Skocz do zawartości

pasek czy lancuszek, olej, temperatura


dalszy

Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam betke dopiero od 2,5 miesiaca. mam kilka pytan. bylbym wdzieczny za pomoc.

1) czy w e36 w rzedowej szostce o pojemnosci 2 litry z '93 roku (czyli wlasnie w mojej) jest łańcuszek czy pasek rozrządu. jesli lancuszek, to co ile trzeba go wymieniac?

2)niby jest zima, ale nie wiem, czy tak powinno byc. bo przy normalnej jezdzie na trasie temperatura utrzymuje sie prawie caly czas na niebieskim polu (czasem na niebieskim, czasem jakies tam milimetry ponad). w miescie juz rosnie do polowy i tak sie utrzymuje. w srodku sie zagrzewa, bo z nawiewu powietrze leci w miare cieple (ale nie gorace). ale podobno, jak silnik sie nie zagrzeje to wiecej pali. no wiec jak to jest, powinna na trasie rosnac przy ujemnych temperaturach powietrza, czy moze nie az tak bardzo? a jesli cos jest nie tak, to moze moglibyscie wyjasnic mniej wiecej, jak to naprawic. czy mam nowe czesci kupowac, czy cos jest rozregulowane?

3)no i jeszcze olej. czy jesli jest zalany mineral to czy warto sie cackac i probowac zmieniac na sytetic, czy polsyntetic, czy poprostu lepiej lac lepszej jakosci mineral? aha i ile tam tego oleju wchodzi?

jak narazie to wszystko, jak cos jeszcz przypomne, to napisze. to moja pierwsza bmw, wiec nie bardzo wiem, jak to z nimi jest.

dziekuje za pomoc. pozdrawiam[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w e39 tez temperatura w zimie pozostawia wiele do życzenia na trasie sam nie wiem czy tak powinno być. Natomiast jeśli chodzi o rozrząd to masz na łańcuchu i generalnie nic się z nim nie powinno dziać chyba ze słychać jakieś niepokojące dźwięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowego Forumowicza - Zanim zapytasz Poczytaj :norty:

 

AD1. W twojej besi masz łańcuszek, co do wymiany to teoretycznie nie wymienia się go, chyba że masz pare set tyś. na liczniku, choć są tacy którym łańcuchy zerwały się i są stanowczo za wymianą.

 

AD2. Tak jak powiedział Kornelio - prawdopodobnie termostat

 

AD3. Przychylam się do odpowiedzi Jerrego, chyba że tan silnik od dłuższego czasu chodzi na minerale, po wymianie na półsyntetyk musisz sprawdzać poziom oleju, jesli spada zmień na mineral.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz mineralny to nic nie zmieniaj,najwyzej na lepszy markowo olej.jak masz juz jakis przebieg to szkoda silnika,przejscie na wyzszej klasy olej ma sens przy malym zuzyciu silnika,ja to przerabialem i szybko wracalem do mineralnego,mam castrola 15w-40 tyle ze kupuje go u sasiadow za Odra bo w Polskie oleje ciężko mi uwierzyć jak sie czyta ogłoszenia w prasie typu KAŻDA ILOŚĆ PUSTYCH BANIEK PO OLEJU MOBIL KUPIE,to chyba wiadomo poco mu to...........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, no i jeszcze moze ktos by mogl napisac, czy da sie jakims domowym sposobem sprawdzic, czy to termostat, czy zapowietrzony uklad.no i czy ta wymiana tego termostatu to juz robota dla jakiegos fachowca, czy mozna to samemu rozpracowac? i jeszcze jedno mi sie przypomnialo: czy jest w niej cos takiego jak chlodniczka ukladu wspomagania, bo plyn od wspomagania jakis jakby brudny i nie wiem czemu. wspomaganie dziala bez zarzutu, tylko jak sprawdzalem ten plyn, to zauwazylem, ze brudnawy :/ dzieki wszystkim :handshake:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdza się tak, ze rury przy chlodnicy powinny byc zimne do momentu osiagniecia przez silnik temp. pracy (polowa skali). Jesli sa cieple lub bardzo cieple to znaczy, ze termostat jest otwarty (non stop obieg przez chlodnice) czyli zepsuty czyli do wymiany.

 

Co do wymiany - nie mam pojecia. Z regoly nei jest to trudne ale przyznam szczerze ze nigdy nie robilem tego w wzdluznej, rzedowej szostce, wiec nei wiem.

 

Looknij tu - http://www.realoem.com/bmw/select.do

wybierasz auto lub zapodajesz 7 ostatnich znakow nr nadwozia. I masz jako takie rysunki poglądowe. Z regoly termostat jest pod pompą wody ale nie mam pojecia jak to jest w Twoim aucie.

kierunek Engine -> Engine Cooling

 

Plyn od wspomagania - wymienic - ma byc przejrzysty. On nie tylko przenosi "prace" z pompy na magiel ale rowniez smaruje caly uklad. Nie moze byc brudny. Podobnie plyn hamulcowy.

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdza się tak, ze rury przy chlodnicy powinny byc zimne do momentu osiagniecia przez silnik temp. pracy (polowa skali). Jesli sa cieple lub bardzo cieple to znaczy, ze termostat jest otwarty (non stop obieg przez chlodnice) czyli zepsuty czyli do wymiany.

Dokładnie to chodzi o dolną rurę wychodzącą z chłodnicy.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak może ci się kręcić niezbyt szybko, to normalne (siła bezwładności), ale nawet palcem powinieneś go zatrzymać (ale z tym ostrożnie, żeby ci go nie ucieło ;) ). Jeśli tylko nie chuczy głośno i nie kręci się z dużą prędkością, to jest ok.

Nawet jakby termostat był uszkodzony, to wiatrak nie powinien się włączać. Włączanie się wiatraka w takiej sytuacji mogłoby być spowodowane uszkodzonym czujnikiem temperatury.

sprawdza się tak, ze rury przy chlodnicy powinny byc zimne do momentu osiagniecia przez silnik temp. pracy (polowa skali). Jesli sa cieple lub bardzo cieple to znaczy, ze termostat jest otwarty (non stop obieg przez chlodnice) czyli zepsuty czyli do wymiany.

(...)

To jest najlepsza metoda sprawdzenia czy termostat działa jak trzeba. Zapal silnik i po jakimś czasie, jak wskazówka się troche podniesie, sprawdź te węże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o temperature to miałem tak samo jak ty, uszkodzony był termostat, z wymiana raczej nie dasz rady samemu, kup nowy termostat i poszukaj fajnego mechanika. Powodzenia

a co w tym takiego trudnego ze nie da rady?jak nie jest pewny to na forum jest tyle objasnien nawet z obrazkami :mrgreen: ze bez obrazy ale sladowa wiedza z zajec praktyczno technicznych wystarczy by to zrobic.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o temperature to miałem tak samo jak ty, uszkodzony był termostat, z wymiana raczej nie dasz rady samemu, kup nowy termostat i poszukaj fajnego mechanika. Powodzenia

 

poprawka, dzwoniłem do pewnej osoby i podobno da rade samemu, jesli uda ci sie odkręcic sruby od termostatu to dasz rade,

BMW 318i E30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. mam betke dopiero od 2,5 miesiaca. mam kilka pytan. bylbym wdzieczny za pomoc.

1) czy w e36 w rzedowej szostce o pojemnosci 2 litry z '93 roku (czyli wlasnie w mojej) jest łańcuszek czy pasek rozrządu. jesli lancuszek, to co ile trzeba go wymieniac?

2)niby jest zima, ale nie wiem, czy tak powinno byc. bo przy normalnej jezdzie na trasie temperatura utrzymuje sie prawie caly czas na niebieskim polu (czasem na niebieskim, czasem jakies tam milimetry ponad). w miescie juz rosnie do polowy i tak sie utrzymuje. w srodku sie zagrzewa, bo z nawiewu powietrze leci w miare cieple (ale nie gorace). ale podobno, jak silnik sie nie zagrzeje to wiecej pali. no wiec jak to jest, powinna na trasie rosnac przy ujemnych temperaturach powietrza, czy moze nie az tak bardzo? a jesli cos jest nie tak, to moze moglibyscie wyjasnic mniej wiecej, jak to naprawic. czy mam nowe czesci kupowac, czy cos jest rozregulowane?

3)no i jeszcze olej. czy jesli jest zalany mineral to czy warto sie cackac i probowac zmieniac na sytetic, czy polsyntetic, czy poprostu lepiej lac lepszej jakosci mineral? aha i ile tam tego oleju wchodzi?

jak narazie to wszystko, jak cos jeszcz przypomne, to napisze. to moja pierwsza bmw, wiec nie bardzo wiem, jak to z nimi jest.

dziekuje za pomoc. pozdrawiam[/b]

 

Ad. 1 Masz trzy lancuchy rozrzadu .

Wymieniaj jak bedzie cos slychac , ja mam to za soba .

Koszty lancuchow niewielkie , bo trzy kosztuja 200 PLN plus uszczelki (micha , pokrywa zaworow oraz rozrzadu) , robociazna niestety kosztuje juz pare zlotych :?

 

Ad. 2 To juz koledzy dokladnie powiedzieli.

 

Ad. 3 Olej mineralny to nie najlepszy pomysl , zalej pelnym syntetykiem , polecam MOBIL 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.