Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tylko że robiłem to na kablu od E-46. Czy musi być kabel enet żebyśmy się dobrze zrozumieli. jeszcze wyskakiwał taki błąd wkhtmltopdf.exe . nie znaleziono obiektu MSVC120

.dll

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musi być ENET do F10 .
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musi być do diagnostyki F10 kabel ENET , seria F ma CAN w OBD do diagnostyki i na kablu K-dcan działa diagnostyka tak samo jak z e46 tylko jak to kabel do E46 tylko podwójna linai K dla modeli do 2007 roku to nie będzie ale jak masz K-dcan to będzie działać
Opublikowano

Mam dwa kable ,tym srebnym się łączyłem i nic. A czarny wogóle nie działa ,srebny też nie działał w e-46 ale jak wyczytałem że trzeba 8i9 połączyć to będzie działać i tak zrobiłem .Także srebny w e-46 działa ale f-10 nie. A czarny nie nawet jak go podepne to inpa nie pokazuje że wykryła kabel.

kabel.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piny 7 i 8 się zwiera !

NIE 8 i 9

Kable OBD w większości przypadków mają inne sterowniki - może dlatego nie działa czarny .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Przepraszam pomyliłem się z pinami nawet na zdjęciu widać że jest połączony 7 i 8. A z czarnym jak go podłącze pokazuje taki sam sterownik tylko że jest na porcie 3 i chce zmienić to pokazuje się że port 1 jest zajęty.Ten srebny jest K+DCAN to czemu nie działa z F-10. I ten czarny od viakena ma tak 7 i 8 zmostkowany i po wgraniu sterów od niego nie działa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też uważałem że kable D-Kan nie chdzą z F modelami , ale wczorajszy wpis kolegi Din76 namieszał mi w głowie - uważam go za „guru” więc nie wiem ?
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano
Widać kabel kablowi nie równy sprzedają ,opisują a tu lipa wychodzi. A jak kupie kabel enet to będzie działał w e-46 czy tylko nowsze auta .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widać kabel kablowi nie równy sprzedają ,opisują a tu lipa wychodzi. A jak kupie kabel enet to będzie działał w e-46 czy tylko nowsze auta .

 

enet od serii F

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kabel k-dcan działa z F serią pod warunkiem że DCAN sprawne a tu często jest problem sprawdzałeś na modelach po 2007/08 roku lina K na pinie 7 działa a dcan nie i oczywiście nie może być połączonego pinu 7 z 8
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój dcan działa z F10 bez problemu

Jaki rocznik F10 ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma znaczenia który rok , nawet w serii G jest CAN to protokół diagnostyczny linia CAN- (ISO 11519) zostawiony po to aby każdy tester diagnostyczny obsłużył model

pod warunkiem że ma dane dla danego modelu auta, ale posiedzę kiedyś i przepatrzę czy coś się zmieniło w nowszych modelach w linii diagnostycznej CAN ,

ale wątpie rozkwit przypadł na ethernet to przyszłość ...

i to w zasadzie tyle o CAN reszta tylko ethernet (DoIP) w bmw ENET i to wielo-bramowy (gateway) juz w nowszych modelach od NBT,

F10 z 2010 (CIC ma tylko jedną bramę GW w ZGW) ,

, proszę nie mylić z magistralą CAN o różnej prędkości która w różni się między nowszymi ,a starszymi modelami i jest nadal rozwijana i przyszłościowa .

He, he nie jestem Guru , nienawidzę sekt rożnego rodzaju, a to słowo mi się z tym kojarzy, porostu lubię się uczyć :D i jak zrozumiem to przełożyć na język zrozumiały dla wszystkich.


Edit ale proszę G11 info o OBD nadal ten sam protokół DCAN do 500kb/s co w serii E powinien każdy interfejs K-dcan obsłużyć

969f82f6afd9.jpg

790668a8081d.jpg

Opublikowano
Mój dcan działa z F10 bez problemu

Ale nie napisałeś czy masz piny połączone. usunę mostek i sprawdzę tak jak Din76 napisał .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na 100% jak piny 7 i 8 połączone to nie będzie dcan działać,

port ethernet jest uruchamiany z pinu 8 jak zasilisz ten pin to otworzysz port ethernet ,

a uruchomiony port eth blokuje komunikacje DCAN pisze w każdej ISTA nawet w e90, e70, jak był ethernet w OBD to połączenie pinu 7 i 8 blokowało diagnostykę DCAN

Opublikowano
Witam, zainstalowałem Ista+ Wersja 4.1.21. Interfejs Ediabas zaznaczyłem w opcjach. Kabel OBD2 USB, czy tym kablem połączę się z seria F? wyskakuje mi błąd "Pojazd nie mógł zostać prawidłowo zidentyfikowany. Sprawdzić dostęp do pojazdu i czy aktywna jest diagnostyka do analizy i kontroli." Chodzi mi tylko o cele diagnostyczne. Zrobiłem wszystko według instrukcji z YT https://www.youtube.com/watch?v=H0xNycMB51s co może być nie tak? Będę wdzięczny za podpowiedz.
Opublikowano
Witam, zainstalowałem Ista+ Wersja 4.1.21. Interfejs Ediabas zaznaczyłem w opcjach. Kabel OBD2 USB, czy tym kablem połączę się z seria F? wyskakuje mi błąd "Pojazd nie mógł zostać prawidłowo zidentyfikowany. Sprawdzić dostęp do pojazdu i czy aktywna jest diagnostyka do analizy i kontroli." Chodzi mi tylko o cele diagnostyczne. Zrobiłem wszystko według instrukcji z YT https://www.youtube.com/watch?v=H0xNycMB51s co może być nie tak? Będę wdzięczny za podpowiedz.

 


ok, ktoś mi mądry podpowiedział że potrzebuje enet kabel z wejsciem RJ45 do serii Fxx, nabyłem taki, pomoże mi któryś użytkownik w konfiguracji go. Z góry bardzo dziękuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.