Skocz do zawartości

[e91] Rożnica w silniku


paes

Rekomendowane odpowiedzi

Wnioski? Dwa:

 

1) Napisałem, żeby sprawdzić historie auta przed zakupem, ludzie zawsze te naprawy robią w BMW a nie w niezależnych warsztatach. Masz więc wgląd co się działo z autem. Zaryzykuje stwierdzenie że w 70% przypadkach BMW zażegnało problemy, ale przed wydaniem oficjalnych biuletynów dealerzy kombinowali jak mogli bo ludzie byli mocno wkur.... Kto by nie był.

Widziałem już auta z N43 gdzie serwis rozkładał górę silnika...

 

Więc: jeżeli auto ma sporo dziwnych wpisów, ostatni całkiem niedawno (autor planuje zakup auta z prebiegiem 100kkm ;)) i nadal ma problemy to trzeba odpuścic. Jeżeli ostatni wpis był już jakiś czas temu, auto było na akcji nawrotowej a potem było dalej serwisowane w ASO (np olej, filtry, klocki) to spora szansa że już po kłopocie.

 

2) Nie jestem jakimś fanem N43, uznaje jego wady, nie mam nic do diesli. Podjąłem świadomy wybór (nawet po przeczytaniu całego 60cio stronnicowego tematu na jakimś uk forum) silnika i jestem zadowolony z mojej e91. Wiem, że następne auto to będzie e91 lub jeżeli funduszy starczy f10. Nikogo do niczego nie namawiam, poprostu chciałbym rzucić inne światło na temat który może rozwinąć się podobnie jak reszta na tym forum... czyli zaszczekanie i udowadnianie dlaczego taki a nie inny silnik jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje w tych dwóch wnioskach, ja tylko koledze zasugerowałem silniki przedliftowe bo one nie mają aż tyle takich ciekawych historii jak te wklejone powyżej, a to co wkleiłem to tylko malutenki fragmencik całego wątku. Też wole beznzynę od diesla bo wiadomo jakie przebiegi one już zrobiły, szkoda tylko że taka marka spiepszyła tak wiele. Miałem przez 11 lat Fabię mojej żony...i sobie jeździła praktycznie bezawaryjnie, w życiu nie miałem ani raz kontrolki silnika, nie musiałem wzywać lawet, nie miałem szarpania silnika, nie wymieniłem ani jedenej cewki....itd. Raz mi strzeliła uszczelka pod głowicą i w 11 roku poszła pompa wspomagania...a to tylko głupia Fabia za 35 tys zł. Szkoda gadać...wstyd dla BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz cos doradzać, to rób to mądrze.. Piszesz że N47 to lipa.... nie chce tutaj się wdawać w dyskusję , bo tych dyskusji było już wiele, który silnik jest lepszy N47 czy starszy M47.

W N47 były jedynie problemy z rozrządem, które da się wyeliminować , wymieniając zestaw za 1500 zł. Innych większych problemów nie było. Natomiast M47 ma więcej wpadek na swoim koncie...nie chcę tu wymieniać jakich, bo każdy kogo to interesuje , wie o czym mówię, ewentualnie może sobie to wyszukać na forum .

Przedstawiasz silnik M47 jako super niezawodną jednostkę...Bądź po prostu bardziej obiektywny.. :mad2:

Tylko jak N47 będzie miało nalatane tyle co M47TU2 to pewnie się cały silnik posypie,aż blok się stopi :D

Gdzie robią rozrządy po 1500zł :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz cos doradzać, to rób to mądrze.. Piszesz że N47 to lipa.... nie chce tutaj się wdawać w dyskusję , bo tych dyskusji było już wiele, który silnik jest lepszy N47 czy starszy M47.

W N47 były jedynie problemy z rozrządem, które da się wyeliminować , wymieniając zestaw za 1500 zł. Innych większych problemów nie było. Natomiast M47 ma więcej wpadek na swoim koncie...nie chcę tu wymieniać jakich, bo każdy kogo to interesuje , wie o czym mówię, ewentualnie może sobie to wyszukać na forum .

Przedstawiasz silnik M47 jako super niezawodną jednostkę...Bądź po prostu bardziej obiektywny.. :mad2:

Tylko jak N47 będzie miało nalatane tyle co M47TU2 to pewnie się cały silnik posypie,aż blok się stopi :D

Gdzie robią rozrządy po 1500zł???? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że temat tych silników wzbudza sporo emocji, więc wydaje mi się że coś jest na rzeczy. Nie da sie ukryć, że obawy sa i to duze tym bardziej, że koszxt kupna takiego auta nie jest niski na nasze realia ( przynajmniej dla mnie :-) ). Ciekawe jak ten silnik wypada w porownaniu ( awaryjnosc, dynamika, spalanie ) do silnika Audi 1.8 TFSI - który jest w dostepny w tym samym przedziale np w modelach A3, A4. Może ktoś wie (tak wiem to forum BMW ale dla porównania spytać można ) ?

 

Z drugiej strony silnik silnikowi nie równy i prawda jest taka, że na forum zazwyczaj odpowiedzi szukaja osoby które mają problem. No i teraz pytanie jakie to procent osob które maja dokladnie te jednoski N43 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak by sie tak kazdy patrzyl co sie innym psuje to e90 z N47 nie powinny sie sprzedawac a wszyscy kupuja diesle... ja kupilem z prxebiegiem 17 tysiecy, po osmi miesiacach mam 34 500 km, cewki wymienine przeze mnie w aso, autem jezdze na codzien, dziennie ok 90 km, chodzi normalnie, pali w trasie srednio 6,4, auto to 318i z 2009 tankuje tylko 98 przewaznie na orlenie, zadne dziwne stacje, soft ori jak wyjechala z fabryki...
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam n43 i bez problemu narazie zrobiony 60tys., cewki wymienione w ASO po akcji servisowej. Tez mialem czytalem te posty na tym UK forum jeszcze przed zakupem, ale uzanelem ze jak cos to sie bedzie naprawiac i tyle ( ten element akurat nie jest drogi). Narazie zero problemow, auto smiga jak marzenie. Ale faktem jest ze nie lubi kiepskiego paliwa, od razu zaczynaja sie problemy na zimnym starcie.Wiec z czystym sumieniem moge polecic:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ponad 167 500 i zero problemów.

Jeżdżę od 153 000, a wcześniejszy użytkownik też na niego nie narzekał. Wszystko na bieżąco robione w ASO i u znajomego mechanika.

Fakt, że lepiej znosi PB98 i tylko taką leję, nie mogę narzekać na silnik, choć szukam do niego aktualizacji bo podobno jeszcze lepiej jeżdżą po jej wgraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Stary 150 konny silnik jest uważany za mniej awaryjny, ale trochę więcej pali. Natomiast N43 poza cewkami ma chyba jednak problem z jakością elementów rozrządu. Może problem dotyczy tylko rocznika 2009. W mojej 118i przy 70 tys. rozpadła się prowadnica łańcucha. Czytałem, że i inni mieli wymieniany rozrząd, ale nikt nie napisał dlaczego. Z racji nowszych norm czystości spalin silnik jest bardziej "oczujnikowany" i niestety jest wrażliwy na kiepskie paliwo - ale to dotyczy wszystkich silników z bezp. wtryskiem i teraz już chyba nie będzie inaczej, bez względu na producenta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.