Skocz do zawartości

320i(N43) fault codes- pomoc


paddy79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mialem dzis chwilke i wkoncu podpiolem moja betke pod komputer. Wyskoczyly mi dwa bledy p122f i p0597. Ten drugi udalo mi sie znalezc, chyba chodzi o termostat, ale p122f o tym nie moge znalezc zadnej informacji. Moze ktorys kolega kiedys wie co znaczy ten kod?

Z gory dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Wymieniaj NOX'a chyba ,że masz za dużo pieniędzy to tego nie rób ale nie zdziw się jak jakiegoś pięknego dnia okaże się ,że KATALIZATOR masz do wymiany i zamiast 1400 zł zapłacisz z 5 lub więcej tysięcy.

 

Powiem tak : z uwalonym czujnikiem NOX możesz smiało jezdzić minimalnie zwiększy się tylko spalanie ,ale przy dłuższym użytkowaniu auta może to doprowadzić do wypalenia katalizatora, a to już są większe koszta. Wybór należy do ciebie

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czemu mialby sie wypalic kat bez noxa ? nox sprawdza zawrtosc tlenku azotu w spalinach, wiec wg twojej teorii co sie dzieje zeby sie kat wypalal ? poza tym ktory mialby sie wypalic ? ten na kolektorze czy ten pod autem ?
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I własnie jeśli jest uszkodzony NOX to jest bogatsza mieszanka i nie wypala się do końca, a to nie jest zdrowe dla kata. Twój samochód twoje pieniądze. Skoro nie byłby potrzebny ten czujnik BMW by go nie montowało i przy uszkodzonym autko by nie paliło więcej.

 

Przy uszkodzonym NOXie nie miałem kontrolki " CHECK " . W instrukcji jest wzmianka ,że jak wyświetla się kontrolka to jest problem z mieszanką. U mnie na zimnym telepało kastą i zapalała się ta kontrolka - przyczyną były wadliwe Wtryskiwacze paliwa.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wyświetla się "Check" to wielu właścicieli może jeździć nieświadomie z uszkodzonym czujnikiem NOx. Generalnie przy normalnym obciążeniu silnika tlenki azotów spalają się na bieżąco, w przypadku ubogiej dawki paliwa (przy małym obciążeniu) gazy te zbierają się w katalizatorze i po wykryciu ich przez sondę NOx ECU powinien na chwilę zwiększyć dawkę paliwa by je wypalić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy katalizator nie wypala sie na bogatej mieszance?

 

Z tego co ja wiem na temat tych silnikow to mieszanka wzbogaca sie raz na ok 1 min wlasnie po to zeby zwiekszyc temperature katalizatora i wypalic to co do wypalenia jest.

 

Kicha mozesz podac zrodlo swoich informacji?

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle sie może wyraziłem z tą mieszanką , ale chodzi mi o to ,że czujnik ten jest powiązany z pracą i żywotnością kata. Wystarczy poszukać na necie w zagranicznych forach co mówią na temat uszkodzonego NOX'a i jazdy z takim czujnikiem. A to ,że kat może się poprostu uszkodzić szybciej poinformował mnie mechanik zajmujący się BMW od 20 lat ( uprzedze wszystkich kto wie może chciał mnie naciągnąć na pieniądze ale wole się nie przekonywać na własnej skórze czy miał rację czy nie )

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nastepnym razem nie pisz o czyms w taki sposob jakbys sie znal, w sytuacji gdy to tak naprawde Twoj mechanik z dlugim stazem sie na tym zna albo i nie... :duh:

 

To chyba boli w tym forum (i roznych innych tez..) najbardziej, ze mnostwo osob swoje domysly przedstawia jako fakty i coraz trudniej znalezc tu rzetelna odpowiedz na jakiekolwiek pytanie.

 

 

Czujnik oczywiscie jest powiazany z zywotnoscia katalizatora ale zeby zrozumiec na jakiej zasadzie, trzeba poczytac informacje na temat dzialania silnikow z bezposrednim wtryskiem (dobry material wypuscil np VW na temat silnikow FSI).

Ten temat zahacza tez miedzy innymi o tak chetnie usuwane klapki w kolektorach dolotowych (tez w silnikach diesla). Brak tych klapek tez wzbogaca mieszanke.

Ciekawe co mechanicy ze stazem maja na ten temat do powiedzenia w kontekscie zywotnosci katalizatorow i filtrow DPF..

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec to jednak nie Nox. Dzis samochod do mechanika bo silnik zaczal brzeczec jak diesl rano, jak sie rozgrzeje to dziwek ustaje. Wedlug mechanika blad P122f to cewki ale byly wymienione na nowe, wiec nie kumam czemu blad wraca. W sumie to bardziej martwi mnie ten dziwek silnika rano, przejrzalem inne fora i znalazlem to:

 

http://www.youtube.com/watch?v=fT46ELVKehA

 

Brzmi doslownie jak moj, z tym ze nie widze zeby ktos to rozwiazal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.