Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Raczej temp olej w dieslu to fantazja lekka na samym układzie - z tego co się orientuję to w dieslu nie ma nawet czujnika temperatury oleju.

 

A takie rozwiązanie nie jest dostępne już na ebay ?

Mnie bardziej interesuje jak wyciągnąć temp oleju żeby była widoczna na kierownicy performance - Jeśli jest tu jakiś szpec to ja chętnie skorzystam.

 

Też się zastanawiałem czy można by zaadoptować kierownicę performance do wyświetlania temp. oleju ale z tego co się orientowałem nie ma takiej możliwości.

Mnie na kierownicy zazwyczaj pokazuje od 87 do 95 C.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie możecie więcej powiedzieć o tej aplikacji na smartfona ?

Z aplikacji na Androida masz np Torque lub BMWhat. Komunikacja ze smartfonem odbywa się po Bluetooth. Osobiście korzystam z interfejsu na ELM327(pod obdII) i generalnie śmiga bez problemów, cena również bardzo przystępna.Możesz odczytać sporo podstawowych parametrów pracy auta również temperaturę "silnika". Mi nieco przeszkadza rozmiar urządzenia ale ostatnio widziałem że można kupić mniejsze (są nawet po WiFi). Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura może spaść zima o kilkanaście nawet stopni po nagłym i dłuższym przyspieszeniu - na kilka sekund - potem powinna wrócić do 88-90 stopni. Może też wzrosnąć podczas wypalania dpf lub dłuższej jeździe na autostradzie latem.

 

Może ktoś coś więcej o tym napisać. Mam takie coś u siebie. Myślałem, że to jakaś usterka.

Są na to jakieś potwierdzone info, że tak ma być w E61 525da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mocnym przyspieszeniu gwałtownie rośnie chłodzenie wraz ze wzrostem przepływu powietrza i przyspieszeniem. To całkiem normalne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu opisywac ...

Jak olej krazy juz w duzym obiegu - termostat otwarty na chlodnie oleju, to podczas przyslieszania wiecej chlodnego powietrza przez nia przeplywa i szybciej. Kiedy ta czesc oleju mocnej schlodzonego dojdzie do termostatu - zamknie go . Stad wachania temp. :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady. Mowimy o kilku stopniach i temperatura natychmiast wraca. Jesli spadnie poniżej 75 dpf przestaje sie wypalac. Poniżej 80 nigdy mi nie spadło gdy silnik był dobrze nagrzany.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostaty wymieniłem jakoś w maju 2013 roku oryginalne BMW, regularnie sprawdzam temperaturę i było wszystko ok latem potrafiła dojść nawet do 103 a normalnie to waha się od 87 do 93 wiec wszystko chyba jest dobrze, ale teraz jak temperatury są poniżej 5 stopni czy powiedzmy -2 silnik bardzo długo się rozgrzewa tak jak jeżdżę przykładowo do pracy 18km dość delikatnie to temperatura dochodzi do 83 a dopiero po 20paru km jest w granicach 87 (ale to też trzeba już jechać na wyższych obrotach) potrafi tez zejść do 82 to jest normalne? a jak przyjdzie prawdziwa zima i będzie powiedzmy -25, wydaje mi się że osiągnięcie prawidłowej temperatury będzie możliwe ale dopiero po ostrej jeździe a na zimnym silniku tego się nie robi, więc odcinki 20 km będę pokonywał na niedogrzanym silniku;/ to co opisałem jest prawidłowe? czy coś jest nie tak?

Wiesz mam identycznie , temperatura na zewnątrz około 5' jade z pracy do domu około 15 mil często korki zajmuje mi około 40 minut i mi pokazuje tylko 77' sprawdzałem rurę po lewej stronie silnika odchodząca od termostatu i jest letniawa - pomyślałem ze sie trochę nagrzewa od silnika bo rura od zbiorniczka wyrównawczywego gorąca . Czy to normalne ze sie tak długo nagrzewa 330d? Pojutrze wrzuce zdjecia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza ASO, główny Gates, a EGR jakiś niestety włoski bo nawet hurtownie na ten czas nie miały nic porządnego.

Podstawowy błąd. W ASO kosztuje praktycznie tyle samo. Ja zapłaciłem do N47 ok 140 zł.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się czym martwić.

 

Ja ostatnio też się strasznie zdziwiłem, bo przejechałem dobre 15 km a temperatura cały czas w okolicach 70 stopni, i się nie podnosi, czasem wskoczy na 75, i opada... juz byłem pełny obaw, bo zazwyczaj auto po przejechaniu tych 5-7 maksymalnie km osiągało 90 stopni.

Okazało się że winowacją było to, że miałem włączony maksymalny nadmuch, i prawie maksymalną temperaturę, oraz jechałem w sznurze samochodów po 40-50 km/h caly czas przy niskich obrotach. Dosłownie kilka dni temu, akurat padał deszc, i było -10, więc zaraz zamarzał na aucie, i szybach. Po prostu silnik więcej ciepła oddawał, niż wytwarzał.

 

Jak tylko zmniejszałem nadmuch, od razu temperatura rosła... tak samo jak po przełączeniu na obieg wewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się czym martwić.

 

Ja ostatnio też się strasznie zdziwiłem, bo przejechałem dobre 15 km a temperatura cały czas w okolicach 70 stopni, i się nie podnosi, czasem wskoczy na 75, i opada... juz byłem pełny obaw, bo zazwyczaj auto po przejechaniu tych 5-7 maksymalnie km osiągało 90 stopni.

Okazało się że winowacją było to, że miałem włączony maksymalny nadmuch, i prawie maksymalną temperaturę, oraz jechałem w sznurze samochodów po 40-50 km/h caly czas przy niskich obrotach. Dosłownie kilka dni temu, akurat padał deszc, i było -10, więc zaraz zamarzał na aucie, i szybach. Po prostu silnik więcej ciepła oddawał, niż wytwarzał.

 

Jak tylko zmniejszałem nadmuch, od razu temperatura rosła... tak samo jak po przełączeniu na obieg wewnętrzny.

Ale obieg wewnętrzny na "A" czy ten drugi "O"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.