Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A napęd X-Drive w 3 GT to jest załączalny czy stały? Bo mam teraz stały w X1 23xd i mam odczucia, że ten napęd na 4 kółka naprawdę dławi osiągi samochodu. Dlatego podniosłem też moc do 260 koni, jest lepiej, przyśpiesza pięknie ale dopiero po osiagnięciu pewnej prędkości, lecz to nie jest jednak taki start jak w poprzedniej E90 RWD (chip na 220 koni). Tak samo wydaje mi się, że Quattro u teściowej w A4 B6 3.0 TDI dużo lepiej działa niż X-drive - nie opóźnia startu w ogóle. Dodatkowo strasznie podwyższa spalanie - 11-12 litrów w 2 litrowym malutkim SUVie wydaje się kpiną, gdzie E90 paliło 8 maksymalnie.
Opublikowano
W X1 też dołączany
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
W X1 też dołączany

To teraz już naprawdę nie wiem czemu tyle pali. Jeżdżę dość dynamicznie, w Gdańsku, a autostrada najczęściej 160-180 ale bez przesady... Czy to nie jest dziwne trochę? Błędów na komputerze brak. Ile ci kolego to cudo paliło, bo widzę w sygnaturce, że też miałeś tego klekota pod maską w swoim byłym X1?

Opublikowano

U mnie nie było tak źle:), Zrobiłem X1 23d 90 tys. i śr. spalanie było 8.7l/100 km. Moja jazda to 30% miasto i 70% trasa, styl dość dynamiczny;).

 

Teraz mam 330ix i te same trasy a spalanie tylko o litr wyższe po 22 tys. :cool2:

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Bzdura, Xdrive jest stały i nic nie dołącza. 60:40 tył przód a w razie potrzeby może zmieniać podział w czasie rzeczywistym.
Opublikowano
Fakt
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Bzdura, Xdrive jest stały i nic nie dołącza. 60:40 tył przód a w razie potrzeby może zmieniać podział w czasie rzeczywistym.

Hej, dzięki za uświadomienie, tak też czytałem że tak się rozkłada podział i jest to typowo stały napęd.

A co z modelami serii 3, 5, 3 GT wyposażonymi w napęd X-drive? Czy to jest również napęd stały?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Tak. Jedynie gdzie nie mam pewności to ostatnie X1 i 2at/gt bazujące na tej samej platformie fwd.
Opublikowano

Dzisiaj znowu trasa Poz - Łódz - Poz - autostradowe 150-160 to 9,8-10,5 takie wahania ;-)

.

 

To spalanie dotyczyło zastępczego X3? przynajmniej tak zrozumiałem.

 

No a ja mam zastępczaka X3 2016, Xdrive20d.

 

NO I NAJWAŻNIEJSZE - spalanie :D :D :D do 100 km/h nie ma dramatu, natomiast autostrada 140 = 9l/100... przy 150 to już jest 9,5 i pod 10. W F34 nie przekracza 7l przy tych prędkościach.

 

 

Tak tak spalanie DOTYCZYŁO zastępczego X3!!!

 

Spalanie w 325d GT jest niskie i to bardzo jak na ciut wyżej zawieszone i 1700 kg auto. Przy dużych prędkościach też jest bardzo przyjemnie nie ma takiego narastania jak w X3.

 

Porównanie - 90-110 325d GT - nawet okolice 5 na tempomacie albo poniżej, w X3 około 5,5-6,5

 

Ale od 140 w X3 mamy 9,5+ a w F34 dalej są to okolice 6,2-6,5

 

przy 160 F34 ma około 7l/100 na tempomacie gdzie X3 xDrive20d już wcina 10,5+ - wiadomo powierzchnia czołowa + napęd robią swoje. Obroty silnika też są ciut wyższe przy silniku 20d w tej X3 - nie wiem czy zestopniowanie skrzyni o kwestia silnika 20d - 25d czy kwestia xdrive albo modelu F34 <---> X3.

 

Generalnie po 24kkm 2 F34 325d 2014 mam średnie spalanie z całości 6,9. Gdzie dużo mam szybkich tras 150-160, plus połowa to dojazdy do pracy codziennie na zimno gdzie 60% miasta, 40% obwodnicy, 800-1000 miesięcznie około.

Więc jest naprawdę spoko.

 

P.S. ten X3 co go mam ma raptem 4500 km zrobione - nie wiem czy to też ma jakiś wpływ na spalanie? Być może ? ale w dzisiejszych czasach już chyba nie ma takiego typowego okresu dotarcia jak daawno temu w starych autach.

Opublikowano

To lepsze niż to.. to jak porównywanie czy lepsza klasa E czy lepsza MLka... dwa różne auta.

Ja jestem bardziej w stronę luxury sedanów a nie SUV, stąd F34 - jest bardzo fajna linia, mnóstwo miejsca z tyłu i w bagażniku, dobre prowadzenie, osiągi, niskie spalanie, komfort.

 

X3 wyżej się siedzi, inny typ auta całkiem, inna bryła.... generalnie nie zamieniłbym swojego F34 na X3 po prostu bo jedyna zaleta w stos do F34 to że trochę wyżej się siedzi - więcej widać, dwa że większa odległość tyłka od podłogi w aucie i inna postura za kierownicą, no i bezpieczeństwo podczas kolizji pewnie X3 ma lekką przewagę.

 

Ja nie jeżdżę w terenie, xdrive mi nie potrzeba, pół metra prześwitu też nie... charakteru terenowego też ;-) bagażnik mniejszy, spalanie większe, bardziej buja w zakrętach więc nie ma atutów z tego typu auta które do mnie przemawiają.

Opublikowano

Dokladnie, za SUV-em przemawiaja glownie wzgledy bezpieczenstwa. Jezdzac z malym dzieckiem w dlugie trasy maja one spore znaczenie.

 

Nie kazdy moze sobie jednak pozwolic na jezdzenie SUV. Pracujac w branzy technologii poszanowania energii jezdzenie SUV byloby czysta hipokryzja. To tak jakby prowadzacy kurs rzucania palenia zrobil sobie przerwe na papierosa :)

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest jeszcze jeden aspekt - pozycja za kierownicą. W suv siedzi się jednak bardziej pionowo, a w gt jednak bardziej kanapowo. Z tyłu też

 

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja dzisiaj robiłem dłuższą trasę (ok. 700 km) i gdy po powrocie pojechałem na karchera okazało się, że brakuje zaślepki gniazda uchwytu do holowania w przednim zderzaku :(. Samochód co prawda w międzyczasie stał kilka godzin pod kościołem (pogrzeb) ale nie podejrzewam że ktoś wtedy postanowił "wydłubać" ten element. Czy jest możliwe, że mogła "wyskoczyć" w trakcie jazdy? Zdarzyło się to komuś? Jak proponujecie to ogarnąć? Muszę sobie kupić, czy zgłaszać do ubezpieczalni?

 

Pozdrawiam

marioogt

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

F34 jest droższe, ale ponoć ma większy bagażnik niż kombi.

Nie ma co się zastanawiać... spoiler i bezramkowe szyby robią swoje...

 

With mobilephone sent.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Ja dzisiaj robiłem dłuższą trasę (ok. 700 km) i gdy po powrocie pojechałem na karchera okazało się, że brakuje zaślepki gniazda uchwytu do holowania w przednim zderzaku :(. Samochód co prawda w międzyczasie stał kilka godzin pod kościołem (pogrzeb) ale nie podejrzewam że ktoś wtedy postanowił "wydłubać" ten element. Czy jest możliwe, że mogła "wyskoczyć" w trakcie jazdy? Zdarzyło się to komuś? Jak proponujecie to ogarnąć? Muszę sobie kupić, czy zgłaszać do ubezpieczalni?

 

Pozdrawiam

marioogt

 

 

Zaślepka kosztuje 63 zł + malowanie to nie wiem czy warto ruszać ubezpieczenie..

 

a ja wacham sie pomiedzy F31 a F34....

przegladam oferty, co bedzie atrakcyjne to kupie

 

 

Wydaje mi się że F31 może wyglądać dużo atrakcyjniej niż f34 do której nawet nie robią dodatków typu m-performance..

 

http://www.hamann-motorsport.com/fileadmin/user_upload/assets/fotos/cars4sale/bmw-320d-xdrive/bmw-320d-xdrive-04.jpg

 

http://www.fastpic.jp/images.php?file=3732624866.jpg

 

Za to f34 napewno praktyczniejsze..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
F31 napewno będzie zwinniejsze i będzie bardziej charakterystyką jazdy przypominać prawdziwą beemkę. Przy F34 jest dużo głosów w kwestii gumowego układu kierowniczego - oczywiście jak na BMW.
Opublikowano
a ja wacham sie pomiedzy F31 a F34....

przegladam oferty, co bedzie atrakcyjne to kupie

 

Najlepiej przejechać się jednym i drugim. Dla mnie F34 wygląda ociężale i gorzej jeździ. Oczywiście jest bardziej praktyczne ale jak trzeba to kombi można zapakować po dach i jest ok.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

No bagażnika jest dużo.. największa różnica to miejsce z tyłu - nieporównywalnie. A małe dziecko + fotelik = skopany fotel.. chyba że żona jeździłaby nogami w schowku a nie o to chodzi ;-)

 

no i spojler i look - zależy co komu się podoba... ;-) kombi będzie tańsze na pewno więc w tej samej cenie więcej gadżetów a wybór jest duży... HUD, panorama, grzanie kanapy przód, tył, ogrzewana kiera, automat, navi, felgi 19, pakiety M ;-)

Opublikowano
Jeździłem F31 przez tydzień i faktycznie jest zwinniejsza i bardziej sportowo zestrojona, mi jednak bardziej pasuje styl prowadzenia F34, może dlatego, że wcześniej jeździłem Fordem S-maxem.
Liczy się tylko bmw!!:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja miałem f34 jeden dzień.

Na plus ilość miejsca i bagażnik oraz wygląd po lci ( nowe lampy z tyłu w końcu normalne)

I na tym się kończy. Dla 3 osób wystarcza f30, jeżeli miałbym dwójkę dzieci to f31...f34 pływa a nie trzyma się drogi, miałem wersję sportline chyba kiera plastik, seryjne głośniki i silnik 318d nadaje się dla emeryta lub jedynki.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano
Ano tak jak jeździłeś golasem to.... ;-) ja po pasku B6 jeżdżę F34 i wydaje mi się super stabilny w zakrętach i nie pływa. Ale wiadomo, jak ktoś stawia na szarżę, to lepiej mega twardość i 19cali z profilem 35 ;-) ale ja tam lubię złoty środek a szybko to jeżdżę na ekspresach i autostradach a nie ciasnych zakrętach ;-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ano tak jak jeździłeś golasem to.... ;-) ja po pasku B6 jeżdżę F34 i wydaje mi się super stabilny w zakrętach i nie pływa. Ale wiadomo, jak ktoś stawia na szarżę, to lepiej mega twardość i 19cali z profilem 35 ;-) ale ja tam lubię złoty środek a szybko to jeżdżę na ekspresach i autostradach a nie ciasnych zakrętach ;-)

 

Może przesadziłem ;) też miałem b6 i f34 stabilniejsze :) póki co cieszy mnie stały zawias m i dobre trzymanie drogi.... Jak będzie mnie stać to za 5 lat pewnie już coś spokojniejszego 520d ( teraz się śmieje że nie jedzie ake i tak 90% aut objedzie) po prostu póki co chce się pocieszyć sztywna trojeczka :)

Pozdrawiam

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.