Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak juz brać 25d to tylko w wersji 3.0 (o ile taka istniała w F15).

Coś chyba pokręciłeś ;)

A jeździłeś wersją 218 czy 231KM?

 

A czy ktoś wie jak to jest z V-max 25d w wersji 231KM? Niby doszło 13kucy a prędkość wg danych fabrycznych bez zmian - 220km/h. "Kaganiec" czy po prostu moc nie wzrosła w górnym zakresie obrotów?

  • Odpowiedzi 304
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeździłem 25d 2.0 218km. Wiem, że są wersje 3.0 ale nie jestem pewien czy występowały one w X5.
Opublikowano

Tak jak były 25d 2.0 4 cylindry tak też i są 25d 3.0 6 cylindrów, w tym drugim wypadku jest to ten sam motor co 30d 258km ale programowo osłabiony. Tak jak mówie, nie wiem czy występował on w X5 ale w "zwykłej piątce" na bank był. Podejrzewam, że w X5 też

 

EDIT:

Sprawdziłem dokładnie, rzeczywiście w X5 nie byo wersji 25d 3.0. W F10 i paru innych podelach było 25d 2.0 i 3.0 w różnych latach. W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak powiedzieć, że minimum dla tego auta to 30d 258km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy ktoś wie jak to jest z V-max 25d w wersji 231KM? Niby doszło 13kucy a prędkość wg danych fabrycznych bez zmian - 220km/h. "Kaganiec" czy po prostu moc nie wzrosła w górnym zakresie obrotów?

Ktoś, coś? Są jacyś posiadacze 25d 231KM na forum?

Opublikowano

Tak ja mam x5 pakiet m . Rozważałem zakup xc90 i lexusa rx200 turbo wybór padł na bmw tak mi się wydaje że z tych aut układ jezdny ma najlepszy ,przycisk sport to nie tylko utwardzenie kierownicy ,prowadzenie tego auta wg. mnie jest jak na takie auto bardzo dobre .

Odgłos diesla porównując do audi 2.0 tdi i volvo w x5 jest najlepszy .

Fotele dobre , w xc 90 tył to jakas porażka kanapa cieeeeniutka mało miejsca redukcja wagi robi swoje .wygląd auta z przodu mi odpowiada .

Odnosnie Bmw i silnika oczywiscie nie jest to 3.0 ale ja kupiłem to auto że juz miałem dosc oglądania dziadostwa i uklejania i podszykowania aut używanych straciłem trochę kasy na przeglądy i dekre do leasingu nic z tego nie wyszło byłem załamany .

Więc kupiłem to auto bo wg.mnie wart było tej ceny i jakosci dostałem duży rabat od sprzedawcy u innych mogłem kupić co najwyżej x3 lub x4.

Odnosnie silnika przeważnie jeżdże na comfort spokojna jazda po miescie .

Jak przełączę na eco to przeważnie jadę za sznurem aut wtedy spalanie jakie osiągnołem najmniejsze to 6.8 litra .

Ale przeważnie jeżdze na comfort i na sport lub sport + wtedy spalanie większe ponad 10litrów startuję z LC przynajmniej dwa razy dziennie bo dzieci to lubią spalanie od początku to 9.8litra . tyle po przejechaniu 6tys kilometrów.

Najbardziej co mnie irytowało przed zakupem to klapa dzielona i brak otwierania np nogą ale dałem z tym spokój (trochę się uparłem żeby klapa była otwierana nogą) ogólnie stwierdzam że ta klapa dzielona nie jest zła bo jak otwierasz to ci nie wypada ale jednak jak podchodzisz z zakupami to jak masz roletę zasuniętą to :mad2:

W lexusie i tak była ręczna .xc 90 elektryczna jak się gniecie xc 90 to tez spali ponad 10l . lexus benzyna blizej 15l

Tak się zastanawiałem czy nie wziąsć x5M ale stwierdziłem że zobaczę to bo i tak będę zmieniał drugie .

Mi się wydaje że do normalnej jazdy jak nabardziej się nadaje no i nie jest to muł.

Opublikowano
W X3 nie mozna tego miec przy M Pack ,wiec moze o to chodzi ?
Opublikowano

Przy M pakiecie dostęp komfortowy jest nieco ograniczony i nie ma niestety otwierania klaty bagażnika nogą... :/ (sprawa wymuszona przez inny design zderzaka m pakietowego)

 

Co do silnika 25d ja mam dopiero 1300 km ale po przejechaniu tego dystansu mogę stwierdzić, że na moje potrzeby silnik wystarcza. Głównie jeżdżę do pracy i z powrotem i po bułki ido sklepu. Jazda zdecydowanie miejska. Silnik jest dynamiczny i elastyczny - 500Nm robi dobrą robotę. Generalne jeździ jak poprzednie E70 w 30d... Fajnie daje również radę na drogach podmiejskich, przyśpieszenie 60 - 120 bez problemów.

 

Ja w zamian na mocniejszy silnik, którego po mieście bym nie wykorzystał doposażyłem mocniej auto.

 

Myślę, że nie ma co sugerować się, iż to tylko 4 cylindry i 1998 ccm. Warto najpierw przejechać się tą wersją silnikową bo być możne okaże się, że spełnia Wasze oczekiwania i nie warto dopłacać do mocniejszych wersji...

 

W mojej ocenie jeśli ktoś pomyka dużo po autobahnach z prędkościami 160+ myślę, że powinien zainteresować się 40d.

 

Co do wentylowanych foteli jak dla mnie działają świetnie. Nie zaciągają powietrza z wentylacji tylko z kabiny przez co możemy być spokojni o swoje korzonki :) Wydajność na czarnej skórze wystarczająca.

 

CHIP:

Nie chipowałem ponieważ nie wiem jaką wytrzymałość ma skrzynia biegów, która jest tu podobna inna niż w 30d... Jeśli ma ktoś doświadczenia z chipowaniem 25d 231KM niech da cynę :)

 

Spalanie:

Jazda miejsca wokół komina 8.9 l/100km (krótkie dystanse). Dojazdy do pracy ok 20km w jedną stronę (miasto + ekspresówka do 140km/h) 7.5 l/100km.

Jeżdżę głównie na eco pro i comfort z wyłączonym start/stop.

Opublikowano
czapki z głów dla każdego kto jest w stanie jeździć na eco pro częściej niż raz aby sprawdzić z ciekawości - toż to w ogóle nie jedzie...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Jestem nowym uzytkownikiem f15-ki x25d (231KM). Testowalem x5 ze slabszym (218KM) silnikiem i bylem lekko wystraszony brzmieniem szczegolnie przy kazdym ruszaniu i przyspieszaniu. Liczylem ze (231KM) bedzie pracowal lagodniej i nie zawiodlem sie. Nadal nie jest to silnik benzynowy ale pracuje wyczowalnie lagodniej niz slabsza wersja. Po dogrzaniu silnika nie jest to uciazliwe, a w trasie i na autostradzie to wprost bajka. A przy okazji, narazie na dotarciu pali mi 7,6l/km (przy czym stosuje sie do zalecen producenta i nie jade na czerwone pole :), chyba niezle. Polecam dla oszczednych.

Pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po przejechaniu 5000km stwierdzam, że 25d to bardzo rozsądny silnik. Do miasta jest i tak za mocny i zbyt dynamiczny biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo zabrania prawka :)

Na trasie daje radę. Bez problemów osiąga deklarowane 220km/h a dźwięk silnika jest (wewnątrz samochodu) całkiem przyjemny dla ucha.

 

Nie twierdzę, że mocniejsze wersje są złe! Jednak dla kogoś kto liczy się jednak z kasą jest to bardzo udany samochód.

A że nie jest to rakieta? Po tym jak miałem przyjemność jeździć Teslą S85D żaden samochód nie robi już wrażenia :)

Opublikowano
Po przejechaniu 5000km stwierdzam, że 25d to bardzo rozsądny silnik. Do miasta jest i tak za mocny i zbyt dynamiczny biorąc pod uwagę niebezpieczeństwo zabrania prawka :)

Na trasie daje radę. Bez problemów osiąga deklarowane 220km/h a dźwięk silnika jest (wewnątrz samochodu) całkiem przyjemny dla ucha.

 

Nie twierdzę, że mocniejsze wersje są złe! Jednak dla kogoś kto liczy się jednak z kasą jest to bardzo udany samochód.

A że nie jest to rakieta? Po tym jak miałem przyjemność jeździć Teslą S85D żaden samochód nie robi już wrażenia :)

 

a sprawdzałeś ile Ci pali ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy normalnej jeździe w trybie mieszanym średnio jakieś 8,5l/100km w trybie komfort. Jazda autostradowa 160-180km/h to już powyżej 10l. Myślę, że w moim przypadku średnio z długiego okresu będzie poniżej 9l/100km. Za 2 tygodnie prawdopodobni zaliczę pierwszy w tym sezonie wypad na narty to wtedy okaże się jak ta "bestia" zachowa się na długiej trasie przy szybkiej jeździe.
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to jeszcze o zużyciu paliwa po przejechaniu 25.000km...

 

Średnio z całego przebiegu poniżej 9l/100km - około 8,7

Przy przelotach autostradowych (DE) zapina się w 9,5l. Przy szybkim odcinku przekracza 10l co i tak daje bardzo przyzwoity zasięg na pełnym zbiorniku.

Jazda z przyczepą (koń) z prędkością nie przekraczającą 100km/h to spalanie na poziomie 12l.

 

Najniższe spalanie z trasu po PL to około 7l/100km przy (prawie) trzymaniu się przepisów.

Ekstremalne testowanie spalania dało wynik na trasie na poziomie 6l/100km!

 

Spalanie ma się oczywiście nijak do danych fabrycznych ale powodów do narzekania nie ma.

Opublikowano

Jestem użytkownikiem tego auta w wersji 25D (218 kM) dwa lata, właśnie przedłużyłem gwarancję na 2 kolejne, przejechałem 55000 km i jak do tej pory nie miałem żadnej usterki. Serwis, poza przeglądami odwiedziłem kilka razy :

- po1 kkm dezaktywacja funkcji start/stop,

- po 30kkm wymiana przednich klocków,

- po 40kkm wymiana tylnych klocków,

- po 2 latach (55kkm) aktualizacja mapy.

Właściwie to jest jedna usterka, a mianowicie - mam jasną tapicerkę z wentylacją i na fotelu kierowcy pojawiają się przetarcia farby na szwach, w sumie ~ 10cm.

Oszczędnościami związanymi z mniejszym zużyciem paliwa nie ma się co podniecać. Na dystansie 55000km, przy zużyciu 1 l mniej wychodzi: 550 x 1 l x 5 zł/l = 2750 zł, przy cenie bryki za 300000 zł- no coment. Silnik 2,0 w 99% mi wystarcza, ale gdybym mógł cofnąć czas nie zastanawiałbym się ani chwili i brałbym 30D. Dlaczego?

Dlatego (w kolejności):

- dla tego 1%

- bo silnik w 25D jest bardziej wysilony i jestem pewien, że 30D osiągnie większy przebieg,

- 30D będzie łatwiej i drożej sprzedać, a więc trochę zniwelować wyższą cenę przy zakupie,

- 30D brzmi bosko, wew. i zewnątrz.

Opublikowano

- 30D będzie łatwiej i drożej sprzedać, a więc trochę zniwelować wyższą cenę przy zakupie,

 

Pobożne życzenia przy różnicy zakupowej na poziomie 100k PLN. A reszta cóż jak najbardziej tak szkoda że akcyza umarła w sejmie.

Opublikowano
Witam.Mam pytanie do innych użytkowników 25d 231koni czy był ktoś z was na hamowni? Posiadam od kilku miesięcy f15 25d przebieg 20tys km (nowy filtr powietrza ,paliwo shel ) a na hamowni zamiast 231 pokazało 220 (tuner powiedział że to standard w biTurbo od Bmw) chciałem zapytać jak sprawa ma się u innych użytkowników biTurbo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdyby nie akcyza to na pewno brałbym co najmniej 30d. Niestety tak jak napisał kolega +100kzł to kupa kasy, np, dobrze wyposażony kompakt dla żony.

 

A jeżeli chodzi o wrażenia "słuchowe" to chyba następny samochód będzie jednak w benzynie.

Przy takim wyborze dla mnie największym minusem jest konieczność częstego tankowania na autostradzie. No i niestety akcyza po raz kolejny :(

Opublikowano
Dla jasności : 25d to nie ,,bi turbo" a twin power, co robi duża różnice :wink:
Opublikowano
wytłumacz jaka różnica? w nazwie? nie zmienia to faktu że nie ma tyle mocy co deklaruje producent

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.