Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam problem z Xenonem w swojej BMW (320d 2007 preLCI, Xenon dynamic)

 

Od zakupu (prawie rok temu) miałem błąd w INPA mówiący o braku odczytu z tylnego czujnika regulacji xenonu.

Pomimo błędu, światła świeciły poprawnie, podczas uruchamiania działał test lamp (góra-dół) po czym poziomowały się na odpowiednim poziomie.

Dynamic działał też poprawnie - ładnie doświetlał zakręty.

 

Tydzień temu wymieniłem czujnik na używkę allegro, skasowałem błąd Inpą i ... się zaczęło.

Swiatła podczas uruchomienia testują się odpowiednio ale... podczas jazdy jak również np. podczas postoju z uruchomionym silnikiem światła wędrują góra dół w takim zakresie że albo świecą po ziemi albo po chmurach. Wędrówka ta wygląda jakby światła ustawiały w losowych pozycjach.

Na pewno oślepia to kierowców oraz w momencie jak opadną na dół ograniczają mi strasznie widoczność.

inpa nie pokazuje żadnych błędów.

 

czy czujnik jest uwalony? A może należny przeprowadzić jakieś kodowanie/aktualizację sterownika świateł?

Opublikowano

Moze sie nie znam , ale jesli w xenonach wymiane zarowki trzeba kodowac , to czujnik regulacji moze tez :| .

Zmien na stary czujnik , zobacz czy bedzie swiecic prawidlowo.

Jak tak to masz 2 opcje , albo twoj z allegro jest uwolony albo wymaga ingerencji z kompa :cool2:

 

Swoja droga po co go wymieniales? Tylko przez nicnieznaczacy alarm w impa?

Zapamietaj kolego : pierwsza zasada technika: nie zepsulo sie - nie dotykac :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź,

wymieniłem bo był błąd w INPA - staram się żeby wszysko w samochodzie było robione na czas. Teraz bym nie ruszał :p

Czujnik rzeczywiście czujnik był uwalony - rozebrałem go (nie było to łatwe) miał uszkodzony przetwornik (połamany) i odlutował się jeden z przewodów łączących płytkę z gniazdkiem przyłączeniowym.

 

A wiesz może turbojajko jak należy przeprowadzić to kodowanie? INPE / DIS mam.

Opublikowano
Moze sie nie znam , ale jesli w xenonach wymiane zarowki trzeba kodowac , to czujnik regulacji moze tez :| .

 

 

Wymianę żarnika xenon trzeba kodować ?

Może rozwiń trochę te myśl , dwa dni temu wymieniłem u siebie dwie d1s i nic nie kodowałem . Zepsułem ?

Opublikowano
Czujnika nie trzeba kodowac. Mialem 2 razy wymieniany w tym drugi raz niepotrzebnie bo okazalo sie ze to kabelek...

 

Jakie napięcie powinno dochodzić do tego czujnika? Obstawiam że 5V.

Czy możesz podpowiedzieć w którym miejscu u ciebie przetarł się ten kabelek?

Opublikowano
kszmigie napisał(a):Czujnika nie trzeba kodowac. Mialem 2 razy wymieniany w tym drugi raz niepotrzebnie bo okazalo sie ze to kabelek...

 

 

 

Jakie napięcie powinno dochodzić do tego czujnika? Obstawiam że 5V.

Czy możesz podpowiedzieć w którym miejscu u ciebie przetarł się ten kabelek?

 

Podłączam się pod pytanie, w którym miejscu nastąpiło przetarcie kabla? Mam identyczny problem już prawie od roku, nasila się jak jest mokro na drodze... :/

Opublikowano
Moze sie nie znam , ale jesli w xenonach wymiane zarowki trzeba kodowac , to czujnik regulacji moze tez :| .

 

 

Wymianę żarnika xenon trzeba kodować ?

Może rozwiń trochę te myśl , dwa dni temu wymieniłem u siebie dwie d1s i nic nie kodowałem . Zepsułem ?

 

No właśnei mógłbyś coś wiecej napisac, bo o tym jeszcze nie słyszałem, a bede wymieniał żarniki

E91 318d 2007r
Opublikowano
Panowie, wymiana żarnika nie wymaga kodowania. Tak daleko poczucie humoru BMW jeszcze nie sięgnęło (na szczęście).
Opublikowano

kszmigie

Czy możesz powiedzieć w jakim miejscu doszło do przetarcia kabla? Mam problem już od dłuższego czasu i nie potrafię zdiagnozować gdzie leży problem - możliwe, że właśnie w przetartym kablu...

Opublikowano

mały update.

 

mając wczoraj pare godzin wolnych pobawiłem się DIS'em z tymi czujnikami.

Miałem jeden błąd - czujnik regulacji wys xenon tył - sygnał poza zakresem. I faktycznie, po sprawdzeniu napięć odczytywanych z czujnika przód 2.6V tył 4.1V

Co ciekawe - odpiąłem łącznik z wahaczem i sprawdziłem zmiane napięcia w pełnym zakresie ruchu czujnika - przód 0,8 - 4V, tył 3.2-4.5V

Zamieniłem czujniki miejscami - odczyty takie same.

Napięcie do tylnej kostki dochodzi ok. Test lamp w DIS przechodzi poprawnie.

 

Zatem pytanie - czy długa jazda z uszkodzonym tylnym czujnikiem mogła "rozkodować" FRM2 i dlatego domyślne napięcia są na takim poziomie?

Czy można jakoś ten sterownik przekodować by zaczął działać poprawnie?

Opublikowano
ostatnio tez mam problem z ksenonami.otóz swiatła normanie po odpaleniu sie poziomuja ale swieca gdzies wysoko po znakach i oslepiaja innych:/ ni wiem w czym moze lezec problem,czujnik z tyłu?
Opublikowano
ostatnio tez mam problem z ksenonami.otóz swiatła normanie po odpaleniu sie poziomuja ale swieca gdzies wysoko po znakach i oslepiaja innych:/ ni wiem w czym moze lezec problem,czujnik z tyłu?

podepnij kompa bo inaczej to wróżenie z fusów

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Nie umiem powiedziec dokladnie gdzie byl przetarty ale izolacja jest widoczna niedaleko czujnika w tylnym nadkolu, podobno jednak mi spora zesc wiazki wymieniali, czy koniecznie , nie wiem...

 

Mam stary czujnik podobno wg innego elektryka sprawny, jakby ktos potrzebowal sluze pomoca.

 

Kuba

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam podobny problem z tylnym czujnikiem już ok 2 lata.

Inpa pokazuje błąd czujnika z tyłu. Kupiłem drugi czujnik i nadal to samo. Zamieniłem przód z tyłem i też bez zmian - zawsze błąd tyłu (więc awaria czujnika odpada). Napięcie do tylnego czujnika dochodzi (sprawdzałem miernikiem) - coś ok 4-5V.

Sprawdzałem również trzeci przewód od kostki do miejsca gdzie wchodzi w nadwozie (wiadomo że w dwóch idzie napięcie) i jest na nim przejście. Całego przewodu do modułu FRM nie sprawdzałem.

Światła właściwie świecą poprawnie (ale jakoś nie sprawdzałem jak działa samo-poziomowanie, nikt nigdy mi nie "mrugał") i po ich zapaleniu wykonywany jest test.

Ktoś kiedyś już pisał o przetartym kabelku, ale ja nie wiem gdzie dokładnie jeszcze szukać, bo najbardziej newralgiczny odcinek przy nadkolu - już sprawdziłem.

Może FRM wymaga przekodowania?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.