Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj byłem na dużym przeglądzie mojego e91 w Brugii (Belgia) związanym ze zmianą zawieszenia i pracownicy tamtejszej stacji kontroli pojazdów "przyczepili" się do foteli BMW Performance :evil: . Mówią, że to fotele rajdowe i potrzebuję na nie papier z homologacją. Mówiłem im, że to OEM BMW zestaw retrofit, więc zaczęli szukać wszędzie numeru e, czyli dopuszczenie do ruchu (homologacja) ale nie znaleźli. Przegląd mam ważny tylko przez 3 miesiące i do tego czasu muszę im przedłożyć jakiś papier uwiarygadniający, że fotele mają homologację :mad2:

Teraz moje pytanie do Was, czy możliwe, że BMW sprzedaje te fotele bez homologacji? (w co nie chce mi się wierzyć)

Jeśli fotele maja homologację, to gdzie (w którym miejscu fotela szukać tego e numeru)? Ewentualnie jak zdobyć jakiś papier, że to jest oryginalna zamienna część BMW (czy obojętny autoryzowany dealer BMW może wystawić mi papier pozwalający mi przejście przeglądu? )

 

Czekam na pomoc.

 

pzdr

Opublikowano

no to niezły gips.

proponuje szybki e-mail do odpowiedniego działu w BMW.EU


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
Ja mając Recaro CS co jak wiadomo jest to samo co Performance miałem z boku naklejke z jakimiś numerami, ale nigdy nie zwracałem uwagi czy to jest homologacja. Wydaje mi się, że jak pojedziesz do serwisu Bmw to wydadzą Ci jakiś papier, w którym bedzie wszystko opisane co i jak, bo jakoś mi się nie wydaje, że Bmw mogło sprzedawać cześci bez homologacji, szczególnie w krajach, w których respektuje się prawo ;)
Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Opublikowano

http://www.bmw.co.uk/en/topics/owners/accessories/accessoryDetail.accessoryId=1834.html#accessoriesDetailFooterNote

strona BMW.UK, są jako akcesoria.

 

link do instrukcji montazu -może w niej znajdziesz jakieś info o homologacji

http://www.fichier-pdf.fr/2013/02/06/perf-seat-instructions/perf-seat-instructions.pdf

 

zadzwoniłem do ASO. mogą wystawić zaświadczenie, że te fotele są oryginalną częścią sprzedawaną w BMW, ale zaświadczenia o homologacji i dopuszczeniu nie dadzą.

Trzeba by wyżej "atakować"


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
(...)

zadzwoniłem do ASO. mogą wystawić zaświadczenie, że te fotele są oryginalną częścią sprzedawaną w BMW, ale zaświadczenia o homologacji i dopuszczeniu nie dadzą.

Trzeba by wyżej "atakować"

 

Nie dadzą?! :shock: No jak nie dadzą to albo im się nie chce poszukać :mad2: , albo te fotele nie mają homologacji (w co średnio mi się chce wierzyć).

Opublikowano

też się zdziwiłem.

po mojemu trzeba wykręcić jedne fotel i wyszukać na nim ten znaczek "E-ileś tam"


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

Ze względu na to, że dziś miałem wolny dzień i trochę czasu postanowiłem zacząć załatwiać sprawę foteli.

Pierwsza rzecz jaką zrobiłem to po drodze ze stacji kontroli pojazdów postanowiłem zajechać do dealera BMW Cocquyt w Brugii, jeden z większych w Zachodniej Flandrii.

Szybko jednak zostałem "odprawiony", po pytaniu czy samochód był kupowany u nich w salonie :mad2:, a facet który mnie obsługiwał nawet nie wiedział, że BMW oferuje coś takiego jak fotele Performance :duh: Więc postanowiłem zakończyć z nim konwersację i podziękowałem za pomoc :evil:

Wróciwszy do domu podjechałem do kolejnego dealera BMW bliżej mojego miejsca zamieszkania, tym razem mniejszego (BMW Lecouter w miejscowości Tielt).

Tutaj człowiek, który zajął się moim problemem już nie pytał czy u nich kupowałem auto, tylko przeszedł do konkretnych działań. Po pierwsze wyszedł ze mną za zewnątrz obejrzeć fotele czy rzeczywiście są to OEM BMW Performance. Swoją drogą powiedział mi, że pierwszy raz widzi te fotele zamontowane w aucie :) Obejrzał auto, zrobił :cool2: i wróciliśmy do środka szukać rozwiązania. Po krótkim czasie znalazł w instrukcji obsługi foteli na 16 stronie informacje dla klienta gdzie jest napisane "Subsequent installation of BMW Performance sport seats does not invalidate the owner's manual. The BMW Performance sport seats is included in European type approval for the car. There is no need for the installation to be approved by a technical monitoring organisation or for a entry to be made in the registration document." Wydrukował mi ostatnią stronę z tą informacją, walnął pieczątkę i powiedział że to powinno rozwiązać problem.

Wracając do domu i widząc, że tutejsza stacja kontroli pojazdów jest jeszcze czynna (normalnie muszę pojechać spowrotem do Brugii) postanowiłem się zatrzymać i zasięgnąć informacji czy papier, który dostałem i informacje w nim zawarte są wystarczający do pozytywnego przejścia przeglądu. Jako, że już zbliżała się poraz zamykania stacji i nie było w niej żadnych klientów do mojego auta zbiegło się kilku kontrolerów i zaczęło "badać" pacjenta (czyli fotele). Skończyło się na tym, że wezwany został kierownik stacji, który po oględzinach i tak nie wydał "wyroku" tylko przefaksował papier od dealera BMW do stacji kontroli pojazdów w Brugii, gdzie i tak się musiałbym udać. Prosił mnie o zostawienie nr telefonu i jak będzie wiedział coś więcej na temat mojego problemu zadzwoni tak szybko jak tylko to jest możliwe.

 

Podsumowując dla mnie sprawa jest oczywista po tym co jest napisane na 16 stronie instrukcji obsługi, a co na to stacja kontroli pojazdów zobaczymy w najbliższym czasie.

 

kacpercio wlepki z numerami części są przyklejone pod spodem

 

hauer dzięki za zaangażowanie w pomocy :cool2:

Opublikowano

cała po mojej stronie.

pzdr


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
no to niezle , szkoda ze musisz wrucic do brugge na kuring. w okolicy maldegem (30km od brugge) da sie zalatwic odplatnie kuring bez wjazdu na garażu ale teraz to chyba za późno :/
Opublikowano
no to niezle , szkoda ze musisz wrucic do brugge na kuring. w okolicy maldegem (30km od brugge) da sie zalatwic odplatnie kuring bez wjazdu na garażu ale teraz to chyba za późno :/

 

 

Nie słyszałem o takich rzeczach tutaj w Belgii, w Polsce jeszcze takie rzeczy możliwe, ale tutaj :?:

Do Brugii i tak musiałem pojechać i tam muszę wrócić bo po wymianie zawieszenia (obniżenie auta) dostałem skierowanie na kontrolę do wyboru albo w Brugii albo w Ieper. Auto zostało mi tam prześwietlone od a do z. Sprawdzali wszystko :!: W raporcie tuningowym mam napisane, że nawet emblematy są zmienione, nie mówiąc o kierownicy, gałce zmiany biegów czy obszytych listwach wewnętrznych :duh:

Opublikowano
Takie same ceregiele jak tutaj. Do M-Pakietu sie potrafia przy...czepic, jak by nie bylo co robic ze zdezelowanymi golfami i innego typu wiejskimi tjuningami. Tak czy siak, racja jest po twojej stronie. Fotele Performance nie wymagaja jakiejs dodatkowej homologacji bo sa OEM BMW i kropka. Co innego z Recaro CS, chociaz to ten sam fotel.
Opublikowano
Ja ostatnio miałem fajny przegląd. Pan diagnosta sprawdził czy się VIN zgadza wypalił papierosa podczas rozmowy i podbił dowód, opłata 99zl :norty: W życiu nie widziałem takiego przeglądu
Opublikowano
Mnie już przegląd kosztował prawie 120 EUR i to jeszcze nie koniec bo jak pojadę znowu w celu wyjaśnienia sytuacji foteli znowu będę musiał zapłacić przynajmniej 10 EUR, jak nie podbiją to następnym razem znów to samo :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sorry za off ale...

 

 

Chętnie się zamienię na te fotele, jeżeli to tyle kłopotu. ;)

Opublikowano
Mnie już przegląd kosztował prawie 120 EUR i to jeszcze nie koniec bo jak pojadę znowu w celu wyjaśnienia sytuacji foteli znowu będę musiał zapłacić przynajmniej 10 EUR, jak nie podbiją to następnym razem znów to samo :mad2:

 

damp -ja na Twoim miejscu bym napisał do centrali BMW prośbę o przesłanie kopii odpowiednich certyfikatów i homologacji. Tak na przyszłosc, na wszelki "pożarnyj słuczaj


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
sorry za off ale...

 

 

Chętnie się zamienię na te fotele, jeżeli to tyle kłopotu. ;)

 

 

włóż do swoich z tyłu za oparciem w tą siatkę na mapy ze 2k EUR i możemy się zamienić :)

 

 

 

damp -ja na Twoim miejscu bym napisał do centrali BMW prośbę o przesłanie kopii odpowiednich certyfikatów i homologacji. Tak na przyszłosc, na wszelki "pożarnyj słuczaj

 

na razie czekam na telefon ze stacji kontroli, jak dalej będą truć pupe to napiszę do BMW Benelux

Opublikowano
no to niezle , szkoda ze musisz wrucic do brugge na kuring. w okolicy maldegem (30km od brugge) da sie zalatwic odplatnie kuring bez wjazdu na garażu ale teraz to chyba za późno :/

 

 

Nie słyszałem o takich rzeczach tutaj w Belgii, w Polsce jeszcze takie rzeczy możliwe, ale tutaj :?:

Do Brugii i tak musiałem pojechać i tam muszę wrócić bo po wymianie zawieszenia (obniżenie auta) dostałem skierowanie na kontrolę do wyboru albo w Brugii albo w Ieper. Auto zostało mi tam prześwietlone od a do z. Sprawdzali wszystko :!: W raporcie tuningowym mam napisane, że nawet emblematy są zmienione, nie mówiąc o kierownicy, gałce zmiany biegów czy obszytych listwach wewnętrznych :duh:

 

a co nie jak tak hehehe tutaj tez sie da,

to jak ci to wszystko policzyli jako tuning to ciekaw jestem ile zaplaciles...? jak za sama galkle zmiany biegow doliczaja okolo 7e extra jak jest nie oryginalna

Opublikowano

dziś dostałem telefon ze stacji kontroli pojazdów z Brugii :evil:

powiedzieli mi, że ktoś z BMW (dealer) musi do nich zadzwonić i potwierdzić, że fotele które mam zamontowane w aucie są dedykowane do tego modelu i że spełniają wszystkie wymagania związane z homologacją :mad2:

w przyszłym tygodniu jadę do sąsiedniej miejscowości do dealera BMW poprosić o telefon do tych palantów

Opublikowano

weź laptopa i pokaż im katalog on-line części do E91 (po twoim VIN).

damp -może oni ciebie po prostu nie lubią ;)


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

:evil: :evil: :evil: byłem u dealera, dzwonił i tłumaczył debilom, że fotele są do tego modelu itp. itd. a oni dalej swoje :mad2: :mlotek:

działam wyżej i dzwoniłem do BMW Benelux, zobaczymy co oni poradzą, czekam na info

 

ale jestem wqrwiony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.