Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Ok.a przy tym et jest jeszcze jakiś luz do nadkola. Mam jakieś nieoryginalne felgi z zamazanym ET. Chciałbym makymalnie niskie ET żeby nie obcierało przy oponach 225/50/18. Może ktoś podesłač foto tyłu na kole 18 z et 34. Nie wiem czy są schowane w nadkola czy jeszcze można by było na dystans jakiś zastosować albo felgę z niższym ET.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Stoję przed wyborem dwóch samochodów BMW serii 3 GT i bardzo chciałabym na któryś z nich się zdecydować. Z racji tego, że to moje pierwsze doświadczenie z BMW będę Wam bardzo wdzięczna za radę i pomoc przy wyborze lepszej opcji. Oba samochody są w benzynie, mają napęd 4x4, pakiet M, i automatyczną skrzynie biegów.

1 opcja to używane 3GT 320i (184KM) z 2018r. z przebiegiem 24 tys km w cenie 170.000 zł (Dodatkowo w cenie zestaw kół zimowych). Ma super wyposażenie jednak z zewnątrz samochód jest trochę zniszczony. Podobno jeździ nim pracownik salonu. Mankamenty jakie zauważyliśmy: drobne ryski na lakierze, które prawdopodobnie zejdą przy polerowaniu; mocniejsze zarysowanie spojlera z tylu; była przeprowadzona naprawa szkody - zarysowanie boku (2 drzwi i wlew) widzieliśmy zdjęcia tego i nie wyglądało to strasznie ale wymagało to lakierowania. Zdziwiło nas rownież, że samochód nie posiada zaślepki na przednim zderzaku, co sugeruje, że był holowany. Dostaliśmy jedynie informacje, że zaślepka się zgubiła ale dołączą nową.

Generalnie samochód bardzo nam się spodobał oprócz wymienionych mankamentów..

2 opcja to nowa 3 GT 330i (252KM) w cenie 190.000 tys. Duży plus za większą ilośc KM. Jednak jeżeli chodzi o wyposażenie różni się od używanej brakiem panoramicznego szklanego dachu, gorszym nagłośnieniem i jasną skórą co w naszym przypadku też jest minusem i różnią się też okresem gwarancji. W nowym mamy gwarancje na 5 lat/100 tys. km a w używanym dodatkowo mamy pakiet repair inclusive 3 lata/200 tys. km

Różnica w cenie to 20.000 zł. i nie wiemy, na który samochód się zdecydować. Może macie jakieś spostrzeżenia w powyższym temacie? Będę wdzięczna za każdą sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zalecał;bym Ci rozpoznać sprawę gwarancji.

Napisałeś, ze zaczynasz przygodę z BMW, a więc zakładam, że też nie jesteś przyzwyczajony do pewnych zapisów i może nie do końca wiesz co oznaczają pewne usługi.

Chodzi o to, że jak mówisz masz na ten starszy BRI (BMW Repair inclusive) 3 lata/200 km, to tak naprawdę jest to zwiększenie podstawowej 2 letniej gwarancji do 3 letniej i podstawowego przebiegu 100 tys. km do 200 tys. km.

A więc jeśli chodzi o to GT z 2018 ma gwarancję do 2021. Żeby nie pomyślał że to jest dodatkowe 3 lata ponad standard 2-letni, a więc w tym przypadku GT ma gwarancje do 2023. Nei, tak to nie jest.


Druga sprawa to napisałeś, że nowy będziesz miał 5 lat/100 tys. Sądzę, że doradca Ci powiedział o BSI a nie BRI na 5 lat/100 tys. km. Poniewąz BRI jak bierzesz na 5 lat to już jest na 200 tys. a nie 100 tys. Dlatego tak myślę.A BSI to jest pakiet serwisowy (wymiana olejów i filtrów + płyn hamulcowy przez 5 lat, wg wskazań kompa bez kosztów).

A więc weż sobie to wyjaśnij żebyś miał pewność, bo to istotne rzeczy.


Jeśli rzeczywiście to nowe GT o którym piszesz może mieć gwarancję na 5 lat, bo sądzę jest stockowe i można jeszcze domówić BRI na 5 lat to ja wybrałbym to nowe 20 tys drozsze (a więc 10% różnicy tylko), za to z gwarancją, bez przygód i nie auto demo. Bo duże szanse są że to używane to demo. W BMW jak kupujesz używane to stara śpiewka jest że autem wcześniej jeździła kadra menedżerska BMW. JA mam wrażenie, że w BMW specjalnie zatrudniają 100 menedżerów tylko po to żeby jeździli autami, które później można sprzedać w ramach Premium Select :lol:

Kwestia oczywiście jak ważne jest dla Ciebie to wyposażenie, które Ci tak przeszkadza w nówce. JA też np., jasnej skóry nie lubię, ale bardziej istotne przykładowo byłoby dla mnie czy ma światła adaptacyjne czy nie, albo tak jak tu, jesli się okaże że możesz mieć nowe z tą gwarancją na 5 lat z jasną skórą kontra używkę po jakiś przejściach tylko z gwarancją jeszcze rok z ciemną skórą, to bym się nie zastanawiał - za chwilę zamawiałbym zestaw colorloock do jasnej skóry :wink:

O różnicach w silnikach to już nawet nie wspominam.


PS. Sadzę że o tej używanej mówisz, a więc tak jak Ci wyżej napisałem to masz gwarancję do stycznia 2021 roku (bo auto jest ze stycznia 2018)

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-3gt-bmw-320i-xdrive-gt-model-m-sport-bi-ksen-hifi-18-ID6BU2K3.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałabym tylko zaznaczyć, że jestem dziewczyną :) wiem, że to może nietypowe, bo większość osób tutaj to faceci ale jednak :P


Tak, dokładnie o to BMW chodzi. Jutro jeszcze mam spotkanie aby dokładnie obejrzeć samochód i porozmawiać o szczegółach. Na pierwszym spotkaniu dostałam jasną informację od handlowca, że to dodatkowe ubezpieczenie jest na 3 lata lub do 200 tys. km. ale dopytam jeszcze jutro o to. Na stronie BMW też znalazłam informacje, że ubezpieczenie to obejmuje okres do momentu przejechania 200 tys km...

Edytowane przez Kasia.paw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za zwracanie się jak do faceta przepraszam - przyzwyczajenie.


W tym używanym aucie masz:

7NH Pakiet serwisowy BMW Services inclusive 5lat/100 000 KM

7CG Pakiet Repair Inclusive - 3 lata/200.000km


Pierwsze to BSI (serwisy) i to masz na 5 lat a więc do 2023 roku

Drugie to BRI (gwarancja) i masz do 3 lat, a więc do 2021 roku.


W takich produktach, z resztą tez jak w standardowej gwarancji ważne jest co najpierw nastąpi. A więc jak masz BRI na 3 lata/200.000 km to jesli w 2 roku użytkowania będziesz miała już najechane 201.000 km tzn., że koniec gwarancji i tyle.

Fakt w przypadku tego GT z ogłoszenia Ci to nie grozi, bo tam jest 20 tys. w tej chwili przebiegu, a auto już ma 2 lata. Ale na pewno te 3 lata oznacza to że masz 3 lata w sumie gwarancji, a nie 2 + 3 = 5 lat. To jest podwyższenie do 3 lat a nie dodatkowe 3 lata.


Podobnie z BSI. Jeśli w 4 roku osiągniesz przebieg 100.000 km to później nie zrobią Ci serwisu za darmo, pomimo teog, że niby masz na 5 lat.

Zasada prosta: co pierwsze nastąpi. Ale to akurat w każdej marce - nie tylko w BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ok.a przy tym et jest jeszcze jakiś luz do nadkola. Mam jakieś nieoryginalne felgi z zamazanym ET. Chciałbym makymalnie niskie ET żeby nie obcierało przy oponach 225/50/18. Może ktoś podesłač foto tyłu na kole 18 z et 34. Nie wiem czy są schowane w nadkola czy jeszcze można by było na dystans jakiś zastosować albo felgę z niższym ET.

pomoże?


20200205_175237.jpg


20200205_175234.jpg


20200205_175229.jpg


20200205_175144.jpg

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam teraz kolejny problem, bo wybieram się w góry i przydało by się mieć łańcuchy na koła bo w pewnych miejscach przy złych warunkach jest nakaz. Przy moim M Pakiecie feldze CMS i oponie zimowej tył 255/45/18 jest na styk na granicy obcierania. Nie ma mowy o łańcuchu bo powyrywa błotniki. I co tu zrobić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mam teraz kolejny problem, bo wybieram się w góry i przydało by się mieć łańcuchy na koła bo w pewnych miejscach przy złych warunkach jest nakaz. Przy moim M Pakiecie feldze CMS i oponie zimowej tył 255/45/18 jest na styk na granicy obcierania. Nie ma mowy o łańcuchu bo powyrywa błotniki. I co tu zrobić?

przede wszystkim w zimowych kołach BMW nie przewiduje na tylnej feldze 255 w Twoim aucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,


posiadam obecnie X1 20XD z 2011r, planuje przesiadkę na 3 GT z rocznika 2016-17 (głównie ze względu na wielkość bagażnika oraz na bryłę samochodu która szczególnie mi się podoba). Mam do kolegów posiadających F34 dwa pytania.


1. Czy 18D przy jednak cięższej budzie niż w standardowej 3 jest wystarczające? Jeździłem dwa tygodnie w 3 18d z 2017 i było naprawę ok, pytanie jak sytuacja wygląda w 3GT.

2. Planuje zakup wersji Sport Line lub M Sport. Czy koledzy posiadający któraś z tych wersji mogą zmierzyć jaka jest różnica prześwitu przedniego zderzaka między Sport Line a M Sport?

Chciałem porównać jaka różnica będzie z obecną X1.


Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam serdecznie,


posiadam obecnie X1 20XD z 2011r, planuje przesiadkę na 3 GT z rocznika 2016-17 (głównie ze względu na wielkość bagażnika oraz na bryłę samochodu która szczególnie mi się podoba). Mam do kolegów posiadających F34 dwa pytania.


1. Czy 18D przy jednak cięższej budzie niż w standardowej 3 jest wystarczające? Jeździłem dwa tygodnie w 3 18d z 2017 i było naprawę ok, pytanie jak sytuacja wygląda w 3GT.

2. Planuje zakup wersji Sport Line lub M Sport. Czy koledzy posiadający któraś z tych wersji mogą zmierzyć jaka jest różnica prześwitu przedniego zderzaka między Sport Line a M Sport?

Chciałem porównać jaka różnica będzie z obecną X1.


Dziękuję.

 

AD 1 Da się przemieszczać, ale czuć zamulenie. My zrobiliśmy program na 180 KM/400 NM i jest już w miarę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,


posiadam obecnie X1 20XD z 2011r, planuje przesiadkę na 3 GT z rocznika 2016-17 (głównie ze względu na wielkość bagażnika oraz na bryłę samochodu która szczególnie mi się podoba). Mam do kolegów posiadających F34 dwa pytania.


1. Czy 18D przy jednak cięższej budzie niż w standardowej 3 jest wystarczające? Jeździłem dwa tygodnie w 3 18d z 2017 i było naprawę ok, pytanie jak sytuacja wygląda w 3GT.

2. Planuje zakup wersji Sport Line lub M Sport. Czy koledzy posiadający któraś z tych wersji mogą zmierzyć jaka jest różnica prześwitu przedniego zderzaka między Sport Line a M Sport?

Chciałem porównać jaka różnica będzie z obecną X1.


Dziękuję.

 

Zależy na co się nastawiasz, ale jako najsłabszy silnik w gamie mnie nie rozczarował no i jest ekonomiczny.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam serdecznie,


posiadam obecnie X1 20XD z 2011r, planuje przesiadkę na 3 GT z rocznika 2016-17 (głównie ze względu na wielkość bagażnika oraz na bryłę samochodu która szczególnie mi się podoba). Mam do kolegów posiadających F34 dwa pytania.


1. Czy 18D przy jednak cięższej budzie niż w standardowej 3 jest wystarczające? Jeździłem dwa tygodnie w 3 18d z 2017 i było naprawę ok, pytanie jak sytuacja wygląda w 3GT.

2. Planuje zakup wersji Sport Line lub M Sport. Czy koledzy posiadający któraś z tych wersji mogą zmierzyć jaka jest różnica prześwitu przedniego zderzaka między Sport Line a M Sport?

Chciałem porównać jaka różnica będzie z obecną X1.


Dziękuję.

 

tez to przerabiałem, z tych samych powodów. 3GT ma więcej miejsca w środku jak 5tka! i jest bardziej bezpośrednia!

Polecam 20d 190KM (bo mniej problemów) + chip...

nie jest tak wysokie jak X1 ale się dobrze wsiada. Sport line czy M-Sport to tylko kwestia gustu, masz wysokie krawężniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
-jak Wam się podobają hamulce w 320i xdrive ? jak narazie to najsłabszy punkt w tym fantastycznym aucie

- brzmienie silnika w trybie SPORT jest generowane z głośników ?

 

Pamiętaj, że 320i, to najsłabsza benzyna w tym modelu. Więc w zasadzie nie ma czym się jarać. Wiem, bo mam. Na początku, po przesiadce ze 150 konnego auta wrażenia były, nie powiem że nie. Ale do dobrego człowiek łatwo i szybko się przyzwyczaja. Głośników w trybie sport nie ma, brzmienie też bez rewelacji. Hamulce podstawowe są słabe, od początku mnie stresowały. U mnie już się kończą, komp pokazuje ok. 10 tys. do końca - a mam obecnie 60 tys. przejechane bez wymiany! Więc słabe, ale trwałe na pewno. Ostatnio przeszedłem na koła 18 calowe double spoke 405 m-pakietowe i chcę zmienić hamulce na większe. Przy okazji prośba - może ktoś to przerabiał i coś podpowie. Oryginały dość drogie, ponad 10k. Wiem, że czekasz na swoje g20 318i. Może warto się jeszcze raz zastanowić i dorzucić parę pln i nabyć g20 330i. Wiem, że budżet i inne względy, ale możesz mieć auto o 2 klasy (wg. nomenklatury bmw) lepsze od zamówionego, a faktycznie o 3 klasy, np.: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-330i-xdrive-sport-line-wyprzedaz-rocznika-w-aso-ID6CKvfS.html#4472cfded4

Nie jest najpiękniejsze, ale też nie najgorszy pasztet, no i cena do przyjęcia uważam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

co do brzmienia silnika , w porównaniu do 1,4 TSI w Tiguanie ,to mam symfonię dla uszu w przypadku BMW :mrgreen:

co do silnika w moim mitycznym G20 , raczej pozostaję przy pierwotnym założeniu , czyli w granicach 150koni.

ale od kiedy mam ten 320GT , to żałuję dwóch rzeczy których nie zamówiłem : fotele komfortowe i oświetlenie ambientowe..może zapytam jutro czy da się jeszcze coś zmienić w konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W ruchu miejskim GT potrafi tez miec ladny przerob tych hamulcow. U mnie praktycznie przy kazdej wymianie oleju potrzebowal nowych klockow.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ruchu miejskim GT potrafi tez miec ladny przerob tych hamulcow. U mnie praktycznie przy kazdej wymianie oleju potrzebowal nowych klockow.

a ja zrobiłem f34 70 000km (a kupiłem jak miała 30 000km) i cały czas na pierwszych tarczach i klockach :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M pakietowe wydaja sie miec lepsza trwalosc, za to ich wymiana to tez odpowiednio wyzsze koszta, przynajmniej w ASO

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie

przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w mojej F34 320xdrive po programie mam 215km. Hamulce mam seryjne są już na wykonczeniu i zastanawiam się nad wymianą na mocniejsze. Zastanawiam się również czy lepszą opcją bedą mpower? Czy mpakietowe? Wiadomo, że mówię tutaj rownież o zmianie zacisków. Chyba że obecne są w tak fatalnym stanie i wiemiana na nowe spowoduje lepsze hamowanie? Montował może ktoś zaciski do F34 z innych modeli BMW ? Pasują w ogóle taki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Z góry przepraszam jeśli zadaje pytanie w złym temacie. Przechodząc do sedna.

Zastanawiam się nad zakupem 3 GT, silnik diesla, 2.0 lub 3.0 (muszę porównać koszty obu tych silników czyli podatki ubezpieczenie itp) . Moje pytanie jest takie. Zastanawiam się nad zakupem używanego auta w salonie bmw z premium selection. Dwa lata gwarancji. Moje pytanie dotyczy tej właśnie gwarancji. Czy działa ona prawidło i bez problemów oraz na jakich zasadach? Co ona obejmuje i czy przy naprawach gwaranycjnych trzeba się użerać z serwisem? Warto płacić więcej za salonówke z gwarancją porównując do ofert prywatnych sprzedawców, gdxie ten sam model kosztuje stosunkowo mniej? Samochód byłby brany w Niemieckim salonie i użytkowany także w Niemczech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.