Skocz do zawartości

Dymienie z v8


ignacd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety, zabawa z tym jest nie mala. Ja jestem dosc pedantyczny w tym co robie, naprawa swoich aut to moje male hobby :), dlatego tak dlugo mi zeszlo. Demontaz istalacji lpg to juz jedno popoludnie. Przy okazji jakby wymienialem: pompe wody, termostat, paski wieloklinowe, napinacze paskow, aby dojsc do prawej oslony lancucha rozrzadu, nalezy alternator odkrecac wiec odrazu go wyjmowalem aby szczotki wymienic. Uszczelniacze: nominalnie, nowe to 5mm. Trzonek zaworowy ma 6mm, wiec te stare wogule juz nie trzymaly, widac to wlasnie na ostatnim zdjeciu, na sciankach glowicy, przedmuchy. Moja kopcila sobie lekko z prawych rur. nie kopcila z lewej. dla porownania zdjecie lewej strony, tam takich nieszczelnosci nie bylo.

http://imageshack.us/a/img547/9190/ks84.jpg

Edytowane przez kkx5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Tak. Uszczelki czujnikow, pokryw lancucha, zapinki zaworow, uszczelki napinaczy rozrzdu oraz tzw.rectan ringi wszystko na sztuki w salonie, w uk. uszczelki pokryw zaworow oraz uszczelniacze i pozostale czesci, firmy elring, z niemiec przez strone internetowa w uk. Blokady rozrzadu: z Polski. Nawet po 40min stania, na wolnych obrotach, nie puszcza zadnego dymka :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Robia... Dopiero w czwartek go zaprowadzilem, wiec za duzo nie jest zrobione.

Jutro jade zobaczyc co i jak. Przy okazji okazalo sie, ze chlodnica wody jest kompletnie zgnita.

Mialem tam jakies ubytki, ale dolewalem i jechalem dalej.

Przy okazji wymieniam tarcze na nowe, bo ATE po 3 tys km sie pogiely...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chlodnica to zaskoczenie, wydaje sie, ze bmw tez poszlo czasami w oszczednosci. Te starsze x5 takich problemow nie maja. Tam tylko zebatki vtg, klamki drzwi i tyle :D . Jezdzi to i jezdzi. Tarcze to stary temat w calej gamie bmw. Czekam na efekty prac...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po zabiegu.

Wymianie ulegly uszczelniacze zaworow. Wszystkie uszczelki pokrywy zaworow. Zlikwidowano wyciek z pompy vacum.

Wymieniono chlodnice wody, uszczelniacz walu od strony skrzyni, zimmering na skrzyni.

Przy okazji tarcze hamulcowe z przodu.

Auto chodzi nic nie dymi. Sprawdzone.

Zadowolony :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosci - jaki koszt operacji wymiany uszczelniaczy zaworowych :?:

W jaki sposob usuneli wyciek z vacum pompy :?: jest jakis zestaw uszczelek albo zestaw naprawczy :?:

Uszczelniacz walu i simmering skrzyni to tak przy okazji bo bylo na wierzchu czy byl wyciek :?:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wszystkiego jakies 6 tys.

Na wale simmering byl ok, natomiast on jest w aluminiowej obudowie i na uszczelnieniu jej a bloku bylo lekkie spocenie.

Skrzynia przy okazji. Spod pompy vacum lecial olej. Simmering byl kompletnie splaszczony i wygladal jak zwykla uszczelka.

Nalezalo go wymienic i po sprawie.

Najdrozsza z tego byla robocizna :-/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Właśnie przymierzam się do wymiany uszczelniaczy w n62 3.6i :)

Motor ogólnie już dość rozebrany zostało tylko zdemontować wałki i tu mam dylemat, mianowicie nie mam pomysłu za bardzo jak oznaczyć położenie vanosa.

Czy poznaczyć łańcuch-wałek-vonos względem siebie? Na zdjęciach 81-84 widać znaczniki markerem

Byłbym wdzięczny za jakąś radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...
Twoj objaw dotyczy tylko i wylacznie uszczelniaczy zaworowych. Nie szukaj odpowiedzi po serwisach bo to tylko strata czasu i pieniedzy. Jesli auto po postoju kopci, do wymiany uszczelniacze zaworowe. Mialem to w 3ce (wymienienione:koniec klopotow) i wlasnie mam to samo w x5. Operacja nie jest nie wiadomo jak skaplikowana, jest bardzo pracochlonna. Zabieram sie do naprawy x5 od paru tygodni. wszystkie silniki serii "N" od 1nek zaczynajac po x5 konczac czeka wymiana uszczelniaczy. Najlepiej firmy Victor Rainz, Elring, Febi.

Koledzy odgrzewam temat... Mam takie same objawy jak wyżej opisujecie, jednak jest u mnie dodatkowo jedno ALE. Mianowicie jest widoczny wyciek oleju z kolektora wydechowego na czwartych cylindrach. Nie ma błędów, żadne komunikaty nie wyskakują auto chodzi ładnie - no poza sumieniem i wyciekiem rzeczonego oleju. Mam ktoś z Was co to może być - uszczelniacze zaworów, czy coś więcej...? Za rady z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje wyciek wyciekiem a kopcenie kopceniem.

A swoja droga w kolektorze wydechowym raczej oleju nie ma wiec zobacz dokladnie skad leci.

Objawy nazwane dymieniem w tym watku sa z rury wydechowej, nie podejrzewam, ze u Ciebie dymi sie z owego kolektora.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje wyciek wyciekiem a kopcenie kopceniem.

A swoja droga w kolektorze wydechowym raczej oleju nie ma wiec zobacz dokladnie skad leci.

Objawy nazwane dymieniem w tym watku sa z rury wydechowej, nie podejrzewam, ze u Ciebie dymi sie z owego kolektora.?

Wyciek oleju jest spod kolektora wydechowego na 4 cylindrach na 100%. Silnik byl umyty i wyciek zlokalizowany właśnie tam. A dymienie to z rur wydechowych, dokładnie jak koledzy wyżej opisywali. Wskazują na uszczelniacze, ale martwi mnie ten wyciek oleju, czy to objaw towarzyszący i zbieżny z uszczelniaczami, które przepuszczają olej do bloku silnika czy ten wyciek oleju to może coś jeszcze więcej niż tylko same uszczelniacze. Stąd moje pytanie czy ktoś z Was może miał, lub orientuje się co może być ową przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze to jeden problem a wycieki drugi.

W kolektorze wydechowym nie ma oleju wiec rozwalona jest zapewne uszczelka pod glowica.

 

Pewnie koledzy macie rację, że wyciek to jedno, a dymienie to drugie.

Gość co diagnozował mi ów wyciek mówił, że początkowo też myślał, że wyciek jest spod uszczelki pod głowicą. Jedank jak twierdzi, po dokładnym umyciu silnika ewidentnie wyciek pojawia się pod kolektorem wydechowym.

Koledzy to jak to jest, bo ja jestem kompletnym bałwanem jeśli chodzi o mechanikę....czy głowica silnika nie jest wyżej jak kolektor wydechowy...? i czy gdyby wyciek był spod głowicy to olej nie powinien kapać na kolektor - a nie spod niego >?

Mechanik powiedział mi że ten wyciek spod kolektora wydechowego świadczy właśnie o uszczelniaczach zaworowych, ponieważ wyciek jest na czwartych cylindrach, a olej już tam nie jest tak spalany i wycieka właśnie spod kolektora.

Dziś też wyczytałem, że jeżeli odma jest walnięta to olej może się sączyć z różnych miejsc, ale czy to dało by taki objaw... - podobny do uszczelniaczy zaworowych (dymi po dodaniu gazu na wolnych obrotach). Co sądzicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze to jeden problem a wycieki drugi.

W kolektorze wydechowym nie ma oleju wiec rozwalona jest zapewne uszczelka pod glowica.

 

Pewnie koledzy macie rację, że wyciek to jedno, a dymienie to drugie.

Gość co diagnozował mi ów wyciek mówił, że początkowo też myślał, że wyciek jest spod uszczelki pod głowicą. Jedank jak twierdzi, po dokładnym umyciu silnika ewidentnie wyciek pojawia się pod kolektorem wydechowym.

Koledzy to jak to jest, bo ja jestem kompletnym bałwanem jeśli chodzi o mechanikę....czy głowica silnika nie jest wyżej jak kolektor wydechowy...? i czy gdyby wyciek był spod głowicy to olej nie powinien kapać na kolektor - a nie spod niego >?

Mechanik powiedział mi że ten wyciek spod kolektora wydechowego świadczy właśnie o uszczelniaczach zaworowych, ponieważ wyciek jest na czwartych cylindrach, a olej już tam nie jest tak spalany i wycieka właśnie spod kolektora.

Dziś też wyczytałem, że jeżeli odma jest walnięta to olej może się sączyć z różnych miejsc, ale czy to dało by taki objaw... - podobny do uszczelniaczy zaworowych (dymi po dodaniu gazu na wolnych obrotach). Co sądzicie ??

 

...............................................................................................................................................................................

 

Nie wiem czy dobrze się dopatrzyłem,na rysunkach technicznych, ale chyba faktycznie kolektory wydechowe są wyżej niż uszczelka na styku głowicy z blokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolektor w kazdym aucie jest przykrecony do glowicy. Uszczelka pod glowica jest tuz pod kolektorem wydechowym czy tez dolotowym. Uszczelka pokrywy zaworow jest nad wyd/dol. Podany uklad jest w kazdym tradycyjnym silniku, od ursusa po f1.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie ile oleju Wam ubywało zanim ,robiliście uszczelniacze i jak to wyglądało/wygląda obecnie...? I jeszcze jedno czy sprawdzaliście jakoś czy przypadkiem nie trzeba było robić pierścieni...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.