Skocz do zawartości

17" a ET


czarek

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam felgi 17 7,5 et20 opony to 205/40 a tył 215 45 i ja nie wiem jakie sa z tym problemy ?????? o co wam chodzi przeciez miedzy et 35 a 20 jest 1,5 cm roznicy tył sie chowa w nadkola bez problemu . a moj kolega ma felgi 16 opony 215 na profilu 50 et 35 i dystans 3 cm ale wlozył gumy w sprezyny i jest ok ale to juz troszke ryzykowny zabieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem w swoim coupe zimowki 205/60 r15 i przy zakupie nie zwrocilem uwage ze maja et 20, i jazda to byl koszmar, mala dziura czy nierownosc drogi i juz slychac bylo obcieranie o nadkola.

Ale swoja droga to autko naprawde swietnie sie prezentowalo na tych felgach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:):):) ja juz sam nie wim moze ja mam inny model i szersze nadkola :D:D oczywiscie zartuje a co do obcierania to wiem jak to jest miałem punto 1 z silnikiem 1.1 standardowe opony to 155 65 r 13 a ja sie pokusiłem na felgi 15 calowe i opony 205 to musiałem sciac ranty z nadkoli i do sprezyn wsadziłem po 3 gumy :):):) et tez było całkiem inne niz oryginal ale smigało nic nie trzesło na kierownicy i nie wybijało mnie na muldach na drodze, a wygladało hmmmm cacy :D:D:D a co do bmw to jak juz mowiłem z tylu mam 215 45 17 cali et 20 i jest ok przesyłam fotki jak to wyglada %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img381.imageshack.us/img381/8126/punto372dg.jpg

http://img381.imageshack.us/img381/48/hpim04083mm.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/4234/hpim04094zx.jpg

http://img381.imageshack.us/img381/2645/hpim04138fb.jpg

http://img381.imageshack.us/img381/7103/hpim04168js.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Zachowujecie sie jak "Pan Kazio" który całe życie naprawiał maluchy :wink: :D a tu nagle dostało mu się BMW i coś tam sobie grzebie, ale nie wie co, gdzie i jak :!:

 

Po co kombinować i kupować felgi od 5 do 3 skoro można kupić za tą samą kase od 3 do 3 - mało jest ich na rynku - Panowie czasy kiedy tylko ocet można było dostać dawno minęły :?

 

Nie rozumiem Was - a czarka w szczególności - pomimo iż mu ludzie pisali że robi błąd to i tak zrobił po swojemu. Teraz zainwestuje w gumy, o szerszych oponach zapomni, a jak w 4 osoby będzie jechał to odrazu modlitwa aby nadkoli nie poobcierać :duh:

 

Nic dodać nic ująć - tak trzymać dalej :duh: :mad2: :clap: :clap: :clap:

 

Polak potrafi - powodzenia w doborze gumek :mrgreen: - Krzysiek :8)

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
ja mam felgi 17 7,5 et20 opony to 205/40 a tył 215 45 i ja nie wiem jakie sa z tym problemy ?????? o co wam chodzi przeciez miedzy et 35 a 20 jest 1,5 cm roznicy tył sie chowa w nadkola bez problemu . a moj kolega ma felgi 16 opony 215 na profilu 50 et 35 i dystans 3 cm ale wlozył gumy w sprezyny i jest ok ale to juz troszke ryzykowny zabieg

 

Widzisz darekkk84 - ktoś sobie zadał trochę trudu aby to jednak tak wymyślić że ET 35 to do 3 a ET 20 to do 5, ja bym się nie podjejmował podważania tego a tym bardziej wprowadzania "domowych poprawek".

 

Pisze że tak ma być - to ma być - a nie po swojemu.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz krzysiek

to jest Twoje zdanie

 

jednak nie kazdy mysli jak Ty aby auto mialo jako taki wyglad i jezdzilo

 

niektorzy probuja wyroznic swoje auto

stad powstal ten temat o doborze ET i ogumienia aby nie kombinowac z dystansami i przerobkami nadkoli

 

nie porownuj mnie prosze z Panem Kaziem :evil:

 

wypowiedziales sie na samym poczatku, dziekuje, ale po co sie powtarzam kilkukrotnie, robi sie OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam felgi 17 7,5 et20 opony to 205/40 a tył 215 45 i ja nie wiem jakie sa z tym problemy ?????? o co wam chodzi przeciez miedzy et 35 a 20 jest 1,5 cm roznicy tył sie chowa w nadkola bez problemu . a moj kolega ma felgi 16 opony 215 na profilu 50 et 35 i dystans 3 cm ale wlozył gumy w sprezyny i jest ok ale to juz troszke ryzykowny zabieg

 

Widzisz darekkk84 - ktoś sobie zadał trochę trudu aby to jednak tak wymyślić że ET 35 to do 3 a ET 20 to do 5, ja bym się nie podjejmował podważania tego a tym bardziej wprowadzania "domowych poprawek".

 

Pisze że tak ma być - to ma być - a nie po swojemu.

 

Krzysiek.

 

Zgadzam się w 100% z opiniami Krzyśka, które do tej pory wyraził :cool2: , najwyraźniej chciał ustrzec niektórych forumowiczów przed błędnym wyborem, nie chcę nikogo urazić, dlatego nie będe się dodatkowo wypowiadał, dodam tylko, żę samochód można upiększyć będąc w zgodzie z obliczeniami producenta. A będzie to efektowne i przy okazji bezpieczne dla auta i jego użytkownika i innych użytkowników.

 

Powiem coś więcej, filtrujcie trochę bardziej informacje jakie dostajecie na forum, bo jeżeli (bez urazy) ktoś piszę, że z przodu ma oponę 205/40R17 czyli średnica całego koła 595,8 mm, a z tyłu 215/45R17 czyli średnica koła 625,3 (o ile nie ma tu jakiegoś przekłamania w podanej informacji) to ma ,,delikatną,, różnicę 29,5 mm na średnicy między przodem, a tyłem, czyli albo nie ma pojęcia o kołach w samochodzie, albo robi to świadomie, pomijając już kwestie ET o które się tu rozchodzi.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

nie porownuj mnie prosze z Panem Kaziem :evil:

 

- przepraszam :modlitwa: - nie chciałem :modlitwa: - żle mnie odebrałeś :idea: - chodzi mi bardziej o to że nie robisz czegoś zgodnie z ogólnie rzecz nazywając "techniką" tylko po swojemu. Rozumiem że żle robię starając się - może troche na siłę - uzmysłowić że żle robisz. Ale to jest Twój wybór, Twoje pieniądze i Twój samochód.

 

Pozdrawiam - Krzysiek :D

 

P.S. Sorry - ostatni raz OT :wink:

P.S.2. Tyszkanin :cool2: dokładnie po to jest forum żeby w błąd nie wprowadzać - ja jak nie wiem to nie piszę.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiem coś więcej, filtrujcie trochę bardziej informacje jakie dostajecie na forum, bo jeżeli (bez urazy) ktoś piszę, że z przodu ma oponę 205/40R17 czyli średnica całego koła 595,8 mm, a z tyłu 215/45R17 czyli średnica koła 625,3 (o ile nie ma tu jakiegoś przekłamania w podanej informacji) to ma ,,delikatną,, różnicę 29,5 mm na średnicy między przodem, a tyłem.

Dobrze policzyłeś :cool2: do takich porównań polecam stronkę:

http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp?action=submit

Zresztą w przypadku tych dwoch rozmiarów różnica wynosi prawie 5 proc. na obwodzie, może to i celowe- podnieść tył auta o prawie 3 centymetry.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem coś więcej, filtrujcie trochę bardziej informacje jakie dostajecie na forum, bo jeżeli (bez urazy) ktoś piszę, że z przodu ma oponę 205/40R17 czyli średnica całego koła 595,8 mm, a z tyłu 215/45R17 czyli średnica koła 625,3 (o ile nie ma tu jakiegoś przekłamania w podanej informacji) to ma ,,delikatną,, różnicę 29,5 mm na średnicy między przodem, a tyłem, czyli albo nie ma pojęcia o kołach w samochodzie, albo robi to świadomie, pomijając już kwestie ET o które się tu rozchodzi.

moje auto moje dwie inne opony i jak narazie jest wszystko ok zero bicia na kierownicy wyglad auta poprawił sie o 60%,

ja gdy kupiłem moje auto to przyjemnościa było dla mnie zmienianie seryjnych czesci aby auto wygladało (dla mnie) jeszcze lepiej) zaznaczyłem 'dla mnie" bo ja i wiekszosc młodych ludzi do 25 lat woli przerabiac swoje auta a nie podziwiac przemijajace wzory felg z roku gdy auto wyjechało z fabryki

 

poprostu auta przerobione (nie przesadnie bez kiki tuningu:) bardziej sie podobaja dlatego wiekszosc zdjec bmw w internecie to auta z szerokimi laciami i naciagnietymi nadkolami :):) ale to wszystko zalezy od tego jaki kto ma gust

 

a co do pana Kazia to naprawde mnie rozbawiło nie znasz mnie wiec nie pisz ze nioc nie potrafie sobie zrobic sam przy aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

darekkk84 napisał:

a co do pana Kazia to naprawde mnie rozbawiło nie znasz mnie wiec nie pisz ze nioc nie potrafie sobie zrobic sam przy aucie

 

ok. - dajmy już na luz - nie chciałem nikogo obrazić - kogo uraziłem - przepraszam :modlitwa:

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabiałem juz temat z wieloma felgami i nawet z bardo niskimi ET, wiec sprawa wyglada tak

PRZÓD jest bardzo tolerancyjny nawet przy dużej glebie ET 16 wchodzi bez ocierania miałem np 205/60/15 na ET 18 i no problem , na letnich jezdziłem z 215/45/17 ET 20 (Brock B1) też zero problemów, Teraz mam 215/45/17 na ET 16 (M-kontur) jest spox

 

TYŁ tutaj juz jest mniejsza tolerancja, szczególnie jeśli jest duza gleba to nie mamy wielkiego wyboru. Jezdziłem na 205/60/15 z ET 18 i to było max ET i poony jaki mozna wsadzić przy obnizonym zawieszeniu, potem trzebabyło poszerzyć nadkola i teraz jestem w stanie wsadzic 10 calową felge z opona 245/35/17 z ET 20 (brock b1) :D

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZÓD jest bardzo tolerancyjny nawet przy dużej glebie ET 16 wchodzi bez ocierania miałem np 205/60/15 na ET 18 i no problem , na letnich jezdziłem z 215/45/17 ET 20 (Brock B1) też zero problemów, Teraz mam 215/45/17 na ET 16 (M-kontur) jest spox

 

TYŁ tutaj juz jest mniejsza tolerancja, szczególnie jeśli jest duza gleba to nie mamy wielkiego wyboru. Jezdziłem na 205/60/15 z ET 18 i to było max ET i poony jaki mozna wsadzić przy obnizonym zawieszeniu

 

Kujon nie podales waznej rzeczy: szerokosci felg...

Sam jestem ciekawy jaka mozna maxymalnie felge (szerokosc, wielkosc i ET) upchac do E36.

W starszej 3-ce (E30) mialem 9x16 ET15 i bylo ok :D W E36 juz nie jest tak laitowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZÓD jest bardzo tolerancyjny nawet przy dużej glebie ET 16 wchodzi bez ocierania miałem np 205/60/15 na ET 18 i no problem , na letnich jezdziłem z 215/45/17 ET 20 (Brock B1) też zero problemów, Teraz mam 215/45/17 na ET 16 (M-kontur) jest spox

 

TYŁ tutaj juz jest mniejsza tolerancja, szczególnie jeśli jest duza gleba to nie mamy wielkiego wyboru. Jezdziłem na 205/60/15 z ET 18 i to było max ET i poony jaki mozna wsadzić przy obnizonym zawieszeniu

 

Kujon nie podales waznej rzeczy: szerokosci felg...

Sam jestem ciekawy jaka mozna maxymalnie felge (szerokosc, wielkosc i ET) upchac do E36.

W starszej 3-ce (E30) mialem 9x16 ET15 i bylo ok :D W E36 juz nie jest tak laitowo...

 

wiec tak wszystko zależy od zawieszenia , kumpel ma mocno podnioesione E36 i na seryjnych sprezynach z tyłu ma felge 10,5 cala :!: z oponą 235/40/17. JA w moim coupe mialem z tyłu felge 7 cali opona 205/60/15 z ET 18 ale to jest całkowity max pez poszerzania nadkoli z obniżonym zawieszeniem. Natomiast na lato 7,5 cala felga opona 225/45/17 i ET 35 to jest max co mozna wsadzic na posadzonym aucie.

Teraz mam w cabrio z tyłu felge 9 cali opona 225/45/17 i ET 16 ale bez poszerzonych nadkoli bym tego nie wsadził nigdy w życiu. Wczesniej miałem felge 10 cali na 245/35/17 z ET 20 .

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przerabiałem juz temat z wieloma felgami i nawet z bardo niskimi ET, wiec sprawa wyglada tak 
PRZÓD jest bardzo tolerancyjny nawet przy dużej glebie ET 16 wchodzi bez ocierania miałem np 205/60/15 na ET 18 i no problem , na letnich jezdziłem z 215/45/17 ET 20 (Brock B1) też zero problemów, Teraz mam 215/45/17 na ET 16 (M-kontur) jest spox 

 

no i to jest odpowiedz :):):) a tu mowile ze np ET 20 W E36 moze powodowac jakies komplikacje i ze bedą koła biły przy wiekszej predkosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowujecie sie jak "Pan Kazio" który całe życie naprawiał maluchy :wink: :D a tu nagle dostało mu się BMW i coś tam sobie grzebie, ale nie wie co, gdzie i jak :!:

 

Po co kombinować i kupować felgi od 5 do 3 skoro można kupić za tą samą kase od 3 do 3 - mało jest ich na rynku - Panowie czasy kiedy tylko ocet można było dostać dawno minęły :?

 

Nie rozumiem Was - a czarka w szczególności - pomimo iż mu ludzie pisali że robi błąd to i tak zrobił po swojemu. Teraz zainwestuje w gumy, o szerszych oponach zapomni, a jak w 4 osoby będzie jechał to odrazu modlitwa aby nadkoli nie poobcierać :duh:

 

Nic dodać nic ująć - tak trzymać dalej :duh: :mad2: :clap: :clap: :clap:

 

Polak potrafi - powodzenia w doborze gumek :mrgreen: - Krzysiek :8)

 

No wlasnie nie jest tak jak piszesz , ze felgi do 3 sa w tej samej kasie co do 5. Raz , ze felgi sa drozsze z racji wiekszego popytu to jeszcze szybciutko fajne znikaja z allegro i gieldy :wink:

Co do ET zeby juz calkowicie skonczy to felgi z ET20 na odpowidniej gumie (bez zanych trapezow i innych) zdecydowanie nie pasuja.

Tak wiec miales racje , a ja sie przekonalem na wlasnym bledzie przy zakupie felunku :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja z mojego doswiadczenia dodam zeby sprawdzac srednice otworu centrujacego przed zakupem felg, bo potem trzeba kupowac pierscienie centrujace zeby nic nie drgalo:> na szczescie nie jest problemem zdobyc(kupic) takowe
"there's more to living than only surviving"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja z mojego doswiadczenia dodam zeby sprawdzac srednice otworu centrujacego przed zakupem felg, bo potem trzeba kupowac pierscienie centrujace zeby nic nie drgalo:> na szczescie nie jest problemem zdobyc(kupic) takowe

I tutaj masz całkowitą racje , felgi z 5 mają o 1mm szersza średnice otworu i pierścienie się przydają.

Ja cały czas zmierzałem żeby osągnąc Germana , ale nie było to takie proste . zakupiłem szerokie felgi 9 i 10 calowe , potem na to odpowiednio wąskie opony ja mam 225/45 na 9 calach felga ma ET 19 , do tego niezbedne było poszerzenie nadkoli . Wieć panowie przy kupnie felg z allgero traktujcie z przymrużeniem oka sprzedawców którzy będą zapewniać was ze felgi z 5 albo 7 wchodzą bez problemu.

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam felgi o rozmiarze 8Jx17 ET47 z oponami 225/45 R17 w e36

 

w czasie jazdy nie slychać niepokojących dźwieków (przy jezdzie na wprost ani przy skrecaniu) więc jezdziłem niczego nie podejrzewając. dzisiaj zmieniałem tarcze no i musze przyznać że to co zobaczyłem po zdjęciu kół troche mnie zbiło z tropu:

http://img477.imageshack.us/img477/2562/p5051275wyc3rd.th.jpg

 

 

czy to że jest obtarcie ( po obu stronach identycznie), które najprawdopodobniej powstaje przy maks skrecie kół jest spowodowane ET? wiem ze do e36 przy tym rozmiarze zalecane jest 41, ale czy to jedyny powód? 5mm to niewiele jak na margines bezpieczeństwa wiec zaczynam sie zastanawiać czy może to nie jest winą czegos innego - (zbieżność? - ustawiałem 4 tys km temu, ale na 15").

czy jedyna radą będą dystanse? a może inne opony (215/45 - tylko czy tyle wystarczy)?

poza tym troche mocne te wytarcia jak na maksymalny skret kół z którym jedzie sie dosyć powoli i właściwie tylko wyjezdzajac z parkingu.

 

PS

skreciłem maksymalnie koła na postoju i w takiej sytuacji opona nie dotyka nadkola :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.