Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim BMW mam uszkodzony przedni czujnik ABS-u (od strony pasażera). Cena nowego trochę mnie podłamała, ale mam okazję wyciągnąć taki z BMW ze szrotu. Tyle tylko, że tamten to będzie lod strony kierowcy. Ponadto panowie z serwisu podpowiedzieli mi, że wyciągnięcie takiego czujnika graniczy z cudem, gdyż z reguły się go ponoć uszkadza podczas demontażu. Jak sądzicie czy da rade włożyć lewy zamiast prawego i czy da radę go wyciągnąć nieuszkadzając?

Dzięki za pomoc, pozdrawiam.

www.swiatdrewna.eu
Opublikowano

na 99% nie uda Ci się wyciągnąć całego czujnika, Jeżeli Ci sie uda to nie będziesz miał pewności czy naprężenia podczas jego wyciągania nie uszkodziły cewki która znajduje się w środku.

Tak, czujnik z lewego przedniego koła będzie pasował do prawego przedniego.

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano

Niekoniecznie będa uszkodzone, ale sam fakt ich wyciągania budził by już moje wątpliwości, ja tydzień temu wymienialem czujnik ABSu w przednim kole i pomimo dobrego osprzętu do wyciągania tego czujnika predzej wyrwał bym całe koło niż wyciągnął ten czujnik w całości. Pamiętaj że to jest układ hamulcowy i tutaj nie stosował bym żadnych używek - akurat nie w tym przypadku. Mnie czujnik kosztował 320 zł. Kupiłem u dealera BMW z roczną gwarancją. Kup nowy i będziesz na nim na pewno pare lat jeździł bo się nie psują od siebie ... od tak.

 

Czujniki padają głównie od wstrząsów, mega wstrząsów.

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano

poszukaj na allegro nowych - ja do E39 za czujnik Hella płaciłem 210 zł.

 

temat był nie tak dawno poruszany - czujnik stary wyrwałem w całości - tzn prawie bo bez zaczepow do przykręcenia, które odpadły same przy odkręcaniu śrub.

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano
A tak naprawde po co Ci ABS? Ja swoj wypiolem i znacznie lepiej mi sie jezdzi.. a 320zł to znowu nie tak mało. Ale zgadzam sie z przedmowca.. w ukladzie hamulcowym nie robil bym zadnych przerobek.. pozdrawiam
Opublikowano

Ja swój wyciągnąłem bez problemu. Widocznie byłęm w tym 1% :D

 

Kupiłem używkę w sklepie z używanymi częściami w Warszamie na Pradze za bodajże 50pln.

 

W sumie to tylko cewka, więc czy używka, czy nowa to i tak swoje zadanie spełnia.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

No dobra widze ze statystyki się zmieniają 98% czujników się sypie przy wyciąganiu :D ponieważ faktycznie czujka siedzi dość pasywnie to nową lekko oszlifowałem żeby nie wchodziła tak ciężko. jak sobie pomyślałem że mi krzywo siądzie i nie bede mógł jej ruszyć to się zabije deską do prasowania. Proponuję uwzględnić dopasowanie go przed założeniem bo się moze okazać ze łatwo wskoczył a przy dokręcaniu nie chce ruszyć pół centymetra do końca ;(

 

Ja tam wolę ABS bo jest w beci fabrycznie, gdyby go nie było to co innego.

www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano
acha... jeszcze jedno. Co do używek to wolę mieć coś co znowu pochodzi mi 10 lat niż coś co niewiadomo kiedy siądzie. Kwestia podejścia do tematu.
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To draństwo siedzi tak pasownie w otworze że nawet przekręcić go po włożeniu jest trudno. Jak demontowałem stary uszkodozny to zmasakrowałem dosłownie calutki, włącznie z jego środkiem. W końcu została mi sama obudowa stalowa w tej dziurze która i tak nie chciała wyjść! Ale widocznie miałem pecha bo kolesie na szrocie wymontowali taki czujnik w 5 min przy użyciu palców, nawet śladu na nim nie ma. Koszt 150 zł, 6 miesięcy gwarancji, to się może tak samo zepsuć jak i nowy, nie widzę tu problemu z zastąpieniem używką.
Opublikowano

Dla mnie problem nie w tym za ile kupie czujnik, tylko czy trzeba go wogole wymieniac. Ja mam tak, ze mi sie ASC i ABS zapalaja po przejechaniu kawalka, ale tylk wtedy gdy jest wilgotno. To jest obserwacja po dluzszym czasie. Tez w pierwszej chwili pojechalem na komputer zdiagnozowali mi blad nr5 wymienili lozysko i wszystko byloby cacy, gdyby sie nie okazalo ze po chwili kontrolki sie znow zapalily i olewaly ze wymieono lozysko. Z tego co wiem jest to powszechna rzecz. Ale wedlug mnie to musi byc jakies przebicie gdzies niewielkie, ale nie mam pojecia na razie gdzie ani jak to sprawdzic. Nie znalalzlem tez w postach kogos kto by mial podobne obserwacje. W kazdym razie cla ta diagnostyka w serwisach to o k... d... potluc. Jak im zostawisz fure to wymienia polowe ukladu, twierdzac, ze to wszystko bylo trzeba, mimo iz racjonalne rozumowanie mowi, ze gdyby rzeczywiscie to wszystko bylo uszkodzne, to objawy bylyby zupelnie inne.

 

Galen

Opublikowano
Poodłączaj wzystkie 4 czujniki przeczyść styki i ewentualnie sprawdź ohmomierzem ich oporność. Godzinka roboty a może coś się wyjaśni.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

To nie potrwa nawet godziny, jak se pod blokiem zdejme cztery kola o ile dam rade to mnie patrol zwinie do wyjasnienia w 30 min ;-)

 

Galen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.