Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

W jednym aucie mam wyświetlacz temperatury na stale w drugim sprawdzałem temperaturę przy okazji przeglądów raz na pol roku. To jednak za rzadko. Termostaty w BMW padają jak muchy i trzeba kontrolować ich stan. Niedogrzane silnik pali więcej, ma problemy z wypalaniem dpf, co skutkuje przybywaniem ON w oleju silnikowym, gorszym smarowaniem i w efekcie poważnymi problemami. Włącznie z zatarciem silnika. Cena termostatu w ASO to 160 zł - nie warto zwlekać z wymianą.

 

Temperaturę silnika można sprawdzić na kilka sposobów. Bez kosztów w ukrytym menu lub przy okazji wizyty z serwisie przez odczyt z kluczyka. Inna opcja to czytnik na BT/wifi pod obd i aplikacja do smartfona. Kolejna to kierownica performance lub komputer podłączany pod obd n p turbogauge III lub IV. Można też zamontować własny termometr z zegarem.

 

 

Prawidłowa temperatura to 88-90 stopni po dłuższej spokojnej jeździe w trasie w zakresie prędkości 80-90 kmh. Temperatura może spaść zima o kilkanaście nawet stopni po nagłym i dłuższym przyspieszeniu - na kilka sekund - potem powinna wrócić do 88-90 stopni. Może też wzrosnąć podczas wypalania dpf lub dłuższej jeździe na autostradzie latem.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To jest adapter wkładany w port obd. Niestety trochę wystaje i można zahaczyć noga przy wsiadaniu. Masę jest tego na allegro koszt kilkadziesiąt pln. Ja jednak się zdecyduje na turbogauge. Nie jest może ładne, ale wyświetla się bez żadnych kombinacji cały czas przed oczami. Koszt ok 200 zł ba eBay.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki

Nie ma za co.

Przy okazji w związku z pytaniem na PW.

 

Nie sprawdza się termostatu na postoju. Jest normalne, że temperatura rośnie wtedy nawet POWyzej 90 stopni nawet jeśli termostat jest niesprawny. Jest to skutek braku przewiewu powietrza i gorszego chłodzenia. Niestety nie pamiętam przy jakiej temp wlacza się wentylator. Niech ktoś dopisze, kto pamięta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mówisz o poz. 4?

Tu akurat dla 330d,

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3465-pompa-wody-ukl-chlodntermostat/vP254090

 

Podejrzewam, że padł, na tescie zagarów poz. 7 ukrytego menu, temp była z zakresie 75-83. Podczas spokojnej jazdy w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najchętniej przegryzłbym własnymi zębami gardło projektantom z BMW. Jak można w aucie nie zamieścić wskaźnika temperatury silnika? Skąd taki gośc, który nie interesuje się autami, nie czyta forum moze wiedziec, ze cos z termostatem jest nie tak, ani błąd dot. temperatury sie nie zapisuje, ani nie jest to nigdzie sygnalizowane, tylko większe spalanie i problem z DPFem. NIe ma absolutnie innego wytłumaczenia jak tylko celowe działanie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najchętniej przegryzłbym własnymi zębami gardło projektantom z BMW. Jak można w aucie nie zamieścić wskaźnika temperatury silnika? Skąd taki gośc, który nie interesuje się autami, nie czyta forum moze wiedziec, ze cos z termostatem jest nie tak, ani błąd dot. temperatury sie nie zapisuje, ani nie jest to nigdzie sygnalizowane, tylko większe spalanie i problem z DPFem. NIe ma absolutnie innego wytłumaczenia jak tylko celowe działanie.

A widziałeś w jakimś zwykłym aucie, do codziennego użytku wskaźnik który nie jest ozdobą i wyświetla dokładną temperaturę wody? Większość aut jeśli ma to wskazówkowy który pokazuje 90 stopni dla temperatur od 82-95 stopni co jest kompletnie bez sensu. W BMW można sobie wskazania wyświetlić z dokładnością 1C i jest to dobre rozwiązanie tylko trzeba z niego korzystać. Jeśli jest to niewygodne, to urządzenie za 50-250 zł rozwiązuje temat. Co tu zresztą wiele gadać na temat świadomości użytkowników jeśli w ASO sprawdzali u mnie termostat na postoju auta. :mad2:

 

Ktoś kto się nie zna tym bardziej będzie ignorował wskaźnik temperatury. Natomiast jest komputerowo monitorowane przekroczenie dopuszczalnej temperatury wody. Teoretycznie za monitorowanie kwestii termostatu odpowiada pracownik ASO, który powinien po odczycie temperatury z kluczyka temat niedogrzania zdiagnozować. W praktyce jest to olewane.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym aucie mam wyświetlacz temperatury na stale w drugim sprawdzałem temperaturę przy okazji przeglądów raz na pol roku. To jednak za rzadko. Termostaty w BMW padają jak muchy i trzeba kontrolować ich stan. Niedogrzane silnik pali więcej, ma problemy z wypalaniem dpf, co skutkuje przybywaniem ON w oleju silnikowym, gorszym smarowaniem i w efekcie poważnymi problemami. Włącznie z zatarciem silnika. Cena termostatu w ASO to 160 zł - nie warto zwlekać z wymianą.

 

 

Kurcze czlowieku :duh: :norty: ty te termostaty sprzedajesz czy jak :?: Panike robisz niepotrzebnie.

Bez przesady z tym niedogrzaniem. W silniku przeciez zachodzi spalanie. Ok - bedzie niedogrzany, ale nie jakos zeby mial 20 stopni :duh: po 100 km :duh:

Z tego co pisali koledzy to temp. przy padnietym termostacie wahala sie ok 70 st C - wiec nie ma tragedii :nienie: :mrgreen: Sa przeciez jeszcze zaluzje na chlodnicy, ktore pozostaja zamkniete

jak jest zimno , aby nie bylo przeplywu powietrza przez chlodnice :norty:

 

Sprawdzac moze raz na miesiac z ukrytego menu i nie panikowac :cool2: Zakladanie jakis miernikow, albo jezdzenie z podlaczonym obd to juz pedancja :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden oem sposob na odczyt temp - ACM Accessory Control Menu

Napiszesz coś wiecej ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli do Świat dostane od producenta mikroprocesory (ida ze Stanow), to postaram sie Wam przedstawic moj projekt prostego ukladu kontroli temperatury.

Mozna bedzie kontrolowac rozne parametry, np temp. plynu w obiegu, albo dla bardziej wymagajacych, oleju.

Calosc powinna zamknac sie w 100 zl i miescic sie pod zaslepka zlacza OBD, wiec nic nie bedzie wystawalo i zasmiecalo samochodu.

Dodatkowo modul bedzie posiadal funkcjonalnosc komunikacji po BT z telefonem.

 

Pozdrawiam,

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli do Świat dostane od producenta mikroprocesory (ida ze Stanow), to postaram sie Wam przedstawic moj projekt prostego ukladu kontroli temperatury.

Mozna bedzie kontrolowac rozne parametry, np temp. plynu w obiegu, albo dla bardziej wymagajacych, oleju.

Calosc powinna zamknac sie w 100 zl i miescic sie pod zaslepka zlacza OBD, wiec nic nie bedzie wystawalo i zasmiecalo samochodu.

Dodatkowo modul bedzie posiadal funkcjonalnosc komunikacji po BT z telefonem.

 

Pozdrawiam,

 

Jestem zainteresowany.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Raczej temp olej w dieslu to fantazja lekka na samym układzie - z tego co się orientuję to w dieslu nie ma nawet czujnika temperatury oleju.

 

A takie rozwiązanie nie jest dostępne już na ebay ?

Mnie bardziej interesuje jak wyciągnąć temp oleju żeby była widoczna na kierownicy performance - Jeśli jest tu jakiś szpec to ja chętnie skorzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam prośbę :)

miło by było gdyby Ktoś wrzucił numery części bmw tych termostatów do N47

tak poza tym, który jest winowajcą, ile ich jest i kiedy się jakie wymienia?

11517805192 - W N47 jest tylko jeden termostat, a raczej 'wkład', pozycja nr. 6: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7805192-termostat

Wymienia się jeżeli 'padają', napewno jeżeli jest problem z osiągnięciem ~88-90C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
termostaty wymieniłem jakoś w maju 2013 roku oryginalne BMW, regularnie sprawdzam temperaturę i było wszystko ok latem potrafiła dojść nawet do 103 a normalnie to waha się od 87 do 93 wiec wszystko chyba jest dobrze, ale teraz jak temperatury są poniżej 5 stopni czy powiedzmy -2 silnik bardzo długo się rozgrzewa tak jak jeżdżę przykładowo do pracy 18km dość delikatnie to temperatura dochodzi do 83 a dopiero po 20paru km jest w granicach 87 (ale to też trzeba już jechać na wyższych obrotach) potrafi tez zejść do 82 to jest normalne? a jak przyjdzie prawdziwa zima i będzie powiedzmy -25, wydaje mi się że osiągnięcie prawidłowej temperatury będzie możliwe ale dopiero po ostrej jeździe a na zimnym silniku tego się nie robi, więc odcinki 20 km będę pokonywał na niedogrzanym silniku;/ to co opisałem jest prawidłowe? czy coś jest nie tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.