Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!!!

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość :) Temat pewnie wielokrotnie wałkowany więc jeśli moderatorzy stwierdzą że jest bez sensu to proszę o usunięcie.

Ale do rzeczy, po nowym roku chce kupic BMW 320i e90 2006 2007 rok, tylko ten silnik mnie interesuje więc nim się zajmijmy. Jeżdże przeważnie po mieście (małym) wiec te 150 koni mi wystarcza. Auto sobie chce sam z Niemiec przywieść na mobile. de lub autoscout.de można znaleść wiele ładnych egzemplarzy w stosunkowo dobrych pieniądzach od 35.000 do 40.000zł (przebiegi od 100.000 do 150.000)i teraz moje pytania:

1. Co przy tym przebiegu powinno już byc wymienione?

2. Jak sytuacja wygląda z rozrządem? wiem że jest łańcuch ale to nie zawsze znaczy że jest bez obsługowy?

3. Jest w nim koło dwumasowe? wytrzyma 200.000? wiem to troche pytanie retoryczne wszystko zależy od jazdy :)

4. Na co w szczególność zwrócic uwage przy zakupie?

Jeżeli temat nie zostanie usunięty to napewno zadam Wam tu jeszcze sporo pytań :) i myśle ze od fanów marki dowiem się jak kupić dobry egzamplarz swojej pierwszej Beemki:)

Pozdrawiam Mateusz

Opublikowano

Dziwny post, zadajesz pytania na które w większosci sam odpowiadasz. Ale do rzeczy. Kupiłem swoją w kwietniuw kraju (październik 2006 r. - konkretnie ten silnik chciałem, bo będę ją gazował w przszyszłym roku, silniki po 2007 były już na bezpośrednim wtrysku), cena 44,5 tys., przbieg 152 000. W serwisie w Poznaniu sprawdziłem historię jej (wszystko zgadzało sie z ksiązką serwisową). "Na co zwrócić uwagę" - na wszystko, tak jak kupujesz inny samochód. Co powinno być wymienione ?, a kto Ci na to odpowie, ja musiałem niedawno dyfer wymienić i zapewnie wcale nie jest to regułą. Wiem, że poprzedni właściciel coś z pompą vacum robił i śledząc posty stała usterka.

PS. Co za różnica w mocy silnika - duże miasto czy małe? Jedno jest pewne silnik nie powala osiągami, ale do sprawnego poruszania się wystarczy.

Opublikowano

Też uważam ze te 150 koni wystarczy do normalnej jazdy.

Ok pompa vacum :) no to już coś nowego się dowiedziałem. Kolego chcesz gazować? a butla gdzie masz zamiar schować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zwroc uwage na valvetronic, musisz podlaczyc pod iste czy inpe i sprawdzic bledy przed i po jezdzie testowej, drogi szajsz w naprawie a srednio po 160-170 tysiacach zaczyna sie sypac...
Krzysztof
Opublikowano

Kupiłem 320 (n46) przy przebiegu 150 tys więc mogę się podzielić spostrzeżeniami:

- przy przeglądzie przy 150 tys mechanik stwierdził, że wyskoczył błąd wentylatora (nie zapaliła się żadna kontrolka), ponieważ te silniki nie lubią się przegrzewać wymieniłem wentylator ze sterownikiem (1300 zł),

- przy 160 tys padł valetronic (1000 zł),

- standardowo uszczelniony został silnik - pokrywa zaworów + pompa vacum (1000 zł).

 

Link do spalania poniżej - 7,5 trasa, 8 szybka autostrada, 9,5 Warszawskie korki.

Opublikowano
Kupiłem 320 (n46) przy przebiegu 150 tys więc mogę się podzielić spostrzeżeniami:

- przy przeglądzie przy 150 tys mechanik stwierdził, że wyskoczył błąd wentylatora (nie zapaliła się żadna kontrolka), ponieważ te silniki nie lubią się przegrzewać wymieniłem wentylator ze sterownikiem (1300 zł),

- przy 160 tys padł valetronic (1000 zł),

- standardowo uszczelniony został silnik - pokrywa zaworów + pompa vacum (1000 zł).

 

Link do spalania poniżej - 7,5 trasa, 8 szybka autostrada, 9,5 Warszawskie korki.

Kolego to tylko pozazdrościć ,że w Warszawie macie takie małe korki bo pali Ci 9,5 :cool2: u nas w Krakowie chyba są mniejsze i pali mi 10/ 11l :cry2:

Opublikowano
Jestem pozytywnie zaskoczony spalanie bo byłem przygotowany średnio na 10 l.

 

A 9,5 to wynik ecodrivingu + dobrego stanu technicznego + unikania ścisłego centrum

 

Nie pisz, że Warszawskie korki skoro centrum unikasz. Nie uwierzę w spalanie 9,5l w mieście :nienie: Mi w ścisłym centrum Krakowa 12-12-7 l. i też jeżdżę spokojnie. Co do stanu technicznego to myślisz, że my wrakami jeździmy?

Nawet producent podaje 11,5 l. To jak ty osiągasz 9,5 l???? http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e30/e30_2_4-drzwiowa/20/e30_320i.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie pamiętajcie, że pomiędzy zużyciem które wskazuje komputer a rzeczywistym może być nawet do 1 l różnicy.
Opublikowano
W cyklu mieszanym przy spokojnej jeździe, ale w miarę dynamicznej i oponach 17" i 225 / 235 szerokości komputer pokazuje 8,8 - 9,2. Wiadomo trzeba doliczyć trochę więcej bo zawsze zaniżają. Generalnie kupując to auto 2.0i i 150km wyglądało miernie, ale po jeździe okazało się, że to w miarę dynamiczny i ekonomiczny silnik. Na trasie spisuje się możliwe, jak na benzynę i taką pojemność bardzo elastyczny moim zdaniem, plusem jest manualna skrzynia 6-cio biegowa. Nie raz sie ustawiałem z autami o podobnej pojemności i dawało radę. Co do awaryjności to ciężko powiedzieć. Od zakupu (jakieś 4 miesiące) tylko wymienione wszystkie płyny, auto wcześniej sprawdzone. Auto rocznikowo 2006 136 tys. przebiegu, w tej chwili 142, (n46) podobno silnik dobry pod gaz.
Opublikowano
W cyklu mieszanym przy spokojnej jeździe, ale w miarę dynamicznej i oponach 17" i 225 / 235 szerokości komputer pokazuje 8,8 - 9,2. Wiadomo trzeba doliczyć trochę więcej bo zawsze zaniżają.

Jeżeli zaniża, to trzeba sobie go skalibrować. U mnie nie zaniża, pokazuje idealnie z dystrybutorem.

Opublikowano
Znaczy się nie sprawdzałem tego, jedynie opieram się na opiniach innych. Bo komputer też ma swój sposób wyliczania tego i dlatego uważam, że nigdy nie będzie tak dokładny jak ten z dystrybutora, jednak to nie są duże różnice, więc można śmiało przyjmować ten wynik za średnie spalanie moim zdaniem :)
Opublikowano
Znaczy się nie sprawdzałem tego, jedynie opieram się na opiniach innych. Bo komputer też ma swój sposób wyliczania tego i dlatego uważam, że nigdy nie będzie tak dokładny jak ten z dystrybutora, jednak to nie są duże różnice, więc można śmiało przyjmować ten wynik za średnie spalanie moim zdaniem :)

Dlatego wylicza się spalanie z dystrybutora i jeżeli są odstępstwa w BC, to się je koryguje i wtedy jest dokładny jak z dystrybutora.

Opublikowano
Kupiłem 320 (n46) przy przebiegu 150 tys więc mogę się podzielić spostrzeżeniami:

- przy przeglądzie przy 150 tys mechanik stwierdził, że wyskoczył błąd wentylatora (nie zapaliła się żadna kontrolka), ponieważ te silniki nie lubią się przegrzewać wymieniłem wentylator ze sterownikiem (1300 zł),

- przy 160 tys padł valetronic (1000 zł),

- standardowo uszczelniony został silnik - pokrywa zaworów + pompa vacum (1000 zł).

Właśnie takie posty mnie interesują :) co kiedy i za ile :) dzieki :)

 

Spalanie spalaniem srednio 10 trzeba liczyc :)

Opublikowano

Mateusz BN jak uszczelniałeś pompę vacuum ? kupowałeś nową czy wymiana uszczelki w starej ?

Ja za e91 320i z 2007 n46 dałem 42k PLN z przebiegiem 92k km. Parę rzeczy jest do zrobienia m.in. pompa vacuum, uszczelka w silniku i być może wentylator chłodnicy.

Co do spalania to na trasie 8,5, a w mieście 11-12...

Opublikowano

Napisał że uszczelka pokrywy i pompa vacum 1000 więc chyba wszystko nowe. Vacum w IC do n46 kosztuje 650zł i już dawno bym wymienił gdy nie trza było na to czekać :duh:

Ja w moim jak kupowałem to miałem nową uszczelkę pokrywy zaworów ale to nie ciekło nią tylko vacum więc zrobiłem to za pomocą instrukcji z neta i uszczelniłem uszczelką z filtra oleju .

Ale nie polecam tej metody to ino półśrodek - jak tylko będzie okazja wymienię całą pompę na nową .

Opublikowano

wow, nie wiedziałem, że można za tyle nówkę sztukę kupić. W takim razie skończy się pewnie na wymianie na nową.

A za tę uszczelkę silnika ile trzeba będzie wydać, orientuje się ktoś ? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisał że uszczelka pokrywy i pompa vacum 1000 więc chyba wszystko nowe. Vacum w IC do n46 kosztuje 650zł i już dawno bym wymienił gdy nie trza było na to czekać :duh:

Ja w moim jak kupowałem to miałem nową uszczelkę pokrywy zaworów ale to nie ciekło nią tylko vacum więc zrobiłem to za pomocą instrukcji z neta i uszczelniłem uszczelką z filtra oleju .

Ale nie polecam tej metody to ino półśrodek - jak tylko będzie okazja wymienię całą pompę na nową .

 

Obawiam się, że za tę kasę to raczej bardzo długo trzeba będzie czekać. Ja się nie doczekałem i skończyło się na zakupie oryginalnej.

Opublikowano

Dziś dzwoniłem do InterCars w tychach mają na miejscu pierburga pompę vacum za 712zł . Nie mają luca co oryginalny jest w ASO.

 

Jest ona sprzedawana razem z oringiem uszczelniającym połączenie pompy z silnikiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.