Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam taką ofertę, we Warszawie jakaś firma padła i jest 10 po leasingowych BMW seria 5 2016 rok przebiegi do 100 000 max (dwu litrowe diesle, dobrze wyposażone), w cenie około 85 000 PLN brutto (i to z FV 23% a auto biorę na firmę), szczerze mówiąc nie rozważałem wcale zakupu BMW 5 ze względu na jej wysoką cenę, ale przyznam że taka oferta chyba brzmi całkiem dobrze, myślicie że przymierzając się do zakupu BMW 3 byłbym zadowolony z "piątki"? Jak tylko dostanę zdjęcia i konkretne info o wszystkich modelach podeślę, tymczasem dajcie znać na co przede wszystkim zwrócić uwagę przy zakupie używanego BMW 5 w dieslu.
Opublikowano
myślicie że przymierzając się do zakupu BMW 3 byłbym zadowolony z "piątki"?

 

Jakby mnie było stać na 5ke to bym nie kupił 3ki ;)

Opublikowano

Witam po małej przerwie ;) Tak mnie pochłonęło szukanie auta, że nie było czasu na forum ;( Tak jak pisałem wcześniej szukam auta rodzinnego w trasy.

Pomiędzy nową Mazda 6, nowym Mondeo, Alfą Gulią rozważałem BMW F10 w sedanie. Generalanie to już odrzuciłem wszystkie te auta na rzecz BMW :mrgreen:

 

Do 150-160 tyś. można kupić bardzo fajnie wyposażoną F10 z salonu BMW ale wszystkie te auta mają silnik 2.0 a niektóre nawet 1.8 :mad2:

Nie wiem czy nie przesadzam ale stwierdziłem, że jest to lekka zbrodnia na tym aucie i powinien tam być silnik conajmniej 3.0...

Niestety 3L zaczynają się od 180 tyś na Allegro a od 220 tyś w ASO. Nie stać mnie na takie auto w chwili obecnej więc zaczałem zwracać uwagę na inne modele od BMW.

 

Mojej żonie bardzo podoba się BMW X3. Wiem, że nie ta klasa co F10 ale auto ma być w trasy dla mnie, żony, dziecka i kota ;) Chodzi o coś pojemnego i bezpiecznego.

Kiedy jednak byliśmy ostatnio w salonie BMW, sprzedawca pokazał nam F34 czyli serię 3 GT niestety również z silnikiem 2.0. Za to auto prawie nowe, mniej niż 20 tyś przebiegu.

 

Auto będzie głównie w trasy, jesli jeździmy razem to ja prowadzę ale i żona z dzieckiem sama też czasami tym będzie jeździć.

No i mam teraz dylemat i proszę o pomoc :roll:. Co będzie lepszym wyborem jeśli chodzi o stosunek cena <-> jakość?

 

- Super wyposarzona F10 z 20d lub 28i? Czy wydziwiam z tym silnikiem 3.0 w F10? Wszak 90% ludzi jeździ z 2.0 i żyją...

- X3 są tańsze niż F10 ale czytałem, że przy wyższych prędkościach w środku jest głośno i nawet 2.0d potrafi dużo spalić...

- F34 - ogólnie bardzo fajna bryka tylko obawiam się tego szumu z okien bez ramek...

Wiem, że trochę wydziwiam bo auto rekompensuje innymi rzeczami ale ten szum to pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę jadnąc 140+ a jechałem tym autem tylko raz i nie więcej niż 160 km/h.

 

Mam obawę, że wydam 160k na auto, z którego nie będę zadowolony, lub które będzie mnie nawet wku******. Auto w założeniu będzie conajmniej na 5 lat.

Doradździe coś please bo będzie to moje pierwsze BMW i piersze auto za tyle siana. Nie biorę tego na firmę tylko na siebie i za swoje więc chciałbym dobrze sporzytkować kasę.

Opublikowano

Byłem w podobnej sytuacji w styczniu, po E90 rozważałem różne auta łącznie z Mazdą 6. Skończyło się na jazdach testowych w (tylko miasto):

 

- X3

- F10

- 3er sedan

 

wszystkie auta były z rocznika 2016

 

X3 - jest pojemne ale jeżeli lubisz sztywniejszą jazdę to nie będziesz zadowolony. Na plus zdecydowanie prześwit, który może się przydać jeżeli mieszkasz za miastem. Ja szukam teraz działki i są miejsca gdzie po prostu nie wjadę i generalnie zastanawiam się czy nie będzie trzeba auta wymienić gdybym wylądował gdzieś z dala od asfaltu :(

 

F30 - oczywiście czułem się u siebie, skok za E90 pre-lci do f30 lci jest ogromny. Rodzina 2+1, miejsca jest OK. Pewnie, że trzeba upychać i planować ale jestem zdania, że nie ma samochodu którego się nie zapcha. Więcej miejsca zachęca do zabieranie większej ilości gratów. Ciekaw jestem jak będzie jak będzie 2+2 ale zawsze można skrzynie na dach wrzucić :) Przy 120km/h zaczyna się robić dość głośno ale da się żyć.

 

F10 - Zdecydowanie większy luksus niż w f30. Nie wiem jaka jest różnica w szumie na autostradzie. Ogólnie auto sprawia wrażenie masywniejszego i zachęcało mnie do spokojnej jazdy i toczenia się.

 

Niestety, tak jak piszesz. Na F10 mnie nie było stać bo kosztowało około 220tyś, X3 200tyś, a za f30 175tyś. Cóż, może mniej miejsca, może mniej luksusu ale troche więcej kasy w kieszeni i agresywniejsze auto z pazurem. Nie wiem w jakim jesteś wieku ale ja podchodzę do tego tak: 5tka po 40stce... mam jeszcze 5.5 roku ;)

Opublikowano

kilka razy w poście, że auto ma być "w trasy"

 

Nie wiem co przez to rozumiesz? tak jak ja będziesz robił 6tyś/miesiąc czy 2 razy do roku wyjazd na Chorwację? Jeżeli to pierwsze to tylko piątkę bierz. Jeżeli to drugie, to już bez znaczenia na taką ilość wyjazdów, każde z nich się sprawdzi - no chyba, że dużo jeździsz na nartach - wtedy X3 :)

 

co do silnika, to najlepiej 530 lub 535, ale z drugiej strony jak będziesz robił duże przeloty (a nie jesteś nadto ambitny na drodze) to i 520 będzie OK :) (z tym, że wtedy bez xDrive)

Opublikowano
kilka razy w poście, że auto ma być "w trasy"

 

Nie wiem co przez to rozumiesz? tak jak ja będziesz robił 6tyś/miesiąc czy 2 razy do roku wyjazd na Chorwację? Jeżeli to pierwsze to tylko piątkę bierz. Jeżeli to drugie, to już bez znaczenia na taką ilość wyjazdów, każde z nich się sprawdzi - no chyba, że dużo jeździsz na nartach - wtedy X3 :)

 

100% się zgadzam. Używam swojego do tras max 2h 1x miesiąc + miasto co weekend i nie ma problemu z komfortem.

 

co do silnika, to najlepiej 530 lub 535, ale z drugiej strony jak będziesz robił duże przeloty (a nie jesteś nadto ambitny na drodze) to i 520 będzie OK :) (z tym, że wtedy bez xDrive)

 

A co jest nie tak z xDrive w 20?

Opublikowano
A co jest nie tak z xDrive w 20?

 

auto robi się za ciężkie (napęd waży swoje) - przy xDrive 525 jest OK :)

 

Podejrzewam, że w F10 faktycznie ma to większy znaczenie bo auto jest cięższe ale tutaj wchodzimy w kwestie kto czego oczekuje. Jeden chce zrywać asfalt, a drugi nie. Ja jestem w 3 kategorii, chcę zrywać asfalt ale w planach jest dom i nie było szans na 340i ;)

Opublikowano

No właśnie ja nie oczekuję zrywania asfaltu, raczej komfortowego przemieszczenia się z punktu A do punktu B. Dodatkowo oczekuję, by po zrobieniu 800km za kółkiem, mieć siły i ochotę pobawić się z dziećmi czy odpalić grilla.

 

Do powyższego 520D z RWD jest jak najbardziej wystarczające (nie mówiąc o spalaniu na poziome 6L/100km), ale niestety 520 z xDrive jest za mało elastyczne do komfortowej jazdy jak dla mnie

Opublikowano

- Super wyposarzona F10 z 20d lub 28i? Czy wydziwiam z tym silnikiem 3.0 w F10? Wszak 90% ludzi jeździ z 2.0 i żyją...

- X3 są tańsze niż F10 ale czytałem, że przy wyższych prędkościach w środku jest głośno i nawet 2.0d potrafi dużo spalić...

- F34 - ogólnie bardzo fajna bryka tylko obawiam się tego szumu z okien bez ramek...

 

F10 :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest stary kontroler, tylko zwykły. Jest jeszcze ten z szerszym pokrętłem, dotykowym. Ten samochód jest poliftowy.
Opublikowano

hej, zastanawiam się nad kupnem F10 2.0 184 km z realnym przebiegiem 150-190 tyś km. Proszę podpowiedzcie jak te silnik się sprawują ? Są godne polecenia? Jakieś słabe punkty? Lepiej szukać 3.0?

jak 2.0 jednostki znoszą delikatnego chipsa? Niestety przy 138 stronach ciężko wyłuskać najważniejsze informację. Dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Generalnie są ok i nie ma z nimi większych problemów. Sprawdzać rozrząd co jakiś czas i tyle.
Opublikowano
mmw dzięki bardzo, powiesz coś więcej ? A może ktoś coś odnośnie jakiś porad przy kupnie ? Na co zwrócić uwagę ?
Opublikowano
jeśli nie znasz się, nie jesteś mechanikiem, to chyba najlepiej komuś taką pracę zlecić, ja zawsze kupując auto umawiam się w aso na sprawdzenie przed zakupem, wydasz parę stów więcej ale jak to mówią, kupujesz krowę to stać Cię na łańcuch
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Do 150-160 tyś. można kupić bardzo fajnie wyposażoną F10 z salonu BMW ale wszystkie te auta mają silnik 2.0 a niektóre nawet 1.8 :mad2:

 

 

Mam obawę, że wydam 160k na auto, z którego nie będę zadowolony, lub które będzie mnie nawet wku******. Auto w założeniu będzie conajmniej na 5 lat.

Doradździe coś please bo będzie to moje pierwsze BMW i piersze auto za tyle siana. Nie biorę tego na firmę tylko na siebie i za swoje więc chciałbym dobrze sporzytkować kasę.

 

Nie wiem czy patrzyłeś na nową serie 5 G30, można kupić już za ok 170-180 tyś przez brokera. Nówka :) W takim przypadku nie warto myśleć o używkach.

Opublikowano
Witam serdecznie forumowiczów. Ostatnio zakupiłem BMW F10 z 2014 roku z przbiegiem 159tys. przebieg potwierdzony. Mam kilka wątpliwości co do silnika 520d 184km czy został on poprawiony po liftingu? Wiele złego się o nim naczytałem o padających rozrządach itp..W aucie do tej pory nie było nic poważnego naprawiane,tylko standardowa eksploatacja. Czy przy tym przebiegu mam szczególnie na coś zwrócić uwagę ?Czy tylko lać paliwo i się nie martwić. Wymieniać rozrząd czy czekać aż zacznie "dzwonić"?Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam Dawid
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrząd można sprawdzać, nawet ASO to robiło w 2016 roku, gdy mieli akcję serwisową. Zależnie od stwierdzonych nieprawidłowości nie robili nic lub wymieniali napinacz lub napinacz i górny łańcuch z prowadnicami.
Opublikowano
No właśnie ja nie oczekuję zrywania asfaltu, raczej komfortowego przemieszczenia się z punktu A do punktu B. Dodatkowo oczekuję, by po zrobieniu 800km za kółkiem, mieć siły i ochotę pobawić się z dziećmi czy odpalić grilla.

 

Do powyższego 520D z RWD jest jak najbardziej wystarczające (nie mówiąc o spalaniu na poziome 6L/100km), ale niestety 520 z xDrive jest za mało elastyczne do komfortowej jazdy jak dla mnie

 

To może pomyśl o 525xd. Według mnie w zupełności 218 kucy wystarczy.

Opublikowano

Witajcie,

Mialem okazje poprowadzic 525D, 218km, automat. Moje zdanie- nie ma duzej roznicy w jezdzie w stosunku do 184km. To ten sam silnik. Mialem wczesniej 520d. Moje przejechalo 310 tys. km bez awarii, wiec z mojej perspektywy silnik jest OK. Ale przebieg byl pewny ( od nowosci). I podkreslam z MOJEJ perspektywy- 5 lat, dlugie trasy.

Aktualnie mam 535d, 313km. Silnik ok. Reszta tak sobie. Zdecydowanie tak sobie...

Pozdrawiam

Mario

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam małe pytanie odnośnie oleju do mojej BMW. Mianowicie jutro chce wymienić olej i nie wiem jaki kupić kogo bym nie zapytał to każdy mówi co innego.. Myślałem o Castrolu edge 5w30 będzie dobry?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko będzie dobre, byle zmieniać góra co 15 tys. km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.