie. Przeważnie ciśnienie przedniej osi jest inne niż tylnej.

Osobiście nie znam samochodu w którym byłyby jednakowe na obu osiach.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Takie same w każdym kole

 

No raczej nie. Przeważnie ciśnienie przedniej osi jest inne niż tylnej.

Osobiście nie znam samochodu w którym byłyby jednakowe na obu osiach.

To otwórz instrukcję next time.

PtBQWer.png

Opublikowano
Ostatecznie zdecydowałem się zregenerować skrzynkę VTG. Miałem objaw na ciasnym rondzie przy mocno zagrzanym silniku: stuki i szarpanie. Niewielkie ale mnie to denerwowało. Przebieg 140 tys wiec i tak niedługo skrzynka by padła. Po regeneracji w Częstochowie wszystkie objawy zniknęły a trakcja poprawiła się. Zdecydowanie odradzam posiadanie xdrive chyba że mieszkasz w górach i bardzo ostro jeździsz. Dla normalnych kierowców xdrive jest niezauważalne a generuje same kłopoty: wymiana oleju w skrzynce, naprawa skrzynki co 100-200 tys, dbanie o równomierne zużycie kół.
George Wind
Opublikowano

Ja jeździłem służbowa F10

350tys od nowości w firmie


Silnik 3,0d

Skrzynia automat

XDrive

WSzystko bez remontu zrobiło 360tys km i jeździ dalej

Opublikowano
To otwórz instrukcję next time.

Otworzyłem i ...

http://booli.no-ip.info/BMW_X3.gif


Ciekawe, że to samo auto X3, ten sam silnik 3.0i, ten sam rozmiar kół 235/55R17 i różne ciśnienia w różnych instrukcjach.

W jednej 2,2/2,2 bara i 2,2/2,6 bara przy zwiększonym obciążeniu a w drugiej 2,0/2,2 bara i 2,2/2,6 bara przy zwiększonym obciążeniu (przód/tył)


PS

Nie mogę coś wrzucić obrazka, ale wziąłem go z polskiej instrukcji zamieszczonej w tym wątku - można zajrzeć

Opublikowano
To otwórz instrukcję next time.

Otworzyłem i ...

http://booli.no-ip.info/BMW_X3.gif


Ciekawe, że to samo auto X3, ten sam silnik 3.0i, ten sam rozmiar kół 235/55R17 i różne ciśnienia w różnych instrukcjach.

W jednej 2,2/2,2 bara i 2,2/2,6 bara przy zwiększonym obciążeniu a w drugiej 2,0/2,2 bara i 2,2/2,6 bara przy zwiększonym obciążeniu (przód/tył)


PS

Nie mogę coś wrzucić obrazka, ale wziąłem go z polskiej instrukcji zamieszczonej w tym wątku - można zajrzeć

 

Potwierdzam, E83 2007, 2.0D 110kW, koła 135/55R17, na tabliczce 2,0/2,2 bar przód/tył przy obciążeniu standardowym, przy zwiększonym 2,2/2,6 bar.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Ostatecznie zdecydowałem się zregenerować skrzynkę VTG. Miałem objaw na ciasnym rondzie przy mocno zagrzanym silniku: stuki i szarpanie. Niewielkie ale mnie to denerwowało. Przebieg 140 tys wiec i tak niedługo skrzynka by padła. Po regeneracji w Częstochowie wszystkie objawy zniknęły a trakcja poprawiła się. Zdecydowanie odradzam posiadanie xdrive chyba że mieszkasz w górach i bardzo ostro jeździsz. Dla normalnych kierowców xdrive jest niezauważalne a generuje same kłopoty: wymiana oleju w skrzynce, naprawa skrzynki co 100-200 tys, dbanie o równomierne zużycie kół.

 

Czy powiedzieli co wymienili ? Jaki koszt byl ? Mi mechanik przy podobnych objawach mowi ze pewnie tarczki do wymiany. Poszarpuje/postukuje przy ruszaniu na skreconych kolach w tylnym moscie. Kiedy chcesz zapisc plynnie 2jke to łupniecie jakby spina na skrzyni byla mocna. Jesli zrobisz pomalu i z wyczuwalna przerwa to jest ok. Bez bledow, nowa zebatka, olej w vtg. Objaw podobny jak w jeepie kiedy byly zuzyte tarczki i trzeba bylo wiecej modyfikatora tarcia dolac do oleju mostu. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.