Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Jestem nowy tutaj z góry pozdrawiam wszystkich znających sie na rzeczy klubowiczów..

Jak w temacie mam pytanie czy da rade w całości pozbyć sie calego układu egr w e46 320d 136ps bądź zrobić to tak aby byl zaślepiony a nie dmuchało tam spalin

Pytanie ogolne czy da rade ;) pozdrawiam

Opublikowano

wystarczy zdjąć wężyk który jest odpowiedzialny za sterowanie EGR i już. Jeśli był choc troche sprawny albo zaciał się w pozycji zamknietej to jeszcze lepiej :)

 

zdejmujesz wężyk gumowy, wężyk musisz zaślepić czyms, zgiąć na pół i zacisnąć, wsadzić srubkę, cokolwiek żeby podcisnienie nie uciekało :) i masz zaślepiony EGR bez wstawiania żadnych blaszek.

 

Spaliny dopływają do EGR ale jest on zamknięty bo nie ma sterowania i już wiec nie dostają się do silnika.

 

Efektem jedynym takiego zabiegu jest

- może troszke inna praca silnika, bardziej twarda (ze spalinami łagodniej chodzi)

- moze się pojawić błąd za dużej masy powietrza który na nic nie wpływa i po prostu musisz pamietać że jest on efektem odpiętego EGRa

- możesz poczuć że auto jest troche żwawsze ale nie każdy to odczuwa.

 

Polecam przy okazji cały EGR wyczyścić, kolektor również zdjąć i wyczyścić.

szukam
Opublikowano

Dobrze Kolego K3m0T1989 ale co sie dzieje z tymi spalinami które chcą wylecieć przez ten egr ?

Bo to że zaślepić to już przerabiałem wszystko przestudiowałem to forum aż w końcu wziąłem sie do założenia konta i po dyskutowania o tych nurtujących mnie sprawach ;) dla tego też myślę o tych spalinach ktore tam chcą jednak wylecieć.. co sie z nimi dzieje... no i czy wgl mozna pozbyć sie calego tego dolotu. no nie mówiąc już o błędzie egr który wystąpi po zatkaniu go

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co ma się dziać ze spalinami? :mrgreen:

To samo co w momencie gdy jedziesz z pedałem gazu w podłodze, są odcięte przez zawór.

Jak zdejmiesz wężyk od sterowania i zaślepisz to już po robocie (zakładając że zawór egr nie zaciął się w otwartej pozycji).

Układ jest na swoim miejscu, i jeździsz bez niego.

Nie widzę sensu wywalania wszystkich gratów.

Jak masz wersję bez chłodniczki spalin i termostatu egr, to na allegro można kupić takie przejście do kolektora bez zaworu, i zaślepkę na kolektor wydechowy, tu gdzie była rurka ze spalinami, wtedy resztę na legalu możesz odkręcić i wywalić z auta.

Jak masz chłodniczkę spalin i termostat, to musiał byś wywalić te elementy i pokombinować z wężami wodnymi, jakoś ten mały obieg zaślepić.

Opublikowano
ten EGR i tak działa tylko na niskich obrotach i na wolnych. Jak zwawo jedziesz to wpuszcza spalin. Spaliny zamiast do kolektora pójda w wydech jak jest zamkniety :)
szukam
Opublikowano

hnmmm no tak racja ;] znalazłem wczoraj cały opis obiegu też to zobaczyłem sb ;]

Ale jeszcze ktoś ma jakieś pomysły jak usunąć tą przepustnice z egr która wpuszcza te spaliny do kolektora ?

Chodzi o ten środek jak go zaślepić bądż co dać na jego miejsce żeby cały układ dolotowy był pusty?

propozycje ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hnmmm no tak racja ;] znalazłem wczoraj cały opis obiegu też to zobaczyłem sb ;]

Ale jeszcze ktoś ma jakieś pomysły jak usunąć tą przepustnice z egr która wpuszcza te spaliny do kolektora ?

Chodzi o ten środek jak go zaślepić bądż co dać na jego miejsce żeby cały układ dolotowy był pusty?

propozycje ?

Nie wiem czy dobrze Cie rozumie. Czy ty chcesz wyrzucić cały EGR i na kolektor dolotowy przykręcić jakąć blaszke tym samym go zaślepiając. Koledzy Ci pisza co i jak a dalej pytasz wiec jedyne co do głowy mi przyszło to właśnie to

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

bedzie błąd za duzej masy powietrza. Mozesz go kasować ale i tak wróci.

 

Zastanawia mnie po co w ogóle chcesz to wszystko usuwać jak zablokowanie EGR trwa minute bez kombinacji :)

szukam
Opublikowano

bo jestem fanatykiem porządku ;] po co mi niepotrzebne rzeczy ? ;)

Ja wiem ze bd wywalał błąd egr ale tu jest też moje pytanie jak mogę usunąć całkiem kwestie egr w tym modelu? czy nowy soft itp czy poprzez wgranie programu nowego bez egr czy cos takiego jest ogolnie możliwe ? ;)

 

No i z chęcią jeszcze bym ic zrobił na masce jak w subaru sti tylko tam miejsca na to nie bedzie :evil:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i z chęcią jeszcze bym ic zrobił na masce jak w subaru sti tylko tam miejsca na to nie bedzie :evil:

 

No daj spokój... :roll:

Opublikowano

widze rzeźbiarzy nie brakuje....

 

czlowieku zostaw ten egr w spokoju, odlacz go i zobacz jak zmieni sie praca silnika, będzie twarda praca silnika, wolniejsze nagrzewanie silnika itp

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

jakie wolniejsze nagrzewanie :D nie opowiadaj bajek bo jak EGR jest zamkniety to i tak gorące spaliny są cały czas w układzie tylko nie wpadają do kolektora :)

 

a kolega co temat załozył widze pomylił marki cholera z tym wlotem. No nic szkoda auta żeby tak kaleczyć jakimiś wlotami zrobionymi brzeszczotem i nakladką z allegro.

 

Lepiej olej wymień cześciej albo o hamulce zadbaj, a nie bierzesz się za niepotrzebne rzeczy bo lubisz porządek. Jak lubisz porządek to zmień płyn hamulcowy albo do wspomagania. Olej w skrzyni i dyfrze, wypierz sobie tapicerke jak nie masz co robić, a tego układu się nie pozbedziesz bez rzeźbienia, do tego nie usuniesz tego błędu bo nie da się go ot tak wyłączyć jak np. sprawdzanie żaróweK.

 

Ja jestem w 100% za usunieciem EGR bo nic dobrego silnikowi nie robi :) nie ma żadnego wolniejszego nagrzewania się, praca silnika minimalnie się różni, dynamika na plus. Jak ktoś uważa ze EGR jest potrzebny to proponuje zobaczyć jak wygląda jego kolektor w środku :) ja wiem jak wygląda i odkąd kolektor wyczyściłem to EGR odpięty.

szukam
Opublikowano

to kup cr 150km odepnij egr i sluchaj

pozniej ze słuchania przejdz na patrzenie zrob testy nagrzewania silnika albo zamilcz bo bajek nie opowiadam

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Misiu... Nie rzeźbiarz tylko dalej mi coś nie pasuje... wlasnie siedze i rozbieram ic kolektor egr chłodniczke itp itd caly dolot mozna powiedzieć... chcę te wszystkie rzeczy wyczyścić na błysk i zobaczyć jaki bd efekt ;] z egr moze masz racje przesadzony pomysl ale odłączenie i tak nic nie da bo dalej bd blad....

Wgl szkoda ze egr pracuje do jakichś tam obrotów... np patrzylem gdzies na yt jak pracuje egr w innych markach i on pracowal tylko na obrotach postoju jak poczul gaz to natychmiast sie zamykal... niestety tutaj nie jest... a co do płynów filtrów itp co tam napisales.. auto przeszlo wymiane silnika turbo wezykow podciśnienai itp wszystko robione w szkocji niby u dobrego mechanika ;] szkoda ze byl polakiem ;) kasy poszlo duzo czasu dużo a efekt taki ze niedociągniecia robię teraz sam ;] bo przecież teraz oddać auto do mecha w pl to jak podpisać wyrok ;) a oddać je do servisu to trzeba wziąść kredyt ;] nie wiem jak gdzie indziej ale u nas w cieplicach za wymiane turbo 1200zl chcial a jak mi wymienial uszczelniacz kola pasowego to 290 za wymiane ;] pozdro ^^ jedynie mogą diagnostyke wystawiać bo magicy ale co do roboty podziekuje ;)

I jak napisalem wyżej jestem nowy ;] troche wyrozumiałości

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro jesteś nowy, to posłuchaj rad tych, którzy już zjedli zęby na tym silniku.

Nie wiem jak u was, ale w mojej 320d wystarczyło żeby przetarł się wężyk od sterowania EGR i już jest błąd.

I nie ma szans ja jego wyłączenie.

jakie wolniejsze nagrzewanie :D nie opowiadaj bajek bo jak EGR jest zamkniety to i tak gorące spaliny są cały czas w układzie tylko nie wpadają do kolektora :)

Odłączenie EGR ma wpływ na nagrzewanie, nie mówcie że nie, przecież te spaliny "stoją" w rurce, wiec jakim niby cudem silnik ma się grzać od tego?

Szybsze nagrzewanie jest powodowane właśnie ponownym przepalaniem spalin, a nie staniem ich w rurce dolotowej.

Opublikowano (edytowane)

od kiedy optymalna praca silnika jest na spalinach a nie na czystym powietrzu ? :)

 

EGR jest tylko wymysłem pozwalającym spelnic wyższą normę spalin, ekologicznym wynalazkiem jak filtry czastek czy katalizatory. Nawet wydech jest silnikowi zbedny do pracy ale jest aby nie hałasował :) (no chyba że dwusów gdzie wydech jest potrzebny)

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
Opublikowano

autorze rzeźbiarzu, druciarzu itp przywróć auto do stanu fabrycznego i naprawdę będzie dobrze, tutaj nie ma co filozofować i poprawiać fabryki bo nic nie uzyskasz, chyba że dzwięk 1.9tdi

co do mechanikow to zgadzam sie w 100%

 

od kiedy optymalna praca silnika jest na spalinach a nie na czystym powietrzu ? :)

 

EGR jest tylko wymysłem pozwalającym spelnic wyższą normę spalin, ekologicznym wynalazkiem jak filtry czastek czy katalizatory. Nawet wydech jest silnikowi zbedny do pracy ale jest aby nie hałasował :)

fotele tez są zbędne, mozna na kucaka jeździć, kolejne teorie z du py wzięte, ludzie litości :mad2:

egr w tym silniku robi więcej roboty niz w 1.9tdi, pozbywanie się jego to zwykłe druciarstwo w tym przypadku

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

chętnie posłucham teorii twojej jaką rolę spełnia EGR oprócz takiej która napisałem :D czyli pozwala jeszcze raz przepalić spaliny żeby troche lepsze normy spełnić gdzie przy okazji niemiłosiernie brudzi kolektor ograniczając jego średnice :) a normy jak wiadomo wymysł unijny. Ze przy okazji dogrzewa silnik i powoduje miekki dzwiek silnika nie dyskutuje.

 

najpierw troche się dowiedz do czego służy, potem zacznij się wypowiadać. Jakby nie trzeba było poprawiać fabrycznych rzeczy w aucie to fora by nie istniały.

 

twoje porównanie do foteli niestety jest mało trafione, postaraj się bardziej następnym razem.

 

Jeśli dla ciebie taki wygląd kolektora jest w porządku to jeździj z EGR.

http://i.imgur.com/pomKx2Ll.jpg

 

a dla wszelkich purystów proponuje poczytać zalecenia BMW które zaleca wymienić kolektor na nowy po 100tys :D auta macie po 200/300/400tys nawet jeśli na liczniku jest 180 wiec o czym rozmawiamy :) każdy robi jak lubi.

szukam
Opublikowano

moje porownianie do foteli jest jak najbardziej na miejscu, inna sprawa ze przyedytowales post wyzej aby zmienic jego sens.... wiec o czym ja mam z toba dyskutowac ? litosci x2 :mad2:

 

co do egr to oczywiscie ze syfi kolektor, myslisz ze tego nie wiem ? Nie rozumiem tego podniecenia....

łączenie kolektora z egr zawsze bedzie zasyfione, dalej nie jest juz tak zle co widac na tym zdj, zresztą rozbieralem swoja jak i kilka innych e46 gdzie usuwalismy klapki i tragedii nie bylo,

jako ze znajomy dysponuje hamowania to pokusiliśmy się o pomiar, nawet 1KM nie przybyl po usunieciu klapek i dokladnym wyczyszczeniu egra i kolektora, mycie i szorowanie kilka ładnych godzin.... przed rozebraniem 150,4KM po 149,5KM a biorąc pod uwage bład pomiarowy to jednoznacznie stwierdziliśmy ze NIE MA RÓZNICY CZY MASZ W KOLEKTORZE SYF CZY MASZ CZYSTY JAK PURYSTA

wiec wrzuc na luz

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Co do dmuchania w kolektor to sie zgadzam bo nie ma to żadnego wpływu na moc akurat w tym silniku.

Turbo i cały dolot razem z kolektorem jest na tyle szerokie w środku że nie bd to miało znaczenia, co innego gdby to bylo 4.0+d to tam jak najbardziej ma znaczenie ;) chodź to też jest zapewne przemyslane przez producenta...

A z tym syfem to warto przeczyścić i tak i tak bo raczej nikomu nie było by miło wdychać opiłków odklejonej sie sadzy ;)

Opublikowano
od kiedy optymalna praca silnika jest na spalinach a nie na czystym powietrzu ? :)

Optymalna praca byłaby z czystym powietrzem ale w odpowiedniej ilości. Odcięcie EGR sprawia, że silnik dostaje za mało powietrza, przez co ciśnienie mieszanki przy sprężaniu jest nieprawidłowe, co z kolei skutkuje zapłonem w nieodpowiednim momencie. Jeżeli sterownik miałby funkcję wyłączenia EGR to po jego wyłączeniu do obliczeń przyjmowałby samą wartość zmierzona przez przepływomierz a nie doliczał jeszcze spalin co ma miejsce w przypadku odłączenia mechanicznego EGR.

 

To tak jakby powiedzieć że najlepsza praca będzie na samym tlenie, więc "odfiltrowujemy" za przepływomierzem inne składniki powietrza zostawiając tylko tlen, silnik dostaje tylko 21% powietrza jakie powinien dostać i na pewno nie pracuje prawidłowo.

 

Odnośnie zasyfionego kolektora to u mnie nie było żadnych kilogramów smoły, tylko lekki nalot.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.