Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak.

 

Co do firmy brokerskiej, to dla niemieckiego dealera, który nigdy z nią nie współpracował, taka firma jest podejrzana i tak zawsze bo pochodzi z kraju przekrętasków. :)

Opublikowano
Potwierdzam słowa Kolegi mmw.

W sumie zawsze oszczędzisz jeszcze 4% ceny płacąc VAT w DE, no ale jak chcesz brać na firmę, to pozostaje Ci tylko nasze 23%.

Ważne też, żeby przy płaceniu VATu w DE, auto miało min. 6 miesięcy i przynajmniej 6000km przebiegu. Inaczej przyjdzie Ci zapłacić VAT po raz drugi w PL.

 

to kiedy płacimy vat w De a kiedy w Pl? :D jak na firme to w PL a jako prywatna osoba to w De i auto musi mieć min 6 tys i pol roku ? :D

 

Musi mieć min. 6000km i ponad pół roku, bo inaczej traktowane jest jako NOWE auto ( definicja EU ), i w PL zapłacisz VAT po raz drugi Kolego!

Oba warunki muszą być spełnione. Jak auto ma np. 5 lat i ma 5999km to dla UE ( i automatycznie dla naszego urzędu ) też jest nowe :shock:

Opublikowano
Potwierdzam słowa Kolegi mmw.

W sumie zawsze oszczędzisz jeszcze 4% ceny płacąc VAT w DE, no ale jak chcesz brać na firmę, to pozostaje Ci tylko nasze 23%.

Ważne też, żeby przy płaceniu VATu w DE, auto miało min. 6 miesięcy i przynajmniej 6000km przebiegu. Inaczej przyjdzie Ci zapłacić VAT po raz drugi w PL.

 

to kiedy płacimy vat w De a kiedy w Pl? :D jak na firme to w PL a jako prywatna osoba to w De i auto musi mieć min 6 tys i pol roku ? :D

 

Musi mieć min. 6000km i ponad pół roku, bo inaczej traktowane jest jako NOWE auto ( definicja EU ), i w PL zapłacisz VAT po raz drugi Kolego!

Oba warunki muszą być spełnione. Jak auto ma np. 5 lat i ma 5999km to dla UE ( i automatycznie dla naszego urzędu ) też jest nowe :shock:

 

to jako osoba prywatna kupujac auto niemajace pol roku i 6 tys placimy podatek w De i Pl ? to taniej wyjdzie niz nowe u nas w pl :D

Opublikowano

No to wychodziłoby, że drożej wyjdzie niż nowe...

Wtedy jedynie co zostaje, to brać na firmę cenę netto w DE, i 23% VAT w PL.

Opublikowano
No to wychodziłoby, że drożej wyjdzie niż nowe...

Wtedy jedynie co zostaje, to brać na firmę cenę netto w DE, i 23% VAT w PL.

 

Dokładnie tak :)

Opublikowano
Ale w sumie wychodzi na jedno, bo z kolei VAT liczony jest od kwoty powiększonej o akcyzę, i dodatku to 23% a nie 19% jak w DE...
Opublikowano
Ale w sumie wychodzi na jedno, bo z kolei VAT liczony jest od kwoty powiększonej o akcyzę, i dodatku to 23% a nie 19% jak w DE...

 

tak czy inaczej najlepiej na firme netto w De i vat w PL. bo z tego co widac to ceny brutto w De sa nizsze w przeliczeniu na brutto w Pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak.

 

Co do firmy brokerskiej, to dla niemieckiego dealera, który nigdy z nią nie współpracował, taka firma jest podejrzana i tak zawsze bo pochodzi z kraju przekrętasków. :)

 

A Ty byłbyś podejrzany dla niemieckiego dealera?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kwestia na kogo się trafi. Jak trafisz na dealera, który już się naciął to może być problem. Każda firma inaczej podchodzi do tego. A tu niestety kwota jest bardzo konkretna. Podejrzewam, że kaucja w postaci VATu załatwiłaby sprawę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko to wymaga też zaufania i jest pewnym ryzykiem ze strony kupującego. Weź zostaw kaucje na 10k EUR. Jakoś miałbym przed tym pewne obawy, niezależnie czy to DE czy PL.
Opublikowano
Kilku zagłosowało że posiada .... :roll:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Są, są. Powiem z mojego doświadczenia, porównywałem ceny DE, krajowe, premium selection, od brokerów. Wychodzi defacto to samo. Sensowny handlowiec z FUS czy Bawarii liczył mi na małych marzach premim selection te same egz. ktore wychdoziły taniej niz liczone przez brokera czy posrendików. Zalezy kto liczy i jak. Nie wspominam o tych bez akcyzy, od razu cena spada o ok 10% (marze dają wieksza).

 

Ilość czasu i kombinowania, jaka Ci zajmie zabawa z tym, o czym piszecie, zje te róznice cenowe, a odsprzedajać autko za 2-3 lata będzie jednak nie krajowe, niemieckie, ex ag, czy jeszcze inaczej postrzegane.

Mi udało się znależc roczne demo, ktore swoje 25% utraciło od katalogu na wrtosci i to dla mnie było OK.

 

Wyzwaniem jednak było znalezc taką konfiguracje, ktora mi pasowała w 100% - szukałem pol roku mniej wiecej- M5 nie ma jak grzybów po deszczu, nawet w Ex Ag.

 

Do tego chyba bym nie kupił m5 ex ag. 530d owszem, ale nie M5. przeciez nie jezdzą tym zarzadu ani najmy dlugoterminowe, tylko sa to demo cary z eventów (na ktorych zreszta byłem).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.