Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dokładnie to zrobiłem na początku lipca - przód został ok 5mm a tył założyłem nowy ( stare były na granicy znaczników - ok 2 mm) i tak zrobiłem Niemcy, Austria, Włochy , Francja ( wyjazd wakacyjny) - ok 4,5 tyś km i jakoś nic się nie dzieje- więc o co chodzi? - dodam jeszcze że na przodzie mam Hankook ventus a tyl falkeny. i nie jest to pierwszy raz - już tak kilkadziesiąt tysięcy km.
Opublikowano
dokładnie to zrobiłem na początku lipca - przód został ok 5mm a tył założyłem nowy ( stare były na granicy znaczników - ok 2 mm) i tak zrobiłem Niemcy, Austria, Włochy , Francja ( wyjazd wakacyjny) - ok 4,5 tyś km i jakoś nic się nie dzieje- więc o co chodzi? - dodam jeszcze że na przodzie mam Hankook ventus a tyl falkeny. i nie jest to pierwszy raz - już tak kilkadziesiąt tysięcy km.

 

No patrz a dzis przyjechal Klient z 4tym nowym kompletem 235/40 i 255/45 (z pamieci podaje) i bylo 2,5cm roznicy na obwodzie. Auto szarpalo i nie dalo sie jezdzic :) Zgodnie z tabliczka znamionowa... Znaczy masz farta albo juz nie masz xdrive i co bys nie zalozyl - nie poczujesz :lol:

Opublikowano

no fakt , coś w tym jest skoro taki długi temat, i tyle awarii - z ciekawości zejdę do garażu jak znajdę chwilę i zmierzę obwód przodu i tyłu. U mnie zawsze tył zużywa się szybciej stąd wymiana raz jednej raz drugiej osi. A tak na marginesie - jeżeli masz rację to oprócz objawów szarpania -jeżeli xdrive jest uszkodzony - powinno mi coś się wyświetlać na wskaźnikach?

..historia cd

Podjechałem do serwisu BMW i poprosiłem swojego opiekuna - historię przedstawiłem - wzięli samochód na podnośnik - podłączyli się , jakaś diagnostyka, adaptacja, wypiłem 2 kawki- i wszystko ok.

Nie mieli krytycznych uwag - napęd działa - co do różnych producentów opon - fakt - zwrócił mi uwagę ale bez paniki - pojeździć mogę do końca sezonu i wymienić na tego producenta co z tyłu, o obwody opon ( głębokość bieżnika) nie czepiał się - oczywiście wyłożył mi teorię itp ale wszystko jest ok.

Opublikowano

Koledzy ,

czytam te dyskusje i w sumie dochodzę do wniosku ,że skrzynia VTG MUSI paść w każdym X-ie . Nie da się utrzymać idealnego ciśnienia w opinach , zmieniać ciśnienia przy przewozie osób np. na tylnych siedzieniach i ładunku w bagażniku . Trzeba by przeliczać masę i dobierąc ciśnienie przy każdej zmiane pasażerów , tankowaniu paliwa jak przy starcie samolotu :mad2: . To nie jest realne niestety :( . Pytanie jest takie , po co w takim razie i jak działą adaptacja opon ( ten przycisk na desce rozdzielczej ) , który np. u mnie po wymianie opon zima/lato czasami się zapala . Opony idelanie takie same z identyczną głębokością bieżnika z ciśnieniem według tabelki .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widocznie opony nie sa takie same bo adaptacja to reset ustawien w dsc. Czyli pomiedzy zima a latem masz roznice w obwodzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie to zrobiłem na początku lipca - przód został ok 5mm a tył założyłem nowy ( stare były na granicy znaczników - ok 2 mm) i tak zrobiłem Niemcy, Austria, Włochy , Francja ( wyjazd wakacyjny) - ok 4,5 tyś km i jakoś nic się nie dzieje- więc o co chodzi? - dodam jeszcze że na przodzie mam Hankook ventus a tyl falkeny. i nie jest to pierwszy raz - już tak kilkadziesiąt tysięcy km.

Mój kumpel jeździł swoją X3 bezawaryjnie. Rozwalił oponę, stwierdził, że zaryzykuje i założył na tą oś dwie nowe.

Po krótkim czasie xdrive zwariował. Kupił komplet nowych opon 4 szt. i znowu cieszy się ixem.

Więc chyba ty masz dużo szczęścia :wink:

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Jeżeli po założeniu 2 nowych miałbym problemy napewno bym dokupił nowe na zużytą oś, ale skoro nigdy nic sie nie działo po prostu robie jak robie - pilnuję tylko rozmiaru i cisnienia. (przod 245/40/19 i 275/35/19
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byc moze soft f10 jest troszke inaczej napisany i nie masz problemów. Fakt jest taki iz mialem wiele f30 na reduktor a zadnej f10 jeszcze. Cos musi w tym byc, tak sadze.
Opublikowano
Byc moze soft f10 jest troszke inaczej napisany i nie masz problemów. Fakt jest taki iz mialem wiele f30 na reduktor a zadnej f10 jeszcze. Cos musi w tym byc, tak sadze.

 

Przeciez w obu przypadkach to ATC35l jest :) 80kkm per skrzynka i trzeba robic :) F01 bylo u nas sporo ale jest ich stosunkowo mniej do F30 czy F10, moze dlatego mniej robiles :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czołem Panowie.

Już kilka razy udzielałem się w tym temacie i trochę przygód i wiedzy o xdrive posiadam.

Mam e91 w xdrive, obecnie 4x225/45/17 jak fabryka na słupku nakleiła.

Chciałem założyć sobie oem 18 calowe - takie są o ile dobrze czytam naklejkę z rozmiarami tylko w mieszanej szerokości czyli 225/40/18 i 255/35/18.

Na razie spoko, ale pojawia się problem ceny za tylne kapcie z gwiazdką na oponie.

Jest kilka modeli (w sumie mało) i ceny zaczynają się od około 920 zł za sztukę.

Trochę dużo.

Teraz pytanie: czy ktoś mógłby polecić jakieś runflaty bezgwiazdkowe, które pomimo to trzymają wymiary i średnica nie będzie kosmicznie rożna na obu osiach?

Ze swojej strony mogę polecić Yokohamy v103s - miałem takie mieszane w poprzednim Bmw 225/45/17 i 255/40/17 i średnica różniła się o 1,2 mm czyli praktycznie nic.

Niestety cena za 255/35/18 z Yokohamy to około 1500 zł za sztukę wiec mnie to nie urządza.

Zatem może ktoś pomoże :)


Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pomoze, chcesz 18", kupuj tylko z "gwiazdka" bmw, ewentualnie sprawdz uniroyal rainsport 3, przeciez to taniej niz 3000zl za naprawe xdrive.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Bridgestone Potenza RE 050 A I RFT z gwiazdką masz za 750 zł szt. w rozmiarze 255/35 18".
Opublikowano

Hej

Wg tabliczki do X1 powinienem miec zimowe 225/50/17 94H runflaty. Ale sie uparlem na najnowszy model bridgestone i niestety runflaty produkuja poki co w tym rozmiarze tylko 98V. Pytanie czy moga byc? Ktos podpowie? Zadnych gwiazdek/homologacji na model tej marki jeszcze nie ma.


Druga sprawa to inny model tej firmy, nieco leciwy lm32 ale parametry zgodne z tabliczka i ROF, niestety homologacja MOE czyli mercedes tylko. No i nie wiem czy brac pod uwage. Cena super, kolo 1tys mniej niz inne.


Ale wolalbym jednak ten nowy model. Nie wiem co wybrac :|

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4x takie same felgi, kupuj dowolne opony. Juz w takie extremum jak MO by nie szedl.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ale wiesz, że nie zawsze nowy model opon jest lepszy?

Przykład bezkompromisowe ConiSporty 3, a np. 5. niebo a ziemia w zużyciu bieżnika.

Nie wspomnę o Michałach dwójkach i czwórkach.

Opublikowano
Ale wiesz, że nie zawsze nowy model opon jest lepszy?

Przykład bezkompromisowe ConiSporty 3, a np. 5. niebo a ziemia w zużyciu bieżnika.

Nie wspomnę o Michałach dwójkach i czwórkach.

 

Tak, wiem. Mam przyklad dunlop 3D ma lepsze opinie niz 4D


Niemniej Bridgestone LM32 maja etykiete F/C te nowe LM005 C/A i rzekomo LM005 jest testową rewelacją z zeszlej zimy.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Dzięki temu,że są jajca ze złymi oponami udało mi się kupić auto za 2/3 średniej ceny rynkowej.

Mieszkam w UK. Ktoś zostawił auto w rozliczeniu do komisu. Oni tutaj zwykle takie auta sprzedają bez dopieszczania. Byle szybko poszło.Wystawili tanio bo szarpie i stuka. Kupiłem, poczytałem tu na forum i w sieci,że to może być od opon. Były pozakładane jakieś chińskie i jeszcze złe rozmiary. Zaryzykowałem zakup dedykowanych Dunlop sp01 z gwiazdką.Drogie cholerstwo ale opłaciło się . Auto jeździ wyśmienicie. Nic nie stuka ani nie szarpie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czy będzie różnica w obwodzie koła, jeśli założę takie same 4 opony (225/45/18) na felgi m pakietowe w rozmiarze 18 cali (styling 400m)? Wiem, że tylna opona będzie bardziej naciągnięta, ale czy wpłynie to na obwód koła? Mam upatrzony komplet felg o takich samych parametrach (styling 281) i inny komplet felg m pakietowych (styling 400m) do f36. Te 400m wyglądają świetnie ale boje się o różnice w obwodzie koła.. Ktoś doradzi? Dziękuję bardzo:)
Opublikowano
Nie zakładaj jednakowych opon na felgi w różnych szerokościach.

 

Dzięki za wypowiedź. W takim razie będzie styling 281:)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
xDrive, który nie wybacza słabych opon - temat rzeka. Felgi kup oryginalne BMW a nie chinole. Masa tego na allegro. Edytowane przez Ponta
Opublikowano
Chodzi o opony czy felgi? Jakiś badziew wybrałem czy co

 

Ja mam inna filozofie. Dla mnie opony i felgi to jedna z wazniejszych rzeczy w aucie poza hamulcami etc. X5 to ciezkie auto i wg mnie pakowanie taniego, chinskiego gowna, od ktorego ma zalezec moje bezpieczenstwo w postaci hankooka to jak isc na strzelanine z nozem, w dodatku tempym :) Co do felg sie nie wypowiem, bo nie znam a na marketingowe frazesy dawno si enie nabieram :)

Poszukaj Goodyeara, Continentala, Pirellek, czegos z topowych marek. Ktos powie,ze skoro X5 E53 stare auto, to nie warto pakowac takiego siana w opony - jego wybor. Jak wspomnialem, mam inna filozofie po tym, jak zalozylem stare uzywane opony i zaliczylem gonga ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.