Skocz do zawartości

[E46] Zmiana zawieszenia M pakiet na standardowe


marzok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Posiadam BMW E46 330d 184KM kombi na oryginalnym zawieszeniu M pakiet, do tego są założone koła flat run serii M 18'' 225/40 i 245/35 tyl (tak ten pojazd sprowadziłem z Niemiec). Na prostych, niedziurawych drogach jazda-przyczepność bajka, natomiast na większości Naszych dróg takie warunki są żadko spotykane i jazda na tym zawieszeniu zaczyna mnie powoli męczyć.

 

Zastanawiam nad zmianą sprężyn zawieszenia M na standardowe oraz zmiane felg na 17'' oraz opon na jakies 205/50 w celu poprawy właściwości jezdnych na Naszych dziurawych, pełnych nierówności drogach.

 

1. Dokonywał ktoś już tego typu zmian/ingerencji w zawieszeniu M? (prosiłbym o zdjęcia)

 

2. Jak to się sprawdza i jakie przeszkody można na tej drodze napotkać?

 

3. Czy standardowe sprężyny z modelu 318 mogą być zamontowane w wersji 330d? (cz np. muszą to być sprężyny z wersji 330d;330i)

 

Jeśli powyższy zabieg się uda będe szukać nabywcę na sprężyny od M pakietu dla e46 kombi, oraz felgi 18'' M series .

 

Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

Better slow than not go...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko pamiętaj, że sportowe dostosowanie podwozia, to nie tylko sprężyny, ale także amortyzatory o skróconym skoku i o innej charakterystyce tłumienia. Zmiana samych sprężyn nie da Ci nic poza szybszym zużyciem amortyzatorów - zmusisz je do pracy w nienaturalnej dla nich pozycji z wyciągniętym tłoczyskiem.

 

Zmiana taka miałaby sens jeśli niewygodnie by CI było np, na feldze 16. Ale ty masz 18 i źle - przesiądź się na 16 i do tego np. 205/55 i zobaczysz jak to jedzie.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko pamiętaj, że sportowe dostosowanie podwozia, to nie tylko sprężyny, ale także amortyzatory o skróconym skoku i o innej charakterystyce tłumienia. Zmiana samych sprężyn nie da Ci nic poza szybszym zużyciem amortyzatorów - zmusisz je do pracy w nienaturalnej dla nich pozycji z wyciągniętym tłoczyskiem.

 

Zmiana taka miałaby sens jeśli niewygodnie by CI było np, na feldze 16. Ale ty masz 18 i źle - przesiądź się na 16 i do tego np. 205/55 i zobaczysz jak to jedzie.

 

Z tego co mi wiadomo, nie można włożyć 16 calowej felgi do tego auta, ponieważ tarcze hamulcowe na to nie pozwalają.

 

musisz zmienić amortyzatory i sprężyny. Ja też się nad tym zastanawiam. sprężyny i amorki muszą byc od 6 cylindrów!

 

Myślę, że zaryzykuje i wrzuce tylko sprężyny od serii a amorki pozostawie z M paku.

 

E no ja mam w swoim turasie przod 235/40 i tyl 255/35 i jest baja bongo chyba ze droga ma mega koleiny wtedy nie fajnie ale jest bajka nie jest najgorzej. Moze faktycznie amorki do wymiany ile ci %% wyszło na trzepakach. :D

 

Między 70 a 75% sprawnośc amoryzatorów. Geometria ustawiana komputerowo.

Better slow than not go...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na runflatach byłeś na szarpakach to taką % sprawność można między bajki włożyć a sama zmiana sprężyn jest bez sensu moim zdaniem.

Działa to w obie strony - szkodzi w przypadku chęci obniżenia na standardzie i chęci - chyba tylko podwyższenia, na mPaku.

Półśrodek wybrałeś widzę, oby efekty były zadowalające i za szybko nie wykończyły tych amorów które masz, o ile są zdrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny odpowiadają głownie za wysokość a amortyzatory i ich tłumienie za komfort, czyt. miękkość.

 

Jeśli chcesz mieć więcej komfortu, to zacznij raczej od ... opon zwykłych lub mniejszych, np. 17 w rozmiarze 205/50/17 (chyba jakoś tak).

Następnie amortyzatory "zwykłe" a dopiero sprężyny od serii.

 

Jaką masz tarczę hamulcową z przodu, średnicę?

Być może 16' wejdzie o ile będzie miało odpowiednio niskie ET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100% z kolegami. Wymiana samych sprężyn podniesie samochód, ale w dalszej perspektywie wymienisz również amortyzatory.

Istnieje coś takiego, jak pakiet na złe drogi. Są to podobno podkładki, które podnoszą samochód.

Popytaj, poczytaj i zdecyduj.

Takie rozwiązanie powinno podnieść auto i uniknąć moim zdaniem bezsensownej wymiany sprężyn na używane niewiadomego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem zwieszenie w swoim 320d ze standardowego na "M-Pakiet". Piszę w cudzysłowiu, bo użyłem zamienników. Sprężyny Eibach Pro Kit i amortyzatory Bilstein. Dodatkowo powymieniane wszystkie poduszki amorów. Nie to auto. Twardsze ale drogi trzyma się jak przyklejone i nie buja się jak łajba.

 

Wieczorem wrzucę zdjęcia z przed i po modyfikacji i jakie produkty zastosowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrobiłem na M-pakietowym zawiasie już kilkanaście tyś. km i jak dla mnie jest to idealne zawieszenie i pod względem komfortu jak i bezpieczeństwa ,a już prowadzenie to w ogóle bajka . Mam koła 17 cali opony 235/45 i nie odczuwam żadnego dyskomfortu na naszych drogach , jedyne co mnie wku.... to niektóre krawężniki na parkingach sięgające do kolan :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Posiadam E46 Touring z fabrycznym M-Pakietem. Niestety moje auto dotyka problem nisko siedzącego tylnego zawieszenia, w porównaniu do przedniej osi. Zdaje się, że poprzedni właściciel wymieniał sprężyny tył swego czasu, bo oryginał mu pękł. Założył jakieś KYB i być może to jest powodem tego, że teraz auto zbyt nisko siedzi.

 

Chciałbym w końcu ten temat wyprostować, bo mam dosyć szurania o każdego śpiącego policjanta.

Pytanie, czy mogę bez problemu założyć komplet sprężyn + amortyzatorów dedykowanych do standardowego zawieszenia (nie M-Pakiet)? Czy oprócz tych 2 elementów musiałbym coś jeszcze wymienić?

 

Pytanie też, jakiego zestawu użyć, tak aby wysokość była jak w standardowej E46, natomiast sztywność zawieszenia była trochę lepsza niż standard? Jakiś Eibach? Bilstein? Sachs Advantage?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.